Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat ik niet eenzaam BEN, ik heb altijd wel mensen om me heen (helaas) en doe best vaak leuke dingen met vrienden.
Ik VOEL me de laatste tijd erg eenzaam. Ik heb best veel vrienden en contacten, maar laatst, toen ik een filmavondje ging houden met mn beste vriendin, voelde ik me ook eenzaam. Ook toen ik een paar weken geleden een feestje had, werd helemaal gek van al die mensen en voelde me alleen, tussen al die mensen.. Ik weet echt niet wat ik ermee moet. Want ik voel me best schuldig tegenover hun. Het lijkt wel alsof ik me alleen niet eenzaam voel als ik bezig ben met mn huiswerk of aan t werk ben bij de AH. Ik snap het niet...
|
Ik voel me eenzaam als ik me niet goed voel. Dus als ik geestelijk of lichamelijke klachten heb. Je bent dan zo alleen met al je pijntjes en dingetjes. Niemand die precies voelt wat jij dan voelt. Maar dat is in principe altijd zo, dat niemand voelt wat jij voelt
![]() Flowergirl
||
Citaat:
Ben ik het helemaal mee eens! ![]() Flowergirl
|
Ik voel me al een hele lange tijd echt eenzaam, al een paar jaar. Ik zit de hele dag alleen maar binnen, zie bijna nooit mensen.
De mensen die ik wel zie zijn degenen waarmee ik absoluut niet wil praten, en als ik een keer bij 'vrienden' ben voel ik me altijd raar en buitengesloten. Ik kan dus niet echt mijn gevoelens kwijt aan mensen, ik krop alles op en daardoor voel ik me nogal vaak verward, omdat ik in m'n hoofd probeer alles op een rijtje te krijgen. Dit alles heeft tot gevolg dat ik nogal erg vaak in mezelf praat waardoor mensen mss denken dat ik een beetje leip ben...en misschien is dat onderhand ook wel zo. ![]()
Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 13:00. |
![]() |
|
ik ben eenzaam als ik me zo voel en dan kan ik idd alleen zijn of in een kamer met 100 mensen zitten, maar als je het gevoel hebt dat niemand om je geeft en er niemand is die aan je denkt of naar je omkijkt en je daar zelf rot onder voelt dan kan ik me denk ik wel heel eenzaam voelen.
||
Citaat:
maar hoe weet je zo zeker dat niemand om je geeft e.d. waarschijnlijk is dat helemaal niet waar, en is die eenzaamheid ook niet nodig.... (F) wen
|
Voel me eenzaam na gister bijvoorbeld, toen een vriendin tegen me zei dat z vond dat we niks meer te bespreken hadden en dat ze dacht dat we over een jaar geen contact meer zouden hebben. Zomaar vanuit het niets...
Ik voel me eenzaam als ik weinig mensen om me heen heb, maar soms ook als ik juist veel mensen om me heen heb. Het heeft er volgensmij meer mee te maken of mensen mij begrijpen of niet, dat bepaalt volgensmij of ik me eenzaam voel.
|
Ik voel me vaak eenzaam als ik het gevoel heb ergens te zijn
waar geen mensen zijn met wie ik klik, op één lijn zit, vrij ben om te kunnen doen en laten wat ik wil, zonder dat een ander me raar vindt oid.. Er zijn van die momenten waarop ik ontzettend verlang naar een vriend(in) met wie ik gewoon Kim kan zijn ed. Ik heb wel vriend(inn)en ed, en het is ook absoluut niet zo dat het geen goede vrienden zijn oid, maar de persoon bij wie ik gewoon volledig mezelf kan zijn zonder de ander tekort te doen is er op dit moment niet. En dat geeft een rot/eenzaam gevoel. Ook als ik kijk naar anderen die uit een in mijn ogen leuk & fijn gezin komen, en/of een goede relatie hebben, en/of een hechte groep vriend(inn)en, enz. Komt deels misschien ook wel doordat het verbreken van bepaalde vriendschappen/relatie een leegte heeft achtergelaten waar ik soms nog best wel tegenaan loop ed. (onduidelijkheid.)
||
Citaat:
trouwens ook als niemand naar mij luistert, dat ze allemaal met elkaar in gesprek zijn en ik er niet tussenkom, terwijl ik iets belangrijks te vertellen heb...
|
Ik ben vaak eenzaam op plaatsen waar ik alleen ben en mezelf niet kan zijn, b.v. wanneer ik alleen in de stad loop. Dan kan het nog zo druk zijn, maar dat maakt me denk ik dan juist zo eenzaam. Wanneer ik met een bekende ben, heb ik daar geen last van. Wanneer ik alleen ben hoef ik echt niet eenzaam te zijn, zolang ik maar kan doen waar ik zin in heb, en de mogelijkheid heb andere (bekende) mensen te zien.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Liefde & Relatie |
Eenzaamheid ziglietje | 50 | 28-02-2006 12:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Over sterren die zich eenzaam voelen Reem | 12 | 05-02-2005 13:32 | |
De Kantine |