Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 17:16
iebke*
iebke* is offline
soms als ik tv kyk, soms als ik lees, maar meestal als ik net in m'n bed lig!! ik kyk naar het plafond en ik zie een fel licht op me afkomen!!!! Ik ben er op één of andere manier bang van, ik weet niet hoe het komt , ik heb het al sinds ik klein was, zo'n 4-5 keer per week. Soms ook in de klas.

Weet er iemand soms hoe dat komt ?? ik weet niet of het in dit forum hoort, maar ik dacht in elk geval niet dat dit een normale reactie is van een mens

wie kan me helpen ?? misschien als ik weet wat het is dat ik er minder schrik voor heb!!

en nee het is geen bliksem ofzo

alvast bedankt ! xxx
Oud 21-05-2003, 17:33
Shade
Shade is offline
mischien iets mis met je ogen ofzo?
Als ik jou was was ik allang naar m'n huisarts gegaan als het ECHT waar is wat je zegt

Ga naar je huisarts en vraag die om advies/hulp (en je ouders???)
Oud 21-05-2003, 17:48
Verwijderd
Ik heb het wel eens als ik heel moe ben of duizelig. Maar dan komt dat dus daardoor.
Maar als je het vaker hebt, lijkt het me niet gezond te zijn. Volgens mij is het wel lichamelijk.
Oud 21-05-2003, 20:16
Verwijderd
het heet migraine.. er is wat aan te doem//.. je bent niet de enige en het is niks om bang voor te zijn
Oud 21-05-2003, 20:24
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
******** schreef op 21-05-2003 @ 20:16:
het heet migraine.. er is wat aan te doem//.. je bent niet de enige en het is niks om bang voor te zijn
Volgens mij niet hoor, ze heeft toch geen hoofdpijn?

Volgens mij zijn het "energie lijnen" er zweeft energie door de lucht, en soms kan je dat zien. Kan natuurlijk ook iets met je ogen zijn, misschien moet je even naar de dokter gaan om zeker te weten dat het niets is.
Oud 21-05-2003, 23:14
ne0
ne0 is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 21-05-2003 @ 20:24:

Volgens mij zijn het "energie lijnen" er zweeft energie door de lucht, en soms kan je dat zien. Kan natuurlijk ook iets met je ogen zijn, misschien moet je even naar de dokter gaan om zeker te weten dat het niets is.
ik denk dat je wat betreft je opmerking over energie lijnen best wel es gelijk kan hebben.
Misschien staat der huis op een punt waar een groot energieveld is ofzow...
Oud 22-05-2003, 01:14
Verwijderd
Citaat:
xSTaRx schreef op 21-05-2003 @ 23:14:
ik denk dat je wat betreft je opmerking over energie lijnen best wel es gelijk kan hebben.
Misschien staat der huis op een punt waar een groot energieveld is ofzow...
Maar ze heeft t ook in de klas en ze komen van boven... de energielijnen en velden die ik ken komen van de aarde... En dat zie je ook niet echt als flitsen.
Misschien kan ze het wat beter beschrijven?
Oud 22-05-2003, 07:26
Isa
Isa is offline
Vraag het aan het licht zou ik zo zeggen.
Je weet nooit hoe intelligent zoiets is, is tenslotte erg frappant als het zo met regelmaat op steeds dezelfde tijd gebeurt.
Oud 22-05-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 21-05-2003 @ 20:24:

je hoeft geen hoofdpijn te hebben om migraine te hebben

flitsen horen echt alleen bij migraine.. sorry ik geloof neit in dat zweverige gedoe en ik zie zelf ook flitsen en dr zijn nu al 6 dokters die mij hebben verteld dat het migraine is..

als dr wat mis is met je ogen zie je geen flitsen maar zijn het andere dingen, bijv vaak koppijn hebben of dubbelzien
Oud 22-05-2003, 08:59
Verwijderd
Naar de dokter.
Oud 23-05-2003, 09:58
mainsupreme
mainsupreme is offline
kan idd goed migraine zijn, migraine is een stroing van de bloedsomloop om en nabij de hersenen. Bij mij gaat eht altijd met koppijn en gezichtsvervorming (ik zie dan vlekken en wazige dingen), en je hebt een sorot "lichtallergie" omdat je ogen een fel signaal doorgeven en dta doet bij mij extra pijn, maar de flits variant heb ik ook van gehoord dus je hoeft je geen zorgen te maken
Oud 23-05-2003, 10:11
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Misschien heb je wel contact met god. Hij probeert je waarschijnlijk iets te vertellen!!!!
Oud 23-05-2003, 15:19
humming bird
humming bird is offline
ik denk dat hier een medische verklaring voor is, of inieder geval een psychologische verklaring,

Het schijnt namelijk zo te zijn dat mensen in de adolecensie leeftijd (oftewel de pubertijd...) qua hormonen een beetje anders in elkaar steken dan volwassenen. Het is zo dat je lichaam dan wat rare dingen kan gaan vertonen, misschien dat dit er ook een voorbeeld van is.

Voor de zekerheid zou ik even langs de huisarts gaan, dan kunnen er ook een aantal dingen uitgesloten worden. Het kan ook wijzen op bloedarmoede!

succes ermee!
Oud 23-05-2003, 19:18
Ða kiwi
Ða kiwi is offline
MESCHIEN ZIJN HET WEL UFO MANNETJES DIE FOTO`S VAN JE MAKEN

Maar ik zou naar de doktor gaan
het zou wel iets met je ogen ofzo te maken kunnen hebben
Oud 25-05-2003, 22:19
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou echt serieus naar de dokter zijn. kan best een tumor zijn die tegen je ogen aan drukt ofzo. hmmm maar alsje al heel lang had zou je al dood zijn. hmm maakt niet uit ik ben ook geen arts daarvoor moet je naar je huisarts.
Oud 27-05-2003, 14:13
Agnès
Agnès is offline
Is niks ernstigs heb ik ook weleens,, maar als je het al heel lang hebt en vaak moet je maar eens naar de oogarts, je ziet alleen flitsen en hebt geen pijn???, volgens mij hoort dit eerder bij lichaam en gezondheid..
Oud 29-05-2003, 10:19
Tjaslon
Tjaslon is offline
Inderdaad, geloof wat je wilt: marsmannetjes, energie lijnen, geesten etc. Maar het kan geen kwaad om naar een dokter te gaan, ik sluit me dan ook erg aan bij meerdere posters dat het een neurologisch probleem kan zijn waar je je met enige haast moet laten controleren.
Oud 29-05-2003, 19:32
lady of the dark
Citaat:
******** schreef op 22-05-2003 @ 07:46:
goh daar heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoord, ik heb altijd heilig in de veronderstelling verkeerd dat hoofdpijn en migraine bij elkaar hoorden.

Citaat:

flitsen horen echt alleen bij migraine.. sorry ik geloof neit in dat zweverige gedoe en ik zie zelf ook flitsen en dr zijn nu al 6 dokters die mij hebben verteld dat het migraine is..
Ik had het vroeger ook, maar nu al een jaar niet meer, dus misschien heeft het wel met de puberteit (en die tijd er na) te maken.
Oud 30-05-2003, 19:17
Verwijderd
heb ik ook in het donker als ik me ogen snel van links naar rechts beweeg, er is weinig licht in de kamer dus dan krijgje die dingen, je ogen moeten eraan wennen, want waarschijnlijk hebje net je licht uit gedaan, dat soort dingen, hoop ik voor je
Oud 01-06-2003, 15:32
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 22-05-2003 @ 08:59:
Naar de dokter.

Of naar de psycholoog natuurlijk
Oud 01-06-2003, 15:36
Firefly182
Firefly182 is offline
haha, ook een optie, maar ik raad ook maar eens de (oog)dokter aan. Misschien is de druk in je oog(glasachtig lichaam, dat witte zeg maar) wel te hoog.
Oud 01-06-2003, 19:45
lady of the dark
Citaat:

als dr wat mis is met je ogen zie je geen flitsen maar zijn het andere dingen, bijv vaak koppijn hebben of dubbelzien
Ik heb het nagevraagd, en je hebt helemaal gelijk hoor.
Oud 02-06-2003, 01:26
Conner
Conner is offline
Vind het altijd zo lullig als mensen denken dat ze een zogenaamde gave hebben en het is eigenlijk nix bijzonders.
Oud 02-06-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Conner schreef op 02-06-2003 @ 01:26:
Vind het altijd zo lullig als mensen denken dat ze een zogenaamde gave hebben en het is eigenlijk nix bijzonders.
Vind het altijd zo lullig als mensen niet fatsoenlijk lezen en dan hun commentaar gaan geven.

Ze heeft het niet over een gave of sprirituele zaken, ze zegt zelfs niet zeker te weten of het hier thuis hoort. Ze wil gewoon weten wat het is. Daarbij weten wij nog altijd niet met zekerheid te zeggen wat zij heeft dus misschien is het wel een bijzondere gave.
Oud 02-06-2003, 13:46
thunder110
thunder110 is offline
Het kunnen ook best wel netvliesscheurtjes zijn. Maar als je er een hogere betekenis aan wilt hangen, vind ik het best.
Oud 02-06-2003, 17:05
Big Brother
Big Brother is offline
ik zie ze regelmatig, vooral als ik weer eens met 220 over de a2 tour
Oud 02-06-2003, 18:26
Firefly182
Firefly182 is offline
whahaha!
Oud 02-06-2003, 21:00
Conner
Conner is offline
Als ze het hier post gaat ze er van uit dat het iets bijzonders is...
Oud 02-06-2003, 21:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Conner schreef op 02-06-2003 @ 21:00:
Als ze het hier post gaat ze er van uit dat het iets bijzonders is...
nee, dan vraagt ze zich af of het misschien iets bijzonders kan wezen...
Oud 02-06-2003, 21:25
Verwijderd
Idd... en daarbij, het is niet normaal dus...
Oud 03-06-2003, 01:51
Conner
Conner is offline
Ze vraagt of het iets bijzonders is,,,dat ze het hier post kun je ervan uit gaan dat ze denkt het niet normaal is.
Oud 04-06-2003, 09:26
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Flits * Donder * Flits
Oud 04-06-2003, 09:43
Victor
Victor is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 04-06-2003 @ 09:26:
Flits * Donder * Flits
Meisje, ik denk dat jij iebkes probleem niet helemaal serieus neemt. Waarschijnlijk heeft zij last van de spirituele invloeden uit de magnetische straling van haar beeldscherm, dat is mogelijk wanneer je een computer in je directe nabijheid hebt. Deze zorgt voor een ergelijk wit licht dat vooral bij vermoeidheid ergerlijk wordt. Een mogelijke oplossing is het insmeren van je slapen met madeliefjesolie, vermengd met rooibosthee, of natuurlijk het beeldscherm van de computer uitzetten.
Oud 04-06-2003, 11:02
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:

Ja. Flitsen is een voorteken van migraine. *Heeft dit ook gehoord van haar huisarts*
Oud 04-06-2003, 19:43
Ypci
Ypci is offline
ja of je hebt dus migraine, of je hebt lucide dromen. Ben je erg moe? Ik zie soms ook lichtflitsen als ik erg moe ben en dan op bed ga liggen. Meestal doe ik dan mijn ogen dicht en laat ik alles over me heen komen, daarna komt er een droom. in die droom kan ik voor een groot gedeelte zelf bepalen wat er gebeurd. helemaal niks om bang van te zijn dus.
Oud 04-06-2003, 21:17
Verwijderd
Wat hebben die lucide dromen er volgens jou dan mee te maken???
Oud 04-06-2003, 21:43
Ypci
Ypci is offline
Voordat ik lucide ga dromen dan zie ik flitsen.
Oud 04-06-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Ypci schreef op 04-06-2003 @ 21:43:
da s wel speciaal...
Oud 05-06-2003, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Ypci schreef op 04-06-2003 @ 21:43:
tja flitsen zijn een voorteken voor een hoofdpijnaanval (migraine dus) dus waarom kan dat ook niet zo zijn bij lucide dromen?
Oud 05-06-2003, 14:57
Ypci
Ypci is offline
Citaat:
******** schreef op 05-06-2003 @ 08:57:
tja flitsen zijn een voorteken voor een hoofdpijnaanval (migraine dus) dus waarom kan dat ook niet zo zijn bij lucide dromen?
Hoe bedoel je?
Oud 05-06-2003, 15:14
Ypci
Ypci is offline
Ik weet niet of je dit nou ironisch bedoelde, maar een lucide droom is niet alleen dat je bewust ervan bent dat je droomt, je droomt vooral met opzet. als ik moe ben en ik heb dan me ogen half dicht (het moment voordat je in slaap valt) dan zie ik felle flitsen en figuren. Ik weet echter zeker dat ik niet slaap. Daarna komt er bij mij een lucide droom, waar ik vaak zelf dingen in kan bepalen en veranderen dus. Heeft niemand anders dit dan?
Oud 05-06-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Ypci schreef op 05-06-2003 @ 14:57:
Hoe bedoel je?
nou flitsen zijn meestal een voorteken dat je een migraine aanval krijgt

dit hoeft neit altijd te zijn (ik heb bijv de hele maand door flitsen)

dus waarom kan het niet een voorteken zijn voor een lucide droom?
Oud 05-06-2003, 20:35
Verwijderd
te hoge oogdruk
Oud 06-06-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 05-06-2003 @ 20:35:
te hoge oogdruk
dat heb ik echt nog nooit gehoord bij fitsen
Oud 06-06-2003, 14:29
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Conner schreef op 02-06-2003 @ 01:26:
is volgens mij ook nooit leuk om te lezen voor die mensen denken ze dat ze contact hebben met "de" andere wereld, moeten ze gewoon even langs de huisarts gaan
Oud 16-06-2003, 08:52
Gaz
Gaz is offline
Daar heb ik ook wel eens last van, flitsen, maar ik heb zeker geen migraine, nooit gehad ook, en ook niet 'in de wacht'.

Dus dat zal het niet zijn, terwijl iemand uit mijn familie wel vaak migraine heeft en geen flitsen ziet...
Oud 18-06-2003, 16:30
smilegirl
smilegirl is offline
jaah wel eens gehad....toen ik stoned was
leek wel een regen van flisten heel apart...

neej ff serieus...ik weet wat je bedoeld...en heb het ook wel eens niet zo vaak word de laatste tijd minder.. m
maar misschien kun je inderdaad beter ff naar de dokter gaan
Oud 18-06-2003, 19:04
Verwijderd
Er zal waarschijnlijk iets met je ogen schelen, ofwel ben je oververmoeid of zo?? Kweetnie hoor.

Ik zie af en toe eens een zwart vlekje naar beneden gaan, net als een spin aan een draadje, maar dan ingebeeld.
Ik denk dat dat is omdat ik nogal een spinnenfobie heb ofwel te weinig slaap...
Oud 20-06-2003, 19:25
Silver rain
Silver rain is offline
Meer mensen hebben het. Het is een aura van een geest die langs je "loopt" en je ogen nemen die waar. Je hoeft er niet bang voor te zijn maar ik weet dat het toch eng is
Oud 20-06-2003, 19:26
Silver rain
Silver rain is offline
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, migraine bv

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten