Oud 09-11-2003, 13:17
miss-bi
miss-bi is offline
Hai mensen,

Sinds een paar weken weet ik dat ik bi/lesbi ben. Ik durf het tegen niemand te zeggen en weet ook helemaal niet waar ik iemand kan vinden die bi/lesbi is...
Hebben jullie tips voor mij over Coming Out of ben jij ook bi/lesbi/homo? PLease laat dan ff een berichtje achter... Thanxxx

Liefs xxxxx miss-bi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 15:11
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Om te beginnen ben ik geen bi of lesbi's maar wil toch ffies reageren...
Je zegt dat je het zelf pas sinds een paar weken "weet"... dus is het helemaal niet zo gek dat je er nu nog niet open voor durft uit te komen in je omgeving...
En voorderest zou ik zeggen dat de mensen in je omgeving die echt om je geven er echt voor je zullen zijn als je het verteld...
En hier op het forum zijn genoeg bi/lesbi meiden te vinden en die kunnen je denk ik beter adviseren als ik!
Kuzz kim
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:24
Verwijderd
misschien heb je wat aan deze site: http://www.comingout.nl Er staat wat nuttige info op, daarnaast staan er interessante links en ze hebben ook een actief forum ze organiseren ook meetings; de perfecte plek om soortgenoten te leren kennen...

kijk anders eens op www.expreszo.nl Op deze site kun je advertenties plaatsen en ook op deze pagina kun je via een forum mensen leren kennen....

overigens kun je ook een oproep plaatsen op het deelforum van s.com "contact gezocht". Op dit forum zitten wel een paar meisjes die bi zijn en die jou vast wel willen helpen

veel succes verder
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:49
Sweet Raven
Sweet Raven is offline
Hey!
ik viel een half jaar geleden op een meisje bij mij op school en ik heb het alleen nog maar aan mijn allerbeste vriendin verteld. Ik schrok er niet van want t verliefd worden ging heel langzaam aan en ik had een paar homo en bi vrienden dus vond t niet vreemd ofzo.
Oud 09-11-2003, 18:09
miss-bi
miss-bi is offline
Ja op die site van expreszo ben ik al es geweest, is echt heel leuk! xal nu ff naar die andere site gaan.. thanx voor de tips en oppeppende woorden!

xxx miss-bi
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:40
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Mmmm(ora) lekker twee geile spelende meiden!

Maarre fff on-topic: je moet toch iemand in vertrouwen nemen probeer het heel voorzichtig uit te leggen aan je beste vriend/in.. En zeg dat je er heel onzeker door voelt, maar geen gevoelens voor hem/haar heeft maar echt niet weet wat je moet doen.. Waar kan je de mensen vinden waar jij naar zoekt, zal het niet weten?! Het uitgaansleven en in de grote steden zijn er toch ook speciale gelegenheden voor?!
Oud 09-11-2003, 19:52
Anne
Anne is offline
De site van expreszo is inderdaad goed, en misschien dat je daar eens een oproepje kan zetten. Je hoeft niet persé dé vriendin daar te vinden, je kunt ook gewoon vragen of er mensen zijn die weten wat je nu doormaakt en die er met jou over willen praten. Helpt ook wel.
Verder is het wel goed om één persoon in vertrouwen te nemen, een goede vriendin misschien, omdat je hier dan niet alleen mee rond hoeft te lopen.
Zelf heb ik het niet meteen aan iedereen verteld en zeker niet meteen aan mijn ouders: pas als ik echt iets met een meisje zou hebben, zou ik het ze wel vertellen. Uiteindelijk vroeg mijn moeder er zelf naar, ze had zo haar vermoedens, zei ze. Dat was ongeveer 3 weken voordat ik verkering kreeg.
Je moet het pas vertellen als je er zelf klaar voor bent, want dan ben je in ieder geval een stuk zelfverzekerder.
Succes!

Ik heb wel ervaring, had dit topic een jaar geleden zelf kunnen openen, en ben nu bezig met langzaam mijn omgeving te vertellen dat ik een vriendin heb... tot nu toe reageert iedereen heel goed, dus maak je niet te druk!
Oud 10-11-2003, 13:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou het nog niemand (ok, vrienden misschien) vertellen.
Het kan namelijk ook zijn dat het 'een bevlieging' is.
In de pubertijd razen de hormonen door je lichaam en weet je niet meer wat je nou wel en wat je nou niet voelt, en al helemaal niet meer voor wie!

Ik ben zo'n 3 jaar terug een jaar verliefd geweest om mijn toen beste vriendin.
Ik heb het haar verteld en ze reageerde heel erg fijn (haar moeder is lesbisch dus ze wist er wel het een en ander van..).
Zelf was ze gewoon hetero, dat wist ik ook van te voren.
Na een poosje heb ik zelfs heel sterk getwijfeld of ik misschien zelfs niet lesbisch was!
Tot het moment dat ik mijn huidige vriend leerde kennen, de verliefdheid voor het meisje ging langzaam over en ik ging steeds meer twijfelen of ik wel bi was (ik was er een poosje van overtuigd geweest).

Nu weet ik dat ik voor 90 procent hetero ben, heel af en toe vind ik een meisje leuk en kan ik er kriebels van krijgen maar verliefd..nee, dat ben ik nooit meer geweest.
Oud 12-11-2003, 15:47
Verwijderd
ik zou idd wachten hoe lang het duurt, ik ken mensen die dachten bi of lesbi te zijn en achteraf het niet waren. Het was een bevlieging. En omdat het nog niet helemaal getolereerd is blijf je wel te boek staan als 'die pot' bv... ookal weet je dan je dat niet bent...

ik weet niet hoe sterk jij in je schoenen staat maar ik zou wachten tot je het heel zeker weet en dan het aan iemand vertellen. je moet het jezelf een beetje eigen maken...

succes
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:59
choups
choups is offline
Ik heb heel wat vrienden die homo en lesbi zijn en vind ze geweldig.
We gaan altijd samen naar een homo tent en dats altijd veel lol hebbe
niet iedereen reageerd er verkeerd op hoor suc6
Oud 12-11-2003, 18:58
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan ook kijken op http://www.comeout.nl/ (dat is niet dezelfde die Bertbart gaf!). Daar staan een heleboel coming-out verhalen, als het goed is staat het mijne er ook tussen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 19:21
Sentingua
Sentingua is offline
Als ik het goed heb ben ik de derde jongen die hier post.. Ik heb een vriendin die in onze relatie bleek bi te zijn.. en misschien zou ze wel lesbisch zijn. Nu loopt de relatie een beetje stuk, maar dat is hier niet van toepassing. Ik zou trouwens het niet erg vinden als mij vriendin lesbisch zou zijn. En voor het bi zijn heb ik haar laten experimenteren door te zoenen met andere meisjes.

Maar terug ontopic. Mijn tip aan jou is om het héél snel aan je ouders te vertellen, want hoe moeilijk het nu al is. Het word steeds moeilijker en je ouders kunnen het dan ook lastiger begrijpen in de zin van dat ze niet zoiets hebben van .. Als je goed met je ouders kunt opschieten vertel het ze dan!
Oud 12-11-2003, 20:23
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
buzzin schreef op 12-11-2003 @ 20:21:
Als ik het goed heb ben ik de derde jongen die hier post..
Ben ik dan een meisje, of kan je niet tellen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Als ik het goed heb ben ik de derde jongen die hier post.. Ik heb een vriendin die in onze relatie bleek bi te zijn.. en misschien zou ze wel lesbisch zijn. Nu loopt de relatie een beetje stuk, maar dat is hier niet van toepassing. Ik zou trouwens het niet erg vinden als mij vriendin lesbisch zou zijn. En voor het bi zijn heb ik haar laten experimenteren door te zoenen met andere meisjes.

Maar terug ontopic. Mijn tip aan jou is om het héél snel aan je ouders te vertellen, want hoe moeilijk het nu al is. Het word steeds moeilijker en je ouders kunnen het dan ook lastiger begrijpen in de zin van dat ze niet zoiets hebben van .. Als je goed met je ouders kunt opschieten vertel het ze dan!
het kan idd een hele opluchting zijn om met je moeder of vader er over te praten... er zal een enorme last van je schouders afvallen...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik zou trouwens het niet erg vinden als mij vriendin lesbisch zou zijn.
bedoel je hiermee dat je het hebt over een gewone vriendin, of dat het je niets kan schelen of je geliefde jou wel aantrekkelijk vindt?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:20
sterre
sterre is offline
hoi
wel kben zelf bi dus ik kan goed begrijpen hoe je je nu voelt! allereerst wil ik je zeggen dat je niet te vlug een 'coming-out' moet maken... hoor eerst hoe je vriendin tegenover holebi's staan en praat er dan mss eens over dat je twijfels over je geaardheid hebt. Voor sommige mensen kan het een hele schok zijn! (heb ik bv meegemaakt... is niet errug aangenaam ) én je moet jezelf bovendien nog niet gaan 'vastpinnen' op dat lesbi-imago! er zijn genoeg verhalen over mensen die zeggen dat ze holebi zijn en een paar jaar later ontdekken dat ze hetero zijn! dus gun jezelf wat tijd. je moet niet van de ene dag op de andere dag beslissen dat je holebi bent, je bent nog jong! als je besloten hebt dat je je coming-out wil doen, doe het dan rustig aan. je moet het niet tegen iedereen tegelijkertijd vertellen. ik heb bv men ouders pas verteld dat ik bi was een tweetal weken geleden, men vriendinnen weten het al een paar maanden in ieder geva, als je ooit met vragen over jezelf zit of steun/hulp nodig hebt, dit is men msn: ine_vk@hotmail.com mail me gerust! veel succes meisje!!

sterre

(p.s. en als ze je ooit uitlachen of gemeen tegen je doen, trek je er dan niets van aan! dat zijn domme mensen!!!)
Oud 13-11-2003, 20:22
sterre
sterre is offline
Citaat:

ik raad je eigelijk aan om het niet té snel aan je ouders te vertellen... het kan als een grote schok aan komen, geloof me vrij je ouders kunnen anders reageren dan je verwacht. ik heb bv goede bang met men ouders en ze zijn helemaal niet tege holebi's gekant, tot ik verteld dat ik bi was....
Oud 13-11-2003, 20:59
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-11-2003 @ 11:38:
bedoel je hiermee dat je het hebt over een gewone vriendin, of dat het je niets kan schelen of je geliefde jou wel aantrekkelijk vindt?
mijn vriendin (relatie is over aan het gaan in enkel vriendschap, en dat zal het ook worden.. maar daar had haar bi zijn niks mee te maken) is biseksueel.. ik heb dit gewoon geaccepteerd, hoewel het in de relatie werd ontdekt. Ze twijfeld gewoon over haar geaardheid, en weet niet of ze bi/lesbi is. Ik zou het van beide gewoon accepteren. Als het mijn vriendin en ook als het een vriendin is.
Oud 14-11-2003, 09:39
Verwijderd
waarom zou je het gelijk moeten verkondigen? als mensen aan mij vragen dan leg ik gewoon rustig uit en geef ik ze een eerlijk antwoord. Wat het dan ook mag zijn dan hebben ze het maar te accepteren. Doen ze dat niet, dan weet je wat je aan ze hebt!

succes! kus, suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
buzzin schreef op 13-11-2003 @ 21:59:
mijn vriendin (relatie is over aan het gaan in enkel vriendschap, en dat zal het ook worden.. maar daar had haar bi zijn niks mee te maken) is biseksueel.. ik heb dit gewoon geaccepteerd, hoewel het in de relatie werd ontdekt. Ze twijfeld gewoon over haar geaardheid, en weet niet of ze bi/lesbi is. Ik zou het van beide gewoon accepteren. Als het mijn vriendin en ook als het een vriendin is.
Mjah, omdat je zei ´ik zou het niet erg vinden als mijn vriendin lesbisch zou zijn´, maar als ze lesbisch zou zijn zou het dus uitgaan neem ik aan, want dan is ze niet verliefd op je, en dat zou je dan dus niet erg vinden, begrijp ik...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 14:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-11-2003 @ 14:08:
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou het nog niemand (ok, vrienden misschien) vertellen.
Het kan namelijk ook zijn dat het 'een bevlieging' is.
In de pubertijd razen de hormonen door je lichaam en weet je niet meer wat je nou wel en wat je nou niet voelt, en al helemaal niet meer voor wie!

Idd, ik zou er ook nog ff mee wachten misschien...je moest eens weten hoeveel lui er zijn die in hun puberteit stilletjes lopen te piekeren en zich zorgen lopen te maken over hun seksualitiet/ geaardheid
Ik heb van mn 12e ongeveer tot mn 17e ongeveer gedacht dat ik misschien lesbisch zou zijn, ook was ik verliefd op een vriendin van me....pas later begon ik te denken dat ik het misschien niet zo zwart/ wit moest zien en ook nog bi kon zijn....later kreeg ik iets met mijn vriend....ik heb t er echt moeilijk mee gehad in mn puberteit Lachen als ik daar nu aan terug moet denken want ik maak me er nu totaal geen zorgen meer over, ben voorlopig maar gewoon 'hetero' met een vleugje bi ofzo omdat ik meiden wel mooi vind...maar ik hoef verder niks met ze.....en so what als ik inderdaad nog ooit iets met een meisje ofzo krijg?

Maargoed je hebt ook mensen die het echt al heel zeker weten en misschien ben jij er wel zo een.
Maar besef wel dat het ook een 'bevlieging' kan zijn, dat je bijv. wel opgewonden kan worden van meisjes en ze ook aantrekkelijk en alles kan vinden maar gewoon met jongens gaat zoals ik.....als je er nl op gaat letten dan ga je steeds meer denken dat je inderdaad lesbisch bent.

GEbruik anders ook eens de zoekfunctie hier op scholieren.com: voer bij 'onderwerp' in 'lesbisch, 'bi' of 'homo' en je vindt er genoeg dingen over.....
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 18:31
miss-bi
miss-bi is offline
Hai

Heel erg bedankt voor jullie advies.. Heb nog steeds tegen niemand gezegd dat ik bi/lesbi ben... Ik ben nu verliefd op een meisje dat ik niet ken.. Weet alleen dat ze in de tweede klas zit en ontzettend mooi is. Heeft iemand een idee hoe ik contact met haar kan leggen want ik weet namelijk niet of zij ook gevoelens heeft voor meisjes..

Liefs xXxXxX
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 18:59
Gantboy86
Gantboy86 is offline
jah sorry damsen niet iets verkeert's gaan denken nu ik hiero als jongen ben neeh ik heb ook eens met een meisje gehad die viel ook op vrouwe ook al vertelde ze mij dat 2 maanden later maar ze dacht dat ik anders niet met haar wouh ik vond het maar onzin ik denk wie of wat je ook bent je bent gelijk niet meer niet minder als je echt iets in iemand ziet maakt het duzz ook niet uit of die iemand bi is! oke in het beging wouh ik het niet eens geloofen met vrienden er over gepraat die vonden het maar raar ik kan nog altijd door een deur met haar ok al hebben we nu niet meer met elkaar en nu vind ik het ook nog wel leuk heel vaak als ik met haar uitga ofzo zeg ik soms vind je dat geen leuk meisje dan geeft ze gewoon antwoord trug anders soms ook maar jah blijf gewoon woon je zelf duzz greez moi
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 20:15
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
sterre schreef op 13-11-2003 @ 21:22:
ik raad je eigelijk aan om het niet té snel aan je ouders te vertellen... het kan als een grote schok aan komen, geloof me vrij je ouders kunnen anders reageren dan je verwacht. ik heb bv goede bang met men ouders en ze zijn helemaal niet tege holebi's gekant, tot ik verteld dat ik bi was....
^ dat heb ik nou precies zo! (maar dan 'bi' vervangen door 'lesbisch')
Ik denk dat het belangrijk is dat je alles eerst zelf helemaal accepteert. Als je je dan een beetje zekerder voelt, straal je dat ook meer uit enzo en dat kan soms ontzettend helpen.
Ik merk dat ik het nu (ongeveer anderhalf jaar nadat ik echt zeker wist dat ik op vrouwen val) ook een stuk makkelijker vind om het aan mensen te vertellen.
Trouwens...ik heb ook een hele tijd getwijfeld of ik nou lesbi of bi was, maar daar kom je vanzelf wel achter. Dat is niets om je druk over te maken. Handige sites zijn eigenlijk al genoemd in eerdere posts dus dat ga ik niet nog eens noemen.

Mocht je mij nog eens willen spreken: ik ben PM-baar en mijn mail/MSN-adres staat in mijn profiel.
Oud 27-11-2003, 14:09
koud
koud is offline
... als je het zelf niet weet zou ik het inderdaaad nog niet aan heel veel mensen vertellen, maar het kan wel heel fijn zijn als gewoon en paar mensen het weten.
Zelf heb ik pas na een jaar aan wat vrienden verteld dat ik bi of lesbi ben en daar heeft iedereen wel goed op gereageerd.
Ouders komen het wel te weten als ik ook echt een vriendin heb
heel veel succes ermee
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten