Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 21:56
Verwijderd
"Dag luisteraars, hier zijn we dan weer, zoals altijd, met de Geen merknamen noemen-quiz. Iedereen kent inmiddels wel de regels van de Geen merknamen noemen-quiz; het is de bedoeling dat een kandidaat zo lang mogelijk een verhaal vertelt zonder daarbij een merknaam te noemen."
Moge de beste winnen! En let op, géén merknamen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2004, 22:40
Verwijderd
Ik vrees van niet, knul
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:42
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
oeh spannend
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:47
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ik stond laatst in de burger king, mijn coca cola te drinken, mijn adidas schoen dragend, en mijn net gestreken armani overhemd. Loopt er een in nike AIR max gestoken gozer langslopen. "Hey Hans Anders!!!", schreeuwde ik nog, maar helaas Hans hoorde me niet. Hierop besloot ik maar terug naar huis te rijden in mijn vaders Volvo, aangezien het rotweer was en ik bang was dat mijn jas nat zou worden.

...jammer verloren...
Oud 15-03-2004, 22:56
Verwijderd
Easy as Dell dude. Oh shit.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:29
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik stond laatst in een frietjestent een broodje met een platstukvlees te eten. Het was heerlijk echt zo'n die vaak in de reclame is. Vroeger koste dit lekkereding maar 1,50 op de maandag in de etenswarentent.
Toen bij deze zaak ging op mijn mooie hollandse fiets naar een vleeswarenzaak. Ik moest van mijn moeder een koeienproduct halen dat nat is. Dit product kan je drinken. Het koste mij 1 euro.

zo
Oud 15-03-2004, 23:38
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
graag gedaan schreef op 16-03-2004 @ 00:29:
Ik stond laatst in een frietjestent een broodje met een platstukvlees te eten. Het was heerlijk echt zo'n die vaak in de reclame is. Vroeger koste dit lekkereding maar 1,50 op de maandag in de etenswarentent.
Toen bij deze zaak ging op mijn mooie hollandse fiets naar een vleeswarenzaak. Ik moest van mijn moeder een koeienproduct halen dat nat is. Dit product kan je drinken. Het koste mij 1 euro.

zo
Ik ben trots op je
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:40
graag gedaan
graag gedaan is offline
Citaat:
Mederiacvm schreef op 16-03-2004 @ 00:38:
Ik ben trots op je
Oud 16-03-2004, 00:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En nu een rondje "Geen jager, geen neger"
Oud 16-03-2004, 07:04
Jeroen
Jeroen is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-03-2004 @ 01:25:
En nu een rondje "Geen jager, geen neger"

- "Waar woont u?"
+ "In Almelo, naast een neger"
*Uhh*
+ "O, en ik had nog zoo geoefend"
Oud 16-03-2004, 07:13
Tandpasta
Tandpasta is offline
Uhh.
Oud 16-03-2004, 08:08
Lionheart
Hmmm.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:15
Multilot
Multilot is offline
jeuj
Oud 16-03-2004, 08:21
Qamra
Qamra is offline
Wat is een merknaam? Campina of melk?

(gezien dat eerste verhaaltje zou het "melk" moeten zijn.)

neehee ik ken Jiskefet niet, shoot me
Oud 16-03-2004, 08:29
Freggol
Freggol is offline
Iedereen kan cheaten door zn getikte verhaaltje na te lopen, en pas te posten als diegene zeker weet dat er geen merknaam meer instaat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:29
Dolores
Dolores is offline
Aha..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 09:51
Verwijderd
Ik ging vandaag naar school en toen zat alles tegen. Eerst viel het wel mee want ik vond mijn tekening terug, zodat ik niet opnieuw hoefde te beginnen. Even later vond ik zelfs mijn schetsboek en toen was ik blij. De tekening zag er niet uit en doet dat nog steeds niet trouwens. Ik kreeg te horen dat we het over twee weken moeten inleveren en dan van die klote presentaties moeten houden. School is vervelend. Toen had ik Frans en kwam ik er achter dat ik mijn mondeling op dezelfde dag heb als mijn Engels schrijven. Er zit een uur tussen. Ik zal dus geheid in het Engels gaan zitten praten en verwacht nu al een 1. Ander leuk cijfer wat ik heb terug gehad is een 5,3 voor mijn M&O. Nog zo een stink vak. En omdat die man zo nodig wat klassikaal moet uitleggen, moet ik anderhalf uur langer op school zitten. Ik zit trouwens nu mijn tussenuur te verdoen in het studiecentrum. De computers werken hier voor geen meter en ik irriteer me rot aan alle domme mensen.

Ik vind het goed zo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Jeroen schreef op 16-03-2004 @ 08:04:

- "Waar woont u?"
+ "In Almelo, naast een neger"
*Uhh*
+ "O, en ik had nog zoo geoefend"
Whaha

En dat er nog serieus mensen zijn die een heel verhaal posten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 16-03-2004 @ 09:21:
Wat is een merknaam? Campina of melk?

(gezien dat eerste verhaaltje zou het "melk" moeten zijn.)

neehee ik ken Jiskefet niet, shoot me
Ik hoop Campina, anders wordt het moeilijk winnen voor mij
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 11:19
Coubaly
Coubaly is offline
Ik neem nog een Breezer, wat jullie?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 11:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Spunker schreef op 16-03-2004 @ 09:29:
Iedereen kan cheaten door zn getikte verhaaltje na te lopen, en pas te posten als diegene zeker weet dat er geen merknaam meer instaat
och, niet eerlijk
Oud 16-03-2004, 11:39
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 16-03-2004 @ 11:31:
Oud 16-03-2004, 12:16
Thomas
Thomas is offline
Ik heb het gevoel dat ik deze topic al ken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:49
Kuzco
Kuzco is offline
Kan nooit moeilijk zijn, maar ik heb geen zin om m'n energie er in te steken.
Oud 16-03-2004, 13:42
Paris
Paris is offline
Citaat:
Kuzco schreef op 16-03-2004 @ 13:49:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 14:09
the spongeman
the spongeman is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:17
Verwijderd
Gaat niet echt goed he, Seus?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Milk schreef op 16-03-2004 @ 11:31:
Grapjurk
Oud 16-03-2004, 14:39
Stefanie
Stefanie is offline
Coolcat is echt cool Oepzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:57
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik zag de friese vlag hangen! ( )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:05
Surjirro
Surjirro is offline
Hoera!
Oud 16-03-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Hmmmm, lastig.....ik kijk even op Google of er misschien mensen zijn die daar ervaring in hebben.

Ah f*ck
Oud 16-03-2004, 15:15
Verwijderd
Vanmiddag ben ik naar het stadhuis van het stadje dat ik bewoon geweest, voor een praktische opdracht van school. De opdracht is namelijk dat we onderzoek moeten doen naar de functie en de geschiedenis van een bepaald stadhuis. Omdat mijn groepsgenoot en ik geen zin hadden om naar een ander stadhuis te fietsen (15 kilometer verderop) zijn we naar ons 'eigen' stadhuis gegaan.

Wij hadden daar een afspraak met een ambtenaar, die veel weet over de geschiedenis van ons stadje. Hij heeft allerlei interessante informatie te bedde gebracht, zodat wij een goed verslag in kunnen leveren. Dat is nodig, want ik heb nog wat op te halen. Op dit moment sta ik namelijk een 4,5 gemiddeld voor dat vak, als gevolg van een toets over heel veel stof, die ik nauwelijks doorgelezen had. In ons verslag zullen we ook een aantal foto's van het interieur van het stadhuis verwerken. Op het moment dat we de foto's maakten, was er toevallig een personeelsfeest, waarbij veel biertappen, koelkasten, biervaten, van een niet nader te noemen merk, en 'belangrijke' mensen aanwezig waren. Uiteraard staan deze details goed op de foto, want onze docent zal dat vast erg interessant vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:21
Verwijderd
1-Algemene gegevens
*1a-Titel: The Wave
*1b-Regisseur: Alex Grasshof
*1c-Jaartal: ca. 1970
*1d-Land van herkomst: Verenigde Staten (Californië)
*1e-Hoofdrolspelers: Bruce Davison (Mr Ross), Lori Lethin (Laurie), John Putch (David), Johnny Doran (Robert), Pascha Gray (Amy), Wesley Ann Pfenning (Mrs Ross).
*1f-Waar heb je de film gezien?
Op school
*1g-Kun je de film bij een bepaald grondgenre indelen?
Ja, de film is een docudrama.

De film is gebaseerd op een verhaal van Ron Jones en is waargebeurd op een high school in Californië in april 1967.

2-Samenvatting
*2a-In de klas laat de geschiedenisleraar Mr Ross een video zien over de concentratiekampen. Daarna hebben de leerlingen gelegenheid om vragen aan hem te stellen. Laurie stelt een belangrijke vraag: Hoe konden de Duitsers toestaan dat de nazi’s doorgingen met moorden? Mr Ross weet daar zo gauw geen antwoord op, maar toch zit het hem niet lekker. Dan bedenkt hij een plan…

De volgende les schrijft hij op het bord: Strenght through disciplin. Hij leert de leerlingen een goede houding aan. Ook laat hij ze door de klas lopen en als hij ‘ja’ zegt, moet iedereen weer zo snel mogelijk gaan zitten.

De volgende les neemt hij op hoelang de leerlingen erover doen om het lokaal binnen te komen en in de goede houding te gaan zitten. Hij leert ze ook 3 regels:
• Iedereen moet pen en papier bij zich hebben
• Als je iets wilt zeggen moet je naast je stoel gaan staan en beginnen met ‘Mr. Ross’.
• Je moet met 2 woorden spreken en die zijn ‘Mr Ross’.
Als Mr. Ross echter zijn vrouw spreekt, heeft die wel wat bezwaren tegen zijn experiment. Mr. Ross wuift de bezwaren weg.

Strength through community, staat er de volgende les op het bord. Hij laat de 2 motto’s een aantal keer herhalen en tekent dan het symbool. Voortaan heten ze ‘The Wave’.

Thuis vertelt Laurie tegen haar ouders over The Wave. Haar moeder heeft best wel wat bezwaren. Haar vader is wat gemakkelijker, al vindt hij wel dat ze op moet letten.

De volgende les krijgen ze allemaal een lidmaatschapskaart en Mr. Ross heeft een professioneel logo opgehangen. Hij herhaalt de motto’s.
Laurie krijgt ruzie met haar vriend David omdat ze vindt dat The Wave iedereen in haar greep houdt. David is het daar niet mee eens, en zegt: Zoek dan maar een knapper vriendje. Van Mr Ross moeten ze allemaal nieuwe leden werven.

Robert is een jongen die veel geplaagd wordt. Omdat hij er nu bijhoord door The Wave, wil hij dat Mr. Ross niets overkomt. Daarom vraagt hij of hij zijn bodyguard mag zijn.

Als Laurie ‘s avonds iets uit haar kluisje wil pakken, ziet ze dat daar vijand op staat. Ook ziet ze een schaduw en even later komt er een man uit een zijpad. Ze rent hard weg, maar wordt door David (die met een vriend in de auto zat) achternagezeten. David zegt dat het veilig is, maar zegt wel dat Laurie moet stoppen met het schrijven tegen The Wave. Laurie had nl. 2 artikelen voor de schoolkrant geschreven waarin The Wave als negatief werd afgeschilderd. David pakt haar arm vast en Laurie zegt dat hij haar los moet laten. Dan gooit hij ze op de grond. Op dat moment ziet hij ook in dat hij verkeerd bezig is. Dan maken ze het weer goed…. Samen gaan ze naar Mr Ross, om te vertellen wat ze ervan vinden. Mr Ross zegt dat hij er mee stopt, maar wel op zijn manier.

De volgende les zegt Mr Ross dat ze die middag in de gehoorzaal moeten komen. Dan zal de grote leider spreken. David en Laurie protesteren in de klas, maar worden door een aantal jongens verwijderd.

Als het 5 uur is, worden alle deuren van de gehoorzaal hermetisch afgesloten. Mr Ross zegt dat over een paar minuten de leider gaat spreken en geeft de opdracht aan Robert om de tv’s aan te zetten. Dan verschijnt op een heel groot scherm een kort filmpje over Hitler en de nazi’s. Dan zegt Mr Ross: Er is helemaal geen leider. Iedereen is erg verdrietig en Mr Ross laat nog een keer Hitler zien en zegt: Dit was een pijnlijke ervaring voor jullie. Maar dit is een les die jullie je leven lang niet meer zullen vergeten!!! Robert echter, de jongen die eerst zo geplaagd werd en later niet meer, barst in snikken uit. Voortaan zou hij weer geplaagd worden!!!

*2b-Er is sprake van meer conflicten want er is een conflict tussen David en Laurie, tussen Mr Ross en z’n vrouw, tussen Laurie en d’r moeder en tussen Laurie, David en Mr Ross. David en Laurie hebben namelijk ruzie omdat David fanatiek voor The Wave is, en omdat Laurie er tegen is. Tussen Mr Ross en z’n vrouw is er een conflict omdat Mrs Ross wil dat Mr Ross stopt met het experiment. Mr Ross is het hier niet mee eens. Laurie en haar moeder hebben ook een conflict omdat Laurie d’r moeder allemaal bezwaren heeft tegen The Wave en Laurie wuift al die bezwaren weg. Tussen Laurie, David en Mr Ross is er ook een conflict omdat Mr Ross het op zijn manier wil beëindigen en omdat David en Laurie denken dat dat een verkeerde manier is.

3-Middelen
*3a-Op welke locaties speelt het verhaal zich af? Beschrijf die plaatsen die voor jou het belangrijkst zijn.
- De belangrijkste locatie is natuurlijk de aula van de school. Wat zich daar afspeelt is de kern van de film. Beschrijving: De aula staat vol met stoelen. Voorin is een podium, waar de televisieschermen staan. Aan verschillende kanten zijn deuren.
- Ook een belangrijke locatie is het klaslokaal van mr. Ross. Hier speelt zich het grootste gedeelte van de film af. Beschrijving: Een gewoon klaslokaal, met voorin het bureau van mr. Ross, en in de rest van het lokaal tafeltjes en stoelen voor de leerlingen. Voorin, achter het bureau hangt en bord. Aan de rechterkant van het lokaal zijn ramen.
- De laatste echt belangrijke locatie is buiten op straat, waar David Laurie bijna iets aandoet. Dit is geen lange scène, maar wel erg belangrijk voor het verloop van de film. Beschrijving: Gewoon een straat, met aan de ene kant een parkeerplaats, en aan de andere kant een stoep.

*3c-In hoeverre speelt de belichting van verschillende scènes een rol?
Er is maar een scène waar de belichting een rol speelt: Als Laurie bij haar kluisje komt, ziet dat daar ‘enemy’ op is geschreven is het donker in die ruimte. Er komt alleen een lichtbundel binnen vanuit de deur, en daardoor is het duidelijk te zien dat er iemand aan komt lopen, de schaduw is zichtbaar in de lichtstrook.

*3d-Hoe waren de hoofdpersonen gekleed?
Gewoon, zoals alle scholieren in die tijd. Dat is ook wel logisch, aangezien de film gebaseerd is op waargebeurde feiten, en de film dus ook zo realistisch mogelijk moet zijn. Er is ook duidelijk gelet op de kleding van Mr Ross. In het begin van de film heeft hij namelijk gewone kleren aan, maar op het laatst heeft hij een driedelig pak aan.

*3e-Waren deze personen opvallend gegrimeerd?
Nee

*3f-Werd er gebruikgemaakt van muziek?
Ja

*3g-Was deze muziek speciaal gecomponeerd voor de film?
Waarschijnlijk niet.

*3h-Had de muziek een speciale rol in de film of diende deze alleen als achtergrond.
Er waren scènes waarin de muziek duidelijk een speciale rol had. De scène waarin Laurie bij de kluisjes wegrent heeft heel zware pianoakkoorden. Dat vind ik echter meer een geluidseffect (zie daarom 3i). Ook is er een rol voor de muziek als het weer goed komt tussen David en Laurie; zoetige, zachte muziek.

*3i-Was er sprake van speciale geluidseffecten?
Ja, de zware pianoakkoorden zoals ook al genoemd bij 3h, als contrast daarmee in dezelfde scène de krekels buiten.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:22
Dynamico
Dynamico is offline
Wat een klotetopic.
Oud 16-03-2004, 15:23
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 16-03-2004 @ 16:22:
Wat een klotetopic.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:25
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Thomas schreef op 16-03-2004 @ 13:16:
Ik heb het gevoel dat ik deze topic al ken.
Ik heb het gevoel dat ik dit topic al ken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:28
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 15-03-2004 @ 23:47:
ik stond laatst in de burger king, mijn coca cola te drinken, mijn adidas schoen dragend, en mijn net gestreken armani overhemd. Loopt er een in nike AIR max gestoken gozer langslopen. "Hey Hans Anders!!!", schreeuwde ik nog, maar helaas Hans hoorde me niet. Hierop besloot ik maar terug naar huis te rijden in mijn vaders Volvo, aangezien het rotweer was en ik bang was dat mijn jas nat zou worden.

...jammer verloren...
whahahahaha roflmao
Oud 16-03-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 16-03-2004 @ 16:25:
Ik heb het gevoel dat ik dit topic al ken.

Het is deze topic want het is ook 'de topic'.

de auto -> deze auto
de topic -> deze topic

Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:31
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Nixje schreef op 16-03-2004 @ 16:28:

de auto -> deze auto
de topic -> deze topic

Het topic -> dit topic.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:31
Verwijderd
goh
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:34
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
Nixje schreef op 16-03-2004 @ 16:28:

de auto -> deze auto
de topic -> deze topic

het topic -> dit topic
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:35
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 16-03-2004 @ 16:31:
Het topic -> dit topic.
Officieel is het de topic.

Alhoewel ik ook altijd het topic zeg, omdat ik dat beter vind klinken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:36
Verwijderd
neeh joh , het is toch het topic , de topic klinkt voor geen meter man
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:36
Dynamico
Dynamico is offline
De topic, omdat het een Engels leenwoord is. Maar het is blijkbaar aan het vernederlandsen.
Oud 16-03-2004, 15:37
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Solero schreef op 16-03-2004 @ 16:36:
neeh joh , het is toch het topic , de topic klinkt voor geen meter man
Dat zeg ik toch ook, maar officieel is het de topic.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
mmmm schreef op 16-03-2004 @ 16:37:
Dat zeg ik toch ook, maar officieel is het de topic.
en toch blijf ik het , het topic noemen

de topic
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:43
Verwijderd
Goh, het is echt de en deze topic.. ik typte dat eerst ook altijd zo totdat ik constant (slecht dus) verbeterd werd... en ach, te lui om in een woordenboek te kijken hè..

Dit was weer mijn bijdrage aan deze topic
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:43
Verwijderd
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oekwoord=topic

U hebt gezocht op topic:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren