Citaat:
** Phoebe ** schreef:
Hey
|
Hey.
Citaat:
ik snij mezelf nu een jaar.....met periodes dat het opeens heel erg is en soms ook wel maanden van niet....(dat heb ik dna afgesproken,met me lerares, om het echt...echt niet te doen)
Maar het komt toch bij elke tegenslag weer terug....
|
Probeer je frustraties dan anders te uiten. Te denken valt daarbij aan sporten, schreeuwen, huilen, enzovoorts. Je hoeft haat niet op jezelf te richten.
Citaat:
Ik heb een super grote zelfhaat....Ik walg van mezelf....Ik doe alleen andere pijn(ik heb een erg grote socialewenselijkheid) als het me weer eens niet lukt het andere naar de zin te maken denk ik dat.....dan walg ik echt van mezelf om wie ik ben wat ik doe....en vooral wil ik dan niemand er eigelijk over vertellen....om dat ik dan nog meer van mezelf walg....(dat ik dat heb gedaan)
|
Erg ongezond. Je bent niet geboren om het anderen naar hun zin te maken. Het is zelfs onmogelijk om het steeds iedereen naar zijn zin te maken.
Dus stel doelen op voor jezelf en probeer deze te behalen. Anderen helpen is een deugd, maar geen plicht.
Citaat:
Nou zat ik laatst te denken waarom ik zo ben geworden wat dat is voor mij het grootste raadsel...
|
Heb je daar iets aan? De oorzaak achterhalen? Nee, veel beter is het aan
oplossingen te werken. Dus nogmaals: denk niet aan oorzaken en problemen, maar aan
oplossingen.
Succes.