Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Als je je geld op je spaarrekening zet, is er voor de bank een grotere mate van zekerheid dat jij je geld daar neer zet voor de lange termijn, waardoor zij er leningen mee kunnen creeeren... daarom krijg je dan ook een rentevergoeding... Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind dat jullie niet moeten zeuren over rente op een betaalrekening. De postbank komt met genoeg alternatieve rekeningen om wel rente te krijgen (internetspaarrekening, plus- kapitaalrekening).
Dus willen jullie rente dan openen jullie zo'n rekening en zetten het daarop. Kost tenslotte niets. Maarja dat doen jullie niet omdat jullie het geld gelijk tot jullie beschikking willen hebben. Daarvoor is die betaalrekening dus ook. De postbank moet vervolgens dat geld direct ter beschikking hebben zodat jullie wanneer jullie het opnemen niet te horen krijgen dat het geld er niet is. Kortom de postbank kan er weinig mee doen en verdiend er dus ook niet veel aan. Verder zijn de kosten van zo'n betaalrekening ook gigantisch (hele computersysteem om alles te regelen, gratis giropasjes, chipkaarten) dus eigenlijk zou de postbank jullie geld moeten rekenen om zo'n betaalrekening te krijgen. ![]() Hierom komt de postbank dus ook met die acties (mobiele telefoontjes, fleeceset, tassen als je maar je geld 3 maanden op een spaarrekening laat staan) want dan pas kan de postbank echt wat verdienen met jullie geld en dan pas hebben jullie rente verdiend. En dan die opmerking dat je het net zo goed in een oude sok kan stoppen. Inderdaad dat kan je net zo goed doen, alleen moet je wel denken aan de veiligheid. Je geld kan namelijk in je oude sok makkelijk gestolen worden, terwijl het op je bank of girorekening veilig staat. Tot zover mijn banken promotie verhaal. |
![]() |
|
Ik sluis gewoon telkens alles over naar internetrekening... krijg je geloof ik 3,2% rente. Ik had eerst een roparco, maar daar krijg je nu nog maar 2,5% oid, dus daar heb ik snel m'n geld vanaf gehaald
![]()
||
Citaat:
Maar ik doe ook gewoon wat Gothic doet: alles doorsluizen naar m'n internetrekening en maar een klein beetje op de gewone rekening achterlaten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wie Heeft hier een studentenrekening Bij ABN. Rabo,of postbank! kedilo | 35 | 18-06-2007 11:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Spaarekeningen met hogere rente Chaucus | 9 | 25-03-2007 16:44 | |
Werk, Geld & Recht |
Rente over rood staan.. Hayden | 2 | 27-02-2006 14:15 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
BTW en rente uitrekenen admete | 4 | 09-04-2005 14:01 | |
Werk, Geld & Recht |
Rente weer omlaag WillKillForSex | 6 | 11-02-2005 04:08 | |
Werk, Geld & Recht |
Rente Levitating Nun | 19 | 10-07-2004 23:34 |