Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 17:34
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
zeker wtf ja...sja ik zal maar bginne met begrijpelijk uitlegge voor zover ut me lukt...

eergister bleven er 2 vriendinne bij me slape, en we ginge slape rond un uur of 3.
ik werd weer eve wakker, geen idee hoelaat, en ik hoorde me 2 vriendinne beetje hees kletse en daarna giegele, maar ik was te moe om mee te kletse ofsoow iets dergelijks dus ik ging maar weer slape.
smorges werd ik weer wakker en me ene vriendin was ook wakker dus ik vroeg zo van :"Hee, ware jij en marina (die andere vriendin) nog aan ut kletse vanmorge of vanacht ofsow?" en zij zo van jah nee he want ik sliep meteen (.....)
daarna werd marina wakker en ik vroeg ut zelfde aan haar, maar zij sliep ook zei ze, dus ik zeg zo van ja en ik hoorde dih en dah zus en zo maar ze snapte er nix van enzo

klinkt misschien raar in jullie ore dan ofsoow maar ik d8 dus werkelijk aan geesten

dan nog iets, gister toen ik in bed lag zag ik allemaal witte vage witte schimme voor me en eentje daarvan leek verekte veel op un hoofd die zo schreeuwde zonder geluid

ik weet eg nie of dih gwoon illusies zijn ofsoo hoor sjeetje
en heeft iemand dih ook of un vorm daarvan ofsoow?
Oud 19-01-2003, 17:38
Another Way
Another Way is offline
Verkeerd forum
Oud 19-01-2003, 17:38
Verwijderd
Ik denk dat het beter op mystiek past.
Oud 19-01-2003, 17:43
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
wat jij wil
Oud 19-01-2003, 18:50
Qimm
Qimm is offline
ze kunnen best in hun slaap praten allebei. Ik praat ook in mijn slaap en reagger als iemand wat tegen mij zegt. Dat daar ook wel het geval zijn hoor... een begint te lullen en de anderreageert. Weet je de volgende ochtend niks meer van.

En die schimmen? Dat zie ik meestal ook als ik 'snachts wakker word... heel normaal denk ik. Tis dan donker en je ogen doen hun best om wat te zien.
Oud 19-01-2003, 20:35
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ze kunnen best in hun slaap praten allebei. Ik praat ook in mijn slaap en reagger als iemand wat tegen mij zegt. Dat daar ook wel het geval zijn hoor... een begint te lullen en de anderreageert. Weet je de volgende ochtend niks meer van.

En die schimmen? Dat zie ik meestal ook als ik 'snachts wakker word... heel normaal denk ik. Tis dan donker en je ogen doen hun best om wat te zien.
dit denk ik ook, mn zus die praat ook altijd in haar slaap en soms dan denk ik van; wat is ze toch aan het doen, dan ligt ze te praten gewoon met de ogen open enzo en dan praat ik weleens mee, en dan ineen keer stopt ze, dan weet ze het ook nooit meer de volgende dag.
Oud 19-01-2003, 20:52
darthraver
darthraver is offline
Ging je gewoon niet een beetje te laat naar bed voor je eigen doen?

(dan slaap je dus nog voor 3 kwart als je ff wakker bent tussendoor)
Oud 20-01-2003, 11:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
zeker wtf ja...sja ik zal maar bginne met begrijpelijk uitlegge voor zover ut me lukt...

eergister bleven er 2 vriendinne bij me slape, en we ginge slape rond un uur of 3.
ik werd weer eve wakker, geen idee hoelaat, en ik hoorde me 2 vriendinne beetje hees kletse en daarna giegele, maar ik was te moe om mee te kletse ofsoow iets dergelijks dus ik ging maar weer slape.
smorges werd ik weer wakker en me ene vriendin was ook wakker dus ik vroeg zo van :"Hee, ware jij en marina (die andere vriendin) nog aan ut kletse vanmorge of vanacht ofsow?" en zij zo van jah nee he want ik sliep meteen (.....)
daarna werd marina wakker en ik vroeg ut zelfde aan haar, maar zij sliep ook zei ze, dus ik zeg zo van ja en ik hoorde dih en dah zus en zo maar ze snapte er nix van enzo

klinkt misschien raar in jullie ore dan ofsoow maar ik d8 dus werkelijk aan geesten

dan nog iets, gister toen ik in bed lag zag ik allemaal witte vage witte schimme voor me en eentje daarvan leek verekte veel op un hoofd die zo schreeuwde zonder geluid

ik weet eg nie of dih gwoon illusies zijn ofsoo hoor sjeetje
en heeft iemand dih ook of un vorm daarvan ofsoow?
na lang gepuzzel ben ik uit deze tekst gekomen (is nogal lastig lezen met al die 'eg' 'dih' en 'ofsoo' dingen tussendoor), en ik denk dat het inderdaad niet zo heel vreemd is. Ik denk dat OF jij droomde OF dat jouw vriendinnen aan het praten waren in hun slaap. Of ze waren allerlei geheime dingen aan het vertellen die jij helemaalniet mag weten .. En die witte vlekken komen gewoon door je eigen ogen volgens mij. Ik heb dat namelijk ook heel vaak als ik wakker word dat ik dan allerlei rare vlekken zie. Geloof niet dat het geesten zijn.

Namarie
Nar'hyarmen
Oud 20-01-2003, 15:00
barkrukkie
barkrukkie is offline
*weer eens met Nar'Hyarmen*
Oud 20-01-2003, 18:17
Verwijderd
alsof daar iets raars aan is...
ik hoor zo vaak stemmen en daar word ook nix aan gedaan!

verder eens met boven
Oud 20-01-2003, 19:21
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
shithead schreef:
alsof daar iets raars aan is...
ik hoor zo vaak stemmen en daar word ook nix aan gedaan!

verder eens met boven
als jij stemmen hoort moet je niet wachten tot een ander daar wat aan doet, maar dan moet je zelf hulp zoeken.
Oud 20-01-2003, 20:37
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
darthraver schreef:
Ging je gewoon niet een beetje te laat naar bed voor je eigen doen?

(dan slaap je dus nog voor 3 kwart als je ff wakker bent tussendoor)

we hadde net feesje gehad dan kun je je tog wel ff inbeelde da je nie meteen gaat slape?
Oud 20-01-2003, 20:52
Tio
Tio is offline
Misschien had je iets teveel op en ging je, toen je half sliep/half wakker was, je dingen inbeelden?
Oud 20-01-2003, 21:00
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Tio schreef:
Misschien had je iets teveel op en ging je, toen je half sliep/half wakker was, je dingen inbeelden?
ehm......d8 ut nie ik iz 12 ( ) en sja....misschien beelde ik em da wel in, maar leek zo eg?
Oud 20-01-2003, 21:27
Dminor
Dminor is offline
Was het niet toevallig je moeder die met je oma stond bij te kleppen over opa's bedprestaties?
Oud 21-01-2003, 08:14
Tio
Tio is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
ehm......d8 ut nie ik iz 12 ( ) en sja....misschien beelde ik em da wel in, maar leek zo eg?
Tjah, had gekund. Ik ga er allang niet meer van uit dat iedereen zo onschuldig is als ik. Maar ook omdat je zei dat je een feestje had gehad en laat naar bed was gegaan enzo. Maar ik denk dat je gewoon half in slaap was en het je inbeelde, of droomde ofzo.
Oud 21-01-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:
als jij stemmen hoort moet je niet wachten tot een ander daar wat aan doet, maar dan moet je zelf hulp zoeken.
ik heb hulp gezocht maar zoals ik al zei, daar word ook nix aan gedaan
Oud 21-01-2003, 16:02
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
we hadde net feesje gehad dan kun je je tog wel ff inbeelde da je nie meteen gaat slape?
Ja, ik snap ook wel dat je niet gelijk gaat slapen, maar als jij te laat naar bed gaat, dan kan het dat je je dingen gaat inbeelden, zeker als je ook nog half slaapt. In je dromen lijken dromen ook heel erg echt, dus grote kans dat je het gewoon droomde terwijl je dacht dat het echt was.
Oud 21-01-2003, 18:09
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
darthraver schreef:
Ja, ik snap ook wel dat je niet gelijk gaat slapen, maar als jij te laat naar bed gaat, dan kan het dat je je dingen gaat inbeelden, zeker als je ook nog half slaapt. In je dromen lijken dromen ook heel erg echt, dus grote kans dat je het gewoon droomde terwijl je dacht dat het echt was.
ja da zegge er zoveel, maar heb je ut zelf al keertje gehad ofsow? je hebt eg geen idee van hoe ut is als je ineens un paar meide stemme hoort giegele hoor...
sja drome lijke idd heel eg....
Oud 22-01-2003, 14:29
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
ja da zegge er zoveel, maar heb je ut zelf al keertje gehad ofsow? je hebt eg geen idee van hoe ut is als je ineens un paar meide stemme hoort giegele hoor...
sja drome lijke idd heel eg....
*puzzelt weer ff* JA ik heb dat heel vaak. Dan ben ik er zeker van dat ik dingen heb gezegt (of gehoord) terwijl ik gewoon droomde. En ik heb 'eg' wel een idee van hoe 'ut' is al je ineens
'un' paar meideN stemmeN hoort giegeleN hoor... :-)

offtopic --> Barkrukkie...wat ben je het vaak met me eens zeg
Oud 22-01-2003, 15:41
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:

Offtopic:
jij bent me gewoon steeds voor
Oud 22-01-2003, 17:43
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
*puzzelt weer ff* JA ik heb dat heel vaak. Dan ben ik er zeker van dat ik dingen heb gezegt (of gehoord) terwijl ik gewoon droomde. En ik heb 'eg' wel een idee van hoe 'ut' is al je ineens
'un' paar meideN stemmeN hoort giegeleN hoor... :-)

oke oke ik heb je boodschap door hoor...
maar soms lijkt HET wel alsof er gewoon 'n geest of iets in die richting in mijn buurt is en dat gevoel is niet errug leuk
Oud 22-01-2003, 18:14
barkrukkie
barkrukkie is offline
Als je je er ECHT ongemakkelijk bij voelt, kun je dan geen talismannen/kristallen/indiaanse dromenvangers ofzo gebruiken?
Oud 22-01-2003, 19:09
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
omg...
Oud 22-01-2003, 19:54
lady of the dark
Citaat:
shithead schreef:
ik heb hulp gezocht maar zoals ik al zei, daar word ook nix aan gedaan
Ik weet niet waar jij hulp hebt gezocht, maar stemmen horen is een serieus probleem en daar moet dus ook iets aan gedaan worden. Als degene bij wie je hulp hebt gezocht je niet serieus neemt, zoek dan iemand die je wel serieus neemt. Zoek bijvoorbeeld een psycholoog op.
Oud 22-01-2003, 20:33
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Ik weet niet waar jij hulp hebt gezocht, maar stemmen horen is een serieus probleem en daar moet dus ook iets aan gedaan worden. Als degene bij wie je hulp hebt gezocht je niet serieus neemt, zoek dan iemand die je wel serieus neemt. Zoek bijvoorbeeld een psycholoog op.
ja maar er zijn ook niet zo heel veel mensen die zo serieus er over kunnen zijn hoor...ik ken die wel ofzo daar niet van, en daar kan ik ook hartstikke goed mee praten.
maar soms kijken ze je aan of ze willen zeggen :"Jij moet echt is naar een psycholoog joh!"
Oud 22-01-2003, 22:45
oneMen
oneMen is offline
Blabla
Ik zag laatst een film en daar gebeurde hetzelfde
Eng hoor
Oud 23-01-2003, 16:33
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
M n M schreef:
Blabla
Ik zag laatst een film en daar gebeurde hetzelfde
Eng hoor
sja.......en dit is de realiteit....
Oud 23-01-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
ik heb hulp van een psycholoog en die zegt dat het mijn innerlijke stem is.... yeah right
ook al zeg ik dat dat niet kan want het is een mannenstem en ik wil geen zelfmoord plegen (wat die stem dus zegt) zegt ze nog dat het mijn onbewuste innerlijke stem is....
jajaja....
Oud 23-01-2003, 18:46
Verwijderd
en Dark Tish, ik ken jou (jij kent mij onder een andere nick) en volgens mij zit je de boel een beetje bij elkaar te verzinnen...
heb je aandacht te kort ofzo???
lees je hele verhaal nog es trug en denk dan es ff goed na!!!
gebruik je verstand!
denk je dat het leuk is ofzo??
er zijn mensen genoeg (waaronder ik) die last hebben van dingen zien of horen die er niet zijn en als je dat gaat verzinnen om aandacht te krijgen... damn dat is echt zielig.....
heel triest...
Oud 23-01-2003, 19:02
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
shithead schreef:
en Dark Tish, ik ken jou (jij kent mij onder een andere nick) en volgens mij zit je de boel een beetje bij elkaar te verzinnen...
gebruik je verstand!
er zijn mensen genoeg (waaronder ik) die last hebben van dingen zien of horen die er niet zijn en als je dat gaat verzinnen om aandacht te krijgen... damn dat is echt zielig.....
heel triest...
En jij ziet het wel echt, en zij ziet het niet echt?
Oud 24-01-2003, 16:16
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
shithead schreef:
gebruik je verstand!
heel triest...
hoezo zou ik het allemaal verzinnen, hoezo zou ik aandacht te kort hebben? als ik aandacht te kort heb ga ik wel andere dingen doen als zoiets! en ik behoor ook tot die mensen die daar dus last van hebben, dus waarom accepteer je dat niet gewoon? denk je dat het voor mij een pretje is?
ga eerst is even nadenken voordat je iemand niet wil geloven
Oud 24-01-2003, 18:09
Verwijderd
hahaa ík moet nadenken????
niet te geloven astrid!
jij bent echt diep gezonken!
als je nou echt meent dat dat zo is, waarom ga je dan geen hulp zoeken???

ennuh darthraver, ik zie nix, maar ik hoor een stem... en dan hoeft dat nog niet meteen een of andere 'geest' te zijn....
en ik ga er niet meer lopen zanniken, want hij is er en daar is nix aan te doen...

en als je dat zag... is t dan zo raar???
ik zie zo vaak schimmen en wazige vlekken!
kan aan licht/donker liggen, kan aan je ogen liggen...
laat je ogen testen dan weet je misschien hoe t komt...
Oud 24-01-2003, 20:02
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
shithead schreef:
hahaa ík moet nadenken????
niet te geloven astrid!
jij bent echt diep gezonken!
als je nou echt meent dat dat zo is, waarom ga je dan geen hulp zoeken???

ennuh darthraver, ik zie nix, maar ik hoor een stem... en dan hoeft dat nog niet meteen een of andere 'geest' te zijn....
en ik ga er niet meer lopen zanniken, want hij is er en daar is nix aan te doen...

en als je dat zag... is t dan zo raar???
ik zie zo vaak schimmen en wazige vlekken!
kan aan licht/donker liggen, kan aan je ogen liggen...
laat je ogen testen dan weet je misschien hoe t komt...
oh en je wilt dus gelijk beweren dat jij ook "zo vaak" witte hoofden ziet die naar je toekomen en schreeuwen zonder geluid? of zie jij ook "zo vaak" dat er gewoon een kont/been vorm op het bed is afgedrukt waar nog niemand is aangekomen?
Oud 24-01-2003, 21:05
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
bijnaampje schreef:
dat 1e is erg dat 2 e niet..
daar moet je mee naar een psygoloog.. en denk even goed na hoeveel je ophad toen je t zag en als t echt nie anders kan moet je maar bij psygoloog langsgaan want ik denk niet dat je dat wilt.. psygoloog is nog bveeel meer gezeik.. geloof me ik kan t weten. en zelfs dan is t nog nie zeker dat ze je kunnen helpen...

en voel je nie zo snel aangevallen!!
nee oke van dat 2e heb je misschien ergens wel gelijk...
maar ik had niks op die avond, zat gewoon braaf me huiswerk te maken...
en naar 'n psycholoog toe wil ik al helemaal nie, weet niet waarom maar wil et gewoon nie
Oud 24-01-2003, 21:12
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
bijnaampje schreef:
ok ik snap je wel.. ik heb ong t zelfde als jij.. ik negeer t maar gewoon. k ga nu naar psigiater drvoro maar t helpt nie. dr zijn wel medicijnen voor hallucinaties maar toch..
maar ik heb dr ook nog heel veel andere klachten bij.. t kan ook bijwerking zijn van medicijn dan je neemt of iets anders.. msschien komt t door stress ofzo.. doe t gewoon ffe rustig aan. msschien gaat t weg
ja misschien wel, misschien niet...
maar weetje wa me grootste probleem is?
ik zoek overal iets achter.
zie ik bijv. iets (volges mijn ogen en denkbeelden) onnatuurlijks denk ik meten van :"wat kan dat nou zijn, geest? engergie bron?"
laatst bijv. in ut wiskunde lokaal, zag ik daar op de raam, waar niemand bijkon, dus erges boven aan, zoown soort ademvlek zitte, en daar zoek ik dus iets achter, en das fout...
Oud 29-01-2003, 19:26
lady of the dark
Citaat:
shithead schreef:
ik heb hulp van een psycholoog en die zegt dat het mijn innerlijke stem is.... yeah right
ook al zeg ik dat dat niet kan want het is een mannenstem en ik wil geen zelfmoord plegen (wat die stem dus zegt) zegt ze nog dat het mijn onbewuste innerlijke stem is....
jajaja....
Heb je er wel eens aan gedacht dat je misschien niet zo'n goede psycholoog hebt en dat je beter uit kunt kijken naar een andere?
Oud 29-01-2003, 22:28
Verwijderd
ben al bij 3 verschillende geweest...
en nergens doen ze er iets aan...
ik wed dat ze er niet eens iets aan kunnen doen...
Oud 30-01-2003, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
ja misschien wel, misschien niet...
maar weetje wa me grootste probleem is?
ik zoek overal iets achter.
zie ik bijv. iets (volges mijn ogen en denkbeelden) onnatuurlijks denk ik meten van :"wat kan dat nou zijn, geest? engergie bron?"
laatst bijv. in ut wiskunde lokaal, zag ik daar op de raam, waar niemand bijkon, dus erges boven aan, zoown soort ademvlek zitte, en daar zoek ik dus iets achter, en das fout...
Dat heet condens..
Over dat praten in je slaap kan ik heel goed mee praten.. ik praat altijd in me slaap.. en weet er daarna (meestal) niets meer van... En ja ik weet hoe het is als je iemand zo hoort praten.. tenminste.. mijn broer vertelde me laatst.. dat hij toen hij bij zijn oude baas werkte een keer heel erg van me is geschrokken.. hij moest om 5 uur beginnen en was zijn gezicht aan het wassen.. en opeens hoorde hij een onwijze gil.. en dat was ik dus.. hij was zich kapot geschrokken... maar je kunt ook lachen, schelden en gewoon praten in je slaap.. en wat de schimmen betreft.. laat je ogen nakijken.. of doe gewoon het licht aan..
Oud 30-01-2003, 19:36
lady of the dark
Citaat:
shithead schreef:
ben al bij 3 verschillende geweest...
en nergens doen ze er iets aan...
ik wed dat ze er niet eens iets aan kunnen doen...
Onzin, er kan best wat aan gedaan worden en ik kan het weten.
Oud 30-01-2003, 19:56
Verwijderd
ohwjah???
nou dan mag jij mij eens vertellen hoe ze dat wel niet doen!
want ze hebben mij volgepropt met van alles en nog wat en er is nog geen resultaat!!!
Oud 30-01-2003, 23:32
Evil creature
Evil creature is offline
Leuk bedacht allemaal schat.
Oud 31-01-2003, 15:59
Verwijderd
tegen wie heb je het?

ennuh Dark Tish... wtf????
Oud 31-01-2003, 17:58
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
tegen wie heb je het?

ennuh Dark Tish... wtf????
hoesow wtf?
Oud 31-01-2003, 18:30
Verwijderd
je moet niet zo snel bij alles iets achter zoeken! daar heb je nix aan, die dingen die je vertelt, hoeft helemaal nix raars aan te zijn... en als je echt denkt dat je dingen ziet die er niet zijn ga dan hulp zoeken, want je wil niet meemaken wat ik heb meegemaakt...
Oud 01-02-2003, 12:54
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
je moet niet zo snel bij alles iets achter zoeken! daar heb je nix aan, die dingen die je vertelt, hoeft helemaal nix raars aan te zijn... en als je echt denkt dat je dingen ziet die er niet zijn ga dan hulp zoeken, want je wil niet meemaken wat ik heb meegemaakt...
ik weet niet wat jij allemaal meemaakt zus...
en waar wil ik hulp zoeken dan? niemand neemt me serieus, jah okee laten we zeggen 1 op de 10 neemt me serieus, zoo en da zijn er veel en ik weet ook wel dat ik nerges iets 8er moet zoeken, maar op de 1 of andere manier doe ik dat toch...

enne....wil je thuis vertelle wat je heb meegemaakt dan?
Oud 01-02-2003, 15:11
Verwijderd
ik heb nou sinds al best een hele tijd een stem in mijn hoofd die zegt wat ik moet doen en dat is echt geen pretje, dus als jij echt schimmen ziet, of iets dergelijks wat er niet is, dan moet je dus hulp gaan zoeken, ja... en dan kun je bijv naar de vertrouwenspersoon gaan op school of naar het ggz...
praat er iig over met ons mam, tis ook makkelijker als zei weet wat er is...
als je nou niet naar vertrouwenspersoon of ggz durft ofzo, kun je ook naar de huisarts gaan, zo ben ik toen ook begonnen...
Oud 01-02-2003, 15:27
barkrukkie
barkrukkie is offline
@Dark Girl & Dark Tish:
gewoon ff een (nieuwsgierige) vraag: wonen jullie niet (meer) bij elkaar dat jullie dit forum gebruiken
Is niet lullig ofzow bedoeld, gewoon nieuwsgierig
Oud 01-02-2003, 16:21
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
@Dark Girl & Dark Tish:
gewoon ff een (nieuwsgierige) vraag: wonen jullie niet (meer) bij elkaar dat jullie dit forum gebruiken
Is niet lullig ofzow bedoeld, gewoon nieuwsgierig
jahwel, wij wonen nog wel bij elkaar, maar we zijn gewoon allebei lid van dit forum snappie?
Oud 01-02-2003, 16:24
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik heb nou sinds al best een hele tijd een stem in mijn hoofd die zegt wat ik moet doen en dat is echt geen pretje, dus als jij echt schimmen ziet, of iets dergelijks wat er niet is, dan moet je dus hulp gaan zoeken, ja... en dan kun je bijv naar de vertrouwenspersoon gaan op school of naar het ggz...
praat er iig over met ons mam, tis ook makkelijker als zei weet wat er is...
als je nou niet naar vertrouwenspersoon of ggz durft ofzo, kun je ook naar de huisarts gaan, zo ben ik toen ook begonnen...
ik durf best naar zo'n persoon te gaan (hoeft eigelijk niet want die heb ik op msn al een maarja) maar het idee om aan vreemde je ehm...verhalen gaan te vertellen vind ik zelf toch wel wat minder...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten