![]() |
|
Voor degene die het zondagmiddag hebben gemist, je kunt het hier: http://www.vpro.nl/programma/buitenh...785571+2848316 (realplayer) bekijken.
Ik vind de uitspraken van Abou Jahjah zo geweldig en zó waar, zal er ff een paar neergooien: 'Waarom worden er geen wapeninspecteurs naar Israel gestuurd (200 kernkoppen!)?' 'Wat voor zin heeft een veiligheidsmuur in Europa als terroristen als de ETA zich onder de eigen bevolking begeeft' 'Terrorisme heeft altijd een reden, zoals de onevenwichtige wereldstructuur (economisch en politiek)' 'Terrorisme is niet te rechtvaardigen maar het is begrijpelijk' en: Als je over terrorisme valt, val dan niet over de Islam, val over de Al-Queda, ETA etc. Terrorisme is een politiek probleem dat te maken heeft met situaties en omstandigheden, niet met een religie. Dat wou ik ff kwijt ![]() Wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 17:02. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
wat bedoel je?
ik ondersteun zijn argumenten... wat valt er voor mij verder bij te brengen? het enige wat mij rest is herhalen van hetgeen al gezegt is door hem: je moet als je terrorisme wilt aanpakken eerst naar de OORZAAK kijken, niet meteen naar wie doet het en hoe stoppen we ze... je moet vooral kijken naar "warom doen ze het" ! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ja en je denkt zeker dat ik dat nog niet wist ofzo?...
we proberen naar een oplossing te werken toch? niet naar het noemen van bekende feiten. ik snap ook wel dat mensen liever van die domme "amerikaanse" oorloogjes zien dan dat al ons geld naar die landen voor wederopbouw enzo... maar dat is nogsteeds wat gedaan moet worden, boeie of het volk het wil of niet... dan maar met de harde hand |
![]() |
||
Citaat:
![]() (misvormde kwijlbek heeft ie ook, maar uiterlijk doet er verder ook niet toe he ![]()
|
Ik vind Abu Djajah een gevaarlijke man, een populist, iemand die leugens als waarheden verkoopt op een Fortuyn-achtige manier. Ik heb hem vaker op tv gezien. Hij roept moslims in Nederland en België op vooral niét te integreren en zich te verzetten tegen welke vorm van aanpassing dan ook. Ook zegt hij de aanslagen van 11 september gerechtvaardigt te vinden en looft hij moslim-fundamentalistisch terrorisme.
Een dikke ![]() Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 19:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Dewinter-aanhangers daarentegen blijven met hun domme koppen maar tegen de muur beuken en houden zielig vol dat hun land wordt overgenomen door islamieten, dat blijven paranoïde kleinzielige burgertjes. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
hmmmm...
Kan iemand mij laten zien waar/hoe Dyab probeert de kloof te vergroten en tegen integratie is? En ook waarom hij dan zo'n gevaar is? Ik ken hem alleen van die paar uitzendingen die ik heb gezien en vind het wel tof hoe hij die kneuzen er uit lult met goede argumenten itt Fortuyn, vanwaar die vergelijking? Leugens als waarheden verkoopt? Waar dan? Heb hem nog niet op zoiets betrapt, ben benieuwd..
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien sinds wanneer is haat zaaien ongeloorloofd? Je maakt mij niet wijs dat een uitspraak als 'de islamitische cultuur is achterlijk' niet haatzaaiend is, maar toen die uitspraak werd gedaan stond heel simpel Nederland en masse te springen en te klappen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Goed voorbeeld van Nare Man, het verschil met Fortuyn is dat Fortuyn echt het geloof/mensen zwart maakten, dat doet hij toch niet? Verzetten tegen aanpassing, misschien bedoelt hij verzetten tegen volledige assimilatie en weigeren een hoofddoek af te doen, dat soort dingen. Dan zou het geen haat zaaien zijn toch. Ik weet niet hoor, roep ook maar iets. Ik ga het boek maar eens lezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Abou Jahjah heeft gelijk wat betreft z'n uitspraken over terrorisme, maar verder vind ik hem niet bevorderlijk voor de verstandhouding tussen allochtoon en autochtoon. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heel jammer dat fatsoensnormen zoals het elkaar laten uitpraten niet meer gerespecteerd worden en men overal zomaar doorheen mag kleppen. Ook zonde dat de heer Jahjah niet wenst te reageren op anderen en altijd maar hetzelfde verhaal ophangt zonder te luisteren naar anderen. Waarom reageert hij niet op het feit dat er geen één Islamitisch democratisch land is? Waarom reageert hij niet op het feit dat het in elk Islamitisch land onrustig is en er overal terreur is? Zuid-Azië, Zuid-Oost-Europa, het Midden-Oosten, Afrika...overal. En dan komt nog het ergste: op de opmerking van zijn discussiepartner dat hij liever in het veilige Europa woont dan in het gevaarlijke Libië (niet Libanon) antwoordt hij als volgt "ja, omdat jullie mijn land hebben bezet". Eeeh, pardon? ![]() En opnieuw mag ik ageren tegen het gebruik van nazi-vergelijkingen in discussies. Het nazisme staat volledig buiten de discussie en is geen enkele vergelijking waardig, anders dan de vergelijking met de nazi's zelf. Het gemak waarmee de vergelijking wordt gedaan doet bovendien zeer veel af aan de tragedies die de nazi's hebben veroorzaakt. Trouwens: een jood voor nazi uitmaken is helemaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind inderdaad ook dat die gast wel gelijk heeft.
Terrorisme heeft niets met het geloof te maken, alhoewel het over het algemeen wel moslims zijn, maar dat komt omdat zij zich benadeelt voelen in deze maatschappij, mede dankzij de israelische verovering van palastijns grondgebied. Ik zeg ook niet dat ik het goed vind wat de terroristen doen, maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen, hoe zou jij reageren als je continu achtergestelt wordt. En zo'n veiligheidsmuur roept alleen nog maar meer agressie op, waardoor er op een gegeven moment alleen maar meer aanslagen komen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je échte macht nastreeft zou ik voorstellen secretaris-generaal van een kerndepartement te worden |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem met Abu is dat hij serieus genomen wil worden, maar dat hij niet serieus te nemen valt als hij doorgaat met dit soort uitspraken. Het is trouwens voor het overige ook gewoon een vreselijk irritante vent, gewoon een soort islamitische Pim. Populair gewauwel komt er wel uit, maar constructieve dingen, ho maar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Paars was toch nog niet zo slecht? " Envious of the Dutch system" Gatara | 180 | 30-11-2004 12:31 |