![]() |
||
Citaat:
![]() Dat was mijn mening over die kleur lenzen ja, maar dan wil ik nog niet echt zeggen dat ie voor mij dus speciaal andere lenzen moet gaan kopen ofzo hoor. En ik heb niet echt verstand of die kleur lenzen nou wel beter of juist slechter zijn dan gewone zachte/harde lenzen geeen idee. wie wel??? ik weet dus alleen 't ene verschil 't woord zegt 't al " kleur" lenzen tussen die 2 soorten lenzen verder niksss. |
![]() |
|
Wow, van in het begin -4 is wel veel zeg! Hoe heb je dat in godsnaam volgehouden zonder bril of lenzen??? Ikzelf heb -3 en ben praktisch blind zonder lenzen (nou ja, ik herken mijn vrienden niet meer vanop een afstand). I
k heb in de zomer eens kleurlenzen gehad. Azuurblauwe maar dat was echt wel onnatuurlijk. Iedereen staarde mij aan, zo van "Wat heeft dat meisje mooie oooogen", "Zo blauw als het meer!"Als je vriend dan later zegt "Ik ben op je gevallen voor je mooie ogen" hmmmm. Bovendien heb ik van mezelf al groenblauwe ogen. Het maakt trouwens geen verschil als je nu kleurlenzen neemt of gewone, ze zijn allebei van dezelfde kwaliteit. Ik denk wel dat je in het begin best voor maandlenzen kiest voor het geval je ogen nog veel verergeren. Dan zit je niet opgescheept met jaarlenzen die niet sterk genoeg meer zijn.
|
Verwijderd
|
Mjah, dat is redelijk veel, de meeste mensen met een oogafwijking die ik ken zitten tussen de -1 en de -3. En ik zou er ook zéker wel lenzen voor nemen (of een bril), anders is het echt lastig met tv-kijken en schoolbordlezen, en gevaarlijk in het verkeer, en je rijbewijs kun je ook niet halen met -4 en zonder lenzen of bril. Daarbij is het ook lastig als je ergens met vrienden bent en je raakt de rest van de groep kwijt, want dan kun je ze niet meer vinden.
En lenzen zonder kleur zijn 'natuurlijker' en goedkoper, dus dat lijkt me dan wel praktisch ja. |
![]() |
|
Ik heb zelf ook lenzen, met -4 en -4,5. Heb ze al jaren, zonder problemen. En je kunt er dus inderdaad heel goed lenzen voor nemen. Ik zou wel zachte lenzen nemen, maar dat zal de opticien ook wel aanraden denk ik.
Overigens kun je zelfs voor de hierboven genoemde -12 gewoon lezen krijgen.
||
heb heb minder dan -4 (- 3 ofzo)en ik zie al weinig zonder bril/lenzen.. hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
![]() gekleurde lenzen op sterkte zijn er volgens mij niet.. gewone zijn sowieso niet goed voor je ogen.. als je lenzen neemt zou ik zachte nemen ![]() Citaat:
|
![]() |
||
ik heb mijn ogen nu 3x laten opmeten.
de 1e keer -1.25 en -2 de 2e keer -1 en -2 de 3e keer -1 en -1.25 volgens de opticien zie ik evenveel met de -2 als met -1.25, alleen is het lastiger om met de -2 dichtbij te zien. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lenzen kunnen natuurlijk ook niet oneindig dik worden he, dan worden ze te slecht voor je ogen en voelen ze onprettig, en ze moeten toch een bepaalde dikte hebben om ze op een bepaalde scherpte te kunnen maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn lenzen moeten al in Engelland gemaakt worden, verslechtert mijn linkeroog nog, zal de linkerlens niet meer gemaakt kunnen worden. Mijn rechteroog kan nog wel wat verslechteren, want die heeft overal dezelfde sterkte. Maar op een gegeven moment houdt het dus op ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe lenzen Verwijderd | 2 | 10-05-2008 23:11 | |