Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik geloof niet dat problemen niet bestaan. Een probleem is vaak echt een groot probleem als het iets gevoelsmatigs is. Bij een probleem voel je je ongelukkig. Dat wil je niet, en dat is het hele probleem. Ik ben verliefd op een meisje maar ik kan het haar niet vertellen, zegt mijn hoofd. Maar mijn gevoelens zeggen dat ik het juist wel zou moeten vertellen. Gevolg: ik zit met een probleem.
Je kunt problemen wel negeren, maar dat neemt niet weg dat ze er wel degelijk zijn. Simpelweg omdat je je gevoelens niet onder controle hebt.
|
Wat Kees een probleem vind,
vind Anne geen probleem. Anne schiet een kat dood, Kees vind dit verschrikkelijk. Anne vind dit geweldig. Hoera, weer een kat de pijp uit. Ze is ZO ontzettend blij want ze HAAT katten. Als er iets is wat ze haat dan is het wel een kat. Anne is ontzettend blij en anne vindt dat er nu weer een probleem minder in de wereld is. Kees hoort dit, Kees vind dit Verschrikkelijk. Dit vind kees een heel groot probleem. Hoe meer katten hoe beter denkt Kees. Vanuit anne's point of view, is dit geen probleem. Vanuit Kees point of view, is dit wel een probleem. Begrijp je nu, dat je niet kunt zeggen dat een situatie een probleem is. Je kunt hoogstens zeggen dat JIJ het een probleem vind. Er is niet zoiets als een "algemeen probleem" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
handelingsonbekwaam ja. Zit jij niet in het verkeerde topic? En cats rule!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Software & Hardware |
Nieuwe PC Verwijderd | 33 | 22-11-2007 00:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het toevallige lot? Fade of Light | 108 | 23-02-2005 23:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Je ideale samenleving Rerisen Phoenix | 35 | 16-02-2003 13:42 |