Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2002, 20:27
abchopeloosabc
abchopeloosabc is offline
ik blijf dit jaar zitten. Dat was al duidelijk een half jaar geleden. Ik vind het niet zo'n probleem, maar ik moet toch doorgaan met proefwerken en werkstukken maken. Maar elke dag weer kom ik in grotere problemen. Ook omdat ik er geen zin meer in heb, doe ik haast nix meer. Heeft iemand hetzelfde probleem? of kan iemand mij een beetje helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 21:03
Balance
Balance is offline
heb zelf dat probleem niet, maar de helft van mijn klas blijft zitten. Ze moeten ook allemaal naar lessen komen en de pw's of po's maken. Bij proefwerken komen ze gewoon, zetten hun naam op het blaadje en gaan weer weg.

Bij PO's doen ze niks, leveren niks in. Bij ons is namelijk de regel dat je, als je je PO niet op tijd inleverd, een herkansing kwijt raakt. En als je je 5 herkansingen kwijt bent blijf je zitten.
Voor hun dus geen probleem! Zodra iemand er wat van zegt, zeggen ze 'wat wou u doen? mij laten zitten?'

Op zich hoeft het dus geen probleem te zijn...
(de mensen uit m'n klas gaan alleen ook allemaal een klas lager, want het is gebruikelijk bij ons dat als je blijft zitten in 4vwo, dat je naar 4 havo gaat. Mocht jij op hetzelfde nivo blijven, dan heb je d'r misschien toch wel wat aan om alvast dingen af te sluiten als dat kan, of anders toch wel wat op te vangen van de lesstof... 't kan alleen maar in je voordeel werken)
Oud 20-05-2002, 21:31
abchopeloosabc
abchopeloosabc is offline
ja, dat zegt iedereen dat ik er dan volgend jaar weer wat aan heb. Dit zal ook best wel zo zijn, maar ik loop al zo ver achter op alles, dat ik er toch nix meer aan heb. En werkstukken en zo moet ik volgend jaar toch weer opnieuw doen.
Maar het ergste vind ik nog wel, dat ik steeds weer voor lul sta in de klas. Ik heb er echt geen zin meer in
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:03
Hakkie
Hakkie is offline
Ik heb gisteren pas besloten dat ik blijf zitten. Ik blijf misschien wel vrijwillig zitten! Maar ik ga m'n laatste toetsweek ook verkloten. Dus waarschijnlijk MOET ik zelfs blijven zitten. Ik denk dat ik nu een beetje boekjes ga lezen, en misschien zelfs nog wat ga leren om niet te veel voor lul te staan. En ik ga ANW heel hard leren, zodat ik daar nog een voldoende voor sta, zodat ik dat volgend jaar niet weer heb! Ik blijf liever nu in ath. 5 zitten dan dat ik zak in de zesde, ik leer nu veel meer in de 5e. (Tenminste, dat is de bedoeling.)

Gr. Hanneke
Oud 24-05-2002, 21:39
Balance
Balance is offline
Hoezo sta je voor schut als je een laag cijfer haalt?
Bij ons is het eerder bijzonder als je hem niet haalt....

Maar dan nog, kan iedereen toch gebeuren? En tja, het zal je vaker gebeuren als je het expres doet, maar mensen begrijpen dan toch wel dat je de dingen niet meer leert omdat je blijft zitten???
Oud 25-05-2002, 14:50
flamez
flamez is offline
Citaat:
abchopeloosabc schreef:
ik blijf dit jaar zitten. Dat was al duidelijk een half jaar geleden. Ik vind het niet zo'n probleem, maar ik moet toch doorgaan met proefwerken en werkstukken maken. Maar elke dag weer kom ik in grotere problemen. Ook omdat ik er geen zin meer in heb, doe ik haast nix meer. Heeft iemand hetzelfde probleem? of kan iemand mij een beetje helpen?
moet niet, ik doe alleen de SE's en voor de vakken die ik dit jaar kan afsluiten
Oud 25-05-2002, 18:08
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
ik blijf mayB zitten; eerste rapport was echt zwaar ok (veel 6-en/7-en en 8-en), tweede rapport was ik voor de meeste vakken flink achteruit gegaan en nu gaat het zowat met al m'n profielvakken (N&G) zwaar K*T
Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem: ik heb erg gewoon weinig zin meer in; loop bij de meeste vakken echt ver achter, met als gevolg dat je de stof op een gegeven moment nie (meer) snapt. En jah...dan heb je dus weinig zin om het allemaal in te halen. (is dat bij jou ook?)
Maar aan de andere kant moet ik gewoon nog ff kei hard doorleren, want het hangt er echt van af hoe ik het dit trimester doe. Ik heb geen zin om te blijven zitten, voornamelijk omdat ik dan nog een (extra) jaar duits/gym heb (wat ik echt haat!!).
En ja, dat zijn juist de vakken die je niet zomaar kan wegschrappen omdat je daar vorig jaar voldoende voor stond.

Als je echt zeker weet dat je blijft zitten, zou'k ik als ik jou was de laatste weken toch ff m'n best gaan doen, dan heb je het volgend jaar misschien wel niet zo zwaar, omdat je de stof dan al snapt, en het dan slecht een kwestie van leren is.

Suc6/Sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 18:25
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
vorig jaar wist ik vanaf maart dat ik bleef zitten...ik moest nog wel werken van de coördinator maar er was dus geen stimulatie meer...toen deed ik samen met een vriendin (die ook bleef zitten) steeds zo'n weddenschap: ik wil dat jij een 1,1 haalt...

Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:26
notbonefish
notbonefish is offline
ik blijf dit jaar ook zitten
beter in V5 dan in V6, lijkt me... maar goed. dat wordt volgend jaar dus maar weer wat doen. kan ik de tijd ook lekker gebruiken om te orienteren op wat ik eigenlijk wil in 't leven.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:08
ThaChiCkA
ThaChiCkA is offline
Ik blijf dit jaar ook zittuh in 4Havo..
Ik ga nu zowat nooit meer naar de lessen toe omdat ik er toch niks doe.. toetsen enzo maaak ik niet jah alleen van de vakken die ik dit jaar afsluit.. ANW Frans Maatschappij...
en PO enzo.. maak ik ook niet meer... jah heel af en toe..
Maar jah ik vind het zelf helemaal niet erg om te blijven zittuh.. vind het eigenlijk wel lekker anders had ik nu vet hard moeten gaan werken en daar heb ik nou totaal geen zin in.. en blijf liever dit jaar zittuh dan volgend jaar.....
Oud 31-05-2002, 21:51
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
bonefish schreef:
ik blijf dit jaar ook zitten
beter in V5 dan in V6, lijkt me... maar goed. dat wordt volgend jaar dus maar weer wat doen. kan ik de tijd ook lekker gebruiken om te orienteren op wat ik eigenlijk wil in 't leven.
Amen.

Ik ga nog wel m'n profielwerkstuk nu maken! Daar ben ik ontzettend blij mee, ben ik daar al vanaf. Ik ga het maken met mensen die wel naar ath6 gaan, dus die kunnen me er mooi doorheenslepen.
Oud 31-05-2002, 22:14
Bassline
Bassline is offline
Tsja, ik ben ook blijven zitten (2 jaar geleden, in 4VWO).. gemotiveerd ben ik sindsdien al lang niet meer. Ik maak zo nu en dan een praktische opdracht of boekverslag, en leer (op het allerlaatste moment) in de proefwerkweek.. maar das dan ook alles, opgaven e.d. maak ik vrijwel niet meer. Zegmaar alles dat we niet hoeven in te leveren of waar je geen punt voor krijgt doe ik niet. Er moet 'druk' achter zitten

Maarja, tot dusver gaat het prima zo dit schooljaar... dus blijkbaar is het ook niet echt nodig. Ben in ieder geval niet van plan om nog een keer te blijven zitten (en dus van school gekicked te worden )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten