Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 15:33
Verwijderd
Ik ken een meisje. 16 jaar. Ze is nu ongeveer 2.5 jaar in Nederland. Ze spreekt perfect Nederlands en komt uit Roemenië.

Haar vader komt uit Irak, is Koerd en al op jonge leeftijd naar Iran gevlucht, omdat hij in zn eigen land werd gediscrimineerd en zo. Hij is Iranese staatsburger geworden. Toen ging hij naar Roemenië. Daar werd hij verliefd. Ze mochten niet trouwen, omdat hij een buitenlander was. Het communisme viel en het mocht wel, dus ze trouwden. Ze hadden dat meisje toen dus al. Toen moesten alle buitenlanders het land uit. De vader vertrok naar Zweden, en vervolgens naar Nederland, waar 'gezinshereniging' plaats vond. Het meisje waar ik het over heb is perfect geintegreerd. Is eerst naar 3 havo gegaan, maar deed het zo goed dat ze naar 4 vwo mocht.

Ze heeft ook nog een zusje, die een stukkie jonger is en het Roemeens zelfs al begint te verleren. Waarom deze mensen niet terug kunnen? Zowel Moeder-meisje-zusje als Vader kunnen veilig terug. Maar niet samen, want de vader moet terug naar Iran en mag niet naar Roemenie. het gezin zou dus moeten worden gescheiden. Daar komt nog bij dat beiden meisjes hier totaal geintegreerd zijn en hier hun vrienden, school etc. hebben.

Ze zijn al verschillende keren uitgeproduceerd, maar telkens gaan ze in beroep.

En zulke mensen, zulke fatsoenlijk geintegreerde mensen, willen ze terugsturen?!?!

Ik vind het onvoorstelbaar.

Ken jij ook zulke verhalen van mensen en vind jij dat het goed is dat ze mensen als hierboven terug sturen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 15:47
Talon
Talon is offline
ik ken iemand uit joegoslavie..
toen hij pas hier was en de nederlandse taal met moeite beheerste vertelde hij hoe geweldig en fijn het wel niet was in joegoslavie.. zodra het weer mogelijk zou zijn zou hij meteen terug gaan.
Ik vond het knap van hem dat hij in zo'n korte tijd onze taal al een stuk beheerste
alleen kwam ik hem na 3 maanden tegen.. zijn nederlands was erop vooruitgegaan.. alleen zijn instelling niet.
Nu vertelde hij een ander verhaal: Ik wilde terug naar joegoslavie, maar nu zie ik dat ik hier in nederland alles krijg dat ik wil, een huis en alles. Ik blijf mooi hier, hier word voor mij gezorgd.

Rot toch op...

Noem me een rascist of weet ik veel wat allemaal nog meer, maar ik zit niet te wachten op een stel vreemdelingen die ons land maar vervuilen met die vreemde culturen.
Oud 15-02-2003, 15:51
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Myself! schreef:

Ken jij ook zulke verhalen van mensen en vind jij dat het goed is dat ze mensen als hierboven terug sturen?
Vind het onwijs lullig voor die mensen,
zeker omdat het volgens mij alleen maar
moeilijker wordt als ze teruggaan.. :\

Mijn zusje zat met een jongen in de klas, Azamat.
Was toen 13, deed gym, haalde goede cijfers enzo..
Mja, hij, zn broertje en vader waren uitgeprocedeerd,
en moesten terug.. (vergeten waar hij vandaan kwam,
zal zo ff vragen :\). Zijn broer zat in de 4e,
en kon een nieuwe procedure aanvragen.
(die weer afgewezen werd. :\ )
Oud 15-02-2003, 16:12
Verwijderd
tja.. maar als we iedereen die in nederland wil komen wonen maar lekker hiero heen laten komen, wordt het wel heel vol..*ik zeg niet dat alle buitenlanders weg moeten ofzow!!*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:21
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
tja.. maar als we iedereen die in nederland wil komen wonen maar lekker hiero heen laten komen, wordt het wel heel vol..
Ja, maar mensen die helemaal geïntregeerd (kutwoord) zijn,
niet voor problemen ed zorgen,
in hun eigen land problemen ed krijgen,
hun wegsturen is ook niet ok imo.
En dat gezeik van; 'volgens de autoriteiten
is het allemaal veilig' in dat land,
klopt ook niet altijd..
(dat geldt iig niet voor iedereen)
Oud 15-02-2003, 16:32
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
vol = vol
Oud 15-02-2003, 16:34
Verwijderd
ergens moet een streep getrokken worden en men moet niet op je emotionele gedachten gaan inspelen ..

dus hard maar waar .. exit
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:57
Talon
Talon is offline
Citaat:
siNix schreef:
ergens moet een streep getrokken worden en men moet niet op je emotionele gedachten gaan inspelen ..

dus hard maar waar .. exit
jij hebt ook altijd goede ideeen
ik voeg je ff toe aan mijn vriendenlijst
Oud 15-02-2003, 17:13
*~Bl@ckBitch~*
*~Bl@ckBitch~* is offline
Hm.....mensen die ECHT niet terugkunnen mogen blijven..maar sommige vinden het allemaal wel handig en makkelijk hier, ze hoeven haast geen flikker uit te vreten en ze zijn veilig... die moeten oprotte, ga naar je eigen land!
Oud 15-02-2003, 17:17
tijnnl
tijnnl is offline
et probleem is alleen dat ze dat allemaal zeggen dat ze echt niet trug kunnen, dus ja dat schiet dan ook nie erg op
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
tijnnl schreef:
et probleem is alleen dat ze dat allemaal zeggen dat ze echt niet trug kunnen, dus ja dat schiet dan ook nie erg op
Het is in dit geval makkelijk te controleren..Lijkt mij.

Ik vind jullie allemaal zo hard.. Van die mensen die alleen maar met hun verstand (proberen) na te denken..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:55
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Het is in dit geval makkelijk te controleren..Lijkt mij.

Ik vind jullie allemaal zo hard.. Van die mensen die alleen maar met hun verstand (proberen) na te denken..
in deze (klote) samenleving MOET je wel met verstand werken ipv met je gevoel wil je ergens komen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 20:06
TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
Myself! schreef:

En zulke mensen, zulke fatsoenlijk geintegreerde mensen, willen ze terugsturen?!?!
Als je die familie hier laat blijven, komt half nederlands-turkije ook vragen of z emorgen blijven want "hun mogen ook blijven." In dit geval kun je betr wel alles over 1 kam scheren
Oud 15-02-2003, 21:04
NG
NG is offline
Naar mijn mening moeten asielzoekers binnen een bepaalde korte tijd weten of ze nou wel of niet mogen blijven. Niet jaren in onzekerheid zitten of ze nou wel of niet mogen blijven.

De zogenaamde witte illegalen die op het moment in Nederland zitten zie ik het liefst blijven door midden van een generaal pardon.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:05
NG
NG is offline
Citaat:
*~Bl@ckBitch~* schreef:
Hm.....mensen die ECHT niet terugkunnen mogen blijven..maar sommige vinden het allemaal wel handig en makkelijk hier, ze hoeven haast geen flikker uit te vreten en ze zijn veilig... die moeten oprotte, ga naar je eigen land!
Wat doe je dan met Nederlanders die hier geen flikker willen uitvreten? Dumpen op zee?

Hoe bepaal je wie het wel en wie het niet verdient?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
DiepFries schreef:
Naar mijn mening moeten asielzoekers binnen een bepaalde korte tijd weten of ze nou wel of niet mogen blijven. Niet jaren in onzekerheid zitten of ze nou wel of niet mogen blijven.

De zogenaamde witte illegalen die op het moment in Nederland zitten zie ik het liefst blijven door midden van een generaal pardon.
Idd. Asielprocedures snel en duidelijk maken. Als het langer dan een x periode duurt vanwege fouten van de kant van de staat (dan praat ik over een aantal maanden, beslist geen jaren) hoe dan ook vergunning geven.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:34
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Glow schreef:
Idd. Asielprocedures snel en duidelijk maken. Als het langer dan een x periode duurt vanwege fouten van de kant van de staat (dan praat ik over een aantal maanden, beslist geen jaren) hoe dan ook vergunning geven.
Heb je enig idee hoe onmogelijk het is iedere asielzaak in een paar maanden af te handelen? Ik bedoel, er zijn iets van 30 rechters ofzo die samen alle duizenden zaken moeten doen. En dan is er ook nog recht van beroep. Dat gaat dus echt niet.
Oud 15-02-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Heb je enig idee hoe onmogelijk het is iedere asielzaak in een paar maanden af te handelen? Ik bedoel, er zijn iets van 30 rechters ofzo die samen alle duizenden zaken moeten doen. En dan is er ook nog recht van beroep. Dat gaat dus echt niet.
Dat recht op beroep gaat natuurlijk buiten die periode om..
30 rechters op zoveel duizenden is natuurlijk een vrij kromme verhouding..als je dat aantal eens zou verhogen zou de duur van zo'n procedure al af moeten kunnen nemen lijkt me?

Dit soort gevallen mag gewoon niet voorkomen, iemand na zo'n periode terugsturen is gewoon not-done.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 23:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Glow schreef:
Dat recht op beroep gaat natuurlijk buiten die periode om..
30 rechters op zoveel duizenden is natuurlijk een vrij kromme verhouding..als je dat aantal eens zou verhogen zou de duur van zo'n procedure al af moeten kunnen nemen lijkt me?
Lijkt me ook. Maar een bepaald regerend kabinet, ik noem geen namen, heeft besloten op Justitie te bezuinigen...

Citaat:
Dit soort gevallen mag gewoon niet voorkomen, iemand na zo'n periode terugsturen is gewoon not-done.
Ben ik met je eens.
Oud 16-02-2003, 00:05
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Lijkt me ook. Maar een bepaald regerend kabinet, ik noem geen namen, heeft besloten op Justitie te bezuinigen...

Ben ik met je eens.
Hmm, ok. .
Dus als ik zeg dat we die termijn ietwat realistischer stellen (en om dit geen al te grote periode te laten worden flink aantal rechters etc d'r bij) ben je het met me eens?

Geloof dat d'r dan weinig meer te welles niettesen valt ...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 02:29
Verwijderd
[hanekam-modus]

GEEN MENS IS ILLEGAAL!

[/hanekam-modus]

*prikt veiligheidsspeld door wenkbrauw*
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 08:37
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik snap niet waarom wij al die mensen hier nog naartoe laten komen,
dan denk ik maar te hard na, maar op een gegeven moment moet je ook aan jezelf gaan denken,
ons land zit vol, en das echt niet van de nederlanders hoor..
Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind dat het gewoon niet meer past..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 09:00
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik vind het onvoorstelbaar.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 09:21
Isa
Isa is offline
Inderdaad verschrikkelijk, ik pleit om die marrokaanse kutverkrachters eruit te donderen ipv dit soort fatsoenlijke,geintegreerde mensen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Inderdaad verschrikkelijk, ik pleit om die marrokaanse kutverkrachters eruit te donderen ipv dit soort fatsoenlijke,geintegreerde mensen.
Ik pleit ervoor om verkrachters op te pakken, of ze nou Nederlands, marrokaans, braziliaans, frans.. je snapt het wel..zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 15:09
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Arme Gumus
Oud 16-02-2003, 16:04
Talon
Talon is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Arme Gumus
LOL
Oud 16-02-2003, 16:51
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik vind niet dat iedereen hier zomaar een vergunning moet krijgen, ze vinden het hier gewoon wel makkelijk enzo...
En dat ze steeds weer in beroep kunnen gaan is niet echt goed imo, zo blijven ze maar doorgaan met procederen!! Als je geen vergunning kan krijgen, ga dan weg ofzo, en blijf t niet steeds weer proberen...
Oud 16-02-2003, 16:54
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef:

En dat ze steeds weer in beroep kunnen gaan is niet echt goed imo, zo blijven ze maar doorgaan met procederen!!
Dat is vaak ook de bedoeling imo.
Zolang je procedeert hoef je niet terug,
en volgens mij gaat het daar juist om..
Citaat:
KissMyJackass schreef:

Als je geen vergunning kan krijgen, ga dan weg ofzo, en blijf t niet steeds weer proberen...
Waar moeten ze heen dan?
Naar hun eigen land zeker?
Oud 16-02-2003, 16:59
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Dat is vaak ook de bedoeling imo.
Zolang je procedeert hoef je niet terug,
en volgens mij gaat het daar juist om..
Ja dat bedoel ik ook, daar doen ze t om. Zolang ze in proces zijn, hoeven ze niet terug, dus blijven ze maar eeuwig in proces...

Citaat:
Waar moeten ze heen dan?
Naar hun eigen land zeker?
Euhmm... ja
Of naar een ander land als ze dat willen, maar volgensmij mag dat niet.
Oud 16-02-2003, 16:59
Verwijderd
Waarom worden zulke goed-ontwikkelde gezinnen nou teruggestuurd? Onder het mom van welke regel bepaalt de rechter nou dat ze terugmoeten? Ik snap daar echt geen zak van, kan iemand dat even uitleggen?

Wanneer iemand goed geintegreerd is (Nederlands spreekt, opleiding of werk heeft) wat is dan nog een goede reden om iemand het land uit te zetten?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef:
Ja dat bedoel ik ook, daar doen ze t om. Zolang ze in proces zijn, hoeven ze niet terug, dus blijven ze maar eeuwig in proces...
Je kan volgens mij niet eeuwig in proces zijn..
Uiteindelijk kan je geen nieuw proces aanvragen.
(weet t niet zeker..)
Citaat:
KissMyJackass schreef:

Euhmm... ja
Als ze naar hun eigen land konden,
zouden ze hier niet komen lijkt mij.
(iig de meeste denk ik)
Oud 16-02-2003, 17:06
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Je kan volgens mij niet eeuwig in proces zijn..
Uiteindelijk kan je geen nieuw proces aanvragen.
(weet t niet zeker..)
Hmm ja ik weet t ook niet precies, heb absoluut geen verstand van dat soort dingen, maar hoor wel es van asielzoekers die echt al eeuwig in proces zijn enzo

Citaat:
Als ze naar hun eigen land konden,
zouden ze hier niet komen lijkt mij.
(iig de meeste denk ik)
Dat lijkt mij dus niet, veel komen ook hier omdat ze denken dat het hier beter is, in hun eigen land gaan ze echt niet meteen dood ofzo... Sommigen misschien wel, maar daarvan is het dus de bedoeling dat ze mogen blijven.
Oud 16-02-2003, 17:50
Verwijderd
Regels zijn regels.

En of ze nou goed geïntegreerd zijn maakt weinig uit. Anders kan iedereen dus naar Nederland komen, om wat voor reden dan ook, wanneer hij maar ff goed integreert in de procedure-tijd.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:00
Verwijderd
Oh kom op...

Volgens mij kennen de meeste van jullie geen asielzoekers persoonlijk of zo. Het lijkt me dat je anders niet zo hard zou reageren.

Zoals ik al eerder vertelde, kan dit meisje veilig terug naar haar eigen land. Wat het probleem is, is dat haar vader dan dus terug moet naar Iran, omdat hij daar als staatsburger staat ingeschreven en omdat hij niet welkom is in Roemenië.

Ik heb zelden iemand gezien die pas 2-3 jaar in Nederland woont en het al zo goed doet. Ze heeft Nederlands geleerd, is naar 3 havo gegaan en doet nu al 4 vwo. Zeg nou zelf, Als je in een half-1.5 jaar je de Nederlandse taal zo eigen maakt dat je al naar 3 havo, en daarna zelfs naar 4 vwo, kunt..Dan ben je echt wel goed geintegreerd.

Ze is gewoon een helemaal vernederlandst zeg maar.

Natuurlijk zijn er mensen die terug moeten.. Ik snap ook wel dat onze gastvrijheid niet grenzeloos kan zijn -hoewel ik dat wel graag zou zien. Maar stuur dan de mensen terug die echt terug kunnen. Met het hele gezin. En dan niet de mensen die we hier zelf ooit heen hebben gehaald omdat ze toen van pas konden komen, maar gewoon..De mensen die hier echt alleen komen om het er economisch beter te krijgen. (En dan heb ik het niet over mensen die in hun eigen land zware armoede kennen).

Ik ben voor een verplichte integratie-cursus. Natuurlijk moeten de mensen gewoon Nederlands leren en onze regels en wetten kennen. Maar wat geeft ons het recht om mensen weg te sturen? Waarom zouden wij beter zijn? we hebben gewoon geluk gehad dat we in Nederland geboren zijn, en niet in bijvoorbeeld Afrika..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Regels zijn regels.

En of ze nou goed geïntegreerd zijn maakt weinig uit. Anders kan iedereen dus naar Nederland komen, om wat voor reden dan ook, wanneer hij maar ff goed integreert in de procedure-tijd.
Vind je het gek als een procedure tien jaar duurt ofzow? Verplichte korting van die procedure tot maximaal 3 jaar en anders mag je blijven vind ik. Tenzij je een vette crimineel bent.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:24
murwari
murwari is offline
Ik vind het erg, als ze al zo geïntegreerd zijn in onze maatschappij dat ze er eigenlijk al bij horen, en ze alsnog weg worden gestuurd
Oud 18-02-2003, 14:33
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
90% kan wel weg criminelen, uitbuiters, en die denken dat ze alles maar kunnen krijgen enz.

10 % blijven de hardwerkende en de mensen die echt niet terug kunnen naar hun land.

ik ken genoeg mensen die hier komen om te profiteren van alles wat ze hier krijgen, bij ons in de stad is een vet groot azc gebouwd en toen is de criminaliteit met 70% toegenomen, dat zegt toch genoeg.

en de meesten zijn nog asociaal ook.

sommige nederlanders zijn ook niet alles maar die zijn hier geboren dus dat is niet anders.

maar zulken kan je het land uit trappen laat ze toch lekker hun eigen land uitzuigen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:05
Talon
Talon is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
90% kan wel weg criminelen, uitbuiters, en die denken dat ze alles maar kunnen krijgen enz.

10 % blijven de hardwerkende en de mensen die echt niet terug kunnen naar hun land.

ik ken genoeg mensen die hier komen om te profiteren van alles wat ze hier krijgen, bij ons in de stad is een vet groot azc gebouwd en toen is de criminaliteit met 70% toegenomen, dat zegt toch genoeg.

sommige nederlanders zijn ook niet alles maar die zijn hier geboren dus dat is niet anders.

maar zulken kan je het land uit trappen laat ze toch lekker hun eigen land uitzuigen.
helemaal mee eens..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:09
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
tja.. maar als we iedereen die in nederland wil komen wonen maar lekker hiero heen laten komen, wordt het wel heel vol..*ik zeg niet dat alle buitenlanders weg moeten ofzow!!*
Ja hoor Kom jij maar eens naar hier...stap op je fietsje en rijd een kwartier lang de stad uit....wedden dat je je heel erg alleen voelt in dat kale polderlandschap?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:12
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:

Bron? 90 % van de asielzoekers is crimineel Tuurlijk, meisje.... En vind je het gek dat er problemen zijn in AZC's? Welke gek plaatst er nu mensen bij elkaar die elkaar in hun eigen land afmaken?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:14
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:

Ja hoor. Bedenk je je dan wel even dat er bij die 70% criminaliteit ook de criminaliteit zit die in het AZC zelf plaats vindt?

Nieuwsbronnen zijn ook lang niet zo objectief.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:21
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:

Nou, dat jij met dat soort mensen omgaat zegt ook genoeg over jou, lijkt me.... Trouwens je vergelijking klopt voor geen drol. Als ik zeg: Er werd een snackbar bij ons in de buurt geopend en de criminaliteit steeg met 90%..... Dat klopt toch ook niet? Wie zegt dan dat de criminaliteit veroorzaakt wordt door klanten van de snackbar? Je koppelt de criminaliteit aan het AZC maar je zegt niet WIE de criminelen zijn....dat is een hele foute redenatie.... Wie zegt mij dat die criminaliteit niet veroorzaakt werd door stadsbewoners? Of door vakantiegangers? Bewijzen.....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:21
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Ja hoor. Bedenk je je dan wel even dat er bij die 70% criminaliteit ook de criminaliteit zit die in het AZC zelf plaats vindt?

Nieuwsbronnen zijn ook lang niet zo objectief.

nee, ging echt om inbraak, vernieling, aanrandingen/verkrachtingen enz

toen er bij ons in de winkel was ingebroken, had mijn baas een gesprek met de politie en die zeiden dat zelf.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:24
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
nee, ging echt om inbraak, vernieling, aanrandingen/verkrachtingen enz

toen er bij ons in de winkel was ingebroken, had mijn baas een gesprek met de politie en die zeiden dat zelf.
Ohja, een hele betrouwbare bron.... via via via, van horen zeggen, die zei dat, zus zei zo.... Ik zou bij de NOS gaan werken als ik jou was...Of Peter R. de Vries....volgens mij ben je iets op het spoor....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:28
Pan Am
Pan Am is offline
Trouwens, economische vluchtelingen worden überhaupt al niet meer in Nederland binnengelaten, al een hele tijd niet meer. Die zijn bij voorbaat al uitgeprocedeerd en kiezen vaak andere landen dan Nederland om hun geluk te beproeven. Trouwens, neem het ze kwalijk?? Als jij geen cent hebt om je reet te krabben, en 10.000 kilometer verderop kun je het geld van de bomen plukken (bij wijze van) wat zou jij dan doen? Ohja, vergat ik even, jij hebt natuurlijk zo'n groot moraal besef dat je niet zo proberen om daar van te profiteren.... Dat is helaas mens eigen.... Omdat wij het toevallig goed hebben profiteren wij niet op grote schaal, maar geloof me, in WOII waren er zat Nederlanders die flink profiteerden. Wat? Een Jood bij de buurman op zolder? Oh, die verlullen we bij de Duitsers, hebben wij weer een maand te vreten..... Ja, dat vergeten we zo makkelijk he...?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:43
Talon
Talon is offline
Citaat:
ADHD schreef:
blaat
ik zie nu hier veel reacties van je waarin je zegt dat er geen bewijs is, enz. je doet alles om die mensen schoon te praten.
welk profijt heb je persoonlijk van al die culturen in dit land?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:46
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Talon schreef:
ik zie nu hier veel reacties van je waarin je zegt dat er geen bewijs is, enz. je doet alles om die mensen schoon te praten.
Profijt?! Welk profijt hebben de westerse landen eraan om ontwikkelingshulp te sturen naar Afrika? Waarom verklaren we dat gebied niet als hopeloos en dumpen we daar al onze rotzooi?

Alsjeblieft zeg.
Hij praat waarschijnlijk die mensen "schoon" omdat hier zoveel mensen anti-asielzoekers/ illegalen/ allochtonen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:49
Talon
Talon is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Profijt?! Welk profijt hebben de westerse landen eraan om ontwikkelingshulp te sturen naar Afrika? Waarom verklaren we dat gebied niet als hopeloos en dumpen we daar al onze rotzooi?
geen idee, zou een goed idee zijn.
als we alles daar dumpen hebben we het hier mooi schoon.
ik denk alleen aan mezelf en mijn naasten, verder boeit het me voor geen meter.
lekkere mening he?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:55
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Talon schreef:
Culturen leren kennen en ze begrijpen vind ik een van de mooiste dingen van het leven. Ik heb heel veel interesse in andere culturen, en zo ben ik gelukkig opgevoed door mijn ouders. Het vergroot je kennis en inzicht van de wereld. Maar goed, jij ziet dat blijkbaar anders. Jij hebt liever oogkleppen op, ook goed, jouw goed recht...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten