Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
- Opleidingen niet meer uitbetalen op resultaten (geslaagde leerlingen), maar gewoon een buget per leerling.
MBO's mogen niet langer hun eigen eindexamen in elkaar zetten. - Geen dure multi media pc's op bassis en middelbare scholen voor een of andere onzinnige, pc-intentsive manier van leren. Natuurlijk zal je later met een PC over weg moeten kunnen, maar zo moeilijk is dat niet. - Hogere salarisen in het onderwijs, oa hoger begin salaris & dan maar iets minder mogelijkheid om ieder jaar meer te verdienen. - Meer mogelijkheden om les bevoegheid te halen, bijv. als minor tijdens een studie of avond curcussen. Huidige situatie: Iedere afgestudeerde in geschiedenis mag al in de onderbouw van van het voortgezet onderwijs les geven. kortom: meer geld naar het onderwijs. Van alle europese landen geeft nederland gewoon percentueel gezien van het inkomen het minste uit aan onderwijs. |
![]() |
|
Hogere salarisen voor docenten lijkt me absoluut niet nodig. Ze verdienen al aardig wat en wanneer je mensen probeert te lokken met meer geld, ben ik bang dat niet de goede mannen en vrouwen op het onderwijs afkomen, daar het een vak is wat je met hartstocht moet beoefenen en niet met meer geld dient af te kopen.
Groet, |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Om toch maar even op je vraag te reageren: op mijn school + voorgaande school (MBO) zeggen alle docenten niet te mogen klagen over hun salaris. Logsich, want ze krijgen al heel wat betaald. Bovendien is het een vak die moeilijker lijkt dan het is wanneer het je passie is om het te kunnen uitoefenen (dat is voor een goede vakbekwame docent absoluut noodzakelijk) en de vakanties zijn ook niet van een geringe aantal. Maar ik heb er helemaal geen zin AN om met mensen in discussie te gaan die 6 mei een bevrijdingsdag noemen.
|
![]() |
|
![]() |
hmmz.. het gaat niet om aanzien in de zin van: kijk mij eens veel geld hebben, maar om respect voor het vak... en volgens mij is dat nog niet eens het probleem.
er wordt zoveel veranderd aan de vakken die docenten moeten geven en er zitten zoveel irritante blagen in zo'n klas, waarvoor je dan ook nog veel meer dan vroeger vertrouwenspersoon/leerlingbegeleider moet zijn, dat het gewoon ontzettend zwaar wordt... minder regels lijkt me iig al wel goed. misschien moeten ze het eens aan de leraren zelf vragen: wat willen jullie, wat moet er anders?
|
![]() |
daarnaast is een zwarte school in principe niet erg. Je moet er alleen voor zorgen dat de kinderen op zo'n school dezelfde kansen krijgen als kinderen van andere scholen. En misschien kost dat wat meer geld, maar dat is makkelijker dan een volksverhuizing op touw te zetten om maar gemengde scholen te maken.
||
![]() |
Citaat:
Mensen willen soms best wel in het onderwijs, maar moeten dan vanwege het lagere inkomen dan zoveel dingen wat ze ook graag willen inleveren dat ze toch iets anders gaan doen. En daardoor komt er een tekort aan docenten dat nu getracht wordt op te lossen door lager opgeleiden voor de klas te zetten (onderwijsassitenten etc.). Ik vind dat niet goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Stel dat je als docent zoveel verdient dat je jezelf tot de A-klasse mag rekenen. Opzicht niets mis mee, je beoefent tenslotte een moeilijk vak, vooral met de steeds brutaler wordende jeugd(!). Maar ik ben er een beetje bang voor dat wanneer je het salaris hoog opschroefd, er meer mensen als onderwijzer toe zullen treden tot scholen met geld als voornaamste reden, hetgeen natuurlijk nimmer de motivatie mag zijn.
|
![]() |
|
Waaromniet: "Ik doe uiteraard aan machtsmisbruik en corruptie."
Vandaar waarschijnlijk dat je 6 mei als een bevrijdingsdag ziet. Pim wilde dit immers met wortel en tak uitroeien. Tussen twee haakjes dat je aan machtsmisbruik doet is niets nieuws, ik heb daar allang kennis mee mogen maken d.m.v. topics die zonder geldige reden werden gedeleted. |
![]() |
|
Ik citeer Roberto:
"beter mensen die alleen maar om het geld komen dan helemaal geen mensen lijkt me... Lijkt mij niet! Trouwens, als er veel mensen op af komen kunnen scholen weer kiezen welke leraar ze willen hebben; de slechten vallen dan sowieso af.." Als er alleen maar slechte zijn, valt er weinig te kiezen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar beste fortuynist, ik denk dat er al een aardig antwoord gegeven is op je vraag. o.a. nare man is met een opsomming gekomen waar vooralsnog niets tegen in te brengen valt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om de sfeer hier wel leefbaar te houden, beslissen de mods hier wat wel en niet kan. Ze zijn corrupt, partijdig, en hebben alleenheerschapij (lees ik in sigs ^_^). Ik heb het niet zo bedacht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
we gaan een beetje offtopic hier. Ik zie verder dat er heel weinig mensen pleiten voor hogere salarissen, maar volgens mij zit daar toch echt een steun punt voor meer leraren. |
![]() |
|
Ik citeer Isane Jugalo: "Zou jij er ook zo over denken als het niet Pim Fortuyn, maar je eigen moeder was die met 6 kogels in haar lijf dood op de klinkers van het mediapark lag? Mag in mijn onderschrift ook zetten dat de dood van Sedar Soeares een goede verdediging van normen en waarden in onze samenleving is? Mag ik ook de dood van 6 miljoen joden in de Tweede Wereldoorlog toejuichen? Waar ligt de grens?"
Je haalt me de woorden uit de mond. Je mag Pim Fortuyn afgrijslijk vinden, haten of liefhebben, maar het onderschrift van Waaromniet, vind ik nogal kwetsend. En nu houd ik mijn mond er over, want hier gaat de topic niet over! |
![]() |
|
Even over het onderwijs. Ik vind vooral dat in het hoger onderwijs geinvesteerd moet worden, maar vergeet ook vooral het MBO niet.
Velen studeren daar en de situatie daar is zeker niet rooskleurig. Ik studeer zelf dus vanuit mijn oogpunt vind ik dat er meer geld naar het hoger onderwijs moet. Maar naar het MBO mag ook wel een hoop vind ik.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 70 | 08-07-2012 15:49 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Coalitie: niet bezuinigen op onderwijs Nebel | 1 | 05-11-2004 09:48 | |
Staking Zaterdag 2 Oktober Pierreke | 218 | 19-10-2004 11:17 | |
verhoging collegeld!?! kalasnjikov | 59 | 19-03-2004 20:38 | |
Meeting: KEER HET TIJ demonstratie 20 september Rabbi Daniel | 212 | 22-09-2003 19:19 | |
Wie heeft er nog vertrouwen in de LPF? bloempju | 77 | 12-07-2002 00:01 |