Oud 08-09-2004, 13:15
funky
funky is offline
Ik ben nageplaatst voor geneeskunde, maar echter aan de andere kant van Nederland (Nijmegen), ik kom zelf uit Groningen en ben al aan een andere studie begonnen. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 13:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Als de studie waar je nu mee bezig bent je bevalt, zou ik, zeker het eerste jaar, niet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 13:46
Hagel
Hagel is offline
der als de donder heengaan en een kamer vinden ook al istie superklein.
Oud 08-09-2004, 13:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Inderdaad naar Nijmegen, hoe groot is nou helemaal de kans dat je volgend jaar wel ingeloot zal worden? die andere studie kan altijd nog! Nijmegen kan ontzettend leuk zijn!
Nou, niet blijven hangen, spullen pakken en de trein in!
Oud 08-09-2004, 13:50
Verwijderd
proberen een kamer te vinden desnoods in de omgeving. En je hebt niet voor niets ov he? dan de eerste tijd maar 2/3 uur in de trein, maar als dit het einde is zou ik het zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:18
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-09-2004 @ 14:50 :
proberen een kamer te vinden desnoods in de omgeving. En je hebt niet voor niets ov he? dan de eerste tijd maar 2/3 uur in de trein, maar als dit het einde is zou ik het zeker doen.
hahaha jij denkt groningen- nijmegen.
2/3 uur reizen. HAHAHA never nooit niet denk eerder 3 a 4
ik kom uit almelo en moet naar heerlen heb er wel een kamer en ik doe er al 4 uur over.

je moet bekijken wat je echt wilt en dan moet je er heen gaan. Je kunt er ook op een camping gaan zitten met de caravan van je ouders. en vandaar een kamer zoeken. als je eenmaal conecties hebt gaat het bijna vanzelf en je kunt in het begin ook buiten nijmegen gaan zitten, kun je vaak sneller iets vinden en is soms ook iets goedkoper
Oud 08-09-2004, 16:24
Balance
Balance is offline
Als je twijfelt dan vraag ik me af of jij wel voor geneeskunde moet gaan.
Volgens mij is geneeskunde heel zwaar en moet je het echt héél graag willen. Als je een plek aangeboden krijgt en je twijfelt lijkt mij dat je het niet graag genoeg wil en zou ik die plaats liever aan iemand gunnen die wél alles ervoor over heeft om geneeskunde te mogen doen.
Oud 08-09-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 08-09-2004 @ 15:18 :
Je kunt er ook op een camping gaan zitten met de caravan van je ouders.
Want iedereen in Nederland heeft een eigen caravan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-09-2004 @ 17:24 :
Als je een plek aangeboden krijgt en je twijfelt lijkt mij dat je het niet graag genoeg wil en zou ik die plaats liever aan iemand gunnen die wél alles ervoor over heeft om geneeskunde te mogen doen.
eens
en mocht je het toch heel graag willen en alleen zitten met de plaats omdat je nog niet op kamers durft ofzo, gewoon doen!
en dan wel een kamer huren daar, en niet met de trein gaan reizen. want dat is veel te ver lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:50
Verwijderd
Nijmegen de andere kant van Nederland als je in Groningen woont...? Dan laat mijn aardrijkskundige kennis me toch behoorlijk in de steek. Volgens mij (en de atlas is het met me eens) ligt het ergens halverwege.

Qua reistijd zat anniemoppie heel redelijk, van station tot station is Groningen-Nijmegen ongeveer 2,5 uur. Dat is lang, maar geen 3-4 uur. D'r zal misschien nog iets extra's bij komen ivm bus of lopen oid, maar tenzij je in een mini-dorpje ergens helemaal bovenin de provincie Groningen woont (maar als iemand zegt "ik woon in Groningen" dan denk ik aan de stad Groningen, als iemand mij vraagt waar ik woon zeg ik tenslotte ook niet "Zuid-Holland") zul je ook dan nog niet aan de 4 uur komen, denk ik.

En ontopic: Als ik echt graag geneeskunde had willen doen, dan had ik het gedaan. Als ik erg had getwijfeld en de studie waar ik al aan begonnen was ook erg leuk vond ed, dan niet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2004 @ 18:50 :
Qua reistijd zat anniemoppie heel redelijk, van station tot station is Groningen-Nijmegen ongeveer 2,5 uur. Dat is lang, maar geen 3-4 uur.
dat klopt, maar er komt zo 2 keer een kwartier bij aan fietsen/lopen en vertraging. En wat anders, maar ook niet onbelangrijk: de trein komt niet altijd wanneer je 'm nodig hebt (dus je moet misschien nog vroeger weg/later thuis). Daarbij moet je bij geneeskunde waarschijnlijk al vaak vroeg beginnen en ben je relatief laat klaar.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
citroen schreef op 08-09-2004 @ 19:06 :
Daarbij moet je bij geneeskunde waarschijnlijk al vaak vroeg beginnen en ben je relatief laat klaar.
*checkt rooster*. Valt best mee. je hebt vaak toch maar een dagdeel kwijt. Misschien 1 dag in de week, hooguit 2, zit ik echt hele dagen op de uni.

Citaat:
Balance schreef op 08-09-2004 @ 17:24 :
Als je twijfelt dan vraag ik me af of jij wel voor geneeskunde moet gaan.
Volgens mij is geneeskunde heel zwaar en moet je het echt héél graag willen. Als je een plek aangeboden krijgt en je twijfelt lijkt mij dat je het niet graag genoeg wil en zou ik die plaats liever aan iemand gunnen die wél alles ervoor over heeft om geneeskunde te mogen doen.
Ben ik het niet mee eens. Het is wel een stap om op kamers te gaan, en ik kan me voorstellen dat je daar wel even twee keer over na moet denken. Bovendien is het sowieso al jammer dat je niet geplaatst bent in de stad die je wou, dat kan ook een teleurstelling zijn.

@TS: Ik zou er voor gaan. Je hebt nu waarschijnlijk nog niets gemist (ok de intro, maar dat valt op te lossen met een portie lef). In Rotterdam is het iig zo dat deze week nog niet heel erg belangrijk is, die dingen kan je allemaal nog wel inhalen. En het is gewoon een hartstikke leuke studie (ook al ben ik pas drie dagen bezig ).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 08-09-2004 @ 19:06 :
dat klopt, maar er komt zo 2 keer een kwartier bij aan fietsen/lopen en vertraging. En wat anders, maar ook niet onbelangrijk: de trein komt niet altijd wanneer je 'm nodig hebt (dus je moet misschien nog vroeger weg/later thuis). Daarbij moet je bij geneeskunde waarschijnlijk al vaak vroeg beginnen en ben je relatief laat klaar.
Vandaar dus ook:

Citaat:
D'r zal misschien nog iets extra's bij komen ivm bus of lopen oid, maar tenzij je in een mini-dorpje ergens helemaal bovenin de provincie Groningen woont (maar als iemand zegt "ik woon in Groningen" dan denk ik aan de stad Groningen, als iemand mij vraagt waar ik woon zeg ik tenslotte ook niet "Zuid-Holland") zul je ook dan nog niet aan de 4 uur komen, denk ik.
En de NS is redelijk op tijd tegenwoordig. Natuurlijk niet altijd, das ook bijna onmogelijk, maar 't is wel beter geworden dan het was, geloof ik. Dat je vroeg moet beginnen ed kan, maar het veranderd niks aan de reistijd en daar ging mijn post over.

Ik weet niet hoe Nijmegen met kamers is, maar 't is er iig minder erg dan in bepaalde andere steden, geloof ik. En anders kan je ook altijd nog de steden er om heen proberen. Als ik graag geneeskunde zou willen studeren, dan zou ik me denk ik niet laten weerhouden door de plaats.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2004 @ 19:31 :
Vandaar dus ook:
maar dus wel 3 uur

Citaat:
En de NS is redelijk op tijd tegenwoordig. Natuurlijk niet altijd, das ook bijna onmogelijk, maar 't is wel beter geworden dan het was, geloof ik.
ik hoop 't, want dat zou ik niet weten

Citaat:
Dat je vroeg moet beginnen ed kan, maar het veranderd niks aan de reistijd en daar ging mijn post over.
haha ik wist dat je dat zou zeggen
Daarom had ik er alvast bijgezet dat dat over wat anders ging (en ik zal nu mijn mond houden )
Maar dat was dan ook geen aanval op 'jou', maar een argument om op kamers te gaan ipv reizen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 08-09-2004 @ 20:11 :
maar dus wel 3 uur
Niemand die iets anders zegt, toch?

Citaat:
Maar dat was dan ook geen aanval op 'jou', maar een argument om op kamers te gaan ipv reizen.
Dat zou ik sowieso doen, ook als het 'maar' twee of twee en half uur reizen zou zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2004 @ 20:30 :
Niemand die iets anders zegt, toch?
je zei "dat is dus geen 3/4 uur" (ofzo) maar dat is het dus wel

@funky, en ben je er al uit?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 09-09-2004 @ 18:15 :
je zei "dat is dus geen 3/4 uur" (ofzo) maar dat is het dus wel
Als ze naast het station woont niet. En het ging mij er voornamelijk om dat wat anniemoppie zei helemaal niet zo 'dom' was als mensen schenen te denken.

Maar goed, waar maken we ons druk om? Ze zal toch zelf moeten beslissen wat ze wil doen en zelf weet ze (hopelijk ) waar ze woont.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-09-2004 @ 19:03 :
Als ze naast het station woont niet. En het ging mij er voornamelijk om dat wat anniemoppie zei helemaal niet zo 'dom' was als mensen schenen te denken.

oke

Maar goed, waar maken we ons druk om?
[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 09:55
funky
funky is offline
Thank god, ik studeer geneeskunde!!!!!! Voor iedereen die het maar weten wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten