Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 16:58
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Pla schreef op 04-03-2004 @ 16:54:
Ik heb nu 2 maanden dreads en ik word helemaal gek van de schilfers op mijn hoofd.. Ik heb het idee dat heel mijn hoofdhuid wit is..
iemand enig idee hoe ikdie eraf krijg zonder dat ze terugkomen? of is dat net ff iets teveel gevraagd?
ik heb ze nog steeds, ondanks dat ik mn dreads gewoon was
Oud 04-03-2004, 17:09
phensicske
phensicske is offline
'k Heb geen schilfers.

Wel dat als je zo aan je hoofd krabt dat er viezigheid onder je nagels zit, maar dit is reeds sterk verminderd.

En wassen, tjah, reeds drie keer of zo...(met niets speciaals hoor, gewoon zo'n douchegel. (voor het lichaam dus))

'k Heb mijn dreads al een goeie twee maanden of zo.
Oud 04-03-2004, 17:38
regardless
regardless is offline
ik heb ze al 7 maanden en heb h et ook nog steeds en ik vrees dat ik ze ook wel houd..
Oud 04-03-2004, 17:39
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-03-2004 @ 18:09:
'k Heb geen schilfers.

Wel dat als je zo aan je hoofd krabt dat er viezigheid onder je nagels zit, maar dit is reeds sterk verminderd.

En wassen, tjah, reeds drie keer of zo...(met niets speciaals hoor, gewoon zo'n douchegel. (voor het lichaam dus))

'k Heb mijn dreads al een goeie twee maanden of zo.
Ja die viezigheid heb ik ook, maar je ziet ook wel witte dingetjes zitten.

En..douchegel?! Werkt dat, ik bedoel, vallen ze niet uit elkaar ofzo?
Oud 04-03-2004, 17:51
kweety
kweety is offline
ik was mijn dreads elke week wel een keer, heb ze nou 2 maanden. Als er schilfers in zitten, wat niet meer zo vaak voorkomt. dan sla ik (zachtjes) op mijn hoofdje en vallen ze er vanzelf wel uit.
Oud 05-03-2004, 10:30
regardless
regardless is offline
Citaat:
Replica schreef op 04-03-2004 @ 21:38:
Bij mij ging dat vanzelf over, alleen toen mijn hoofd verbrand was en ging vervellen had ik ze weer even Ik was ze nu 1 keer per week, en heb geen viezigheid meer op mn hoofd
is het wel goed om dreads 1 keer per week te wassen?
Oud 05-03-2004, 10:48
drezzz
drezzz is offline
Ik was m'n dreads altijd alleen met lauw water, en dat werkt perfect!
Oud 05-03-2004, 11:09
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
drezzz schreef op 05-03-2004 @ 11:48:
Ik was m'n dreads altijd alleen met lauw water, en dat werkt perfect!
Zonder shampoo of iets? Gaat het dan niet stinken na verloop van tijd?

en regardless: ik was ze ook 1 keer per week, kheb nog niet gemerkt dat het slecht zou zijn
Oud 05-03-2004, 11:18
drezzz
drezzz is offline
Nee hoor, lauw water is echt super voor je haar, geen chemische troep erin (wat je met shampoo wel hebt, als je niet goed uitspoeld), en zo'n meisje van de hairpolice zei dat ze vond dat ik voor 4 jaar echt bizar schone dreads had.
Oud 05-03-2004, 11:42
Ramble On
Ramble On is offline
Hm ga ik ook maar es proberen dan. Maar mijn haar stinkt altijd heel erg naar rook enzo als ik ben uitgeweest dus ben benieuwd of die stank er dan uitgaat.
Wel koud onder de douche, lauw water
Oud 05-03-2004, 17:26
dummeltje
dummeltje is offline
ik heb een vraagje, ik krijg binnenkort dreads en nou heb k knottyboy wax nodig en dat wilde k via dreadslocks.nl bestellen, weet iemand hoe lang het duurt voordat je het in huis hebt..?
Oud 05-03-2004, 19:45
Verwijderd
Ongeveer een week, als je snel betaalt.
Oud 05-03-2004, 20:48
frogged
frogged is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-03-2004 @ 22:11:
Mensen, hij bood ze als eerste aan mij aan natuurlijk he

ik heb er ook maar drie nodig!!
Oud 06-03-2004, 00:19
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 04-03-2004 @ 18:39:
Ja die viezigheid heb ik ook, maar je ziet ook wel witte dingetjes zitten.

En..douchegel?! Werkt dat, ik bedoel, vallen ze niet uit elkaar ofzo?
Nee, het werkt hoor.

En ik heb nog eens goed gekeken...als je hééél goed kijkt zou je wel een toevallige schilfer aantreffen. (dus toch)

Toen ik naar de zee ben geweest is er wel veel zand in mijn haar gewaaid en het heeft toch een goede week geduurd tegen dat al het zand eruit was.
Maar ik heb het toen niet gewassen.(in die week)
Toen had ik veel meer vuiligheid op mijn hoofd, maar achteraf dan weer veel minder als voor ik naar de zee ging. Blijkbaar helpt zand de vuiligheid eruit te 'schuren' of zo?
Oud 06-03-2004, 15:51
dummeltje
dummeltje is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 05-03-2004 @ 20:45:
Ongeveer een week, als je snel betaalt.
Oke, en hoe moet je dan betalen, is het zo dat je eerst een acceptgiro krijgt, en het dan pas in huis krijgt, of dat je je acceptgiro erbij krijgt...?
Oud 07-03-2004, 13:16
frogged
frogged is offline
staat er allemaal beschreven maar je moet eerst betalen en als ze het geld hebben sturen ze het die dag nog op( of die dag erna).
Oud 08-03-2004, 18:58
regardless
regardless is offline
is het zo dat je haar dunner word als je dreads hebt gehad??
Dus als ik straks me dreads af knip dat mijn haar wat nieuw groeit dunner is dan daarvoor?
Dat hoop ik niet!
Oud 08-03-2004, 19:58
Verwijderd
De dikte van je haar is genetisch bepaald, dreads hebben daar geen invloed op. Als je een stuk uitkamt is dat waarschijnlijk geen mooie volle bos meer, maar dat ligt aan het uitkammen.
Oud 08-03-2004, 20:14
Gadje
Gadje is offline
ik heb ook nog steeds schilfers, na 3 maanden en ik was t toch steeds netjes om de 3 weken. mn mamie vind t kei vies en mn zusje zegt dat er eitjes inzitten...niet waar (hoop ik )
Oud 08-03-2004, 21:08
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-03-2004 @ 21:14:
ik heb ook nog steeds schilfers, na 3 maanden en ik was t toch steeds netjes om de 3 weken. mn mamie vind t kei vies en mn zusje zegt dat er eitjes inzitten...niet waar (hoop ik )
Je moet juist niet teveel mieren aan je hoofdhuid, als je je hoofdhuid met rust laat dan gaat het veel minder ( snel ) irriteren.
Oud 09-03-2004, 00:38
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
... mn zusje zegt dat er eitjes inzitten...niet waar (hoop ik )

Ik heb wel gedroomd dat er wormen in kropen.
Oud 09-03-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Als je ze net 3 maanden hebt en je wast ze om de 3 weken lijkt het mij erg sterk dat er eitjes inzitten..
Oud 09-03-2004, 09:24
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 09-03-2004 @ 10:21:
Als je ze net 3 maanden hebt en je wast ze om de 3 weken lijkt het mij erg sterk dat er eitjes inzitten..
Luizen houden van schoon haar, niet van vies haar.

En als het eitjes zijn dan merk je dat snel genoeg hoor
Oud 09-03-2004, 17:52
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 09-03-2004 @ 10:24:
Luizen houden van schoon haar, niet van vies haar.

En als het eitjes zijn dan merk je dat snel genoeg hoor
Idd, op mijn stage hadden de kindjes luizen en mijn klasgenote had er en ik niet...
(Ik vieze vuile dreads, zij mooi gewassen haar)

Maar ik spoot welk elke dag met zo'n spray tegen de luizen.
Oud 10-03-2004, 12:37
Gadje
Gadje is offline
ja ik zei ook dat mn zusje dat zei
het zijn dus ook gewoon schilfers
hoe kom ik van die haken in mn dreads af?
ze zien er daardoor een beetje verrot uit
ze zitten overal, aan het begin, in het midden aan het eind
Oud 10-03-2004, 15:22
Ramble On
Ramble On is offline
Haken: haak iets groter maken zodat je de hele dread erdoorheen kan halen en dan strak aantrekken.
Oud 10-03-2004, 22:07
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 10-03-2004 @ 16:22:
Haken: haak iets groter maken zodat je de hele dread erdoorheen kan halen en dan strak aantrekken.
ja maar dan lijkt t net alsof ik een vlechtje heb
is da dan zo?
Oud 10-03-2004, 23:27
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Gadje schreef op 10-03-2004 @ 23:07:
is da dan zo?
Idd, en je hebt dan ook een rare knik in je dread (soms).
Ik zou het niet doen dicht bij je hoofd (dus aan het begin), want dan krijg je mogelijk twee dreadjes in de plaats.

