Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Wil jij later in een bejaardentehuis worden opgenomen?
Ja 1 1.32%
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en/of dement word. 16 21.05%
Ja, als ik anderen (echt) ten last ben. 6 7.89%
Nee 9 11.84%
Nee, ik ben liever dood als ik zorgbehoevend word. 19 25.00%
Nee, ik krijg liever zorg aan huis 12 15.79%
Ik weet het niet. 12 15.79%
Anders... 1 1.32%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 02:53
phensicske
phensicske is offline
Man sterft na een te heet bad

Een bejaarde en demente man uit Molenbeek is vrijdag gestorven aan de brandwonden die hij opliep na een veel te heet bad. Hij kreeg dat bad van een verpleegster van het OCMW-rusthuis waar hij verbleef. Ook een andere bewoner van het rusthuis liep brandwonden op. De verpleegster die het bad gaf aan de bejaarden is ontslagen wegens een zware fout. Het parket beschuldigt haar van onopzettelijke slagen en verwondingen. Ze wordt voorlopig niet aangehouden.

Zou jij in een bejaardentehuis willen verblijven later?

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 03:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 03:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je bron werkt niet.

En... ik heb geen idee. Dat zie ik dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 07:07
Smartie
Smartie is offline
Ja, als ik anderen (echt) ten last ben.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 07:42
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, mij mogen ze van het balkon af duwen.

Quote van mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 07:52
Silver rain
Silver rain is offline
Nee!!! Als het ergens is waar ik niet wil eindigen dan is het daar wel Alleen maar bejaarden om je heen, bingo enzo. Nee bedankt
Oud 14-03-2004, 08:36
Quiana
Quiana is offline
Nee. Ik haat het om (erg) afhankelijk te zijn voor anderen. En
al helemaal als dat niet tijdelijk is ed.
Oud 14-03-2004, 08:44
Sjoerd
Sjoerd is offline
Als ik niet meer voor mezelf kan zorgen, lijkt het me wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 09:13
Verwijderd
nee, tegen die tijd zijn er nog minder mogelijkheden, en is er alleen nog maar meer wegbezuinigd, dus dat ze mij dan maar een spuit geven ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 09:31
Raakaap
Raakaap is offline
Ja vet lekker niks doen de hele dag.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 09:41
Verwijderd
Nee, ik moet er niet aan denken. Zeker als het zo is als het er nu uitziet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 09:46
Somebody Special
Somebody Special is offline
Als ik oud ben wil ik wel naar een verzorgingstehuis.
Lekker kaarten, gezellig samen zijn, je eigen kamertje nog hebben en kunnen doen en laten wat je wil.
Oud 14-03-2004, 10:09
Verwijderd
Geen idee. Daar denk ik voorlopig nog niet over na.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 10:12
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik sterf in volle glorie.
Oud 14-03-2004, 10:20
Somebody Special
Mensen begrijpen de term verzorgingstehuis (het vroegere bejaardentehuis dus) niet.
Een verzorgingstehuis is niets anders dan een gebouw waar je een eigen kamer hebt en alleen kan wonen als je nog redelijk voor je zelf kan zorgen (dementen mensen, zoals in je poll, komen dus niet in een verzorgingstehuis).
Je hebt nog een eigen keukentje en kan dus ook nog zelf koken.

Ik denk dat jij een verpleegtehuis bedoeld.
Oud 14-03-2004, 10:29
Dolores
Dolores is offline
Heb ik nog niet over nagedacht.. zou het dus niet weten. Maar het is echt niet zo erg als veel mensen denken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:07
Thomas
Thomas is offline
Ja, als ik niet anders kan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:12
Verwijderd
Als het niet anders kan, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:21
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-03-2004 @ 11:20:
Mensen begrijpen de term verzorgingstehuis (het vroegere bejaardentehuis dus) niet.
Een verzorgingstehuis is niets anders dan een gebouw waar je een eigen kamer hebt en alleen kan wonen als je nog redelijk voor je zelf kan zorgen (dementen mensen, zoals in je poll, komen dus niet in een verzorgingstehuis).
Je hebt nog een eigen keukentje en kan dus ook nog zelf koken.

Ik denk dat jij een verpleegtehuis bedoeld.
Ik denk dat ik hier idd dingen door elkaar haal. Ik heb een gebouw in m'n hoofd waar je wel een eigen kamertje hebt maar er komen telkens mensen je kamer binnen om eten te brengen en pillen enzo
Oud 14-03-2004, 11:38
Lionheart
Nee, dan liever zorg thuis.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:38
Somebody Special
Citaat:
Silver rain schreef op 14-03-2004 @ 12:21:
Ik denk dat ik hier idd dingen door elkaar haal. Ik heb een gebouw in m'n hoofd waar je wel een eigen kamertje hebt maar er komen telkens mensen je kamer binnen om eten te brengen en pillen enzo
Dat is wél een verzorgingstehuis (bejaarden). Maar niet voor dementen zoals in de poll staat. In een verzorgingstehuis kun je nog zelf bepalen wat je wel en niet gaat doen (ff weg ofzo), in een verpleegtehuis ben je afhankelijk van medische zorg en mag je niet alleen naar buiten.

Mijn oma zit momenteel in een verpleegtehuis om te revalideren van een gebroken heup. Ze is nu zo ver dat ze weer een héél klein stukje kan lopen en even in een stoel kan zitten, verder kan ze nog niets alleen (ok, wel eten maar niet naar het toilet of aankleden).
Tóch hoort ze niet meer in het verpleegtehuis maar in een verzorgingstehuis, ze kunnen haar bijwijze van spreken zo op straat zetten.

Snap je het een beetje?
Oud 14-03-2004, 11:55
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-03-2004 @ 12:38:
Dat is wél een verzorgingstehuis (bejaarden). Maar niet voor dementen zoals in de poll staat. In een verzorgingstehuis kun je nog zelf bepalen wat je wel en niet gaat doen (ff weg ofzo), in een verpleegtehuis ben je afhankelijk van medische zorg en mag je niet alleen naar buiten.

Mijn oma zit momenteel in een verpleegtehuis om te revalideren van een gebroken heup. Ze is nu zo ver dat ze weer een héél klein stukje kan lopen en even in een stoel kan zitten, verder kan ze nog niets alleen (ok, wel eten maar niet naar het toilet of aankleden).
Tóch hoort ze niet meer in het verpleegtehuis maar in een verzorgingstehuis, ze kunnen haar bijwijze van spreken zo op straat zetten.

Snap je het een beetje?
Ik snap het En ik zou het liefst in geen van de twee terecht willen komen.
Oud 14-03-2004, 12:10
Breg
Breg is offline
naar een verzorgingstehuis lijkt met niet zo erg, of ik naar een verpleegtehuis zou willen als het nodig is weet ik niet.
Oud 14-03-2004, 12:10
professor2
professor2 is offline
3 dagen in de week i bed blijven en eens inde 2 weken een douche vanwege bezuinigingen nee liever niet
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 15:59
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-03-2004 @ 12:38:

Snap je het een beetje?
Ik ken alleen bejaardentehuizen.

Zal wel Belgisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 17:18
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben laatst in een bejaardentehuis geweest, op een gesloten afdeling... Ik hoorde alle verhalen van die afdeling en wilde meteen niet meer in zoiets belanden als ik oud ben. Echt vreselijk! Dan ben ik dus liever dood als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en mijn familie/vrienden ook niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 17:20
netram
netram is offline
Citaat:
professor2 schreef op 14-03-2004 @ 13:10:
3 dagen in de week i bed blijven en eens inde 2 weken een douche vanwege bezuinigingen nee liever niet
maar dat zijn ook wel hele bizarre omstandigheden. ik werk zelf nu een half jaar in een verzorgingstehuis. en wij moeten natuurlijk ook veel bezuinigen. maar dat wordt zo gedaan dat er geen verplichte "bed-dagen'' zijn en dat er gedouched kan worden als de zorgvrager dat zelf wil, nu hanteren we dat ze in ieder geval 2 keer per week douchen. en ja, je staat soms met weinig personeel en dan moet je inderdaad hard doorwerken. maar daar wordt je toch voor betaald?
Oud 14-03-2004, 17:34
Balance
Balance is offline
Ja
Mijn oma had het er prima naar d'r zin; het is echt niet overal zo'n zooitje! En later ben ik zelf oud en bejaard en hou ik van bingo, dus dan vind ik het echt niet erg om door andere bejaarden omgeven te zijn en heel de dag te bingoën.
Oud 14-03-2004, 17:46
Verwijderd
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen.
En mijn 'schoonoma' zat ook in een bejaardentehuis en vond het fantastisch, ze kreeg lekker te eten en kon met mensen kletsen. Ook vond ze de zusters heel aardig.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:04
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en/of dement word.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:07
Demiurge
Demiurge is offline
Liever dood dan zorgbehoevend... heb nu al een hekel aan mensen die denken dat ze dingen voor mij moeten doen terwijl ik die best zelf kan. Ookal proberen ze aardig te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:17
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik weet het niet echt: ik werk nu in een bejaardenhuis en de meeste bejaarden zijn echt zo lief en dankbaar en ook gewoon gelukkig dat ze zo'n goede zorg krijgen enzo. Maargoed, er zijn natuurlijk ook bejaarden die hun hele dag op de kamer doorbrengen en nooit bezoek krijgen. Ik denk dat het ligt aan de omstandigheden en hoe je je daar zelf naar gedraagt.. ik denk dat je best gelukkig kan zijn in een bejaardenhuis als je dat tenminste echt wil...
Oud 14-03-2004, 18:18
Baracuda
Baracuda is offline
Ik wil dat mijn kinderen later hun garage ombouwen tot een riante woning + prive bingozaal voor mij.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:19
Miss Helena
Miss Helena is offline
Nee, ik ben dan liever dood.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:57
Dree
Dree is offline
Als ik bejaard ben ga ik met mijn beste vriendinnetjes in één huis wonen, geld opmaken. Hetzelfde als nu dus.
Oud 14-03-2004, 20:04
the spongeman
the spongeman is offline
misschien wel lekker bingo spelen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 20:35
SRV
SRV is offline
Nee, ik ben liever dood als ik zorgbehoevend word.
Oud 14-03-2004, 21:03
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Nee, waar heb ik anders familie voor.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:09
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
the spongeman schreef op 14-03-2004 @ 21:04:
misschien wel lekker bingo spelen
he lul, dat zijn mijn woorden
Oud 14-03-2004, 21:13
Dynamico
Dynamico is offline
Alleen als er geen oorlog is, anders wil ik liever op het slagveld ten onder gaan.
Oud 14-03-2004, 21:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik weet het nog niet... misschien als het echt niet meer kan dan (voor mezelf zorgen) wel ja. Ligt er ook aan of mijn vrouw dan nog in leven is.
Oud 14-03-2004, 22:11
Verwijderd
als het echt nodig is wel, maar ik krijg liever zorg aan huis. Mag dat ook?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:29
Verwijderd
ja, lijkt me best gezellig.
Behalve dan dat je elk 2 maanden weer een 'vriend' kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:39
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Ik vind het heel lastig daar een antwoord op te geven. Gezien de ontwikkelingen op enerzijds het medische vlak waardoor de gebreken die met de ouderdom komen beter/eenvoudiger/minder zwaar kunnen worden behandeld/geholpen en anderzijds ontwikkelingen op het sociaal medische vlak van de gezondheidszorg, het bejaarde- of verpleeghuis van pakweg over 10 jaar zal er gegarandeerd heel anders uitzien dan hoe ze er nu uitzien.

Als je halverwege jaren 70 naar de bejaardehuizen had gekeken en gevraagd of je heden ten dage in een bejaardehuis geholpen had willen worden had iedereen neen gezegd, de kwaliteit is echter in die 25-30 jaar zo verbeterd dat dat toen een onmogelijke vraag om te benatwoorden was.
Zo is dat op dit moment ook, in het overgrote deel van de bejaarde- en verpleeghuizen vinden veranderingen in zowel zorgmanagement en zorgverlening als veranderingen in de opzet van de organisatie plaats, alle veranderingen met het oog op verbetering van het welzijn van de bewoner/cliënt.

Als ik nu kijk naar enkele proeven zoals die in den lande op dit moment draaien denk ik dat ik, uiteraard alleen in uiterste noodgevallen, met medische indicatie, wel wil wonen in een bejaardehuis met de opmerking dat de ontwikkelingen zoals die nu gaande zijn doorontwikkelen en ook geimplementeerd worden.

(Ik hoop eigenlijk nog minimaal 50 jaar zelfstandig te kunnen blijven wonen)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:42
LaResistance
LaResistance is offline
Nee, ik ga mijn kinderen lekker tot last zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:44
Verwijderd
Absoluut niet. Ik wil oud worden op de manier zoals mijn voorbeelden - mannen van 75, soms 80 jaar, die de door hun geschreven boeken nog bewerken, nog compagnon zijn bij hun kantoor en nog immer scherp van geest zijn. Gebeurt dat niet dan mogen ze de stekker eruit trekken.,
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:45
Verwijderd
nee kblijf op mezelf wonen tot ikkan

en anders mij gewoon in mijn eigen huis dood laten gaan
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 00:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen vanwege ouderdom en bijkomende gebreken mogen ze er onmiddellijk een grote spuit in rammen. Ik heb er een hekel aan afhankelijk te zijn van anderen voor elementaire zaken als wassen, aankleden of eten.
Oud 15-03-2004, 07:29
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-03-2004 @ 01:25:
Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen vanwege ouderdom en bijkomende gebreken mogen ze er onmiddellijk een grote spuit in rammen. Ik heb er een hekel aan afhankelijk te zijn van anderen voor elementaire zaken als wassen, aankleden of eten.
Oud 15-03-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Sluw schreef op 14-03-2004 @ 20:57:
Als ik bejaard ben ga ik met mijn beste vriendinnetjes in één huis wonen, geld opmaken. Hetzelfde als nu dus.
En als je nou getrouwd bent en je man is nog niet overleden, mag hij er dan ook bij
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 11:54
Verwijderd
ik ben liever dood dan dat ik in een tehuis zit. ik werk zelf in een verzorginshuis voor bejaarden, en nou echt hoor, als ik zie wat die zusters allemaal voor je doen, je kan niets meer zelf. bah, verschrikkelijk, dat wil ik niet meemaken hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten