|
|
Bekijk resultaten poll: Wil jij later in een bejaardentehuis worden opgenomen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.32% |
Ja, als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en/of dement word. |
16 | 21.05% |
Ja, als ik anderen (echt) ten last ben. |
6 | 7.89% |
Nee |
9 | 11.84% |
Nee, ik ben liever dood als ik zorgbehoevend word. |
19 | 25.00% |
Nee, ik krijg liever zorg aan huis |
12 | 15.79% |
Ik weet het niet. |
12 | 15.79% |
Anders... |
1 | 1.32% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn oma zit momenteel in een verpleegtehuis om te revalideren van een gebroken heup. Ze is nu zo ver dat ze weer een héél klein stukje kan lopen en even in een stoel kan zitten, verder kan ze nog niets alleen (ok, wel eten maar niet naar het toilet of aankleden). Tóch hoort ze niet meer in het verpleegtehuis maar in een verzorgingstehuis, ze kunnen haar bijwijze van spreken zo op straat zetten. Snap je het een beetje?
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Zal wel Belgisch zijn. ![]() |
![]() |
|
Ik ben laatst in een bejaardentehuis geweest, op een gesloten afdeling... Ik hoorde alle verhalen van die afdeling en wilde meteen niet meer in zoiets belanden als ik oud ben. Echt vreselijk! Dan ben ik dus liever dood als ik niet meer voor mezelf kan zorgen en mijn familie/vrienden ook niet...
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ja
Mijn oma had het er prima naar d'r zin; het is echt niet overal zo'n zooitje! En later ben ik zelf oud en bejaard en hou ik van bingo, dus dan vind ik het echt niet erg om door andere bejaarden omgeven te zijn en heel de dag te bingoën.
|
Ik weet het niet echt: ik werk nu in een bejaardenhuis en de meeste bejaarden zijn echt zo lief en dankbaar en ook gewoon gelukkig dat ze zo'n goede zorg krijgen enzo. Maargoed, er zijn natuurlijk ook bejaarden die hun hele dag op de kamer doorbrengen en nooit bezoek krijgen. Ik denk dat het ligt aan de omstandigheden en hoe je je daar zelf naar gedraagt.. ik denk dat je best gelukkig kan zijn in een bejaardenhuis als je dat tenminste echt wil...
|
![]() |
Ik vind het heel lastig daar een antwoord op te geven. Gezien de ontwikkelingen op enerzijds het medische vlak waardoor de gebreken die met de ouderdom komen beter/eenvoudiger/minder zwaar kunnen worden behandeld/geholpen en anderzijds ontwikkelingen op het sociaal medische vlak van de gezondheidszorg, het bejaarde- of verpleeghuis van pakweg over 10 jaar zal er gegarandeerd heel anders uitzien dan hoe ze er nu uitzien.
Als je halverwege jaren 70 naar de bejaardehuizen had gekeken en gevraagd of je heden ten dage in een bejaardehuis geholpen had willen worden had iedereen neen gezegd, de kwaliteit is echter in die 25-30 jaar zo verbeterd dat dat toen een onmogelijke vraag om te benatwoorden was. Zo is dat op dit moment ook, in het overgrote deel van de bejaarde- en verpleeghuizen vinden veranderingen in zowel zorgmanagement en zorgverlening als veranderingen in de opzet van de organisatie plaats, alle veranderingen met het oog op verbetering van het welzijn van de bewoner/cliënt. Als ik nu kijk naar enkele proeven zoals die in den lande op dit moment draaien denk ik dat ik, uiteraard alleen in uiterste noodgevallen, met medische indicatie, wel wil wonen in een bejaardehuis met de opmerking dat de ontwikkelingen zoals die nu gaande zijn doorontwikkelen en ook geimplementeerd worden. (Ik hoop eigenlijk nog minimaal 50 jaar zelfstandig te kunnen blijven wonen) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Absoluut niet. Ik wil oud worden op de manier zoals mijn voorbeelden - mannen van 75, soms 80 jaar, die de door hun geschreven boeken nog bewerken, nog compagnon zijn bij hun kantoor en nog immer scherp van geest zijn. Gebeurt dat niet dan mogen ze de stekker eruit trekken.,
|
![]() |
|
Zodra ik niet meer voor mijzelf kan zorgen vanwege ouderdom en bijkomende gebreken mogen ze er onmiddellijk een grote spuit in rammen. Ik heb er een hekel aan afhankelijk te zijn van anderen voor elementaire zaken als wassen, aankleden of eten.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
hoeveel kinderen wil jij? Mark52 | 191 | 28-08-2010 21:50 | |
De Kantine |
Bejaardentehuis phensicske | 0 | 14-03-2004 02:48 | |