Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 21:38
phensicske
phensicske is offline
Om dan toch een wat minder emotioneel geladen topic te openen.

Letten jullie op je lichaamstaal en dat van anderen?

Hoe is je luisterhouding bijvoorbeeld?

Sommige mensen zijn bang dat ze er als een houten klaas uitzien, wanneer ze hun armen gewoon langs hun lichaam laten afhangen terwijl ze luisteren. Zoals je op de foto ziet, hoeft dat zeker niet geval te zijn. Als je luistert komt deze houding eigenlijk best ontspannen over. Het bijkomende voordeel van de loshangende handen is dat je gemakkelijk gebaren kunt maken, wanneer je het woord overneemt. Laat je handen niet hangen als je spreekt, maar laat ze soepel met je woorden meebewegen.

Met je handen op je heupen toon je een actieve luisterhouding. Je schouders komen daarbij omhoog en dat maakt zeker een sportieve indruk. Als je spreekt, is deze lichaamshouding minder goed. Wanneer je met beide handen op je heupen blijft staan terwijl je antwoord geeft, kan dat nogal betweterig overkomen. Je kunt gebaren maken met één hand terwijl je andere hand op je heup blijft staan, zoals je ook op deze foto kunt zien. Hierdoor oogt de houding wat meer ontspannen.

Het kan best relaxed aanvoelen als je je armen over elkaar houdt terwijl je luistert. Toch maak je hiermee eerder een gesloten of afstandige indruk. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer mensen zo met elkaar spreken, de gesprekken korter duren en er minder informatie wordt uitgewisseld. De houding nodigt ook niet uit om gebaren te maken als je het woord overneemt. Sommige mensen gebaren met één hand terwijl ze hun andere hand op de elleboog van hun andere arm laten rusten: weinig expressief!

bron

Wat ik ook interessant vond was de houding op de schoolbanken, hoewel dit nogal redelijk gegeneraliseerd en simplistisch wordt weergegeven.

A B C D E F

Bedenk gewoon eens hoe je over komt en wat dit niet kan uitlokken op je omgeving.

'k Kan hier nog veel meer dingen opzetten, maar anders zou het een beetje té lang worden.'t Is nu al zo'n lange...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 21:42
Verwijderd

Ik ga morgen, denk ik, wel verder reageren, maar moest nu al vast even laten weten dat ik het een leuke en goede topic vind. En dat plaatje van dat meisje in de schoolbanken is echt geweldig. Idd een beetje generaliserend, maar ik denk dat dat waarschijnlijk expres is gedaan, dat maakt het herkenbaar, enz.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 22:17
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Mijn luisterhouding is met de armen over elkaar of met voorwerpen (tas of iets anders) in mijn hand en op straat is het houding nr 1.

Ik heb meestal houding B: probeert geinteresseerd over te komen maar tegelijk het hoofd te ondersteunen tegen opkomende vermoeidheid/verveling

Later gaat het over naar houding A: lichaamshouding geeft behoefte voor een koffiepauze aan.

Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 23:18
Fantôme
Fantôme is offline
en quiana en ik maar nadenken over een leuk topic, maja, beide geen inspi
nice hoor ga morgen ff reageren, ga nu slapen.
welterusten!!

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 07:40
Verwijderd
ik let we lop hoe ik sta en meestal is dat met mn armen gekruist (plaatje 3). ik weet nooit hoe ik moet staan . tziet er volgens mij allemaal stom uit bij mij. mja op school zit ik meestal als plaatje A maar ik probeer wel altijd te gaan zitten als plaatje C

bij het spreken kom ik vast wat zenuwachtig over omdat ik altijd weer anders ga staan. en niet weet waari k mn armen moet laten dus doei kze maar over elkaar heen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 08:58
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-03-2004 @ 08:40 :

bij het spreken kom ik vast wat zenuwachtig over omdat ik altijd weer anders ga staan. en niet weet waari k mn armen moet laten dus doei kze maar over elkaar heen.
Zorg dat je gewoon wat in je hand hebt ofzo. Dat blijkt erg te helpen. Vooral bij spreekbeurten (een merkstift, een spiekbriefje, enz)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 31-03-2004 @ 09:58 :
Zorg dat je gewoon wat in je hand hebt ofzo. Dat blijkt erg te helpen. Vooral bij spreekbeurten (een merkstift, een spiekbriefje, enz)
dop van de stift af-dop van de stift er op-dop van de stift af-dop van de stift er op enz. enz. daar worden mensen helemaal gek van.

overgens sta ik bij spreekbeurten niet met armen over elkaar heen. mar heb ik een blaadje vast oid.
ik heb het eigenlijk over spreken gewoon als we met een groepje op het schoolplein sta of op een feestje of waar dan ook met iemand aan het praten ben. dan weet ik eigenlijk niet wat ik met mn armen moet doen zeg maar
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:35
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-03-2004 @ 12:14 :
dop van de stift af-dop van de stift er op-dop van de stift af-dop van de stift er op enz. enz. daar worden mensen helemaal gek van.
Doe dat dan ook niet
Gewoon die dop wegdonderen en je hand onderkliederen instead.

Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-03-2004 @ 12:14 :

overgens sta ik bij spreekbeurten niet met armen over elkaar heen. mar heb ik een blaadje vast oid.
ik heb het eigenlijk over spreken gewoon als we met een groepje op het schoolplein:
sta of op een feestje of waar dan ook met iemand aan het praten ben. dan weet ik eigenlijk niet wat ik met mn armen moet doen zeg maar
Plein: Heb je een rugtas, dan hou je die band met een hand vast, of als je dat sullig vind, laat je die tas een beetje vlak boven de grond hangen ipv dat je m op je rug houdt. Die andere hand maakt dat niet zo uit.
Anders: handen in je jaszak (ik weet dat het een ongeinteresseerde indruk schijnt te geven, maar met een definitie als die ben ik het gewoon niet eens).

Op feestjes:
Altijd zorgen dat je iets te drinken bij je hebt (al is het alleen al om te proberen te voorkomen dat je de dansvloer opgesleurd wordt ).

Andere houdingen:
-Handen op de rug (de 'in de rust' houding zeg maar).
-Dezelfde houding maar dan met je armen voor je buik dat je handen op elkaar liggen zeg maar (al staat dat niet echt geweldig)
-Armen over elkaar, maar een onderarm daarvan gebruiken om met je hand je gezicht te ondersteunen (staat zo lekker intellectueel )
-Duimen in je broekzakken houden (is geloof ik iets minder 'onbeleefd' dan je handen in je broekzakken
-Een hand om je riem of broekrand bij je heup

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 31-03-2004 @ 12:35 :
Doe dat dan ook niet
Gewoon die dop wegdonderen en je hand onderkliederen instead.

hm ja dan is podlood vast houden miss een idee

Plein: Heb je een rugtas, dan hou je die band met een hand vast, of als je dat sullig vind, laat je die tas een beetje vlak boven de grond hangen ipv dat je m op je rug houdt. Die andere hand maakt dat niet zo uit.
Anders: handen in je jaszak (ik weet dat het een ongeinteresseerde indruk schijnt te geven, maar met een definitie als die ben ik het gewoon niet eens).

Op feestjes:
Altijd zorgen dat je iets te drinken bij je hebt (al is het alleen al om te proberen te voorkomen dat je de dansvloer opgesleurd
wordt ).
JAAA ee ndrankje dat is handig. ik haat het idd als ikmoet dansen en ik wordt altijd door een altijd mensen echt meegesleurd. dit vin ik wel een goede!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:43
Bamboo
Bamboo is offline
Mijn luisterhouding is meestal arme over elkaar of handen in (achter)broekzakken.

Mijn "in de schoolban houding" is een comibinatie tussen A en B, heb het liefste m'n hoof ondersteund aangezien ik nogal gauw m'n aandacht verlies en wegdroom (slechte gewoonte maar kan meestal gewoon niet m'n aandacht erbij houden). Ook zit ik vaak gedraait om met de mensen achter me te praten, maar dat doe ik dan meestal niet helemaal omgedraait maar gewoon een kwart slag gedraait.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 14:38
songeur
songeur is offline
Ik ga de hele tijd verzitten, dat komt doordat ik er wel eens over nadenk (over lichaamstaal) en dan weet ik nooit hoe ik het beste kan gaan zitten/staan enz.
Oud 31-03-2004, 15:44
Quiana
Quiana is offline
Geweldige topic.

Als ik met iemand aan het praten ben, reageer ik er wel automatisch op, denk ik... Zo zal ik eerder opener zijn tegen iemand met een ontspannen houding, dan tegen iemand die met de armen over elkaar staat ed.

De manier waarop iemand staat, kijkt, enz, geeft aan of diegene geïnteresseerd is ed.. Als ik merk (of denk te merken dat)
iemand geen interesse heeft ed, haak ik vrij snel af.

Op m'n eigen lichaamstaal let ik niet echt, tenzij ik bijv in een
groep mensen zit die ik niet/nauwelijks ken ed, of wil dat men
een goede (eerste) indruk van me heeft ed. (nadeel is dat ik
er vaak zenuwachtig van word, als ik teveel op dat soort
dingen let ed, en dan ook telkens wissel. )

Als ik luister naar een ander, en ik ben er in geinteresseerd,
zit ik vaak met m'n hand onder m'n kin en m'n vingers gebogen
(soms half voor m'n mond ). Als het me moeite kost om de
aandacht erbij te houden, of het me niet echt interesseert,
zijn m'n vingers gestrekt (over m'n wang dus), en leun ik erop...

Tijdens het nadenken (ook in een gesprek), zit ik vaak met m'n
vingers lijntjes te trekken op bijv een tafelblad ed... En kijk vaak
naar één punt, meestal naar de persoon tov me of het tafelblad.

Hmm.
Oud 31-03-2004, 17:11
Fantôme
Fantôme is offline
goed, zoals beloofd. een ontopic reactie

mijn luisterhouding verschilt van persoon tot persoon en ook of ik zit of sta.
als ik zit en ik luister naar een vriendin, zit ik meestal vrij dichtbij.. het ligt nog aan de plaats maar bijv. op mn kamer en we zitten op bed zit ik vaak in een kleermakerszit. mn armen.... ja, dat zijn verry irri dingen op dat soort momenten, soms sta ik er niet bij stil, maar soms denk ik echt van 'waar moet ik mn armen nou laten. Als ik zit, gewoon steunend op wat ik zit, als ik sta, merk ik op, vaak met een hand half in mn broekzak, en de andere langs me heen gewoon. ik sta nooit recht, maar een beetje steunend op één been ofzo. vaag...

mijn schoolzithouding... mja... licht aan het vak en licht aan het uur (1e, 3e of 8e )
het eerste uur zit ik vrij slaperig erbij, plaatje A past daar het beste bij, maar eigenlijk lig ik echt op mn bank neej, dat maakt geen goede indruk, maar de leraren zijn van onze klas enigzins gewend dat het eerste uur een uitslaapuurtje is. Het tweede uur begin ik wakker te worden, en bij de dingen die ik echt interessant vind zit ik er wel bij als op plaatje C of F.

xxx wen
Oud 31-03-2004, 17:19
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk eigenlijk wel heel vaak na over mijn eigen lcihaamshouding. Als ik met iemand praat bijvoorbeeld durf ik diegene vaak niet aan te kijken, en frummel ik vaak wat aan de onderkant van mn shirt. Dit doe ik trouwens ook altijd als ik zenuwachtig ben.

Verder sta/zit ik vaak met mn armen over elkaar. Voelt voor mij gewoon het prettigst, ik vind mezelf er altijd zo stom uitzien met mn armen los.... (wat eigenlijk natuurlijk niet waar is, maarja)

En dat van die plaatjes van dat in de schoolbanken, eigenlijk heb ik altijd wel een van die houdingen, ze komen me allemaal persoonlijk heel erg bekend voor.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:12
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 31-03-2004 @ 12:35 :
1/Op feestjes:
Altijd zorgen dat je iets te drinken bij je hebt (al is het alleen al om te proberen te voorkomen dat je de dansvloer opgesleurd wordt ).

Andere houdingen:
2/-Handen op de rug (de 'in de rust' houding zeg maar).
3/-Armen over elkaar, maar een onderarm daarvan gebruiken om met je hand je gezicht te ondersteunen (staat zo lekker intellectueel )
1/ Nogal lastig om de hele tijd met een drankje in je handen te staan, lijkt me.
Straks denken ze dat je een drinkprobleem hebt.

2/ Lijkt me eigenlijk nogal oberachtig.

3/ Intelectueel wel, maar gemakkelijk??

Je andere opties (die ik nu wel weggelaten heb) vond ik wel goed.

En slechte optie misschien, maar het helpt wel: sigaret roken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 00:02
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-04-2004 @ 00:12 :
1/ Nogal lastig om de hele tijd met een drankje in je handen te staan, lijkt me.
Straks denken ze dat je een drinkprobleem hebt.
Hoe denk je dat ik aan mijn bijnaam 'sponsje' ben gekomen

2/ Lijkt me eigenlijk nogal oberachtig. hangt ervanaf hoe je je in die houding presenteerd.

3/ Intelectueel wel, maar gemakkelijk?? Ik riep maar wat Ik zou zelf nooit in zo'n houding staan. Maar het is een idee..

Je andere opties (die ik nu wel weggelaten heb) vond ik wel goed.

En slechte optie misschien, maar het helpt wel: sigaret roken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 03:49
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Bamboo schreef op 31-03-2004 @ 12:43 :
Mijn luisterhouding is meestal arme over elkaar of handen in (achter)broekzakken.

Mijn "in de schoolban houding" is een comibinatie tussen A en B, heb het liefste m'n hoof ondersteund aangezien ik nogal gauw m'n aandacht verlies en wegdroom (slechte gewoonte maar kan meestal gewoon niet m'n aandacht erbij houden). Ook zit ik vaak gedraait om met de mensen achter me te praten, maar dat doe ik dan meestal niet helemaal omgedraait maar gewoon een kwart slag gedraait.
Een tip om niet weg te draaien kan zijn af en toe naar een ander punt te kijken, veel te noteren...poging tot actief meewerken, zoiets.

Is dit mijn gedacht of zijn er toch wel een hoopje mensen die hun houding 'faken'? 'k Wil zeggen, poging doen tot geïnteresseerd overkomen zonder het te zijn?

'k Vind toch dat je dat ziet, eigenlijk...

@ Fantome : kon het niet laten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 08:44
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-04-2004 @ 04:49 :
Een tip om niet weg te draaien kan zijn af en toe naar een ander punt te kijken, veel te noteren...poging tot actief meewerken, zoiets.
Pogingen tot actief meewerken gaan vaak moeilijk als het onderwerp/vak je vrij weinig interesseert ed, is mijn ervaring. (Nu gaat dat op zich ook wel, maar dat ligt ook wel aan m'n motivatie ed. Kan me alleen herinneren dat dat vroeger vrij moeizaam ging. )

Citaat:
Is dit mijn gedacht of zijn er toch wel een hoopje mensen die hun houding 'faken'? 'k Wil zeggen, poging doen tot geïnteresseerd overkomen zonder het te zijn?
Soms. Op de één of andere manier word ik nogal eens
aangesproken door (bijv) oude mensen bij de bushalte ed,
beetje asociaal om dan een heel ongeïnteresseerde houding
aan te nemen ed..

Zelfde geldt ook voor de buren (we delen de tuin, dus als ik naar de garage loop, en de buren zitten buiten, 'moet' ik wel even een praatje maken ed), dat soort dingen.

Heb overigens nooit gehoord dat het heel erg merkbaar was oid.
(integendeel zelfs. )
Oud 04-04-2004, 09:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-04-2004 @ 04:49 :

'k Vind toch dat je dat ziet, eigenlijk...

@ Fantome : kon het niet laten.
neej, dat blijkt maar weer
en verder, die fakehouding... Ik had altijd bij een klasgenoot het gevoel dat ze heel erg fakete met hoe ze keek, hoe haar houding was idd maar ook in dingen die ze zei. ze was gewoon niet zoals ze is.
Oud 05-04-2004, 12:00
Eend
Eend is offline
Hihi, op school lag ik best wel aso op de schoolbanken, maar het interesseerde me ook gewoon niets.

Ik lag er zo:

of zo bij:

best wel onbeleefd en zo
Oud 05-04-2004, 12:19
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Eend schreef op 05-04-2004 @ 13:00 :
Hihi, op school lag ik best wel aso op de schoolbanken, maar het interesseerde me ook gewoon niets.

Ik lag er zo:
[afbeelding]
of zo bij:
[afbeelding]

best wel onbeleefd en zo
Haha, wat een scháttige plaatjes!
super lief
Oud 05-04-2004, 12:57
Eend
Eend is offline
Citaat:
Snow White schreef op 05-04-2004 @ 13:19 :
Haha, wat een scháttige plaatjes!
super lief
thnx Heb ik zelluf gemaaaaaaaaaakt
Oud 05-04-2004, 19:16
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eend schreef op 05-04-2004 @ 13:00 :

Ik lag er zo:
[afbeelding]
of zo bij:
[afbeelding]

best wel onbeleefd en zo
Ik zie geen plaatjes...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:12
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
phensicske schreef op 05-04-2004 @ 20:16 :
Ik zie geen plaatjes...
bij mij zijn ze nu ook ineens weg
Oud 05-04-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2004 @ 22:42 :
Ik ga morgen, denk ik, wel verder reageren
Ik speel wel vaker voor Spanjaard, maar goed...

Ik let vrijwel altijd op mijn lichaamstaal/houding...en dat werkt niet altijd even prettig...een beetje wat songeur zegt, dan weet ik nooit hoe ik het beste kan gaan zitten, staan, enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 09:59
Scider
Scider is offline
Voor mensen die echt geinteresseerd zijn in dit onderwerp, Ed Nissink heeft een paar bijzonder goede boeken over lichaamstaal geschreven. Een must voor de doe-het-zelver en zeker niet vol met cliches
Oud 07-04-2004, 02:53
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Scider schreef op 06-04-2004 @ 10:59 :
Voor mensen die echt geinteresseerd zijn in dit onderwerp, Ed Nissink heeft een paar bijzonder goede boeken over lichaamstaal geschreven. Een must voor de doe-het-zelver en zeker niet vol met cliches
Bedankt voor de tip.

'k Heb eigenlijk nog een vraagje en het heeft wel een beetje met lichaamstaal te maken, dus post ik het hier maar bij.

Kijken jullie de mensen altijd in de ogen?
Kan je het verdragen dat mensen elders kijken terwijl je iets vertelt aan hen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:42
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
phensicske schreef op 07-04-2004 @ 03:53 :
Bedankt voor de tip.

'k Heb eigenlijk nog een vraagje en het heeft wel een beetje met lichaamstaal te maken, dus post ik het hier maar bij.

Vroeger helemaal niet omdat ik veel te onzeker was.

Het lukt mij nog steeds niet om iemand voortdurend aan te kijken en dan kijk ik ook een paar seconde ergens anders na waarna ik weer eventjes de persoon aan durf te kijken.
Ik kan wel mijzelf dwingen een persoon aan te blijven kijken tijdens een gesprek, maar dan kost mij dat zoveel moeite dat de inhoud van het gesprek het ene oor ingaat en het andere oor uit.

Ik vind het prettig als een ander mij niet constant aankijkt tijdens een gesprek. Dan hoef ik mij ook niet zo druk te maken om het aankijken en kan ik wel constant die persoon aankijken.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:20
Verwijderd
Haha, wat is houding E dan, met je stoel omgedraaid in de klas zitten?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:

meestal kijk ik mensen niet in de ogen, igg niet de hele tijd. alsi k heel zenuwachtig ofzo ben draai ik steeds weg met mn hoofd of mn ogen. alle kanten op zeg maar, onder/boven/enz. ik probeer het we laltijd anders staat het volgens mij heel onbeleefd.
ik heb er eigenlijk nooit opgelet of mensen mij in de ogen kijeken, weet dusook niet of het vervelend is
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:33
botervlieg
botervlieg is offline
Lichaamstaal is voor mij belangrijk, omdat ik moeite heb met praten is het voor mij makkelijker om dingen aan te geven door middel van mijn houding. Bijvoorbeeld als ik ergens niet over wil praten dan merken ze dat door mijn lichaamstaal.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Bedankt voor de tip.

oww, ik kreeg laatst nog het verwijd dat ik mensen beter moet aankijken (door Sas, onze regiseusse).
Oud 08-04-2004, 12:23
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
botervlieg schreef op 07-04-2004 @ 20:33 :
Lichaamstaal is voor mij belangrijk, omdat ik moeite heb met praten is het voor mij makkelijker om dingen aan te geven door middel van mijn houding. Bijvoorbeeld als ik ergens niet over wil praten dan merken ze dat door mijn lichaamstaal.
Merkt iedereen dit dan? Ik dacht vroeger ook dat mensen wel uit mijn lichaamstaal mijn gevoelens konden afleiden, maar dit bleek geen waar. Het werd vaak mis geïnterpreteerd. In de plaats dat ze een droevig, teruggetrokken meisje zagen, zagen ze een onverschillig, moe kind.
Ook mensen die me goed kennen, hebben me niet altijd door. Jammergenoeg, 't zou veel gemakkelijker zijn.

@ ~~Fantôme~~ : Waarom kijk je mensen niet aan?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:45
botervlieg
botervlieg is offline
Citaat:
phensicske schreef op 08-04-2004 @ 13:23 :
Merkt iedereen dit dan? Ik dacht vroeger ook dat mensen wel uit mijn lichaamstaal mijn gevoelens konden afleiden, maar dit bleek geen waar. Het werd vaak mis geïnterpreteerd. In de plaats dat ze een droevig, teruggetrokken meisje zagen, zagen ze een onverschillig, moe kind.
Ook mensen die me goed kennen, hebben me niet altijd door. Jammergenoeg, 't zou veel gemakkelijker zijn.

Bij mij merken de meeste dit wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:38
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 08-04-2004 @ 13:23 :

ermz, ik wist niet dat ik het niet deed, maar Sas zei het ineens. (misschien ook wel omdat ik helemaal niet geinteresseerd was in wat ze op dat moment vertelde, dat geroddel de hele tijd ) En nee, ze is niet alleen een roddeltante hoor, maar ze heeft er wel een handje van, verder is ze heel aardig.
Oud 09-04-2004, 15:18
I love stars
I love stars is offline
Ik heb altijd houding A verveling of een houding D als het een beetje moeilijk interesant is.
Reageren

Regels voor berichten