Misschien beter met elastiekje of parel of zo erover?
Oud 11-03-2004, 11:49
Ramble On
Ramble On is offline
Een vlechtje? Dat snap ik niet hoor. En die knik komt niet als je het goed doet, en als ie komt kun je je dread nog een keer knopen. Inderdaad niet bij je hoofdhuid doen (uitgroei), maar daaronder kan het wel hoor.
Ik heb mijne ook heel veel geknoopt en op het begin ziet het er misschien vreemd uit, maar zodra dat stuk een beetje gaat vervilten ziet het er gewoon als een dread uit hoor. Dat zie ik bij mezelf.
Oud 11-03-2004, 12:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Gadje schreef op 10-03-2004 @ 23:07:
is da dan zo?
Nee, iets is niet per defenitie een vlechtjes als het eruit ziet als een vlechtje. En dan is het een mini vlechtje. Boeie. De wereld vergaat niet ofzo?!

Damn, jullie doen me denken aan van die homofobische mannen

ik ben niet sago hoor!
Oud 11-03-2004, 14:12
Maija
Maija is offline
[ik ben niet sago hoor! [/B][/QUOTE]

neej, ik ook niet

maar ik zou het ook niet zow leuk vinden als het een vlechtje is, maar as het een grote bvos dreads is, dan zie je dat toch nauwelijks!!
Oud 11-03-2004, 17:08
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 11-03-2004 @ 13:33:
ik ben niet sago hoor!
Wat is dat dan?
Oud 12-03-2004, 08:57
the exploding boy
Citaat:
BizZz schreef op 11-03-2004 @ 15:12:
[ik ben niet sago hoor!

neej, ik ook niet

maar ik zou het ook niet zow leuk vinden als het een vlechtje is, maar as het een grote bvos dreads is, dan zie je dat toch nauwelijks!! [/B][/QUOTE]

Wel, het is gewoon lelijk vind ik persoonlijk. Neem dan gewoon vlechtjes en doe geen moeite voor dreads, anders moet je ze gewoon goed verzorgen, dan krijg je geen haken eruit en zo wel dan werk je ze mooi weg en niet dat erdoorheenhalen zodat het vlechtjes gaan lijken. Ik had het bij mijn 1e keer dreads ook gedaan en het ziet er gewoon niet uit.

Oud 13-03-2004, 09:25
lievelieze
lievelieze is offline
iemand(en) met ervaring met knottyboy: is dit nou echt zo goed?

ik ben namelijk van plan via een bevriende kapper knottyboy wax en shampoo te kopen. is dit aan te raden? en als ik dit doe, zijn er dan nog gegadigden die van mij weer over willen nemen? ik moet dan namelijk 6 potten in een keer bestellen.

er is ook een nieuw product (ook op site van dreadlocks.nl), kent iemand dit? en wat doet het precies?

groeten en een goed weekend

lievelieze
Oud 13-03-2004, 10:21
Verwijderd

Loose dreads need a little tightening? Knotty Boy LockSteady is what you’ve been waiting for!

Utilizing the age-old natural dreadlock accelerating properties of pure aloe vera gel and citrus juices, and combined in a smoothie of vitamins, hempseed oil and other good stuff for maximum hair repair, this great-smelling party-in-a-jar is a light, wash-out formula designed to tighten new and already-developed dreadlocks, and bring loose hair and frizzies under control instantly. And it’s all-natural!

Knotty Boy LockSteady is designed to be an alternative to using concentrated salt-based dreadlock-accelerating sprays. Although we acknowledge the use of sea salt as one method to tighten your locks, homemade solutions should be very diluted and used carefully. Sadly, other dread-accelerating products are notorious for badly damaging dreadlocks, causing excessive dandruff, breakage and very serious salt burns to already-sensitive scalps leading to the loss of dreadlocks completely. (This is true, we have the testimonials!) Knotty Boy Locksteady Dreadlock Tropical Tightening Gel effectively accelerates the natural dreadlocking process without the use of harsh salts, but rather by employing the restorative and strong binding properties of pure aloe, which has been used traditionally by Rastafarians to groom and strengthen their locks for decades. A lighter formula than Knotty Boy Dread Wax, this gel is designed for use on both new and long-developed dreadlocks to accelerate the natural growth process, tighten loose dreads and minimize frizzies!

Directions: Work small amounts of gel into dreadlocked hair, then allow to air-dry, or use a hairdryer on ‘low’ to dry dreads. Repeat as needed.

Also contains Panthenol (Pro-Vitamin B5), Hydrolyzed Oat Protein, Grapefruit Seed Extract, and Lime Essential Oil.

For tighter, nappier dreads faster, you’ll LOVE Knotty Boy LockSteady

-------------------------

Itchy scalp driving you crazy? Dreads looking lifeless? Well, spritz a little Knotty Boy Peppermint Cooling Moisture Spray onto that hot head for instant relief! Knotty Boy Cooling Moisture Spray is a tingly all-natural blend of pure peppermint essential oil, soothing aloe vera extract, nourishing hempseed oil and other natural ingredients designed to cool irritated scalps, and condition and moisturize dried-out dreadlocks.

Our dreadlock clients and stylists all agree, this stuff is the bomb-diggy when it comes to killing the itch, freshening up musty-smelling dreads and adding some minty moisture to dry, brittle locks. Now its your turn to try it and tell us what you think!

Directions: Spritz Knotty Boy Cooling Moisture Spray as needed onto scalp and dreads.

Also contains Purified Water, Witch Hazel Distillate, Peppermint Essential Oil, Glycerin, Polysorbate 20, Hemp Seed Oil, Aloe Vera Extract, Grapefruit Seed Extract.

Keep your scalp and dreads feeling cool and smelling minty-fresh with Knotty Boy Peppermint Cooling Moisture Spray!
Available in both pre-mixed and concentrate formulas.

het nieuwe spul van knottyboy (don't need both )
Oud 13-03-2004, 11:02
lievelieze
lievelieze is offline
dank je

zou t wat zijn? dat locksteady spul? ervaring? geinteresseerden?

ik wil t dan gebruiken om losse plukken "vast" te draaien.

en de gewone wax: wel/geen aanrader?

danku
Oud 13-03-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 13-03-2004 @ 12:02:
dank je

danku
Gewone wax iig niet, dat blijf je zien..
Meestal zie je er van die dingetjes in je haar hangen...
Oud 13-03-2004, 11:33
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
********** schreef op 13-03-2004 @ 12:28:
Gewone wax iig niet, dat blijf je zien..
Meestal zie je er van die dingetjes in je haar hangen...
...uuummm de gewone wax van knottyboy bedoel ik. die ook??
Oud 14-03-2004, 10:30
Günther
Günther is offline
mn haar moet nog ff iets langer vindik, maar dreads wordt wel x tijd
Oud 14-03-2004, 11:21
drezzz
drezzz is offline
yeuy, ze zijn eraf, na 4 jaar. Tis wel heel anders, maar ik ben er wel tevreden over
Oud 14-03-2004, 11:35
Maija
Maija is offline
Foto's ??
Oud 14-03-2004, 12:07
drezzz
drezzz is offline
Oud 14-03-2004, 12:14
drezzz
drezzz is offline

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 12:16.
Oud 14-03-2004, 12:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
drezzz schreef op 14-03-2004 @ 13:14:
[afbeelding]
Ja dork, we willen een foto van je hoofd, niet van je hoofd met een muts erover

Maar lef hoor
Oud 14-03-2004, 12:49
drezzz
drezzz is offline

Zo dan joh, zeikerds!
Oud 14-03-2004, 13:47
Maija
Maija is offline
jij bent best wel knap..
Oud 14-03-2004, 14:08
drezzz
drezzz is offline
Dank je!

Nu slaat m'n ego op hol!
Oud 14-03-2004, 15:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
drezzz schreef op 14-03-2004 @ 13:49:
[afbeelding]

Zo dan joh, zeikerds!
Dat is al beter

Je bent zo veel mooier!
Oud 14-03-2004, 17:14
the exploding boy
Citaat:
lievelieze schreef op 13-03-2004 @ 12:33:
...uuummm de gewone wax van knottyboy bedoel ik. die ook??
beste wax die er is vind ik. dreads worden er echt stukken harder van en het kleeft niet ofzo en je wast het er zo uit.
Oud 14-03-2004, 17:47
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 13-03-2004 @ 12:02:
dank je

danku
Bestel je alleen dat locksteady spul of ook die spray? Ik wil ze namelijk allebei wel proberen. Krijg je het dan voor minder omdat je er 6 tegelijk moet bestellen? Op zich ben ik wel geinteresseerd

Regels voor berichten