Oud 08-07-2003, 14:50
Ogthala
Ogthala is offline
Ik heb een tijdje geleden m'n haar zwart geverfd, maar heb er nu genoeg van en wil graag m'n eigen kleur weer terug.

Ikzelf heb lichtrood/blond achtig haar.

Wat zijn de mogelijkheden? Ontkleuren bij een kapper bijvoorbeeld? Ik heb het al met Kruidvatachtig ontkleuringsspul geprobeerd, maar dat werkte niet echt.

Knippen is iig. geen optie.
Oud 08-07-2003, 15:15
Verwijderd
ontkleuren betekent dat je helemaal wit word maar dat wist je zelf natuurlijk ookwel he

mij is verteld dat bij ontkleuren het zo agressief spul word dat je haar er een stuk dunner van word

mede om die reden heb ik het er overheen laten verven bij de kapper..

zelf verven heb ik ook geprobeerd maar daar werd het alleen maar lelijker van
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:18
Verwijderd
ik heb mijn haar pas ontkleurd (normaal lichtbruin) was zwart, ik heb met oranje haar rondgelopen, ontkleuren is bedoeld om, als je het donker hebt of het van zichzelf donker is. dat je het dan n lichtere kleur kan verven, je moet t sowieso opnieuw verven als t zwart is geweest. althans, was bij mij zo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:23
AlopiA
AlopiA is offline
als ik jou was zou ik maar naar de kapper gaan, aangezien het wel eens verkeerd uit kan pakken als je het zelf gaat doen
Oud 08-07-2003, 17:15
Brown eye
Brown eye is offline
Ontkleuren is echt super slecht voor je haar en je weet nooit hoe het uitvalt!! Je kunt het beste gewoon naar de kapper gaan en het in je eigen kleur laten verven, want die heeft er verstand van en als je haar zwart is pakt de kleur (bijna) niet!
Oud 08-07-2003, 17:16
Ogthala
Ogthala is offline
OK, bedankt tot nu toe!

De conclusie tot dusverre lijkt te luiden dat het toch een kwestie van geduld is of anders wellicht oververven.
Oud 08-07-2003, 17:19
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb ook een hele tijd zwart haar gehad en onkleuringen van allerlei merken werkten niet. Toen had ik het met Loréal ontkleurd en het lukte meteen. Als je je haar daarmee ontkleurd hebt kun je het gewoon in elke kleur die je wil verven (in jouw geval dus rood/blond).
Oud 08-07-2003, 18:23
never mind
never mind is offline
oke dat heeft mijn vriendin ook gedaan haar haar is nu oranje, gewone huis tuin en keukenmeisjes (lees: geen kappers) krijgen donker geverfd haar niet weer orgineel.

Ik zou naar de kapper gaan
Oud 08-07-2003, 18:40
Ramble On
Ramble On is offline
[QUOTE]never mind schreef op 08-07-2003 @ 19:23:
oke dat heeft mijn vriendin ook gedaan haar haar is nu oranje, gewone huis tuin en keukenmeisjes (lees: geen kappers) krijgen donker geverfd haar niet weer orgineel.

Ik zou naar de kapper gaan
[/QUOTE
Ja, het wordt oranje als je het ontkleurt. Kwestie van oververven in de gewenste kleur. Hoef je echt niet voor naar zon dure kapper hoor.
Oud 08-07-2003, 20:03
simsalabim
simsalabim is offline
Het is beter om naar de kapper te gaan. Aangezien ontkleuren een zeer agressieve handeling is. Waar je haar erg stro-ig van kan worden. Wanneer je dit thuis doet en er nog eens overheen gaat verven hou je niet veel haar over.

Vooral als je nog op vakantie gaat of gaat zwemmen. Want de zon droogt je haar ook uit, en maakt je haar lichter. Dus nog meer beschadingen. Daarbij kan het, na het ontkleuren nog groen uitslaan ook.
Oud 08-07-2003, 20:50
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 08-07-2003 @ 21:03:
Het is beter om naar de kapper te gaan. Aangezien ontkleuren een zeer agressieve handeling is. Waar je haar erg stro-ig van kan worden. Wanneer je dit thuis doet en er nog eens overheen gaat verven hou je niet veel haar over.

Vooral als je nog op vakantie gaat of gaat zwemmen. Want de zon droogt je haar ook uit, en maakt je haar lichter. Dus nog meer beschadingen. Daarbij kan het, na het ontkleuren nog groen uitslaan ook.
Hm, ik heb mn haar nu 4 keer ontkleurd en een heleboel keer gewoon geverfd en het is nog steeds zacht en het glanst zelfs ook nog. Dus haar hou je zeker weten over.
En trouwens, als de kapper het onkleurt is het even slecht hoor, want die gebruikt even agressief spul voor het ontkleuren.
Oud 08-07-2003, 22:01
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 08-07-2003 @ 21:50:
Hm, ik heb mn haar nu 4 keer ontkleurd en een heleboel keer gewoon geverfd en het is nog steeds zacht en het glanst zelfs ook nog. Dus haar hou je zeker weten over.
En trouwens, als de kapper het onkleurt is het even slecht hoor, want die gebruikt even agressief spul voor het ontkleuren.
Ja maar t gaat er hier om dat het beter is dat de kapper het doet aangezien als je het thuis doet, je haar erger verneukt word, het een lelijke kleur word, je hoofdhuid naar de klote gaat enz enz.
De kapper heeft er verstand van en kan je a. advies geven en b. het zo doen dat je iig zeker weet dat het goed gebeurd.

Bij jou is het 4 keer goed gegaan , en dan heb jij sterk haar als het nog glanst en dik is * mits het effect door de verf komt die je eroverheen hebt gedaan*, maar niet bij iedereen valt dat even goed aangezien iedereen ander haar heeft.

Offtopic: ik heb erg donkerbruin haar, nou heb ik nog een donkerrood bruin achtige kleur. hij pakt net niet goed genoeg op mn eigen haarkleur. als ik nou zo eigenwijs wil zijn en goedkoper uit wil zijn en mn haar zelf wil ontkleuren, welke raden jullie mij aan ? thnX
Oud 08-07-2003, 22:16
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 08-07-2003 @ 23:01:
Offtopic: ik heb erg donkerbruin haar, nou heb ik nog een donkerrood bruin achtige kleur. hij pakt net niet goed genoeg op mn eigen haarkleur. als ik nou zo eigenwijs wil zijn en goedkoper uit wil zijn en mn haar zelf wil ontkleuren, welke raden jullie mij aan ? thnX
Loréal..die is het sterkste dus ontkleurt het beste.
Als je mij nog gelooft tenminste
Oud 08-07-2003, 22:56
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 08-07-2003 @ 23:16:
Loréal..die is het sterkste dus ontkleurt het beste.
Als je mij nog gelooft tenminste
geloof je nog wel hoor.. was gewoon een opmerking om te melden dat niet eidereen tzelfde haar heeft
thnx anyway ..
Oud 09-07-2003, 11:27
Optima
Optima is offline
ik heb mijn haar ook lichter proberen te maken: geenr esultaat.

Ik ga niet met chemische stoffen werken, want ik heb geen zin om een vogelverschrikker te worden. Daarvoor in de plaats ga ik vaak in de zon, en met mijn haar onder de zonnebak. Ook heb je sprayflesjes die je haar een tint lichter maken als je in de zon gaat. Dit is niet zo agressief als het eerst met waterperoxide te behandelen en vervolgens in je eigen kleur te verven.
Oud 09-07-2003, 11:35
Ogthala
Ogthala is offline
Nogmaals bedankt allemaal
Ik denk dat ik het toch maar redelijk natuurlijk laat verlopen toch maar en elke keer er een klein stukje vanaf knip.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten