Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 17:09
ironflower
ironflower is offline
Over ongeveer 11 weken zijn de Centrale Exames er weer..

Begin je nu al met leren?
Of pas een aantal weken van te voren?

Leer je op 1 dag 1 bepaald vak en dan een paar uur achter elkaar. Of wissel je wat vakken af??

En hoe pak je het leren aan??
Maak je samenvattingen?
Oefen je alleen met oude exames?

De algemene vraag luidt:

Hoe bereidt jij je voor op je Centrale Examen?+

(of, voor degene die hem al gedaan hebben, hoe heb jij het gedaan?)
Oud 11-03-2004, 17:14
Verwijderd
Ik had voor veel vakken Samengevat boekjes (kijk eens in de Slegte of op www.bol.com voor ze) en daar leerde ik gewoon goed uit. Ik maakte proef examens en mja, veel meer kon ik niet doen.
Voor sommige vakken maakte ik zelf samenvattingen, maar dat was niet altijd nodig ivm die Samengevat boekjes. Die zijn echt fijn.

En ik begon een paar weken van te voren, 4 of 5 ofzo. Tussen de examens door leerde ik ook nog een beetje.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:38
Balance
Balance is offline
Voor Engels en Frans ben ik al bezig met oude examens oefenen. Dat moet verplicht voor school.

Voor geschiedenis, ckv2 en maatschappijleer zijn we bezig met de examenstof door te werken. Als we dat af hebben zal ik in de meivakantie beginnen met leren of iig samenvattingen maken.

Nederlands en Duits oefen ik wel een paar keer na de meivakantie en wiskunde kijk ik een paar dagen voor het examen wel een keer door.
Oud 11-03-2004, 17:54
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Met veel vakken gaan we van nu af aan alleen maar examens oefenen.

Wat ik zelf ga doen? Veel leren, en oefenen. Ik heb de komende twee weken nog schoolexamens (wat natuurlijk ook al voor je examens is), daarna drie weken les en dan herkanzingen van het hele jaar (wat ook weer voor het examen is). Daarna ga ik beginnen met alle andere vakken en stof.

Samenvattingen maken lijkt me wel erg veel werk, gelukkig zijn er veel samengevat boekjes.

Voor de examens zorg ik dat ik goed uitrust (want ziek worden of oververmoeid raken moet ik niet hebben) dus de zaterdag ervoor niet uitgaan.

Ik kan me niet lang op 1 ding concentreren dus meerdere vakken op een dag. En misschien wel het belangrijkste: ik ga proberen de examenperiode als positief te beschouwen (een positieve instelling helpt al veel)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:42
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
paar WEKEN vantevoren? paar UUR per dag? van mij mag het, maar je moet het centraal examen niet overschatten, zeker niet als je niet kantjeboord staat. Advies van mij is niet gaan stressen en niet gaan "overleren". Lees gewoon rustig de belangrijke punten na en kijk naar waar je moeite mee had tijdens de schoolexamens. Dan zal het vast wel goedkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:42
ProPHeT
ProPHeT is offline
Voor de profielvakken (N&T) ga ik gewoon examenopgaven uit examenbundels maken. Voor Nederlands en Engels doe ik gewoon niks. Voor Biologie lees ik gewoon die hele teringzooi een keer door en zie ik wel wat er van komt.

Btw, ik moet eerst nog mijn leesdossier, PWS, PO scheikunde en PO natuurkunde afhebben.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Met de vakken engels, nederlands en wiskunde zijn we nu al klaar en zijn we bezig met opgaves uit de examenbundels.
Voor de overige vakken ben ik nog bezig met het compleet maken van dossiers en voorbereiden voor de laatste toetsweek, dus daar doe ik nog niets voor mn examen. Eerst dit maar eens afronden.

Ik maak me ook absoluut geen zorgen over m'n examen. Ik ga ervanuit dat ik het gewoon haal. Ik denk dat ik veel oefenopdrachten ed ga maken om een beetje in dat ritme te komen. Echt veel leren zal k niet doen (behalve voor biologie en geschiedenis). Het zijn allemaal van die vakken die je, door veel te oefenen met examens, zo ook wel kunt halen (in mijn geval).

Ben wel blij als k t gehad heb
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:54
ironflower
ironflower is offline
Ik zelf ben op school met Ne, En, Bio bezig met het voorbereiden van de exames.

Volgende week heb ik nog toetsweek, dus daar richt ik me nu eerst even op.

Ik heb me voorgenomen om na die toetsweek tot de meivakantie van de belangrijkste vakken (wi, bio, sk, na, la, ak) Alles globaal en wel redelijk goed door genomen te hebben.

Vanaf de meivakantie, ga ik dan wat gedetailleerder leren..

Ik heb van wiskunde een examenboek en bijles..

Ik ga voor bio vooral veel lezen, voor na, sk, wi heel veel examenoefeningen maken.

En Latijn...mja, weet nog niet echt hoe ik dat ga leren...

Ik heb voor de rest wel alles afgeloten van de handelingsdelen en sta voor alle vakken wel gewoon goed gemiddeld...
Oud 11-03-2004, 19:38
Verwijderd
Ik heb het niet voorbereid.
Op zich wel stom, maar het kwam doordat ik daarvoor al een paar jaar niks deed op school. Als ik wel had willen leren voor m'n centraal examen had ik dus zoooo veel in moeten halen, dat was me dus echt teveel werk, daar had ik geen zin in.
Ik wist bij sommige vakken van de helft van het eindexamen niet eens waar het over ging.

Het belangrijkste is denk ik dat je zorgt dat je in de periode ervoor (naja sowieso het laatste jaar) gewoon goed meedoet met alles. Dan kan er niet veel meer verkeerd gaan en heb je ook niet zoveel voorbereiding nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:44
Shadina
Shadina is offline
Ik heb eerst nog tentamenweek 5 ergens in april waar ik me eerst op ga concentreren.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:44
Verwijderd
In een ligstoel achterover liggen met een biertje en relaxen en denken aan al die sukkels die keihard zaten te zweten omdat ze zo dom waren gedurende het jaar niet goed op te letten zodat ze aan het eind nog megaveel stof moesten doen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:53
Dannemann
Dannemann is offline
Damn, jullie moeten niet zo stressen, het valt allemaal best mee.
Ik wil weer terug naar school
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:55
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat ik lekker ga genieten van de 4 heerlijke vrije weken... misschien af en toe een dagje leren. Maar ik heb voor de 2 toetsweken het complete examen al voorbereid, ik kan toch niet meer zakken, dus ik zie het allemaal vrolijk en makkelijk in
Oud 11-03-2004, 20:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Examenvragen zijn relatief oppervlakkig en gaan niet zo vaak in op kleine details. Ik had er niet eens serieus voor geleerd. Gewoon goed opletten in de lessen. Ik hoef er waarschijnlijk wat minder voor te doen dan anderen. Maar die examens worden wel te veel overschat.
Oud 11-03-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 11-03-2004 @ 20:53:
Damn, jullie moeten niet zo stressen, het valt allemaal best mee.
Ik wil weer terug naar school
Nou, ik niet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:16
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-03-2004 @ 20:38:
Ik heb het niet voorbereid.
Op zich wel stom, maar het kwam doordat ik daarvoor al een paar jaar niks deed op school. Als ik wel had willen leren voor m'n centraal examen had ik dus zoooo veel in moeten halen, dat was me dus echt teveel werk, daar had ik geen zin in.
Ik wist bij sommige vakken van de helft van het eindexamen niet eens waar het over ging.

Het belangrijkste is denk ik dat je zorgt dat je in de periode ervoor (naja sowieso het laatste jaar) gewoon goed meedoet met alles. Dan kan er niet veel meer verkeerd gaan en heb je ook niet zoveel voorbereiding nodig.
Maar wel geslaagd dus?

Ik heb de afgelopen vakantie al een beetje met Engelse examens geoefend. Verder gaan we deze laatste periode op school voor de meeste vakken ook met examens oefenen. Meer wil ik deze periode nog niet gaan doen (heb ik ook geen tijd voor, want ik heb genoeg andere dingen te doen voor school).
In de ruime maand waarin ik vrij heb ben ik van plan elke dag zo´n 3 uur te gaan leren, tot ik denk dat ik het goed ken (en als dat niet het geval is nog wat meer leren). En hopelijk moet het zo lukken. Ik ben echt erg veel vergeten (vergeleken met veel mensen in mijn klas ), dus op zich heb ik nog best veel te doen...

Misschien wordt het over een paar weken weer tijd voor een examendeelforum?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:26
Str0nk
Str0nk is offline
Het valt inderdaad reuze mee, een paar vaken zijn zelf te reden als je er een paar dagen van tevoren mee begint (Ak, Gs bijv.) maar doe dat niet met wiskunde of economie.-
Oud 11-03-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 11-03-2004 @ 21:16:
Maar wel geslaagd dus?
Ja gelukkig wel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:56
Verwijderd
Ik heb nog geen idee hoe ik het straks ga voorbereiden, maar we zijn op dit moment al volop bezig Ik heb wel zo'n idee dat het me niet gaat lukken echt weken van tevoren al te blokken: dat doe ik nu ook al nooit. Eigenlijk leer ik nu al niet al te veel, en ik denk niet dat het anders zal zijn voor m'n examens
Met wiskunde en economie zijn we nu opdrachten uit de examenbundels aan het maken en dus ook oude examens aan het oefenen.
Met Engels en Frans oefenen we met alle oude examens vanaf 2000 tot vorig jaar.
Met aardrijkskunde zijn we nog steeds bezig alle modules door te werken.
Met Grieks en Latijn zijn we alle stof nu eigenlijk voor onszelf aan het herhalen, omdat we zo goed als klaar zijn met vertalen (dat hebben we met z'n allen in de lessen gedaan, ging sneller).
Met Nederlands doen we vrij weinig eigenlijk: we krijgen alleen volgende tentamenweek een diagnostische toets, en daarvoor moet je wel stukken leren/lezen uit de examenbundel.
Met geschiedenis zijn we ongeveer alle opdrachten uit de examenboekjes aan het maken, we worden daar ook op gecontroleerd. Het is wel heel veel, maar dan hoef je weinig meer voor te bereiden voor je examen.
Volgens mij was dat het wel
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 22:12
Martine1986
Martine1986 is offline
engels en nederlands gak niet echt iets voor doen denkik, ak en gs een beetje leren, verder goed mn best doen op wiskunde en vooral op economie.

maar moet zeggen dat ik me meer zorgen maak over mn mondeling die al over drie weken is
Oud 12-03-2004, 12:57
Verwijderd
alle examenbundels doorwerken...
In de les doen we dat ook en dan bespreken met de docent.

En kunstgeschiedenis wordt een drama... Iemand een idee hoe je dat aan moet pakken? Er zijn namelijk geen oefenopgaves bij. En wat voor vragen kan je verwachten?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Acey schreef op 12-03-2004 @ 13:57:
alle examenbundels doorwerken...
In de les doen we dat ook en dan bespreken met de docent.

En kunstgeschiedenis wordt een drama... Iemand een idee hoe je dat aan moet pakken? Er zijn namelijk geen oefenopgaves bij. En wat voor vragen kan je verwachten?
ga je die examenbundels helemaal doorwerken? 1 of 2 examens vind ik wel genoeg, dan heb ik het wel weer gezien...

en kunstgeschiedenis leer ik door gewoon een samenvatting te maken waar het belangrijkste in staat. En mijn leraar maakt een oefenexamen, omdat hij na vorig jaar weet wat voor soort vragen er worden gesteld.
Oud 12-03-2004, 14:34
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-03-2004 @ 20:44:
In een ligstoel achterover liggen met een biertje en relaxen en denken aan al die sukkels die keihard zaten te zweten omdat ze zo dom waren gedurende het jaar niet goed op te letten zodat ze aan het eind nog megaveel stof moesten doen
Ik zal hard moeten leren om te slagen in mei, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet goed heb opgelet in de lessen. Ik moet, zoals waarschijnlijk veel leerlingen die er wat meer moeite mee hebben, gewoon veel doen en hard leren om een beetje goede cijfers te halen.

Verder zijn we met vakken als Economie, Latijn, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Wiskunde (of eigenlijk gewoon alles..) bezig met alles te herhalen. Dus als ik 't huiswerk bij houd en goed leer voor de SE's, dan leer ik ondertussen ook voor mn CE. En veel examenopgaven maken (vooral voor Economie eigenlijk).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:55
Qamra
Qamra is offline
Ik heb elke dag twee vakken geleerd, 's morgens het een, 's middags het ander. Verder heb ik in 3 weken, 2 jaar aan natuurkundestof erdoorheen gejaagd (vanaf havo 4 tot einde havo 5 gemaakt en gezorgd dat ik het snapte. Liep nogal achter Overigens allemaal zelf gedaan, zonder docent, met enige hulp van ouders).

De dag/avond voor een examen alle samenvattingen nog door bladeren. Op de dag zelf niets meer nakijken, behalve als ik het écht niet meer kon herinneren.

Tsja wat nog meer? Gewoon veel leren (veel voor mijn doen dan..)
Oud 12-03-2004, 15:18
desiree1986
desiree1986 is offline
Heb over twee weken eerst nog laatste tentamenweek, waar ik me nu op ga richten. Daarna bij alle vakken alleen nog maar examentraining. Naast de lessen heb ik alvast een soort van planning gemaakt (soort van.. heb m'n nieuwe rooster nog niet) waarbij ik elke dag 2* 1,5 uur aan een bepaald vak werk. Voor de talen is dat examenidioom leren en teksten maken, voor de overige vakken proefexamens maken en leren. Evt. nog de opdrachten van de afgelopen jaren doornemen. Op die manier zal ik toch wel moeten kunnen slagen hoop ik.
Oud 12-03-2004, 22:44
Liss
Liss is offline
Wij hebben eerst nog toetsweek en ik moet nog veel toetsen inhalen uit de eerste en tweede toetsweek. Als ik die toetsen gemaakt heb heb ik de stof eigenlijk ook allemaal geleerd dus ga ik het niet nog een keer leren voor het examen. Denk dat ik mn boek nog wel een keer doorblader en doorlees wat ik me niet zo goed meer kan herinneren ofzo, maar meer ook niet.
Oud 12-03-2004, 23:01
Dannemann
Dannemann is offline
Niet zo stressen, ze vragen echt geen parate kennis, maar toepassing van vaardigheden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:51
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik begon gewoon een paar dagen van te voren (lag ook een beetje aan het vak. wiskunde leerde ik binnen een dag, maar nederlands was een ware nachtmerrie). Liever iets te vroeg klaar met leren dan de nacht van te voren om half twee nog 30 bladzijdes erin moeten stampen. Verder raad ik je aan om GOED TE SLAPEN!!! Je kan nog zo goed leren: als je niet genoeg slaapt (8 uur, minstens!) ben je de volgende dag gegarandeerd alles weer vergeten en is je harde werk voor niets geweest. Liever maar de helft leren en goed slapen, dan tot diep in de nacht doorblokken en je hersens niet genoeg tijd geven om alle gegevens te verwerken zodat je ze later "terug kunt halen".
Ga in ieder geval niet zitten stressen, plan ook leuke dingen in. Een mens kan maar zoveel per dag leren, als je op een gegeven moment werkt dat je dezelfde alinea al 3 keer hebt gelezen, leg je boek dan gewoon een uurtje weg en ga iets anders doen. Als het leren niet wil lukken kun je je tijd beter gebruiken om te ontspannen, daar heb je dan meer aan dan wanneer je de boel gaat lopen forceren.
Succes!
P.S. de toverwoorden voor Succesvol Studeren zijn: yogidrink (of ander yogurtspul, ik was verslaafd aan vivit optimel ) en héél veel zoute stengels
Oud 14-03-2004, 15:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 12-03-2004 @ 16:18:
Voor de talen is dat examenidioom leren
wat moet ik me daarbij voorstellen?
Oud 14-03-2004, 15:04
Go
Go is offline
Als je voor het vak Neerlands iets moet schrijven, neem dan eerst nog maar even een spellingsboekje door.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 17:10
rsieswerda
rsieswerda is offline
nou, ik was zo´n 2 weken van te voren begonnen met leren.. Vooral samengevat en examenbundels deed ik al ff van te voren ook op school.
Maar wat voor mij goed werkte is dat je voor de vakken die je denkt dat je kan halen goed gaat leren en degene die je te moeilijk vind om egt goed te halen, gewoon minimaal leren en dan komt t goed... Ik had bv voor natuurkunde een 2.8 nodig voor een 5, ik had een 3.1 maar daarentegen is me wiskunde wel weer heel goed gegaan omdat ik daar een gevoel voor had dat t wel zou kunnen lukken.... Veel succes alvast..!!!
Oud 14-03-2004, 19:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
nog een extra tip van mij: als je in tijdnood komt, kun je beter 5 hele makkelijke hoofstukken (waarvan je zeker weet dat je het kan) goed leren, dan te zwoegen op 2 hele moeilijke, die je toch nooit helemaal zult beheersen. Hoe meer je leert (en makkelijke hoofdstukken gaan nou eenmaal sneller én beter), hoe groter de kans dat er examenvragen zijn die je bekent voorkomen
Oud 14-03-2004, 19:57
Verwijderd
Ik zie eigenlijk alleen op tegen geschiedenis. We moeten van twee boeken al die feitjes uit de kop kennen Dat gaat me denk ik niet helemaal lukken. Het scheelt dat ik er een zeventje voor sta

Verder wil ik met eco op tijd beginnen, het zijn toch drie boeken en ik wil in ieder geval er een samenvatting van hebben.

Het belangrijkste is volgens mij dat je gewoon veel oefent. Ik raad ook aan om oude examens te oefenen, want vaak is de vraagstelling net iets anders dan je gewend bent (althans, dat vind ik en ik vind het best vervelend).

En als je echt helemaal in tijdnood komt: het zou me niets verbazen als er weer een wisselforum komt, waarbij een aantal dingen uitgelegd worden en misschien ook wel samenvattingen te verkrijgen zijn, dus ik zou daar sowieso een kijkje nemen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 08:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2004 @ 16:02:
woordjes die veel in examens voorkomen leren...
Oud 15-03-2004, 13:49
Verwijderd
Ik heb zojuist een examenbundel Wiskunde A aangeschaft, naar aanleiding van dit topic, dat leek me wel ontzettend handig
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:13
nienie
nienie is offline
Met veel vakken hebben we al herhaald. Nederlands en Engels hebben nauwelijks leerstof voor het examen, dus daar ga ik alleen een beetje voor oefenen (dat doen we ook al in de les, dus daar doe ik thuis echt bijna niets aan). Voor natuurkunde moet ik drie boeken leren. Dit schooljaar hebben we bij elk schoolexamen één boek als leerstof, dus eigenlijk heb je ook bijna alles wel gehad. Het is meer een kwestie van de samenvattingen doorlezen, extra kijken naar de onderwerpen die je moeilijk vond en wat oefenen met de examenbundel. Daar maak ik me ook niet echt zorgen over. Voor scheikunde geldt ongeveer hetzelfde, gedurende het jaar hebben we de belangrijkste onderwerpen herhaald voor de schoolexamens. Met wiskunde zijn we nu al begonnen met examenopgaven maken, waarbij het de bedoeling is dat je zelf de theorie opzoekt als je het niet meer snapt (tot dusver gaat het prima, zonder opzoeken).
Alleen Latijn en Grieks zijn een probleem; daar ben ik nog steeds niet helemaal uit hoe ik dat ga aanpakken....
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 19:25
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2004 @ 16:02:
Citaat:
Gothic schreef:woordjes die veel in examens voorkomen leren...
inderdaad.. voor Frans en Duits hebben we naast een soort van examenbundel (hele slechte gevallen.. 2 havo en 2 vwo examens) een boekje met idioom per thema. Ik ga dat proberen te leren. Voor Engels denk ik wat woorden die na de teksten in de examenbundel staan leren.
Oud 15-03-2004, 19:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 14-03-2004 @ 20:57:
Ik zie eigenlijk alleen op tegen geschiedenis. We moeten van twee boeken al die feitjes uit de kop kennen Dat gaat me denk ik niet helemaal lukken. Het scheelt dat ik er een zeventje voor sta
je bedoelt Nederlanders en hun gezagsdragers en Lancashire?
Dat is toch maar heel weinig! En van nederlanders en hun gezagdragers is het puur belangrijk dat je de verschillende zuilen uit je hoofd kent en de grote veranderingen in de politiek een beetje kan vertellen. Je hoeft iig niet al die feiten uit je hoofd te kennen. Slechts de hoofdlijnen.
Alleen Lancashire vind ik wel rot ja. Zo saai en dat zijn wel iets meer feitjes. Maar ook daar denk ik niet dat je heel veel feiten moet leren. Ook meer de hoofdlijnen.
Oud 15-03-2004, 20:22
suikerprinses
suikerprinses is offline
- wiskunde: wordt een drama. mn slechtste vak. dus ik ga er maar op rekenen dat ik daar een 4 voor kom te staan.

- economie wordt heel hard leren. 10 lesbrieven, maar allemaal al doorgenomen in de afgelopen 3 jaar, en veel dingen zijn dubbelop. er liggen hier nog halve samenvattingen in de kast, dus in principe moet het lukken met veel oefenen.

- geschiedenis: 2 boekjes. moet ook te doen zijn. beetje stampen, doorlezen.

- nederlands, engels en duits: teksten oefenen, waar we nu overigens al mee bezig zijn.

- aardrijkskunde: 3 boekjes. naja, moet ook te doen zijn, aangezien ik voor 2 van de 3 boekjes een 6.2 heb gehaald, en het derde boekje nog moet krijgen. toepassen is bij dit vak niet zo'n probleem.

het enige probleem is dat ik er niet spetterend voor sta. dus in principe moet ik alles voldoende maken of bijna voldoende. maar als ik slaag, zijn jullie bij deze allemaal uitgenodigd op mn feestje.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:41
Verwijderd
Uiteindelijk ben ik telkens de dag van tevoren begonnen met het leren van het vak en ben met eenvoud geslaagd. Het CE was veel eenvoudiger dan de meeste tentamens. Bovendien hadden we de meeste stof al wel herhaald in de klassikale lessen, zodat leren niet meer zo hard nodig was. (Voor mij althans.)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 03:30
Prudentulo
Prudentulo is offline
Komende 9 weken al m'n samenvattingen eens grondig doorstampen en voorbeeldexamens maken. Verder gok ik voor natuurkunde op een examencursus van 4 t/m 6 mei..

Ik besefte laatst trouwens dat ik van 24 mei t/m 17 juni bezig ben met die (staats)examens
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:36
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Prudentulo schreef op 19-03-2004 @ 04:30:
Verder gok ik voor natuurkunde op een examencursus van 4 t/m 6 mei..
Jij hebt veel geld dus. (zo´n cursus kost 295 euro, waardoor de keuze voor mij snel gemaakt is)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:37
Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat ik gewoon een weeklang voor elk vak een overzicht maak, een weeklang deze overzichten en voorbeelden van toepassingen ga studeren en als laatste een week oefenexamens maken. Ik spreid het zoveel mogelijk zodat ik niet teveel per dag hoef te doen. Verder natuurlijk hard werken aan oefenopgaves op school. Ik denk dat het me zo wel lukt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:14
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 19-03-2004 @ 14:36:
Jij hebt veel geld dus. (zo´n cursus kost 295 euro, waardoor de keuze voor mij snel gemaakt is)
Jij vindt dat ik veel geld heb..

Ik vind nog van niet en m'n ouders betalen het, wat ik redelijk vind omdat ze al anderhalf jaar geen extra kosten aan school hebben..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:06
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Prudentulo schreef op 19-03-2004 @ 19:14:
Jij vindt dat ik veel geld heb..

Ik vind nog van niet en m'n ouders betalen het, wat ik redelijk vind omdat ze al anderhalf jaar geen extra kosten aan school hebben..
Ach ja, het was ook een domme opmerking. Maar ik vind het te veel geld (ik heb het amper) en mijn ouders gaan het ook echt niet betalen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:22
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
kijk...ik neem me voor om elke dag 2 uurtjes te leren...zoiets als s`ochtends een uur laat in de middag een uur. maar de nadruk ligt op dat neem ik me voor...ik heb altijd zulke goede besluiten...alleen er komt nix van terecht. ook ben ik altijd heel erg van plan om het echt wel te doen! ik ben nu ook van plan om het echt wel te doen mja...ik denk dat 2 uurtjes per dag wel moet lukken...voor de rest...euh...vakantie? en ik heb nog een goed besluit: een paar extra lessen volgen van moeilijke vakken...hoe ik wil gaan leren...geen idee eigenlijk...een beetje de stof doorlezen enzo...beetje opdreunen...beetje rare samenvattingen maken...paar oefenexamentjes..zoiets...

p.s. wat ik mij eigenlijk afvroeg..onze examenklas (4 vmbo-tl) is ontzettend ongeinteresseerd...is dat normaal offe?

toppunt van ongeinteresseerdheid door klasgenoot...:
leraar: en dan en dan zijn de examens
leerling: maar hoe zit dat nou dan...we kregen eerst toch ook nog VRIJ?
leraar: ja geen idee eigenlijk, herhaling mensen, dan en dan zijn de examens.
leerling: MAAR WANNEER HEBBEN WE DAN VRIJ...VAKANTIE!

tja..nu is t niet lollig...toen wel..k bedoel...so totally ongeinteresseerd
Oud 20-03-2004, 08:34
angel--1987
angel--1987 is offline
ik zou niet weten hoe ik het ga doen...
op school oefenen we heel soms in xamenbundels end an alleen van duits trouwens....
en we herhalen nu z'n beetje alles!
maar verder....zie ik eht allemaal wel

misschien beetje domme vraag....maar waar halen jullie die examenbundels vandaan
Oud 21-03-2004, 10:19
ironflower
ironflower is offline
examenbundels kan je meestal ook gewoon in de bieb huren als je ze niet wil kopen

daarnaast verkopen ze ze gewoon bij de boekhandel, misschien dat ze hem dan wel moeten bestellen.

En ook op www.bol.com kan je ze bestellen
Oud 21-03-2004, 10:41
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik heb van de week mijn nieuwe rooster gekregen (zie topic over roosters van examenklassers) en ik heb een planning gemaakt dat ik elke dag naast m'n lessen (2 tot 5 per dag) ook nog 2 * 1,5 uur thuis zelf werk, door te leren en/of oude examens te maken. In het weekend heb ik ook 2 *1,5 uur gezet, maar dan voor twee dagen ipv één dus.
Als je zo gaat werken heb je best nog wel tijd..

(PS, als ik dit topic lees, krijg ik tenminste weer de energie om aan m'n werk te gaan..)

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Prudentulo schreef op 19-03-2004 @ 04:30:
Komende 9 weken al m'n samenvattingen eens grondig doorstampen en voorbeeldexamens maken. Verder gok ik voor natuurkunde op een examencursus van 4 t/m 6 mei..

Ik besefte laatst trouwens dat ik van 24 mei t/m 17 juni bezig ben met die (staats)examens
Wij kregen een paar maanden terug te horen dat de examencursussen in Leiden supersnel ging en we echt op tijd moesten zijn met reserveren. Anders zat het al vol. Dus ik zou d'r wel op tijd naar kijken!
Reageren

Regels voor berichten