Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 14:07
Footprint
Footprint is offline
taran en de toverketel vroeger
grbml enge rotfilm was het toen
Oud 22-03-2004, 14:47
Verwijderd
Om de een of andere reden vond ik het vroeger toen ik klein was ook leuk om in de videotheek de covers en backflaps van de horrorfilms te bekijken. Daar kreeg ik daarna ook nachtmerries van
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:33
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
ABrules schreef op 21-03-2004 @ 21:50:
ET met stip op nummer 1...

bah als ie daar zo ligt dood te gaan en helemaal wit wordt enzo... BAH wat voor ziektes zou je er wel niet van kunnen krijgen... GADVERDAMME en ook... aardige ruimtewezens... AAAAAAARGH, dat is zo eng... doen ze aardig en opeens... zijn ze niet aardig... nooit vertrouwen die lui!!!

ik bedoel bij Alien weet je tenminste waar je aantoe bent... en Predator ook...

maar ET dat ie ineens met dat vingertje in plaats van planeten laten zweven mensen gaat martelen ofzo...

ik heb er serieus nachtmerries van gehad
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:53
the tourist
the tourist is offline
What lies beneath.

Films als IT en the Shining durf ik niet eens aan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:38
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
IT..standaart die is soo eng! nog steeds...
Oud 22-03-2004, 17:40
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 22-03-2004 @ 18:38:
IT..standaart die is soo eng! nog steeds...
hahahhaha iedereen vindt IT haaast eng!!! Ik vond m wel mee vallen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 21:23
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Nebula schreef op 22-03-2004 @ 16:33:
ja en dan nu laat ie dat fietsje ineens neerstorten hé... ik bedoel wie laat zn fietsje nu vliegen door een ET? ben je toch helemaal gestoord

maar dat ie zo ziek ligt ergens op een overloop ofzo... nou ik slaap op zolder en heb bijna precies zo een overloop heb vaak gehad dat ik niet eens meer naar de wc durfde te gaan... in angst dat ET er lag dood te gaan
Oud 22-03-2004, 22:32
Verwijderd
Ik vond The Ring ineens wel freaky toen ik hem thuis keek, terwijl ik er in de bios geen hol aan vond. Vreegah vond ik IT natuurlijk eng maar die is nu alleen maar gaaf

The Thing is ook gaaf, maar daar krijg je meer een paranoia gevoel van.

verder kan ik me zo snel geen goeie horrorfilms bedenken.

Bijna geen enkele horrorfilm is echt eng
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:34
Verwijderd
The Fast & The Furious ...

brrr
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:17
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
The thing is echt Klassieker! Vooral dat stuk met dat hoofd wat ineens pootjes krijgt.

Een van de eerste horrorfilms die ik zag. Was toen ik moest plassen en even naar binnen keek (en gelijk ook bleef staan). Was met een clown-pop met enorme puntige tanden als ie iets ging flikken (die clown van IT heeft melktandjes daarbij vergeleken). En daar hoorde je ook zo'n lied wat je in pac man hoort als je begint, maar dan heel scary.
De cover van die film was geloof ik met een huis met daarboven een geest met in haar arm die clown en de film eindigd met een scene waarin dat ding ineens opduikt en zorgt dat een stoplicht op groen gaat waardoor een gast onder een vrachtwagen terechtkomt. (dus als iemand de naam weet...)

Ik denk dat dat wel de wortels van mijn clownophobia/poppenfobie heeft geplant. Ja en IT vond vond ik natuurlijk ook voor een lange tijd eng samen met childsplay.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:20
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2004 @ 15:47:
Om de een of andere reden vond ik het vroeger toen ik klein was ook leuk om in de videotheek de covers en backflaps van de horrorfilms te bekijken. Daar kreeg ik daarna ook nachtmerries van
Lol ik rende toen ik klein was altijd met mijn handen over mijn ogen langs het horror gedeelte uit angst dat ik anders de cover van Evil Dead (die met dat schedel op de voorkant wat zo vaag aan het kijken is) of Childsplay zou zien.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:04
Verwijderd
Doordat er een huis op de voorkant staat dacht ik aan de 'House' horrorfilms. hier is ff een linkje van deel 2 op IMDB http://www.imdb.com/title/tt0093220/

Is niet bepaald een clown maar okey. Ik ben gewoon nieuwsgierig welke film je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:09
Inga
Inga is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-03-2004 @ 16:53:
What lies beneath.

Films als IT en the Shining durf ik niet eens aan
Jah What Lies Beneath was supernaar, maar misschien kwam dat ook doordat wij met z'n 9en (meisjes ja) lagen te gillen en in elkaars arm zaten te knijpen... Dan wordt het wat enger
Oud 23-03-2004, 21:41
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Inga schreef op 23-03-2004 @ 20:09:
Jah What Lies Beneath was supernaar, maar misschien kwam dat ook doordat wij met z'n 9en (meisjes ja) lagen te gillen en in elkaars arm zaten te knijpen... Dan wordt het wat enger
Ja, bij mij was dat ook zo. Nou ja, 2 waren er aan het gillen en de rest zat gewoon maar wat te gapen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:44
Verwijderd
Toen ik nog jonger was probeerden mijn ouders me angstvallig weg te houden bij alles waar ik eventueel weer nachten niet van zou kunnen slapen. Het hoogtepunt was wel de verfilming van het boek The Tommyknockers van Stephen King (in het Nederlands de Gloed). Nu ik het achteraf bekijk vind ik het echt bagger, maar toen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:07
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Children of the Korn vond ik ook eng, maar had ik nooit gezien. Mijn pa vertelde erover van kinderen die volwassenen in zo'n machine donderden en dan al die hooivorken er nog bij. Ik dacht: uit de buurt blijven van die film.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 14:20
Type
Type is offline
The Haunting, oude versie, die was ook wel leuk, en hoewel je de touwtjes zit zitten nog best eng...
Oud 26-03-2004, 23:22
Mejen
Mejen is offline
Donnie Darko ,was niet eng maar een gitzwarte film waar je over gaat nadenken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 23:33
alguien
alguien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2004 @ 14:37:
Dat is deel1
Oh ik dacht juist deel 2... Daarom zette ik het er ook speciaal bij Nou ja, blondheid..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Mejen schreef op 27-03-2004 @ 00:22:
Donnie Darko ,was niet eng maar een gitzwarte film waar je over gaat nadenken.
Euh hoezo post je 't dan hier lampie
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 23:34
number9
number9 is offline
Ik heb als kind nog wel eens nachtmerries gehad van Gremlins.
En IT was ook niet me favoriet toen.

Chucky's waren wel cool
Oud 28-03-2004, 00:07
grandmommy
grandmommy is offline
de dag voordat ik naar de basisschool ging, ik was dus vier ofzo, heb ik per ongeluk de 'bloedbel-uit-gootsteenputje-scene' van IT gezien. ik had al wat andere stukjes ervan gezien, want mijn vader dacht dat dat wel goed voor mijn ontwikkeling zou zijn... tsja.
ik heb nu dus ook een clowntrauma, ik heb er een regelrechte afkeer van en ik voel sterke haatgevoelens voor Bassie e.d.
ik weet nog wel dat ik tien ofzo was en naar het circus ging. komt er zo'n clown naar me toe van: ballonetje dit snoepje dat. ik denk: ja daaag! ik ken dat! dan sleur je me mee naar een diepe put waar ik never nooit meer uit kom, freak! dus ik sla die clown in zijn gezicht...
clowns en ik... geen goede combinatie
Oud 28-03-2004, 09:17
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik denk dat ik de shining ook het engst vond. Niemand noemt hier de excorcist....ik hoor van velen dat ze die zo eng vonden. De versie die je niet gezien hebt was laatst op tv, net als de eerste keer dat ik m zag deed ie me nix........
Over ET: niet gezien en dat wil ik ook niet, die kop van dat ding
The Thing: oeh! die wil ik nog zien, lijkt me cool
IT: ik heb m thuis, ik vind m vies, niet eng. Maar ik ben allergisch voor clowns, ik zou niet voor mezelf in staan als ik doodziek in t ziekenhuis zou liggen en er zou een cliniclown naast mn bed staan.
Oud 28-03-2004, 09:39
wilco984
wilco984 is offline
The Shining vond ik gek genoeg helemaal niet eng. Ik had eerst het boek gelezen.. De 6delige miniserie was daarentegen voor mijn gevoel spanndender dan de versie met Jack Nicholson.
Oud 28-03-2004, 09:57
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 28-03-2004 @ 10:17:
ik zou niet voor mezelf in staan als ik doodziek in t ziekenhuis zou liggen en er zou een cliniclown naast mn bed staan.
whaaaa die je dan zo leuk wakker maakt, ik zou hem volgens mij echt een trap in zijn noten geven
Oud 28-03-2004, 10:24
Toet0r
Toet0r is offline
The Ring, A Nightmare on Elmstreet (2 delen van gezien) en The Blair Witch Project..

ikhaatengefilms
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 28-03-2004 @ 10:39:
The Shining vond ik gek genoeg helemaal niet eng. Ik had eerst het boek gelezen.. De 6delige miniserie was daarentegen voor mijn gevoel spanndender dan de versie met Jack Nicholson.
nee
Oud 28-03-2004, 11:58
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
It heb ik nooit gezien maar als je naar die fotos kijkt snap je waarom hij zo akelig is
http://www.angelfire.com/bc2/fhg/pennywise.html
Oud 28-03-2004, 12:01
Surjirro
Surjirro is offline
Eerst vond ik blair witch echt gruwelijk. Maar gister had ik hem weer gezien en vond hem ronduit saai
Oud 28-03-2004, 13:03
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
Surprise schreef op 28-03-2004 @ 13:01:
Eerst vond ik blair witch echt gruwelijk. Maar gister had ik hem weer gezien en vond hem ronduit saai
Zo zie je maar als je een film voor de 2de keer ziet dat t niet zo eng is als je denk..
Heb ik ook vaak
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:05
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Blair witch project (1)

Tot twee keer toe ben ik er misselijk van bangheid van geworden
Oud 28-03-2004, 14:06
Verwijderd
Wij gingen met ckv the blair witch project kijken.. die vond ik toch wel eng.. alleen ik snapte het einde weer niet, maargoed..
The ring vond ik de eerste keer dat ik hem zag niet zo eng, maar toen nog een keer weer wel.. met dat stukje als dat meisje uit de tv kruipt.. *bibber*
En ik heb een gigantische afkeer tegen Scream (1t/m3) en ik ben nog steeds bang dat er een keer zo'n engerd met een masker 's nachts opeens in mijn kamer staat

Ik haat horror... ik haat het echt...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Scream is geen horror, wat Wes Craven ook mag beweren. Scream is een Thriller die gaat OVER horrorfilms.
Oud 28-03-2004, 15:46
netram
netram is offline
IT denk ik.

ik zag hem toen ik een jaar of twaalf was, en nog steeds heb ik een gigantische pleurishekel aan alles dat een abnormaal rode neus heeft.
Oud 28-03-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-03-2004 @ 15:19:
Scream is geen horror, wat Wes Craven ook mag beweren. Scream is een Thriller die gaat OVER horrorfilms.
Scream kan best geen horror zijn, ik vond het gewoon doodeng.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:51
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
beterXcore schreef op 28-03-2004 @ 16:46:
IT denk ik.

ik zag hem toen ik een jaar of twaalf was, en nog steeds heb ik een gigantische pleurishekel aan alles dat een abnormaal rode neus heeft.
nou..door die film vind ik clowns eng
Oud 28-03-2004, 16:03
justgotwicked19
justgotwicked19 is offline
Seven, zo cr33py op t eind... Met da hoofd in die doos. Walgelijk!

xxx Rachel
Oud 28-03-2004, 16:13
Miles
Miles is offline
Citaat:
justgotwicked19 schreef op 28-03-2004 @ 17:03:
Seven, zo cr33py op t eind... Met da hoofd in die doos. Walgelijk!

xxx Rachel
Br33zah?

Ontopic: Toen ik 8 was durfde ik niet naar Mars Attacks! te kijken vanwege die ogen van die aliens nu is die film echt grappig.
Oud 28-03-2004, 16:36
Verwijderd
The Blair Witch Project en Candyman
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:43
Snuitermans
Snuitermans is offline
The Ring, stoned
Oud 28-03-2004, 17:36
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 28-03-2004 @ 17:43:
The Ring, stoned
DIe is eng jah!!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:15
Verwijderd
The Blair Witch Project: je ziet niks, maar als je alleen thuis bent en het stormt en het is donker buiten...

En Children of the Corn... Zowel eng als ranzig..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:30
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
Da_fRise schreef op 21-03-2004 @ 18:54:
Alle Nightmare On Elm Street's toen ik zo'n jaar of 8 was. Nu vind ik ze best "beter"
Ja inderdaad

Voor de rest vind ik films nu nooit meer eng Ik wil wel weer es een film zien waarbij ik niet naar boven durf enzo.. maar helaas, ik ben niet meer bang te krijgen
Oud 28-03-2004, 18:31
..::missA::..
..::missA::.. is offline
k vond the ring ook best eng.. en de klassieker.. ehm hoe heet ie nou.. ik kom er niet op... dat dat meisje is bezete door de duivel ofzo.. pff.. ik kom egt nie meer op die naam.. maja..
vroeger vond ik die best eng
Oud 28-03-2004, 18:46
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
it en evil dead en zombie holocaust en the dentist.

was vooral toen ik klein was.
nu zijner geen films meer die me bang kunnen maken
Oud 28-03-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 28-03-2004 @ 16:51:
nou..door die film vind ik clowns eng

wáár slaat die roloog van jou op
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:09
..::missA::..
..::missA::.. is offline
Citaat:
..::missA::.. schreef op 28-03-2004 @ 19:31:
k vond the ring ook best eng.. en de klassieker.. ehm hoe heet ie nou.. ik kom er niet op... dat dat meisje is bezete door de duivel ofzo.. pff.. ik kom egt nie meer op die naam.. maja..
vroeger vond ik die best eng
IK WEET ET WEER.. THE EXCORSIST!
Oud 28-03-2004, 23:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 21-03-2004 @ 15:34:
hehe

Dat was een nationala schandaal ofzo, NED 1 2 of 3 had per ongeluk de it om 7 uur ' s middags uitgezonden.

Ik, en de rest van mn klasgenootjes hadden erg slecht geslapen die week
waarschijnlijk heb ik van dezelfde uitzending genoten

Ik herinner me wel dat ik het 1ste deel het engst vond, toen ze nog kids waren.

Ik heb ook ooit wakker gelegen van een Superman film; waarin een scene zat dat een vrouw in een of andere machine ging en er als een soort robot uitkwam, dat vond ik zeer ontrustend als kleine knaap.
Oud 29-03-2004, 11:41
June bug
June bug is offline
Ik vond the Exorcist ongelofelijk eng, hij was afgelopen vrijdag nog op tv.. Ik had m toen in de bioscoop gezien.. Vooral dat stukje dat ze achterover op handen en voeten de trap afkomt.. ieh
De japanse versie van The Ring was ook wel eng, vond de amerikaanse nogal meevallen..
Oud 29-03-2004, 11:51
Verwijderd
The Excorsist.

Maar niet vrijdag gezien, was al jaren geleden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten