Oud 28-02-2003, 17:13
Fortuynist
Fortuynist is offline
Vrijwel iedereen is het er mee eens dat er niet bezuinigd moet worden op het onderwijs. Integendeel, velen willen zelfs graag zien dat er nog meer wordt geïnvesteerd in het onderwijs.
Nu zou ik graag voorbeelden van jullie allen willen horen. Waarin moet men investeren in het onderwijs? Wat moet er nog meer bijkomen, wat kan e.v.t. weg, enz.
Ik ben benieuwd!

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 17:21
Martian
Martian is offline
Waar het momenteel om gaat, zijn bezuinigingen die niet zozeer het onderwijs zelf, als wel de student raken.
Deze bezuinigingen houden in:

-afschaffing OV-jaarkaart
-afschaffing studiefinanciering
-verdubbelling collegegelden.

De details ben ik niet precies van op de hoogte, maar in het algemeen is het duidelijk dat deze maatregelen studeren veel duurder maken. Dit zal het voor veel (potentiele) studenten onbetaalbaar maken om te gaan studeren; anderen zullen extreem veel bij moeten werken, waardoor werkweken tot wel 80 uur kunnen ontstaan.

Voor mij persoonlijk: zo'n 100 euro per week aan treinkaartjes, mn ouders moeten dan maar ff 9000 euro p/jaar aan collegegelden ophoesten (3 studerende kinderen), en zonder stufi zullen ze aan ons drieen minstens 500 euro per maand extra kwijt zijn, dus 6000 euro per jaar. Werken doe ik al. Onbetaalbaar dus....
Oud 28-02-2003, 17:30
Fortuynist
Fortuynist is offline
-afschaffing OV-jaarkaart
-afschaffing studiefinanciering
-verdubbelling collegegelden

Uiteraard ben ik hier ook fel op tegen, maar waar het mij vooral om gaat is voorbeelden in het onderwijs waarin men volgens vele studenten (op dit forum althans) zou moeten investeren. Ik kan zo snel geen voorbeeld bedenken.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:17
Verwijderd
Om maar wat te noemen:

- meer en meer up-to-date computerfaciliteiten.
- internettoegang in omliggende studentenwoningen.
- meer studentenwoningen in het algemeen.
- meer (hoofd)docenten, zodat er meer individuele aandacht besteed kan worden aan studenten wanneer ze dat nodig hebben zoals bij het schrijven van hun scriptie.
- tegemoetkoming in boek-, huisvesting- en collegekosten. Teveel studenten moeten nu nog zoveel werken naast hun studie dat de kwaliteit eronder lijdt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:23
Da King
Da King is offline
studentenhuisvesting vooral, dat is een erg groot probleem in zowat elke studentenstad.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:39
NN
NN is offline
- Minder collegegeld.
- Goedkopere studiemiddelen stimuleren, studieboeken en studentcomputers subsidiëren.
- Geen les laten geven door student-assistenten, maar alleen door docenten zodat het onderwijs op hoog niveau blijft.
- Meer hoogleraren opleiden een aanstellen om zo het aantal bulkcolleges te verminderen.
- Onderzoek en uitwisseling subsidiëren.
- Betere ICT-faciliteiten in het onderwijs.
- Grotere aanvullende beurzen voor de mensen die dit nodig hebben. Niet in de vorm van leningen, want dat werpt barrières op.
- Betere en betaalbare studenthuisvesting, bv. door toepassing van huursubsidie.
- OV-kaart voor de hele week.

En zo kan ik nog wel even doorgaan........

Ik begrijp dat dit niet op korte termijn mogelijk is. Maar laten we in elk geval het huidige kleine budgetje op peil houden!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:59
Verwijderd
Het plan om flink te snijden in het hoger onderwijs past trouwens wel perfect in de huidige, door de LPF geinstigeerde trend van 'niet denken, gewoon doen en gaan met die banaan'-politiek.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 23:10
*Burning water*
*Burning water* is offline
Voor het hoger onderwijs zijn genoeg investeringen te bedenken (zie voorgaande posts voor voorbeelden ). Voor het middelbaar onderwijs zou je kunnen denken aan hogere lerarensalarissen, betere computerfaciliteiten (al betwijfel ik het nut daarvan), minder 'zwarte' scholen, geld voor kleinere klassen...
Oud 01-03-2003, 01:37
McCaine
McCaine is offline
Absoluut essentiële voorwaarde voor een succesvol hoger onderwijs in Nederland is de afschaffing van de "geld voor studiepunten"-regeling die nu geldt voor onderwijssecties op universiteiten. Ook moet het mogelijk worden om toelatingsexamens te houden voor toegang tot universiteiten, maar niet voor HBO's.
Oud 01-03-2003, 09:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Absoluut essentiële voorwaarde voor een succesvol hoger onderwijs in Nederland is de afschaffing van de "geld voor studiepunten"-regeling die nu geldt voor onderwijssecties op universiteiten.
Ik studeer zelf (nog) niet, maar voor zover ik weet hoef je hiervoor maar weinig studiepunten te halen, wat iedere serieuze student die iets uitvoert eigenlijk al lukt.
Oud 01-03-2003, 11:19
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het plan om flink te snijden in het hoger onderwijs past trouwens wel perfect in de huidige, door de LPF geinstigeerde trend van 'niet denken, gewoon doen en gaan met die banaan'-politiek.
Juist, maar dat zijn voornamelijk commerciële ondernemers die alleen naar de effeciëntie van een product kijken en niet naar het maatschappelijk nut.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:23
NN
NN is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik studeer zelf (nog) niet, maar voor zover ik weet hoef je hiervoor maar weinig studiepunten te halen, wat iedere serieuze student die iets uitvoert eigenlijk al lukt.
Het is nu zo dat je van de 42 stp. /60 EC's de helft in een jaar moet binnenhalen, anders moet je je beurs(je) terugbetalen. Op zich vind ik dit nog wel redelijk, het stimuleert ten minste ook de minder gemotiveerde student om toch ook nog wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
- Opleidingen niet meer uitbetalen op resultaten (geslaagde leerlingen), maar gewoon een buget per leerling.
MBO's mogen niet langer hun eigen eindexamen in elkaar zetten.
- Geen dure multi media pc's op bassis en middelbare scholen voor een of andere onzinnige, pc-intentsive manier van leren. Natuurlijk zal je later met een PC over weg moeten kunnen, maar zo moeilijk is dat niet.
- Hogere salarisen in het onderwijs, oa hoger begin salaris & dan maar iets minder mogelijkheid om ieder jaar meer te verdienen.
- Meer mogelijkheden om les bevoegheid te halen, bijv. als minor tijdens een studie of avond curcussen. Huidige situatie: Iedere afgestudeerde in geschiedenis mag al in de onderbouw van van het voortgezet onderwijs les geven.

kortom: meer geld naar het onderwijs.
Van alle europese landen geeft nederland gewoon percentueel gezien van het inkomen het minste uit aan onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:39
Fortuynist
Fortuynist is offline
Hogere salarisen voor docenten lijkt me absoluut niet nodig. Ze verdienen al aardig wat en wanneer je mensen probeert te lokken met meer geld, ben ik bang dat niet de goede mannen en vrouwen op het onderwijs afkomen, daar het een vak is wat je met hartstocht moet beoefenen en niet met meer geld dient af te kopen.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:40
Fortuynist
Fortuynist is offline
Bovendien zijn de meeste docenten tevreden met hun salaris.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 13:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Bovendien zijn de meeste docenten tevreden met hun salaris.
Waarom hebben we dan de afgelopen jaren regelmatig stakingen gehad van docenten? Bovendien word het wel degelijk onderbetaald als je het afzet tegen het bedrag dat betaald word aan gelijk opgeleiden.
Oud 01-03-2003, 15:09
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik heb een veel betere vraag aan jou. Waarom is 6 mei een bevrijdingsdag in jouw ogen!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 15:19
Fortuynist
Fortuynist is offline
Om toch maar even op je vraag te reageren: op mijn school + voorgaande school (MBO) zeggen alle docenten niet te mogen klagen over hun salaris. Logsich, want ze krijgen al heel wat betaald. Bovendien is het een vak die moeilijker lijkt dan het is wanneer het je passie is om het te kunnen uitoefenen (dat is voor een goede vakbekwame docent absoluut noodzakelijk) en de vakanties zijn ook niet van een geringe aantal. Maar ik heb er helemaal geen zin AN om met mensen in discussie te gaan die 6 mei een bevrijdingsdag noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 17:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
negeer het onderschrift gewoon. Iedereen heeft recht om te zeggen wat hij er van vind.

In het buitenland krijgen leraaren ook meer betaalt. In frankrijk heeft een leraar vaak nog enige status. Meer geld = meer aanzien.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 17:48
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz.. het gaat niet om aanzien in de zin van: kijk mij eens veel geld hebben, maar om respect voor het vak... en volgens mij is dat nog niet eens het probleem.

er wordt zoveel veranderd aan de vakken die docenten moeten geven en er zitten zoveel irritante blagen in zo'n klas, waarvoor je dan ook nog veel meer dan vroeger vertrouwenspersoon/leerlingbegeleider moet zijn, dat het gewoon ontzettend zwaar wordt...
minder regels lijkt me iig al wel goed.

misschien moeten ze het eens aan de leraren zelf vragen: wat willen jullie, wat moet er anders?
Oud 01-03-2003, 17:49
chris9 tje
chris9 tje is offline
daarnaast is een zwarte school in principe niet erg. Je moet er alleen voor zorgen dat de kinderen op zo'n school dezelfde kansen krijgen als kinderen van andere scholen. En misschien kost dat wat meer geld, maar dat is makkelijker dan een volksverhuizing op touw te zetten om maar gemengde scholen te maken.
Oud 01-03-2003, 18:05
NN
NN is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Hogere salarisen voor docenten lijkt me absoluut niet nodig. Ze verdienen al aardig wat en wanneer je mensen probeert te lokken met meer geld, ben ik bang dat niet de goede mannen en vrouwen op het onderwijs afkomen, daar het een vak is wat je met hartstocht moet beoefenen en niet met meer geld dient af te kopen.

Groet,
Een academicus van een jaar of 30 die als docent werkt op een voortgezette school verdient zo'n 2500 euro in de maand. Als hij voor een bedrijf gaat werken kan hij het dubbele hiervan verdienen.

Mensen willen soms best wel in het onderwijs, maar moeten dan vanwege het lagere inkomen dan zoveel dingen wat ze ook graag willen inleveren dat ze toch iets anders gaan doen. En daardoor komt er een tekort aan docenten dat nu getracht wordt op te lossen door lager opgeleiden voor de klas te zetten (onderwijsassitenten etc.). Ik vind dat niet goed.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Om toch maar even op je vraag te reageren: op mijn school + voorgaande school (MBO) zeggen alle docenten niet te mogen klagen over hun salaris. Logsich, want ze krijgen al heel wat betaald. Bovendien is het een vak die moeilijker lijkt dan het is wanneer het je passie is om het te kunnen uitoefenen (dat is voor een goede vakbekwame docent absoluut noodzakelijk) en de vakanties zijn ook niet van een geringe aantal. Maar ik heb er helemaal geen zin AN om met mensen in discussie te gaan die 6 mei een bevrijdingsdag noemen.
Op het MBO valt het vaak ook nog mee. Dat zijn vaak zelf MBO'ers, en dan is het niet slecht betaald. Maar op de middelbare school is het gewoon minder in verhouding tot de opleiding, zoals ik al zei. Ze verdienen absoluut genoeg om goed van rond te komen, maar volgens mij is er niemand die dat zal ontkennen. Ik ben het ook met je eens dat je het beste zo veel mogelijk docenten kan hebben die uit roeping, of als passie doceren hebben, maar wat nou als dat er niet genoeg zijn? Of als die toch maar besluiten iets anders te gaan doen omdat ze daar het dubbele verdienen? Weet je ook waarom die vakanties lang zijn? De werkdruk is gigantisch, dus is dat absoluut nodig om bij te komen af en toe. Een van de eerste punten zou dus moeten zijn meer docenten. Overigens vallen de vakanties nog best mee als je bedenkt dat van de zomervakantie een tijd op gaat aan nabesprekingen en voorbereidingen, en bijvoorbeeld m'n vader ook toch zeker 7/8 weken vakantie per jaar heeft....
Oud 01-03-2003, 19:10
Roberto15
Roberto15 is offline
Veel betere salarissen voor (hoog)leraren! op dit moment is vooral het leraarschap op een middelbare school allesbehalve aantrekkelijk!
Oud 01-03-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Het is nu zo dat je van de 42 stp. /60 EC's de helft in een jaar moet binnenhalen, anders moet je je beurs(je) terugbetalen. Op zich vind ik dit nog wel redelijk, het stimuleert ten minste ook de minder gemotiveerde student om toch ook nog wat te doen.
wanneer je meer dan de helft van die 42 studiepunten zou moeten halen, zouden het grootste gedeelte van de minder gemotiveerde studenten ook weer meer doen, omdat ze wel hun studie willen halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2003, 19:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
wanneer je meer dan de helft van die 42 studiepunten zou moeten halen, zouden het grootste gedeelte van de minder gemotiveerde studenten ook weer meer doen, omdat ze wel hun studie willen halen.
Ja dat zegt ie toch
Oud 01-03-2003, 19:28
Fortuynist
Fortuynist is offline
Stel dat je als docent zoveel verdient dat je jezelf tot de A-klasse mag rekenen. Opzicht niets mis mee, je beoefent tenslotte een moeilijk vak, vooral met de steeds brutaler wordende jeugd(!). Maar ik ben er een beetje bang voor dat wanneer je het salaris hoog opschroefd, er meer mensen als onderwijzer toe zullen treden tot scholen met geld als voornaamste reden, hetgeen natuurlijk nimmer de motivatie mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:35
Roberto15
Roberto15 is offline
beter mensen die alleen maar om het geld komen dan helemaal geen mensen lijkt me...

Trouwens, als er veel mensen op af komen kunnen scholen weer kiezen welke leraar ze willen hebben; de slechten vallen dan sowieso af...
Oud 01-03-2003, 19:35
Fortuynist
Fortuynist is offline
Waaromniet: "Ik doe uiteraard aan machtsmisbruik en corruptie."

Vandaar waarschijnlijk dat je 6 mei als een bevrijdingsdag ziet. Pim wilde dit immers met wortel en tak uitroeien.
Tussen twee haakjes dat je aan machtsmisbruik doet is niets nieuws, ik heb daar allang kennis mee mogen maken d.m.v. topics die zonder geldige reden werden gedeleted.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:37
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Roberto:

"beter mensen die alleen maar om het geld komen dan helemaal geen mensen lijkt me...

Lijkt mij niet!

Trouwens, als er veel mensen op af komen kunnen scholen weer kiezen welke leraar ze willen hebben; de slechten vallen dan sowieso af.."

Als er alleen maar slechte zijn, valt er weinig te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ja dat zegt ie toch
laat maar,
las het ff op een andere manier
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:44
Verwijderd
Ik citeer Fortuynist :
"Lijkt mij niet! "

Geen mensen betekent geen onderwijs, betekent erg grote problemen voor de toekomst van het land.

"Als er alleen maar slechte zijn, valt er weinig te kiezen. "

Ja, maar er zijn niet alleen maar slechte.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:47
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik bedoel gezien vanuit de geldverdeling binnen de universiteiten naar de secties toe. Nu is het zo dat een sectie geld krijgt (en dus UD-posten etc.) aan de hand van de hoeveelheid verdiende studiepunten in die sectie. In feite betekent dat dus dat de docenten baat hebben bij het geven van voldoendes aan ongekwalificeerde studenten, en dat is een enorm probleem; vooral omdat de eindeloze herkansingen etc. de toch al te zware onderwijslast nog eens verhogen.
Oud 01-03-2003, 19:52
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Ballonnenman: "Ja, maar er zijn niet alleen maar slechte."

Nee, absoluut niet! Maar ik denk dat de kwaliteit zeer achteruit zal denderen als we met geldwolven te maken krijgen! Maar, ik ben het met je eens, helemaal geen onderwijs is natuurlijk erger!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 09:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik bedoel gezien vanuit de geldverdeling binnen de universiteiten naar de secties toe. Nu is het zo dat een sectie geld krijgt (en dus UD-posten etc.) aan de hand van de hoeveelheid verdiende studiepunten in die sectie. In feite betekent dat dus dat de docenten baat hebben bij het geven van voldoendes aan ongekwalificeerde studenten, en dat is een enorm probleem; vooral omdat de eindeloze herkansingen etc. de toch al te zware onderwijslast nog eens verhogen.
Ah, op die fiets...da's inderdaad niet zo handig geregeld.
Oud 02-03-2003, 13:11
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ik citeer Ballonnenman: "Ja, maar er zijn niet alleen maar slechte."

Nee, absoluut niet! Maar ik denk dat de kwaliteit zeer achteruit zal denderen als we met geldwolven te maken krijgen! Maar, ik ben het met je eens, helemaal geen onderwijs is natuurlijk erger!
Als je te maken hebt met een tekort aan leraren moet daar een oplossing voor gevonden worden. Er zijn genoeg potentiële leraren die vanwege de lage lonen een andere baan nemen. Meer salaris is ongetwijfeld een oplossing om leraar aantrekkelijker te maken als baan. Om te zeggen dat iedereen zijn baan moet uitoefenen omdat diegene zich geroepen voelt voor die baan en dat geld er niets toe doet, is mijn inziens naïef en kortzichtig.

Maar beste fortuynist, ik denk dat er al een aardig antwoord gegeven is op je vraag. o.a. nare man is met een opsomming gekomen waar vooralsnog niets tegen in te brengen valt.
Oud 02-03-2003, 14:06
NN
NN is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Stel dat je als docent zoveel verdient dat je jezelf tot de A-klasse mag rekenen. Opzicht niets mis mee, je beoefent tenslotte een moeilijk vak, vooral met de steeds brutaler wordende jeugd(!). Maar ik ben er een beetje bang voor dat wanneer je het salaris hoog opschroefd, er meer mensen als onderwijzer toe zullen treden tot scholen met geld als voornaamste reden, hetgeen natuurlijk nimmer de motivatie mag zijn.
Ik weet niet wat jij bedoelt met A-klasse, maar het is echt niet zo dat docenten tot de groep mensen met hogere inkomens behoren. Ze hebben doorgaans een middeninkomen, maar wel een hogere opleiding dan de gemiddelde werknemer. (En dan bedoel vooral de docent met academische opleiding die les geeft in de hoogste klassen HAVO en VWO, niet in het praktijkonderwijs op het MBO.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Misschien een idee om de leraren opleidingen te verbeteren? Zodat ik geen les aan mijn docent M&O hoef te geveN?????
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:15
NN
NN is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Waaromniet: "Ik doe uiteraard aan machtsmisbruik en corruptie."

Vandaar waarschijnlijk dat je 6 mei als een bevrijdingsdag ziet. Pim wilde dit immers met wortel en tak uitroeien.
Tussen twee haakjes dat je aan machtsmisbruik doet is niets nieuws, ik heb daar allang kennis mee mogen maken d.m.v. topics die zonder geldige reden werden gedeleted.
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar wat heeft dit met het discussieonderwerp te maken?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:40
Verwijderd
Precies. Dit leidt verder niet echt ergens toe lijkt me...Fortuynist wilde een opsomming van mogelijkheden om in het onderwijs te investeren. Die zijn legio genoemd.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:49
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Nare Man: "Fortuynist wilde een opsomming van mogelijkheden om in het onderwijs te investeren. Die zijn legio genoemd."

Klopt. Bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:57
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
Ik citeer Nare Man: "Fortuynist wilde een opsomming van mogelijkheden om in het onderwijs te investeren. Die zijn legio genoemd."

Klopt. Bedankt allemaal!
even tussendoor: je kan ook gewoon de quote laten staan
Oud 03-03-2003, 09:57
Roos
Roos is offline
Fortuynist: speel eens niet zo ad hominem en ga niet zo offtopic...
Oud 03-03-2003, 12:46
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
-Meer studentenhuisvesting
-Lagere collegelden
-Hogere beurzen
-Betere computerfaciliteiten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:49
Insane Juggalo
Citaat:
EvilSmiley schreef:
negeer het onderschrift gewoon. Iedereen heeft recht om te zeggen wat hij er van vind.
Zou jij er ook zo over denken als het niet Pim Fortuyn, maar je eigen moeder was die met 6 kogels in haar lijf dood op de klinkers van het mediapark lag? Mag in mijn onderschrift ook zetten dat de dood van Sedar Soeares een goede verdediging van normen en waarden in onze samenleving is? Mag ik ook de dood van 6 miljoen joden in de Tweede Wereldoorlog toejuichen? Waar ligt de grens?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Zou jij er ook zo over denken als het niet Pim Fortuyn, maar je eigen moeder was die met 6 kogels in haar lijf dood op de klinkers van het mediapark lag? Mag in mijn onderschrift ook zetten dat de dood van Sedar Soeares een goede verdediging van normen en waarden in onze samenleving is? Mag ik ook de dood van 6 miljoen joden in de Tweede Wereldoorlog toejuichen? Waar ligt de grens?
Neo nazies mogen demonsteren en AEL mag zeggen dat ze het liefste zo veel mogelijk lijken richting wasington zien gaan.
Om de sfeer hier wel leefbaar te houden, beslissen de mods hier wat wel en niet kan. Ze zijn corrupt, partijdig, en hebben alleenheerschapij (lees ik in sigs ^_^).
Ik heb het niet zo bedacht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:29
Insane Juggalo
Citaat:
EvilSmiley schreef:
Neo nazies mogen demonsteren en AEL mag zeggen dat ze het liefste zo veel mogelijk lijken richting wasington zien gaan.
Om de sfeer hier wel leefbaar te houden, beslissen de mods hier wat wel en niet kan. Ze zijn corrupt, partijdig, en hebben alleenheerschapij (lees ik in sigs ^_^).
Ik heb het niet zo bedacht.
Neo-nazi's demonstreren niet met leuzen als alle joden aan het gas en AEL is een achterlijke groepering horende bij een achterlijk geloof.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Neo-nazi's demonstreren niet met leuzen als alle joden aan het gas en AEL is een achterlijke groepering horende bij een achterlijk geloof.
Kijk, van mijn mag je best de islam een achterlijk geloof vinden, zullen zelfs goede argumenten voor te vinden zijn. Maar respecteer dan ook de mening van een ander (6 mei ect)

we gaan een beetje offtopic hier. Ik zie verder dat er heel weinig mensen pleiten voor hogere salarissen, maar volgens mij zit daar toch echt een steun punt voor meer leraren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:49
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Isane Jugalo: "Zou jij er ook zo over denken als het niet Pim Fortuyn, maar je eigen moeder was die met 6 kogels in haar lijf dood op de klinkers van het mediapark lag? Mag in mijn onderschrift ook zetten dat de dood van Sedar Soeares een goede verdediging van normen en waarden in onze samenleving is? Mag ik ook de dood van 6 miljoen joden in de Tweede Wereldoorlog toejuichen? Waar ligt de grens?"

Je haalt me de woorden uit de mond. Je mag Pim Fortuyn afgrijslijk vinden, haten of liefhebben, maar het onderschrift van Waaromniet, vind ik nogal kwetsend. En nu houd ik mijn mond er over, want hier gaat de topic niet over!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:20
marlies
marlies is offline
Even over het onderwijs. Ik vind vooral dat in het hoger onderwijs geinvesteerd moet worden, maar vergeet ook vooral het MBO niet.
Velen studeren daar en de situatie daar is zeker niet rooskleurig. Ik studeer zelf dus vanuit mijn oogpunt vind ik dat er meer geld naar het hoger onderwijs moet.
Maar naar het MBO mag ook wel een hoop vind ik.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten