Oud 01-04-2002, 17:35
PV
PV is offline
N.a.v. de 'wat heb je vandaag aan'-topic... de een meldt bij elk kledingstuk het merk, de ander niet. Zegt dit (onbewust) iets over die persoon?
Hoe gehecht ben jíj aan merkkleding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 17:36
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
het is vaak zo dat een bepaald merk wat beter zit en de kwaliteit ook beter is. Ik draag veel bergsportkleding en daar is merk toch wel belangrijk. Ik kijk altijd naar de prijs/kwaliteit verhouding.
Oud 01-04-2002, 17:37
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Niet.
Mij intersseren dat soort dingen echt niet,zodra ik iets leuks zie en het staat leuk en het is betaalbaar koop ik het.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:40
AtHell
AtHell is offline
sommige dingen kies ik wel specefiek uit op merk maar dat is alleen als het ook mooi is, n verder boeit het me vrij weinig.
Oud 01-04-2002, 17:41
de
de is offline
tja...

ik vind dit topic een beetje een open deur intrappen hoor..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:42
Verwijderd
Ik ben er helemaal niet (meer) aan gehecht. Op de basisschool werd je altijd gepest (bij ons dan) als je geen "populaire" dingen aanhad. Sinds de middelbare school ik heb daar echt schijt aan

Ik draag hele goedkope dingen, hou veel geld over en het zit goed
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
PV schreef:
N.a.v. de 'wat heb je vandaag aan'-topic... de een meldt bij elk kledingstuk het merk, de ander niet. Zegt dit (onbewust) iets over die persoon?
Hoe gehecht ben jíj aan merkkleding?

Ik hecht er wel waarde aan, omdat de merken die ik vaak draag staan voor een goede kwaliteit. De kleding vind ik bovendien mooi, ik koop niets "om het merkje" als het verder foeilelijk is.

Daarnaast vind ik het verzorgd staan, het laat zien dat je aandacht aan je uiterlijk besteed en dat je daar best wat voor wilt betalen.
Hier ga ik natuurlijk duizenden quotes op krijgen, maar goed.. jullie vragen steeds waarom mensen merkkledig dragen, dit is mijn reden. Je doet het er maar mee.
Oud 01-04-2002, 17:43
Aangenaam
Aangenaam is offline
als ik eerlijk ben hecht ik er wel waarde aan, ik koop dan ook bijna altijd merk gericht...
dit komt natuurlijk ook omdat die kleding een bepaalde kwaliteit waarborgt en vaak zijn de ontwerpen ook leuker.

edit: het is niet zo dat als ik een bepaald kledingstuk zie met een merk dat ik vaak koop dat ik het dan ook bij voorbaat koop. het moet natuurlijk wel mijn smaak zijn maar dat is logisch

[Dit bericht is aangepast door Aangenaam (01-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:52
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Heel weinig.

Veel kleding die ik koop zijn totaal niet merkgebonden. Als ik een broek wil, zoek ik een léuke broek, niet eentje waar dit of dat merkje op staat.

En meestal is het zonder merk nog goedkoper ook, dat geldt zeker voor hele bekende merken ( waar dus ook veel reclame voor wordt gemaakt )

Aan schoenen hecht ik wel veel waarde, dus die zijn meestal ook van een wat (duurder) merk. Iig van goede kwaliteit, maar dat spreekt voor zich.
Oud 01-04-2002, 17:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
Aangenaam schreef:
als ik eerlijk ben hecht ik er wel waarde aan, ik koop dan ook bijna altijd merk gericht...
dit komt natuurlijk ook omdat die kleding een bepaalde kwaliteit waarborgt en vaak zijn de ontwerpen ook leuker.

edit: het is niet zo dat als ik een bepaald kledingstuk zie met een merk dat ik vaak koop dat ik het dan ook bij voorbaat koop. het moet natuurlijk wel mijn smaak zijn maar dat is logisch
Wie ben jij nou..?
Ik hoop niet voor je dat je Merlijn bent zoals Niels beweert..
Oud 01-04-2002, 17:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Niet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:57
italianboy
italianboy is offline
ben gehecht aan kwaliteit..

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:59
de
de is offline
Citaat:
rosi schreef:
Wie ben jij nou..?

www.clanbase.nl www.deathstrike.nl

dat zegt genoeg, denk ik...

dus wizz=aangenaam lmd

[Dit bericht is aangepast door de (01-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:45
Verwijderd
Ik ben niet erg gehecht aan merkkleding.

Het hoeft niet persee, maar er zijn voorbeelden te noemen van ontwerpers die hele bijzondere kleding maken en ook nog van een goeie kwaliteit.
Sommige merken hebben ook een bepaald image. De één spreekt me aan en de andere totaal niet. Zo zou je mij nooit in TH of versace zien.

Maar bij de kleding die je koopt is het meer van belang of het je goed staat. En of het kledingstuk bij je stijl past. Het is dus onzin om perse merk te moeten dragen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:46
S
S is offline
Ik ben erachter gekomen dat ik best wel gehecht ben aan merkkleding... Ik heb ook (redelijk ) veel ervan. Noem 's een merk.

Of ik er wat aan ga doen? Neuh, ik denk het niet. Ik vind het goed zo.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:49
~julie~
~julie~ is offline
Ik vind het gewoon mooie kleren, want de kwaliteit is vaak beter, en je hebt vaak ontwerpen die je bij andere merken niet ziet, alleen bij één bepaald merk.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
en je hebt vaak ontwerpen die je bij andere merken niet ziet, alleen bij één bepaald merk.
Dat valt best mee.
Ik heb een donkerblauwe strakke coltrui van RL.
Mijn zusje heeft dezelfde, "maar dan in het Tommy Hilfiger".
Oud 01-04-2002, 18:56
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ben gehecht aan kwaliteit..

sure...

on: Niet zo erg, ik koop echt alleen spulletjes die ik leuk vind en die ook nog (voor mij) betaalbaar zijn.
Oja, merk is vaak wel goede kwaliteit ja, maar sommige (veel) goedkopere dingetjes ook (ligt eraan hoe je ermee om gaat )

x's Juul
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:03
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Niet.
Mij intersseren dat soort dingen echt niet,zodra ik iets leuks zie en het staat leuk en het is betaalbaar koop ik het.

dank je voor het verwoorden van mijn mening
Oud 01-04-2002, 19:05
~julie~
~julie~ is offline
Citaat:
rosi schreef:
Dat valt best mee.
Ik heb een donkerblauwe strakke coltrui van RL.
Mijn zusje heeft dezelfde, "maar dan in het Tommy Hilfiger".
maar dat zijn ook klassieke modellen...

Sommige merken hebben wel bepaalde soorten streepjes enzo wat je bij andere merken niet ziet, bijvoorbeeld rugby's van Gant.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:06
de
de is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Ik vind het gewoon mooie kleren, want de kwaliteit is vaak beter, en je hebt vaak ontwerpen die je bij andere merken niet ziet, alleen bij één bepaald merk.
de superstandaard yarmouth oxford heb je eigenlijk van heel veel merken...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:08
~julie~
~julie~ is offline
Citaat:
de schreef:
de superstandaard yarmouth oxford heb je eigenlijk van heel veel merken...
Alleen dan heet het geen yarmouth, want dat is alleen van polo..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:11
de
de is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Alleen dan heet het geen yarmouth, want dat is alleen van polo..
weet ik,

ik heb er laatst twee van Gant gekocht, en ik moet zeggen dat ze heel goed bevallen , zelfs beter dan van polo

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:11
Aangenaam
Aangenaam is offline
Citaat:
rosi schreef:
Wie ben jij nou..?

ik ben echt Merlijn niet
ik ben enkel een gebruiker die hier sinds vandaag is aangemeld, na weken passief te hebben rondgekeken op de fora...
ik weet dat 1 april niet de beste dag was om me aan te melden maar goed
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:12
de
de is offline
Citaat:
Aangenaam schreef:
ik ben echt Merlijn niet
ik ben enkel een gebruiker die hier sinds vandaag is aangemeld, na weken passief te hebben rondgekeken op de fora...
yeah right,

je homepages zijn wel erg verdacht...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Aangenaam schreef:
ik ben echt Merlijn niet
Jaja
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:16
Aangenaam
Aangenaam is offline
hmm dit gaat erg offtopic, maar vertrouw me nou maar..
deathstrike.nl is een blizzard gaming site, clanbase is een algemene game site met ladders en leagues e.d.
ik zie de link tussen die twee sowiezo niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:20
de
de is offline
Citaat:
Aangenaam schreef:
hmm dit gaat erg offtopic, maar vertrouw me nou maar..
deathstrike.nl is een blizzard gaming site, clanbase is een algemene game site met ladders en leagues e.d.
ik zie de link tussen die twee sowiezo niet
je reactie zegt genoeg

en dit is wel weer genoeg offtopic...

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:27
dclover
dclover is offline
totaal niet, merken zeggen me niets, ik draag wat ik mooi vind en wat lekker zit, en of t nou een merk is of niet boeit me niet. Ik ga echt niet meer betalen voor iets omdat er een merk opstaat hoor
Oud 01-04-2002, 19:36
Verwijderd
niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:41
heldin
heldin is offline
helemaal niet.

ik koop wat ik leuk vind, en daarvoor hoeft er geen merkje aan te hangen. liever niet zelfs, ik vind het vreselijk als op bijv. een shirtje met grote letters staat van wat voor merk het is.

dat merkkleding een betere kwaliteit zou hebben vind ik een beetje onzin, als je niet al te rare dingen doet valt iets van bijv. de H&M echt niet opeens uit elkaar of zo.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:13
ESCO
ESCO is offline
wel voel me lekkerder en zeker bij dan in n strakke broek te lopen waar kreukels inzitten of strakke t shirts truien.
Oud 01-04-2002, 23:00
S
S is offline
Citaat:
mijsje schreef:
helemaal niet.

ik koop wat ik leuk vind, en daarvoor hoeft er geen merkje aan te hangen. liever niet zelfs, ik vind het vreselijk als op bijv. een shirtje met grote letters staat van wat voor merk het is.

dat merkkleding een betere kwaliteit zou hebben vind ik een beetje onzin, als je niet al te rare dingen doet valt iets van bijv. de H&M echt niet opeens uit elkaar of zo.

Niet alleen kwaliteit. Nee, zeker niet. Dat geldt namelijk niet voor álle merken. Maar wat vooral wél geldt is detail.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 00:24
Stevill
Stevill is offline
totaal niet
maakt mij het uit waar het van is als ik iets in een dure of goedkope winkel zie en ik vind het mooi koop ik het.
Oud 02-04-2002, 09:45
Verwijderd
merk zegt niks [voor mij]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:26
Esmée
Esmée is offline
Jaahaa ik hecht waarde aan merkkleding en meer ga ik er niet over zeggen
Oud 02-04-2002, 11:36
scala
scala is offline
ehm niet.
Niemand in mijn omgeving die het boeit en mij ook niet. Verder weet ik er ook helemaal nix vanaf, dat scheelt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:59
lithium
lithium is offline
t merk wat erop staat interreseert me geen hol, t gaat mij nog altijd om het kledingstuk zelf
Oud 02-04-2002, 12:08
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ik heb ook merkkleding, maar ook andere kleding. Wissel het een beetje af en ik wissel ook af in de verschillende merken, maar probeer het wel toe te passen op mijn stijl!
Oud 02-04-2002, 12:12
~julie~
~julie~ is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Jaahaa ik hecht waarde aan merkkleding en meer ga ik er niet over zeggen
Waarom niet? er moet toch een reden zijn waarom je ze koopt..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:22
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Waarom niet? er moet toch een reden zijn waarom je ze koopt..
Deze discussie is al zo vaak gevoerd en ik heb geen zin om weer al mijn argumenten aan te dragen

Oud 02-04-2002, 12:58
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ook ik hecht er waarde aan.
(onthoud zich van commentaar)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:11
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik hecht er niet echt waarde aan, dat zou me teveel beperken. Enorm zonde als je iets super gaafs ziet maar je zou t liever niet kopen omdat het merkloos is toch?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:40
RuffThugg
RuffThugg is offline
Merk.....ja ik merk het niet.

Als iets precies hetzelfde is en ik zou moeten tussen merk en goedkoper(niet-merk) koop ik de niet-merk.

Maar dat is nooit zo. Dus, ik koop cker niet op merk, maar zowat al m'n kleding is wel van een merk(komt ook omdat je in bepaalde winkels koopt).

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:46
~julie~
~julie~ is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Deze discussie is al zo vaak gevoerd en ik heb geen zin om weer al mijn argumenten aan te dragen
Oh okee!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:47
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik draag wel meestal merkbroeken, zie zitten meestal gewoon het mooist en de kwaliteit is betrouwbaar. Maar verder boeit het me nie zo.
Oud 02-04-2002, 15:22
Blubje
Blubje is offline
eh...niet
Oud 02-04-2002, 17:21
capishe
capishe is offline
Ja natuurlijk hecht ik er waarde aan, anders heeft het weinig zin het te kopen hè?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:26
godcalledsicktoday
godcalledsicktoday is offline
niet...
bij bepaalde kledingstukken hecht k wel waarde aan de kwaliteit... maar daarbij let k niet op welk merkje erop staat ofzoow (als in: t is van nike, dus t zal wel goed zijn of juist: t is zeeman (om maar n voorbeeld te noemen) dus t zal wel binnen 2 dagen uit elkaar liggen)
Oud 02-04-2002, 18:13
Black Sugar
Black Sugar is offline
Niet, tenzij het om kwaliteit gaat. Wat schoenen aan betrefd, dan koop ik eerder iets van een merk dat er bekend om staat dat het van een goede kwaliteit is. Maar dan dus eigenlijk zelfs om de kwaliteit.
Merk bij de kleding neeretten die je aan hebt is handig omdat mensen dan meestal al een betere voorstelling kunnen maken van wat je aan hebt. bijvoorbeeld een broek van overseas met iets wijduitlopende pijpen is duidelijker dan een broek met iets wijduitlopende pijpen. Uhm.... jaja ik bral.
Nee, niet belangrijk voor mij.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten