Oud 23-06-2004, 21:15
Verwijderd
Hallo,

Ik heb sinds kort ADSL met een downloadsnelheid van 1120 kbps gekregen. We hebben twee telefoonaansluitingen in ons huis. Op een van die telefoonaansluitingen hebben we de ADSL splitter aangesloten. Maar nu hoor je dus telkens ruis op de andere telefoon (tenminste, wanneer er een internetverbinding is). En wanneer we gebeld worden wordt de internetverbinding even verbroken. Waardoor zou dit kunnen komen? M'n ouders zeggen dat de aansluiting waarop de splitter zit wel de hoofdaansluiting is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 21:47
grensgeval
grensgeval is offline
verkeerd aangesloten.

je hebt 1 verdeelpunt dat moet. en daar moet de spitter voor... en dan nog het goede gaatje kunnen vinden,

en trouwens het staat ook in het boekje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:51
Verwijderd
Heb je twee zgn. NT1-punten (kastjes waar de snoeren het huis binnenkomen) of heb je gewoon een handmatige splitsing in de kabel aangebracht? De splitter moet direct na het NT1-punt worden aangesloten, dus écht voor iedere verdere vertakking.

Dat zal er in de regel dus op neerkomen dat je van de zolder (of waar je ADSL-modem ook staat) een redelijk lang snoer moet trekken naar het punt waar je telefoonsnoer het huis binnenkomt (meestal in een hoek van de woonkamer). Aangezien dit al snel meer dan tien meter wordt, kun je daar het beste Cat.5 UTP-kabel voor gebruiken om storing te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 23-06-2004 @ 22:47 :
verkeerd aangesloten.

je hebt 1 verdeelpunt dat moet. en daar moet de spitter voor... en dan nog het goede gaatje kunnen vinden,

en trouwens het staat ook in het boekje
Ik heb het volgens mij wel goed aangesloten, op de hoofdaansluiting, zoals ik in het boekje heb gelezen!

Ik heb gewoon de telefoonstekker in het 'telefoonwandcontactdoos' gestopt, het uiteinde daarvan aan de splitter aangesloten, en van de splitter een snoertje naar de multi-pc modem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2004 @ 23:51 :
Heb je twee zgn. NT1-punten (kastjes waar de snoeren het huis binnenkomen) of heb je gewoon een handmatige splitsing in de kabel aangebracht? De splitter moet direct na het NT1-punt worden aangesloten, dus écht voor iedere verdere vertakking.

Dat zal er in de regel dus op neerkomen dat je van de zolder (of waar je ADSL-modem ook staat) een redelijk lang snoer moet trekken naar het punt waar je telefoonsnoer het huis binnenkomt (meestal in een hoek van de woonkamer). Aangezien dit al snel meer dan tien meter wordt, kun je daar het beste Cat.5 UTP-kabel voor gebruiken om storing te vermijden.
Bedankt! Dat zal het probleem wel zijn! Ik zal daar ff naar kijken!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 23-06-2004 @ 23:54 :
Bedankt! Dat zal het probleem wel zijn! Ik zal daar ff naar kijken!
Nouja, die tweede tip slaat op zich alleen op de stabiliteit van je ADSL-verbinding zelf. Als je een te lang snoer gebruikt van mindere kwaliteit, dan haal je misschien niet de maximum snelheid, of je verbinding verbreekt af en toe.

Als je echt problemen hebt met het verbinden/verbreken van je lijn in verband met telefoneren, dan lijkt het me toch echt een aansluitingsfout, hoewel je natuurlijk altijd éérst zeker moet weten dat je de juiste kwaliteit bekabeling gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:32
M@rco
M@rco is offline
Dat NT1-punt zou ook nog wel eens in de meterkast kunnen zitten... daar zit het bij ons iig.
Oud 24-06-2004, 11:26
Verwijderd
In dat geval heb je dus een nóg langere kabel nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:26
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2004 @ 23:58 :

Als je echt problemen hebt met het verbinden/verbreken van je lijn in verband met telefoneren, dan lijkt het me toch echt een aansluitingsfout, hoewel je natuurlijk altijd éérst zeker moet weten dat je de juiste kwaliteit bekabeling gebruikt.
natuurlijk niet, je gaat toch geen nieuwe kabels kopen omdat je denkt dat het de kwaliteit is . je kijkt toch eerst of je zelf geen fouten hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 24-06-2004 @ 15:26 :
natuurlijk niet, je gaat toch geen nieuwe kabels kopen omdat je denkt dat het de kwaliteit is . je kijkt toch eerst of je zelf geen fouten hebt gemaakt.
Dat bedoel ik ook niet, snugger. Ik bedoel dat als je een ADSL-thuisinstallatie gaat aanleggen, je gewoon vanaf het eerste moment moet opletten dat je goede kwaliteit bekabeling gebruikt. Dan kun je namelijk later, mocht je problemen ondervinden, in elk geval meteen de mogelijkheid uitsluiten dat het aan kwalitatief mindere kabels ligt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:11
Verwijderd
Raar verhaal misschien:

Wij hebben 3 telefoons thuis.
1 staat in de woonkamer, 1 op mijn kamer en 1 op de slaapkamer van mijn ouders.

Die bij de woonkamer staat daar zit ook de hoofdaansluiting. en dan loopt er op een of andere manier nog een lijn naar de slaapkamers. 1 tak gaat dus naar mijn kamer en een naar mijn ouder kamer. Ik heb op mijn kamer een splitter voor de telefoon en het adsl gedaan en het werkt gewoon (zonder storing) maar dit kan toch eigenlijk niet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:14
Verwijderd
Code:

hoofdaansluiting------ woonkamertelefoon --------------- splitter (en daarachter mijn telefoon en modem))  
                                                   /
                                                  /
                                 slaapkamer ouders

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:28
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-06-2004 @ 22:14 :
Code:

hoofdaansluiting------ woonkamertelefoon --------------- splitter (en daarachter mijn telefoon en modem))  
                                                   /
                                                  /
                                 slaapkamer ouders
dan is het logisch dat je in de woonkamer en in de slaapkamer van je ouders ruis hebt.

splitter moet vlak naast de hoofdaansluiting

lees dan ook de beschrijving
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 22:56
Verwijderd
Hij zegt toch juist dat hij geen ruis heeft en dat dat juist het opvallende is? Beter lezen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 00:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 23:56 :
Hij zegt toch juist dat hij geen ruis heeft en dat dat juist het opvallende is? Beter lezen
Precies. Ik snap ook niet echt waarom het wel goed werkt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:16
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2004 @ 17:57 :
Dat bedoel ik ook niet, snugger. Ik bedoel dat als je een ADSL-thuisinstallatie gaat aanleggen, je gewoon vanaf het eerste moment moet opletten dat je goede kwaliteit bekabeling gebruikt. Dan kun je namelijk later, mocht je problemen ondervinden, in elk geval meteen de mogelijkheid uitsluiten dat het aan kwalitatief mindere kabels ligt.
oow, voooor dat je gaat aanleggen, ik dacht dat je zo het probleem van ts wilde oplossen

je regrette
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 25-06-2004 @ 16:16 :
oow, voooor dat je gaat aanleggen, ik dacht dat je zo het probleem van ts wilde oplossen

je regrette
Pas de problème
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten