SNEL aanvragen!!!!!!!!!!!!! Het duurt vaak superlang voordat die IB dat regelt, aangezien alles daar langs elkaar heen gaat, zo was mijn moeder buitenlands en mijn vader werkloos, terwijl mijn moeder 200% nederlands is en mijn vader TOTAAL NIET werkloos en dat moesten we dus allemaal weer bewijzen enz enz! Het is gewoon een teringzooitje daar om het zo ff te zeggen!
Officieel moet je daar 4 maanden van te voren mee beginnen, voordat je 18 wordt, ik wordt toevallig ook in mei 18 en bij mij is het nu gelukkig allemaal geregeld, pfffffff
Ik kan precies uitleggen hoe het bij jou werkt en ik neem aan dat je HBO gaat doen? daar van uitgaande:
je krijgt nog kinderbijslag voor: jan/feb/mrt en apr/mei/juni
Een hbo opleiding gaat officieel in op 1 september. Je krijgt dus vanaf 1 september studiefin. Nu zal je wel denken wat krijg ik dan in juli en augustus? Voor die twee maanden moet je een Tegemoetkoming scholieren van 18 jaar en ouder aanvragen. Je moet dus :
- je aanmelden op je nieuwe school
- je studifinanciering aanvragen
- je aanmelden bij de IB groep en vertellen wat je volgende
opleiding gaat worden
- voor juli en augustus een tegemoetkoming scholieren van 18 jaar en ouder aanvragen
Dit moet je allemaal ZELF doen, want hun gaan ervanuit dat je al bijna volwassen ben en meerderjarig. Je moet dus niet wachten tot je wat van de IB groep ontvang, maar begin er nu mee, want als je in mei jarig bent heb je nog maar 2-3 maanden!
heb je nog vragen? stuur ff n prive berichtje / mailtje
groetjes Angelique
ps pfffffffffff dat is een lang stukje geworden