![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Harde lenzen zijn hard en zachte zacht. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @???: Alle lenzen om beter te kunnen zien zijn op sterkte, anders heb je er toch niks aan? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ze testen het toch altijd en gratis? Tenminste, ik kon zo doorlopen en plaats nemen.
|
Verwijderd
|
Maar wel aan laten wennen, probeer op te bouwen als je er nog tijd voor hebt: een dag 1 uur, 2e dag 2uur, 3e dag 3uur, ga niet gelijk dezelfde dag aandoen en heel de dag inhouden want je kunt nix zien, je ogen zullen irriteren en het is echt niet gezond voor je ogen.
Maar ik heb lenzen op sterkte en ik kon ook nooit die dingen lezen, terwijl mijn lenzen gewoon goed zijn. Maar de examinators namen altijd auto's van dezelfde plek en dan keek ik van te voren welke platen er stonden en onthield die zo'n beetje. Zachte lenzen moeten trouwens ook wennen, doe ze niet voor de 1e keer in als je meteen gaat rijden, want je weet niet wat je ziet. Probeer op voorhand al te wennen... |
![]() |
|
![]() |
Als je nog nooit lenzen gedragen hebt zou ik je niet willen adviseren om direct bij een rij-examen in te zetten. Duurt toch even voordat je eraan gewend bent, de eerste dagen denk je dat je gek wordt (althans ik dacht dat
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik ben net bij een opticien geweest en ik heb links -1 en recht -1/5
volgens die vrouw kon dat niet met lenzen ![]() volgens mij kan het ook wel voor -1 toch? maar ja ik kan dus pas morgen lenzen halen...en moet morgen ook afrijden... zou het een probleem zijn? ik had vanmiddag rijles en ik mijn rijinstructeur vond het heel raar en hij beweert dat hij in het begin een oogtest heeft gedaan bij mij (zonder bril of lenzen) en dat het goed was, maar ik kan me dat niet meer herinneren... kun je die ook bij kruitvat kopen dan of moet dat persee bij een opticien? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb lenzen gehad vanaf -1,5, het is dus onzin dat het pas vanaf -3 kan. Je kunt wel lenzen halen bij het Kruidvat, maar ik zou ze dan alleen met afrijden gebruiken bv...ik vertrouw het nooit zo ivm geen controle ed... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt het erop wagen ![]()
|
Verwijderd
|
als je naar www.kruidvat.nl gaat en klikt op eigen merk, zie je dat ze wel lenzen verkopen, maar pas vanaf -1.00. Eventueel zou je 1 lens kunnen kopen voor dat oog met min 1 en de ander zo laten.. ik neem aan dat je het dan wel kan zien
![]() Aangezien 't je eerste paar lenzen is zou ik zeker niet aanraden btw ze daar op internet te bestellen. In de winkel leggen ze tenminste uit hoe je ze in en uit moet doen, en is er niks aan de hand als ze niet bevallen ![]() |
![]() |
|
Hoever is die afstand eigenlijk dat je een nummerbord moet kunnen lezen? Ik heb lenzen, maar heb wel eens het idee dat de sterkte niet optimaal is zeg maar, kan vanachter de collegezaal bijvoorbeeld wel het bord lezen, maar als er op een overheadgeval geschreven wordt, moet ik heeeeeeeeeel veel moeite doen om het te kunnen lezen... Maar wat is de afstand +/-?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Neh, ik wist het ook niet ![]() ![]() Maarre.. soms vragen ze of je een bord wil lezen dat veel verder dan 25 meter is, maar als dat niet lukt zoeken ze gewoon een ander bord dat dichterbij is... geen paniek dan iig ![]() Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 10:08. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |