Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hadden t/m de 5e levo (hoewel de leraar lange tijd ziek is geweest).
Was altijd heel leuk. We deden vrij weinig (nooit huiswerk, nooit toetsen etc.): gewoon een beetje kletsen/filosoferen. Af en toe een discussie of een tv programma kijken, maar allemaal leuke dingen eigenlijk. Heb het vak dan ook nooit vervelend gevonden.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja. okee misschien is niet alles nutteloos...bijvoorbeeld een beetje kennis over geloven en culturen enzo. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen omdat je anders nooit mensen zult begrijpen van een ander geloof. Maar dan krijg ik zo'n casus die ik dan op moet gaan lossen met allemaal vreemde begrippen waarmee ik dus op het eind moet weten wat het antwoord is...en dan vergelijk ik dat antwoord met het antwoord dat ik had VOOR die 3 kantjes tekst............
en dan is dat precies hetzelfde ![]() ![]() |
![]() |
|
Levensbeschouwing is naar mijn mening absoluut niet nutteloos. Ik denk dat je door het vak Levensbeschouwing leert nadenken over verschillende problemen in de maatschappij. En dát lijkt me weer handig 'voor later'.
In mijn klas zitten best veel van die ventjes die niets uitvoeren en vooral niet leren omdat dat niet echt 'stoer is'. Die jongens waren laatst behoorlijk onder de indruk van een film (die we bij Levensbeschouwing te zien kregen) over een jeugdgevangenis. Dát is denk ik het doel van Levensbeschouwing, dingen over de bijbel of over geloof zijn áltijd te leren. Maar gewoon even stil staan bij bepaalde problemen in de maatschappij, doet men in andere lessen te weinig vind ik.
|
![]() |
Bij ons zouden we eigenlijk godsdienst tot en met de 5e klas moeten hebben, maar in de 3e/4e raakte die docent overspannen ofzo. Toen kwam er in de 4e een vervanger die we hadden weggepest
![]() ![]() Ik vond godsdienst echt een verschrikkelijk vak. In de eerste moesten we zelfs een boek en een bijbel voor aanschaffen en de jaren daarna hadden we die niet meer nodig ofzo echt vaag. Toen stapten we over andere boeken, tenminste met onderwerpen die meer actueel waren en gingen we ook vaker discussieren en debatteren (alleen daar ben ik ook niet zo goed in dus ik vond het ook maar verschrikkelijk, maar hoe dan ook tis een nutteloos vak. Zoveel leer je daar ook weer niet. |
![]() |
|
![]() |
Wees blij, bij ons heet dat godsdienst en dat is nog veel erger.
Maar ik vind t vak niet zo'n drama. We hebben 1 keer een toets gehad en verder alleen maar (lachwekkende) presentaties en discussie ed. Je hoeft er geen examen in te doen en ik heb het nu al niet eens meer (afgesloten). Het ligt er maar aan welke leraar je hebt. Dit jaar had ik een leraar die echt zo'n dramatische mening had waardoor er van die onnozele discussies ontstonden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee, niet echt nutteloos, maar saai, ja dat zeker
![]() Maar veel kan ik niet echt klagen geziene we geen toetsen meer krijgen over LB! Oh en trouwens vrienden van mij hebben ook levensbeschouwing/godsdients en zitten niet op een 'gelovige' school... Zag dit net een paar posts boven me staan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind het echt een kut vak, ik weet niet of dat door ons leraar komt(die heeft ons boeken geschreven), en dan moeten we bv leren dat ons maatschappij heel slecht is en te veel prestatie gericht is ed. Hij manipuleert ons, en daarnaast staat het boek vol troep, ik hoef geen les in "denken" ok zonder levensbeschouwing kan ik wel denken over bepaalde zaken
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wha ik vind et ook volkomen nutteloos. We hadden bijvoorbeeld gister proefwerk, gaat hij vragen wat de brug tussen God en de mensheid in het christendom nou precies inhoud enzo (hij is duidelijk partijdig, zelf christen en stelt daar dus zo veel mogelijk vragen over...). En hij is natuurlijk de leraar... en hij heet... whooooooow jongens niet lachen... meneer de Heer... JEEEEEZUS!!! Dat kan toch geen toeval zijn?? (Hij is trouwens van het Pieter Nieuwland College, kent iemand dat??)
|
godsdienst of levo of wat dan ook is inderdaad compleet NUTTTEloos... maar niet ZINloos...
(ik studeer nu geschiedenis, is daar ook een mooi voorbeeld van ![]() ik heb er in ieder geval wel iets aan gehad, veel gediscussieerd ed, maar de invulling van die vakken zal we verschillen van school tot school, dus als je pech hebt... tja. |
![]() |
||
Citaat:
saai, wellicht. ik denk dat je zo een stukje algemene kennis meekrijgt over andere culturen, wat hun religies inhouden. ik ben van mening dat je je hierdoor beter in anderen kunt verplaatsen bij eventuele conflicten of andere situaties. volgens mij vergroot je je sociale bewustzijn hiermee. dus zo nutteloos vind ik het niet.
|
ik denk niet dat t nutteloos is... je leert de wereld beter begrijpen denk ik... ik bedoel mensen die meer afweten van het jodendom en het islamitische geloof en anderen geloven kunnen zich beter in deze gelovigen verplaatsen, zo leer je de levensbeschouwing van andere mensen respecteren... ik had eerst levensbeschouwing en in de 4e werd t filosofie... ik vond t heel leuk, alleen wel jammer dat we minder echt filosofeerden, wij moesten meer dingen uit ons hoofd leren...
|
![]() |
![]() While the Romans, during this period, showed many evidences of progress in their laws, their art, and their literature, they were evidently declining in their religious and moral sense. Their religion was diluted more and more with Oriental superstitions and degrading ceremonies. In their moral life they were suffering from the effects of their conquests, which had brought wealth and the passion for luxury and display. Ambition and avarice tended to corrupt the life of the Roman people. The only remedy of this condition of religious and moral decay was found in the philosophy of the Greeks , which, however, appealed only to the more educated classes. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wat vind jij een rotvak en waarom? Cherry Springs | 110 | 09-04-2007 13:18 | |
Muziek |
Live komt naar Nederland Verwijderd | 130 | 18-12-2004 05:08 | |
Algemene schoolzaken |
Welk vak slaat nou echt helemaal nergens op? Isabeau | 170 | 05-01-2004 18:45 | |
Algemene schoolzaken |
Leren voor jezelf of iets anders? Kinshi | 33 | 03-12-2003 17:56 | |
Liefde & Relatie |
Hij is Christen, ik niet... miksje | 43 | 08-06-2003 11:50 |