Oud 04-08-2004, 19:22
Zylverstar
Zylverstar is offline
heey!

Ik weet niet cker of dit de juiste plek is voor mijn vraag mr ga hem tóch stellen.

Ik wil al een tijdje een mp3-speler kopen en twijfel nu een beetje. Ik vind de Apple Ipod mini heel erg mooi mr weinig geheugen (4GB) en de Creative Zenn Xxtra heeft meer geheugen (tot 60GB) mr ook een stuk duurder en minder mooi. 60 GB krijg ik nooit vol maar 4 GB is misschien net te weinig. Verder zijn er speculaties dat er binnenkort n vierde generatie Ipods aan komt die nóg beter is. Is er iemand goed op de hoogte van dit onderwerp? Of heeft misschien iemand een mp3speler en wil daar zijn mening over kwijt? Reageer dan alsjeblieft.

Groetjes Zylverstar

Oud 04-08-2004, 19:38
Verwijderd
Er komt een nieuwe generatie iPod's uit. Dat is al zeker.

Als je eens van je luie reet komt en als eerste op de apple site kijkt. Daar zie ik meteen een groot plaatje van de nieuwe ipod.

Voor luie donders:
http://www.apple.com/ipod/
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:48
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Alex schreef op 04-08-2004 @ 20:38 :
Als je eens van je luie reet komt en als eerste op de apple site kijkt.
suptiel gebracht. for your information: Ik ben al láng op die site geweest. Thanks 4 sharing...
Oud 04-08-2004, 19:50
]{ing
]{ing is offline
ipod mini: 4 gb - 249 euro
ipod 4e gen 20gb - 309 euro

ik zou het wel weten, geen mini dus

andere hd based spelers;

iriver h320, 400 euro
iriver h120, 340 euro
cowon iaudio m3, ook 20gb voor ca 350 euro

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 04-08-2004 @ 20:48 :
suptiel gebracht. for your information: Ik ben al láng op die site geweest. Thanks 4 sharing...
het was idd niet echt subtiel maar daar staat toch duidelijk dat de 4rd generation er al is in amerika en ook uitkomt in de eu
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:08
]{ing
]{ing is offline
ze worden al vanaf het einde van juli in europa verkocht.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Alex schreef op 04-08-2004 @ 21:01 :
het was idd niet echt subtiel maar daar staat toch duidelijk dat de 4rd generation er al is in amerika en ook uitkomt in de eu
Die willen mijn ouders mij cadeau geven.
*Omdat m'n discman de geest heeft geven *
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:02
Party_P
Party_P is offline
iriver h320, heb ik ff mee mogen spelen, ontzettend fijn ding in gebruik. Verder lees ik heel veel goeie dingen erover (op tweakers forum). Dus het is een tip
Oud 04-08-2004, 23:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
Party_P schreef op 04-08-2004 @ 23:02 :
iriver h320, heb ik ff mee mogen spelen, ontzettend fijn ding in gebruik. Verder lees ik heel veel goeie dingen erover (op tweakers forum). Dus het is een tip
Idd, koop gewoon geen Apple maar een echte HD MP3 speler. Apple heeft een leuke trend gezet en heeft inderdaad een leuk design, maar daar houdt 't ook op. Qua functionaliteit kan een Apple never aan een iRiver tippen, tenzij je het tof vindt dat je agenda afspraken in je Apple kan zetten. (Dat gebruikt toch niemand)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 11:25
LB06
LB06 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 04-08-2004 @ 20:50 :
ipod mini: 4 gb - 249 euro
ipod 4e gen 20gb - 309 euro

ik zou het wel weten, geen mini dus

andere hd based spelers;

iriver h320, 400 euro
iriver h120, 340 euro
cowon iaudio m3, ook 20gb voor ca 350 euro
Nou, het is maar wat je wilt, kleine fysieke omvang met 4GB of een grotere met 20/40GB. Ik zelf ben toch voor de mini gegaan(size does matter ), omdat ik toch maar ongeveer 6GB aan muziek heb. En veel nummers daarvan wil ik toch niet meer horen. 4GB is voor mij dus meer dan voldoende. Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. physical size vs HD size.

@Koen:
Wat kan een iRiver(of andere HD-mp3-speler) meer/beter dan een iPod (mini) volgens jou? Ik heb zelf ook een iRiver iFP 790 (flash based) gehad, maar zo'n heel uitgebreide functionaliteit had het toch niet. Maar misschien dat dit anders is in de hd-line van iRiver? Please enlighten me. Verder is die custom engraving in de iPod ook cool.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 11:29
Koen
Koen is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-08-2004 @ 12:25 :

@Koen:
Wat kan een iRiver meer/beter dan een iPod (mini) volgens jou? Ik heb zelf ook een iRiver iFP 790 (flash based) gehad, maar zo'n heel uitgebreide functionaliteit had het toch niet. Maar misschien dat dit anders is in de hd-line van iRiver? Please enlighten me. Verder is die custom engraving in de iPod ook cool.
De iRiver heeft een radio, line in (optisch!) en line out, lcd remote, opname mogelijkheden, microfoon, ogg support, subdirectory support, srs equalizer, file transfer zonder aparte software, langere speelduur per batterij. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 11:39
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Koen schreef op 05-08-2004 @ 12:29 :
De iRiver heeft een radio, line in (optisch!) en line out, lcd remote, opname mogelijkheden, microfoon, ogg support, subdirectory support, srs equalizer, file transfer zonder aparte software, langere speelduur per batterij. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.
SRS is kut!

Ja 't is maar wat je gebruikt. Een line-in heb ik nooit gemist(ik zorg wel voor mijn eigen muziek). Ik encode liever zelf mijn nummers met mijn eigen settings dan dat ik dat zo'n ding laat doen. En een line-out zit op elke mp3-speler, toch?

Die microfoon is hetzelfde als die calender in de iPod(of in elke willekeurige mobiel), niemand gebruikt het. Ik heb zelf een iBead 100 128MB gehad met mic, maar ik heb het nooit echt serieus gebruikt.

File transfer zonder aparte software kan ook met de iPod, maar of muziek over te zetten heb je inderdaad iTunes nodig.

Langere levensduur van de batterij en ogg-support is inderdaad wel leuk.

Heb ik al gezegd dat SRS kut is?

Verder is het prijskaartje van zo'n iRiver ook wel een stuk groter dan die van een iPod (mini).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-08-2004 @ 12:25 :
Nou, het is maar wat je wilt, kleine fysieke omvang met 4GB of een grotere met 20/40GB. Ik zelf ben toch voor de mini gegaan(size does matter ), omdat ik toch maar ongeveer 6GB aan muziek heb. En veel nummers daarvan wil ik toch niet meer horen. 4GB is voor mij dus meer dan voldoende. Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. physical size vs HD size.
je betaalt bij de mini 65 euro voor een gb en bij de gewone ipod 15 euro voor een gb. als je dan gaat vergelijken hoeveel het in de grootte scheelt voel je je wel genaaid. zeker als je bedenkt dat de ipod 12 uur op een accu gaat en de mini ruim 7 uur. daarnaast zijn er de iriver spelers, waar apple duidelijk niet aan kan tippen. ik wil geen ipod zolang ik niet eens de mogelijkheid heb de ipod als externe schijf te gebruiken, afgezien van alle andere voordelen van de iriver spelers.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-08-2004 @ 12:39 :
Heb ik al gezegd dat SRS kut is?
srs zou je uit kunnen zetten. mmkay..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:26
Verwijderd
Als je kijkt naar deze vergelijking, tussen de Iriver H320 en de Ipod, allebei 20 gb, dan is de Iriver volgens mij in alle opzichten beter, het enige nadeel is de prijs. (ipod 329€, Iriver 449€)

Ipod:

Iriver H320:

Persoonlijk zou ik wel voor de Iriver H340 gaan dan, 40 gb in plaats van 20, maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je aan muziek hebt... De 40gb versie is 529€
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:28
Koen
Koen is offline
Citaat:
LB06 schreef op 05-08-2004 @ 12:39 :
SRS is kut!
Het is in ieder geval aanwezig. Of je 't gebruikt of niet is een tweede.

Citaat:

Ja 't is maar wat je gebruikt. Een line-in heb ik nooit gemist(ik zorg wel voor mijn eigen muziek). Ik encode liever zelf mijn nummers met mijn eigen settings dan dat ik dat zo'n ding laat doen. En een line-out zit op elke mp3-speler, toch?
Muziek opnemen en direct encoden naar MP3 is wel erg handig via de Line In. Een line out zit niet op elke speler, en zeker niet een optische.

Citaat:

Die microfoon is hetzelfde als die calender in de iPod(of in elke willekeurige mobiel), niemand gebruikt het. Ik heb zelf een iBead 100 128MB gehad met mic, maar ik heb het nooit echt serieus gebruikt.
Ik gebruik 't wel eens. Niet bijzonder vaak, maar het is in ieder geval niet een compleet overbodige feature.

Citaat:

File transfer zonder aparte software kan ook met de iPod, maar of muziek over te zetten heb je inderdaad iTunes nodig.
Belachelijke actie van Apple als je 't mij vraagt.

Citaat:

Langere levensduur van de batterij en ogg-support is inderdaad wel leuk.

Ik wil nooit meer een Mp3 speler zonder OGG support. 'Wel leuk' is voor mij een understatement, maar dat is maar wat je handig vindt.

Citaat:

Verder is het prijskaartje van zo'n iRiver ook wel een stuk groter dan die van een iPod (mini).
Een iRiver iHp vergelijken met een Ipod mini is appels & peren. Een iRiver iHp met een classic Ipod gaat wel op, en dan is de prijs nagenoeg gelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
(: schreef op 05-08-2004 @ 14:26 :
Als je kijkt naar deze vergelijking, tussen de Iriver H320 en de Ipod, allebei 20 gb, dan is de Iriver volgens mij in alle opzichten beter, het enige nadeel is de prijs. (ipod 329€, Iriver 449€)

Dan heb je ook een speler met kleurenscherm etc. Je kan beter de Ipod vergelijken met de iHp 120. Dan is de prijs ongeveer gelijk. Apple heeft nog helemaal geen speler die in de buurt komt van de H320.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 05-08-2004 @ 14:30 :
Dan heb je ook een speler met kleurenscherm etc. Je kan beter de Ipod vergelijken met de iHp 120. Dan is de prijs ongeveer gelijk. Apple heeft nog helemaal geen speler die in de buurt komt van de H320.
deze bedoel je? Dat apparaatje had een naamsverandering ondergaan toch?

dan komt de iriver eigenlijk nog steeds als beste eruit volgens mij dan is het prijsverschil nog maar 20€ (iriver 349€, ipod 329€)

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:49
LB06
LB06 is offline
Tsja, ieder moet voor zich die afweging maken, zoals ik al heb gezegd. De meeste HD spelers zijn én te duur voor mijn budget én zijn te groot en te zwaar. Daarnaast is 20GB écht overkill voor mij. Als je bijv 50GB aan muziek hebt, is het natuurlijk een ander verhaal.

De mini was perfect voor mij. €268,94 met custom engraving en studentenkorting paste heel goed in mijn budget. 4GB is genoeg voor mij, terwijl 512MB te klein is. Ik denk dat er veel kopers zijn met een gelijksoortig profiel. Mensen die redelijk wat muziek hebben, maar niet té diep in de buidel willen tasten.

Verder ben ik er nu wel van overtuigd dat die iRivers beter zijn dan die iPod classic.

edit: De iPods zijn weldegelijk te gebruiken als externe hd's.

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Koen schreef op 05-08-2004 @ 14:28 :
Belachelijke actie van Apple als je 't mij vraagt.
Hoezo ? Je bent gewoon vrij om EphPod te gebruiken.
Oud 06-08-2004, 10:49
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Maar wat zijn nu de directe concurrenten van de iPod mini? Dus mp3-spelers met een opslagcapaciteit tussen de 1 en 5 gig zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 06-08-2004 @ 11:49 :
Maar wat zijn nu de directe concurrenten van de iPod mini? Dus mp3-spelers met een opslagcapaciteit tussen de 1 en 5 gig zeg maar?
www.dapreview.com
bijvoorbeeld de rio carbon
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:27
LB06
LB06 is offline
Of de Creative muvo˛ 4GB.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 22:59
Verwijderd
Apple: Klein, duur, geen Ogg, geen afstandsbediening(Nu volgens mij wel), trage harde schijf, geen radio, aparte software nodig. Batterij problemen (oude generaties). Heeft een klok en spelletjes.

Deze moet je nu hebben:

Specificaties:

Algemeen:
Afmeting (mm): 103.7mm x 60.8mm x 14.2mm (H X W X T)
Gewicht (gram) : 136g (Including built-in battery)
Kleur: Zilver
Ondersteunde platforms: MP3, OGG, WMA, ASF en WAV
Voeding: Rechargeable Li-ion
Connectors: USB 2.0 (Max. 480M bps)
Garantie: 1 jaar
Geschatte speelduur: 14 uur
Signaal-ruisverhouding: 95 dB
Frequentiebereik: 20Hz ~ 20KHz
Uitgangssterkte (mW): 16 Ohm: 20mW+20mW

Geheugen:
Plug&Play: Nee
Vast geheugen (M: 20 GB
Extra geheugen: N.V.T.

Systeemeisen:
Ondersteunde besturingssystemen: Windows 98 SE/ME/2000/XP en Mac OSX

Extra's

FM Tuner: Ja
Fabrikant informatie: iAUDIO.com
Direct MP3-encoding: Ja
LCD-scherm: 128 X 96 dot, 6Line 4Gray LCD with LED backlight (Multilingual Support)
Backlight: Ja
Voice recorder: Ja
Equalizers Ja,5-bands
Extra voeding": AC adapter DC 5.0V, 1.5V~3A

De keus is snel gemaakt lijkt mij

Prijs € 359,-
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 23:05
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je een mp3 speler koopt, koop dan een Ipod! Maar als je een Ipod koopt, koop dan een normale, geen mini...of je hecht niet zoveel waarde aan een grote database in je zak (like me)...

Blijft een duur dingetje die Ipod...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 09-08-2004 @ 00:05 :
Als je een mp3 speler koopt, koop dan een Ipod! Maar als je een Ipod koopt, koop dan een normale, geen mini...of je hecht niet zoveel waarde aan een grote database in je zak (like me)...

Blijft een duur dingetje die Ipod...
Ga je nog argumenten geven, ik denk namelijk niet dat deze post meerwaarde heeft.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 01:14
]{ing
]{ing is offline
die cowon iaudio m3 staat ook ergens bovenaan dit topic. bijna perfect, maar ik mis een scherm. heb geen zin om altijd een a/b mee te slepen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 10:26
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb een iRiver iHP-120 en ik ben zeer tevreden. Laat je niet in de maling nemen door de iPod adepten hier. iPod is niet de beste. Hij is het hipste door z'n design, maar de nadelen zijn niet van de lucht.

Speelduur: 8 tot 10. iRiver 16.
Volume: De ipod gaat echt niet hard genoeg vind ik. Bijzonder storend.
Ogg Vorbis ondersteuning niet aanwezig.
De batterij. Met de 4g Ipod hebben ze de batterij "gedowngrade" naar een goedkoper ding. Komt de levensduur niet ten goede.

Zomaar een greep uit de nadelen.
Oud 15-08-2004, 11:23
Zylverstar
Zylverstar is offline
bedankt voor alle tips.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Las ik laatst weer iets over de iAudio M3 20 GB. Mooie speler maar de afstandbediening en het beeldschermpje zijn dan niet geweldig (omdat ze niet in de speler maar aan de speler zitten). De ipod mini is voor mij geen optie meer. (te duur;te weinig geheugen) De Iriver 320 vind ik ook interressant alleen niet zo mooi om te zien en stukje duurder. Maar goed. Ik blijf vergelijken en zoeken en misschien dus wel wachten tot de "beste" op de markt komt. (voor hoelang dat de beste zal blijven wil ik niet weten)

Greets Zylverstar
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten