Oud 01-03-2003, 19:34
framboosje
framboosje is offline
hey peepz...

ik vroeg me iets af... en hopelijk kunnen jullie me ergens een beetje een antwoord geven...

waar ligt nou eigenlijk precies de grens tussen vriendscap/liefde/verliefdheid?!

ik vind het echt heel moeilijk... en 'k wil graag jullie mening es weten, omdat ik er niet uitraak met mijn beste vriend...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 19:35
Verwijderd
Ik denk iig of je je ook lichamelijk aangetrokken tot iemand voelt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:40
Bright Halo
Bright Halo is offline
Die grens kan heel duidelijk zijn, maar ook heel vaag

Je kunt vriendschap hebben die zeer diep gaat. Waarbij mensen van elkaar houden, elkaar zelfs aantrekkelijk kunnen vinden en zich vertrouwd bij elkaar voelen, maar desondanks niet verliefd zijn.
Oud 01-03-2003, 19:41
Verwijderd
Ik weet dat ook allemaal niet meer hoor!

Ik denk iig dat verliefdheid wel duidelijk te herkennen is door de lichamelijke verschijnselen zoals vlinders in de buik, voortdurend aan diegene denken, slecht eten en dergelijke.. + de lichamelijke aantrekkingskracht natuurlijk, erg belangrijk

Vriendschap is goed met iemand op kunnen schieten, diegene vertrouwen en op diegene kunnen rekenen min het verliefde gevoel en de drang diegene te bespringen

Liefde gaat dan weer dieper en kan in beide gevallen bestaan... maar wat nu het verschil is tussen relationele en vriendschappelijke liefde? Ja, in ieder geval weer de lichamelijke aantrekkingskracht.

Hoeveel denk je aan je beste vriend en in hoeverre kijk je nog naar andere jongens of heb je nog aandacht voor andere jongens? Ik denk dat die dingen wel iets zeggen.. Heb je als je hem ziet zeg maar zin seks te hebben met hem? Dat zegt ook alweer wat..

Sja, is altijd lastig te bepalen als je al vrienden bent..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:47
Fortuynist
Fortuynist is offline
vriendschap/liefde/verliefdheid?!

Vriendschap en liefde zijn naar mijn idee ongeveer hetzelfde. Ze kunnen ook niet zonder elkaar. Immers, hoe kun je nu een hechte vriendschap hebben zonder liefde?

Verliefdheid is een ander verhaal. Dan zie je opeens hoe mooi haar ogen zijn, hoe lief haar stem klinkt, hoe warm en koud het voelt als ze je aanraakt...

Het zijn in ieder geval drie mooie dingen!

Groet,
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:51
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Hoeveel denk je aan je beste vriend en in hoeverre kijk je nog naar andere jongens of heb je nog aandacht voor andere jongens? Ik denk dat die dingen wel iets zeggen.. Heb je als je hem ziet zeg maar zin seks te hebben met hem? Dat zegt ook alweer wat..

Sja, is altijd lastig te bepalen als je al vrienden bent..
ik denk constant aan mijn beste vriend... en ik ben ook wel geinteresseer din andere jongens en zo, alleen kom ik steeds tot de conclusie "dit is niet mijn beste vriend"...
en 't is ook gewoon ingewikkeld, omdat we in het afgelopen jaar eigenlijk al 2 keer iets gehad hebben en nu ja, vandaag leek et weer zo ver (weer gezoend en zo)... mo we hebben dan gebabbeld en dan zijn we weer tot de conclusie gekomen dat et te rap gaat en zeiden we het rustig aan te doen....

't is gewoon zo ingewikkeld! we zien elkaar alletwee doodgraag, alleen is het ons de vorige twee keer niet gelukt en nu denken we ook dat het deze keer niet zal lukken
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:57
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik zou in jouw geval allereerst het verleden laten voor wat het is en vooruit kijken, zodat de toekomst niet het verleden wordt!
Ook zou je - ondanks dat het twee keer niet gelukt is - niet zo bang moeten zijn. De angst zelf is vaak veel groter dan datgene waarvoor je angst hebt!

Succes,
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:32
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
framboosje schreef:
waar ligt nou eigenlijk precies de grens tussen vriendscap/liefde/verliefdheid?!
Vriendschap: Sporadisch neuken
Liefde: Sporadisch neuken terwijl je zegt "ik hou van je"
Verliefdheid: Masturberen met de gedachte aan een bepaald persoon.

Hopelijk heb ik jou en die vriend geholpen.
Oud 02-03-2003, 12:43
pietje
pietje is offline
ik weet dat ook niet meer

ik heb een heeeeeeeeele goede vriend, heb me nog nooit zo vertrouwd gevoelt bij iemand, ik geef echt zoooooveel om hem en kan met hem lachen, huilen en praten..en hij heeft t zelfde....maar we hebben ook sex, voelen ons lichamelijk ook aangetrokken tot elkaar maar toch niet echt verliefd....we komen er allebij gewoon niet uit wat we nou voelen......dan denken we weer dat t verliefdheid is dan weer niet....

ik word er echt gek van tis al bijna een jaar zo en ik kan me er soms heel slecht om voelen....
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:42
it's just me
it's just me is offline
Erg herkenbaar! Het is idd een moeilijke situatie; je wilt elkaar regelmatig graag zien zonder dat er weer gevoelens komen. Het beste is, wanneer het te verwarrend wordt om even afstand te nemen. Het is ontzettend moeilijk maar wel goed. Dan gun je jezelf de tijd om alles op een rijtje te zetten en na te gaan hoe je verder wilt.

Je kunt nog zo goed met elkaar op kunnen schieten, vriendschap is geen vergelijk met een relatie/verliefdheid. In een vriendschap heb je soms bepaalde tekortkomingen waardoor een goede relatie er gewoon niet in zit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 06:29
Era
Era is offline
Vriendschap is genegenheid en respect voelen voor elkaar, en elkaar in vertrouwen dingen vertellen die je niet zo snel een ander verteld.

Verliefdheid zijn kriebels bij blikken, je tot iemand aangetrokken voelen en iemand willen.

Liefde is beidden maar sterker, een liefde tussen vrienden en in een relatie zijn beidden gebaseerd op het feit dat je van iemand houdt..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten