Oud 22-04-2002, 18:59
maaike51074
maaike51074 is offline
Ik zit al een tijdje op tennis. Ik speel nu dit jaar voor het eerst zondagcompetitie eerste klasse. De vereniging waar ik speel is heel prestatie gericht en de druk om te winnen is heel groot. Steeds als ik de baan op ga heb ik dus in mn hoofd dat ik moet winnen. Ik denk dus niet aan de wedstrijd zelf maar alleen aan de wedstrijd die ik moet winnen. Daardoor gaat het vaak heel slecht. Heeft er iemand wat tips om wat ontspannender aan een wedstrijd te beginnen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 19:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
jezelf inprenten dat je niet moet winnen, dat het maar een trainingswedstrijdje is?
Oud 22-04-2002, 19:23
Southraider
Southraider is offline
meeste sporten ga je voor te winnen, dat is heel normaal.
en doordat je wil winnen neemt de spanning toe.

je moet als je de baan op gaat gewoon nergens aan denken en gewoon fijn spelen.
Oud 22-04-2002, 20:19
Kirk22
Kirk22 is offline
doen wat je geleerd hebt en alles geven. Geen andere dingen doen dan je op de training geleerd hebt.
Oud 22-04-2002, 23:16
Verwijderd
punt voor punt spelen en blijf geconcentreerd en speel je eigen spel verder zal alles goed gaan..ik speel zelf ook competitie maar wel heel wat lager 5e klasse
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 21:08
simple creed
simple creed is offline
hey je doet het voor je lol hoor. En dat jij er toevallig goed in bent betekend niet dat je het nu in een keer niet meer voor de lol doet. De lol van het spelletje dat is het belangrijkste!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 08:35
Verwijderd
Door de drang om te moeten winnen ga je idd juist slechter presteren. Je moet proberen hiervan af te komen. Neem ballen gewoon zoals je ze tijdens de training en het inspelen zou nemen. Het zal in het begin misschien vaak fout gaan, maar na een tijdje sla je ze wel goed.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:06
rickert
rickert is offline
ik had dit ook vaak op de baan dat met competitie iedereen won van mijn team en toen moest ik en voelde ik de druk van het ook moeten winnen... juist door DIE druk lukte dat niet.

Druk voor de wedstrijd of (een beetje) spanning voor de wedstrijd is helemaal niet erg zo blijf je scherp. maar zorg dat als je op de baan staat dat je op de baan staat met het idee ... ik vindt tennissen leuk ik kan het goed en ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. WIn je dan is dat mooi en verlies je is dat wel kut ALS je maar lekker gespeeld hebt...

zo denk ik nu ook en ik speel stukken ontspannener en ook beter

(welke sterkte ben je trouwens??)
Oud 05-05-2002, 23:18
maaike51074
maaike51074 is offline
bedankt allemaal voor de tips.
het speelt inderdaad wel lekkerder (en beter!) als je het idee hebt dat je speelt voor de lol en niet voor het winnen (al is dat wel erg moeilijk).
mijn speelsterkte is trouwens 6/C2.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:39
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Johann Olav Koss groot schaatskampioen zei ooit: "de weg is het doel" erg slim vond ik die
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten