Oud 13-04-2003, 08:23
X-G
X-G is offline
Ik wil me een gitaar kopen (en het leren spelen). Nu wil ik later electrisch gaan spelen (nirvana e.d.) maar de ene zegt:
Koop eerst een akoustisch totdat je het kent en dan pas de elek.
en de ander zegt:
Koop dan ook meteen een elektrisch!

Wat zijn de voordelen van beide gitaren en wat kan ik beter doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 08:45
Verwijderd
Ik persoonlijk vind het het beste als je acoustisch (wel STAALSNARIG) begint. Het is moeilijker leren dan elektrisch, maar dat is juist goed want je moet dus veel nauwkeuriger zijn op een acoustische gitaar dus je leert het jezelf beter aan.

Acoustisch kan je ook veel nirvana liedjes spelen.

Ik heb zelf Elektrisch en Acoustisch want voor sommige dingen pak ik graag een acoustische omdat dat toch een andere sfeer heeft.

Veel mensen zijn ook van mening dat je het best met Spaanse/Nylon snarige gitaar moet beginnen. er valt wel wat voor te zeggen, maar ik vind het afschuwelijk zeker voor dingen als nirvana enzo heb je er vind ik niets aan.

Ik zou zeggen. Koop een redelijke acoustische staalsnarige gitaar (180-250 euro) leer jezelf in iedergeval de basis dingen aan en als je het leuk vind en het een beetje beheerst ga dan voor een elektrische kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:09
Drudenhaus
Drudenhaus is offline
als je alleen maar nirvana dinges en soorten wilt spelen zou ik gewoon meteen elektrische gitaar kopen,maar als je je er iets meer wilt in verdiepen(techniek enzo) zouk eerst toch ook akoestische kopen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:41
X-G
X-G is offline
Dan koop ik me een akoustishce staalsnarige
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
X-G schreef op 13-04-2003 @ 11:41:
Dan koop ik me een akoustishce staalsnarige
Goeie keus, zorg wel dat je er eerst wat uitprobeerd zodat ej niet meteen de 1e de beste koopt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:21
X-G
X-G is offline
Citaat:
-Archangel- schreef op 13-04-2003 @ 13:22:
Goeie keus, zorg wel dat je er eerst wat uitprobeerd zodat ej niet meteen de 1e de beste koopt.
IS goed
Maar ik koop heb volgende week (21ste) (moet mijn rapport nog krijgen vrijdag en daarna heb ik in hetzelfde gebouw een LAN tot zondag dus dat wordt maandag )

Maar goed. Welk merk zou ik kunnen pakken? Ik wou Ibanez ofzow?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 13:25
Kazanka
Kazanka is offline
alle nirvana songs op ak.gitaar spelen is oowk wel tof, zie unplugged concert

als je trouwens het ultieme tokkelen wil leren, probeer na een jaar of 1,5 eens Mauro Giuliani (1781-1829) - ETUDE NO5 OP. 48 te spelen

op deze site: http://www.guitartricks.com/2000/tri...?trick_id=5383 kan je horen hoe het moet klinken
Oud 13-04-2003, 14:42
Ibanez320fa
Ibanez320fa is offline
Kijk. Het is het beste om te beginnen met klassieke gitaar. Dus die met nylon snaren. Maar dan moet je eigenlijk ook wel op les gaan. Je leert namelijk enorm veel van klassieke technieken. Alleen maar een beetje nirvana spelen daar heb je niet zo heel veel aan. (als je tenminste meer wil dan simpele pop). Het grote nadeel aan klassieke les is (voor mij althans) dat het VERSCHRIKKELIJK SAAI is.
Oud 13-04-2003, 15:12
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
daar heb ik dus ook last van gehad.

Ac. was supersaai, maarja na een paar jaar merk je echt dat je er wat aan hebt gehad, hoewel ik nu bijna alleen nog maar akkoorden speel op electrisch.
Mij raadde ze ook aan eerst ac. te gaan spelen. En ze hadden nog gelijk ook! Maar als je naar een jaar al ec. wil gaan spelen, koop dan niet zo'n dure ac. zonde van je geld!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ibanez320fa schreef op 13-04-2003 @ 15:42:
Kijk. Het is het beste om te beginnen met klassieke gitaar. Dus die met nylon snaren. Maar dan moet je eigenlijk ook wel op les gaan. Je leert namelijk enorm veel van klassieke technieken. Alleen maar een beetje nirvana spelen daar heb je niet zo heel veel aan. (als je tenminste meer wil dan simpele pop). Het grote nadeel aan klassieke les is (voor mij althans) dat het VERSCHRIKKELIJK SAAI is.
dat ligt er allemaal aan wat jij wil met je gitaar, als jij aleen blues rock en metal wil spelen is het niet perse nodig ofzo.. maar je ondergrond is in ieder geval wel een stu kbeter
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 15:21
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Als je als intentie heb normale rock of grunge etc. te spelen is het helemaal niet nodig eerst een akkoestische gitaar aan te schaffen. Koop gewoon een Squierstarterssetje en dan ben je klaar.
Oud 13-04-2003, 16:35
Verwijderd
Ik heb besloten om ook gitaar te gaan spelen, maar gelijk met elektrisch te beginnen - ik ga nl. op les. Bovendien ga ik toch alleen maar METOOOL spelen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:54
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Mjah je kan gewoon meteen met elektrisch beginnen als je dat wilt hoor..

Akoustisch en elektrisch benader je elk op een andere manier..
En als je als weet wat voor stijlen je intereseren, dan moet je kijken wat daar bij het beste past een akoustische of een elektrische..
Voor een elek. zou ik voor een Squire (telecaster of stratocaster) gaan om te beginnen..
Oud 13-04-2003, 21:21
paco de taco
paco de taco is offline
acoustisch hoeft niet persee moeilijker te zijn want bij elektrisch zitten de snaren dichter bij elkaar en dat kan in het begin ook wel moeilijker zijn als verder van elkaar af..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:29
Rhinus
Rhinus is offline
Hoe dichter de snaren op elkaar hoe makkelijker lijkt mij. Tenminste, ik speel bas en donderdag heb ik even gitaar 'gespeelt'. En na 5 minuten ben je aan die kleinere afstand gewent. Ik moet bekennen dat ik geen plectrum gebruikte maar basste op de gitaar zeg maar. Dus dat kan wel schelen.

Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die zeggen dat gitaar moeilijker is dan bas. Want dat is echt niet. Een solo op de gitaar is veel makkelijker dan een solo op de bass.

Maarja, een bass word meestal minder benut(?).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:37
paco de taco
paco de taco is offline
ik had in het begin dat ik mijn vingers niet op een snaar kon zetten zonder de andere aan te raken, en dat was toen makkelijker op een acoustische omdat je dan minder snel de andere snaar aanraakte maar na wat oefenen gaat dat ook steeds makkelijker
bass lijkt mij makkelijker omdat je meestal maar 1 snaar tegelijk hoeft te spelen enzo maar de frets zitten wel weer verder uit elkaar
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:41
Rhinus
Rhinus is offline
Ik had trouwens veel alcohol op. Dus misschien klonk 't ook wel voor geen meter eigelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:43
paco de taco
paco de taco is offline
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:53
Rhinus
Rhinus is offline
Nee, ik werd gedwongen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:20
count.me.out
count.me.out is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 13-04-2003 @ 22:37:
ik had in het begin dat ik mijn vingers niet op een snaar kon zetten zonder de andere aan te raken, en dat was toen makkelijker op een acoustische omdat je dan minder snel de andere snaar aanraakte maar na wat oefenen gaat dat ook steeds makkelijker
bass lijkt mij makkelijker omdat je meestal maar 1 snaar tegelijk hoeft te spelen enzo maar de frets zitten wel weer verder uit elkaar

simpele ziel, bas spelen is zo veel moeilijker dan gitaar spelen.
"ja maar je slaat steeds maar 1 snaar aan" onzin.
bas solo's zijn indeed veel uber moeilijker dan gitaar solo's, de bas solo van rancid - maxwell murder is toch wel moeilijker dan de gemiddelde gitaarsolo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten