Advertentie | |
|
![]() |
|
alle nirvana songs op ak.gitaar spelen is oowk wel tof, zie unplugged concert
![]() als je trouwens het ultieme tokkelen wil leren, probeer na een jaar of 1,5 eens Mauro Giuliani (1781-1829) - ETUDE NO5 OP. 48 te spelen op deze site: http://www.guitartricks.com/2000/tri...?trick_id=5383 kan je horen hoe het moet klinken ![]()
|
Kijk. Het is het beste om te beginnen met klassieke gitaar. Dus die met nylon snaren. Maar dan moet je eigenlijk ook wel op les gaan. Je leert namelijk enorm veel van klassieke technieken. Alleen maar een beetje nirvana spelen daar heb je niet zo heel veel aan. (als je tenminste meer wil dan simpele pop). Het grote nadeel aan klassieke les is (voor mij althans) dat het VERSCHRIKKELIJK SAAI is.
|
daar heb ik dus ook last van gehad.
Ac. was supersaai, maarja na een paar jaar merk je echt dat je er wat aan hebt gehad, hoewel ik nu bijna alleen nog maar akkoorden speel op electrisch. Mij raadde ze ook aan eerst ac. te gaan spelen. En ze hadden nog gelijk ook! Maar als je naar een jaar al ec. wil gaan spelen, koop dan niet zo'n dure ac. zonde van je geld! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mjah je kan gewoon meteen met elektrisch beginnen als je dat wilt hoor..
Akoustisch en elektrisch benader je elk op een andere manier.. En als je als weet wat voor stijlen je intereseren, dan moet je kijken wat daar bij het beste past een akoustische of een elektrische.. Voor een elek. zou ik voor een Squire (telecaster of stratocaster) gaan om te beginnen..
|
![]() |
Hoe dichter de snaren op elkaar hoe makkelijker lijkt mij. Tenminste, ik speel bas en donderdag heb ik even gitaar 'gespeelt'. En na 5 minuten ben je aan die kleinere afstand gewent. Ik moet bekennen dat ik geen plectrum gebruikte maar basste op de gitaar zeg maar. Dus dat kan wel schelen.
Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die zeggen dat gitaar moeilijker is dan bas. Want dat is echt niet. Een solo op de gitaar is veel makkelijker dan een solo op de bass. Maarja, een bass word meestal minder benut(?). |
![]() |
|
ik had in het begin dat ik mijn vingers niet op een snaar kon zetten zonder de andere aan te raken, en dat was toen makkelijker op een acoustische omdat je dan minder snel de andere snaar aanraakte maar na wat oefenen gaat dat ook steeds makkelijker
bass lijkt mij makkelijker omdat je meestal maar 1 snaar tegelijk hoeft te spelen enzo maar de frets zitten wel weer verder uit elkaar |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() simpele ziel, bas spelen is zo veel moeilijker dan gitaar spelen. "ja maar je slaat steeds maar 1 snaar aan" onzin. bas solo's zijn indeed veel uber moeilijker dan gitaar solo's, de bas solo van rancid - maxwell murder is toch wel moeilijker dan de gemiddelde gitaarsolo. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[Gitaar] E. Ball: verschil Super Slinky en Power Slinky Kingofthemall | 5 | 18-11-2008 16:44 | |
Muziek |
[akoestische gitaar] Kopen? Outdated Spirit | 10 | 21-08-2005 09:11 | |
Muziek |
Gitaar advies: Ibanez grx 40, grx 70 of gsa 60? Mindfields | 10 | 29-12-2003 13:06 | |
Muziek |
advies elektrische gitaar? chipmunk | 35 | 13-04-2003 15:55 | |
Muziek |
*Advies nodig voor gitaar* Rundfunk | 13 | 12-01-2003 15:47 | |
Muziek |
<advies> elek. gitaar? Donsje | 48 | 06-11-2002 08:38 |