das nou toevallig, ik had vandaag een proefwerk over M1, M2 en M4... Ik kan ze helaas niet voor je inscannen, maar wel vertellen waar het over gaat: M1 gaat een beetje over hoogtelijnen enzo, niet echt moeilijk, en over driehoeken die je kunt berekenen met soscastoa. je moet kunnen werken met aanzichten van figuren en uitslagen, met isolijnen, hoogrelijnen en profielen: gemiddelde hellingspercentage van PQ
(hoogteverschil van P en Q) / (afstand hemelsbreed van P en Q) * 100 %
verder gaat het over toppen en zadelpunten. Je moet cooridnaten in de ruimte kunnen aflezen en tekenen, dus met (x,y,z,), de afstand tussen twee punten in de ruimte bereken je met *wortel*((dx)^2+(dy)^2+(dz)^2).
Je moet een doorsnede van een kubus kunnen tekenen.
M2:
Oppervlakteformules:
rechthoek l*b
driehoek 0,5 * b * h
vierkant zijde * zijde = z^2
parallellogram b*h
cirkel pi * r^2
verder nog wat met gelijkvormigheid, inhoud van piramides (afgeknot enzo), gelijkvormigheid van driehoeken en schaduwen tekenen.
Hopelijk heb je hier iets aan, ik raad het wel aan nog ff wat sommen te oefenen enzo want ook al is het niet moeilijk, dat schaudw tekenen kan tricky zijn.
|