Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zelfde principe als een printer, het zwart en wit word als het ware verstrooid volgens de itensiteit van de grijswaarden ipv die witte en zwarte vlakken die er niet uitzien
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
1.Shft+Ctrl+U (Desaturate)
2.Ctrl+M (Curves) 3.Instellen op de volgende manier: (De cursor op de schuine streep zetten, en vervolgens slepen naar de plekken waar je in de screenshot vierkantjes ziet) Manier 2: 1.Ctrl+Shft+S (Save For Web) 2.De volgende instellingen hanteren: Waar in dit geval No Dither staat, kun je andere instellingen gebruiken om het detail wat op te krikken. Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 10:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou je evt. een screenshot kunnen posten, of het nauwkeuriger uit willen leggen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
1.Zet de laag met witte achtergrond op de gewenste positie in de lagen-hiërachie (let maar niet op het overdreven taalgebruik) 2.Dubbelklik op de laag, in het lagenvenster 3.Zet de blend-mode op multiply Methode 2: (Deze geldt als best voor logo's in grijswaarden) 1.Ctr+A (Alles selecteren) 2.Ctrl+X (Kmippen) 3.Ga in hetzelfde venster als je layers naar het tabblad Channels 4.Klik rechts-onderin op Create New Channel (hetzelfde principe als een niewe laag) Een nieuwe Channel zal verschijnen met de naam Alpha 1 5.Ctrl+V (Plakken) Er zou nu een selectie omheen moeten zijn. 7.Ctrl+I (Invert) 8.Ctrl+Klikken op het kanaal (Transparantie selecteren) 9.Met de selectie actief, ga je terug naar je lagen 10.Vul de selectie met de gewenste kleur. (Alt+Backspace) Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 15:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
bij een indexed color image kan je het iig zo doen:
Image -> Mode -> Color Table... -> dan het pipetje aanklikken en dan de kleur die je transparant wil maken
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waus wat weten jullie veel van PS!
![]() Door mijn plaatjes op te slaan als Bitmap bestaan ze nu uit slechts 2 kleuren (wit en zwart), maar intern is het plaatje nog full color. Het is niet niet 1-bit, maar 24 bits. Hoe kan ik het veranderen naar een 1-bit? In de help vind ik alleen uitleg naar het veranderen in 8 bit. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(En vind je het gek? Ik zit er voor op school) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je deze wilt aanpassen dubbelklik je op een kleur en kun je net als een gewone kleurenselectie je gewenste kleur selecteren. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Photoshop] Gradient Tool Ske* | 5 | 06-08-2006 08:50 | |
ARTistiek |
[Foto-showcase] Impry Impry | 21 | 29-10-2004 19:21 | |
Software & Hardware |
Apple vs. Windows Sterrenkijkster | 84 | 30-06-2003 15:38 | |
Software & Hardware |
wie heeft er paint shop pro en kan er mee omgaan? Verwijderd | 26 | 18-05-2003 20:39 | |
Software & Hardware |
Rode oogjes wegwerken van digifoto's? 'n klein vlindertje | 7 | 10-06-2002 20:16 |