![]() |
|
ik heb ergens gelezen dat elke dag niet het beste resultaat geeft:
Mythe 3: Voor de beste resultaten moet je je buikspieren iedere dag trainen Echt niet! Nogmaals, de rectus abdominis is een spier zoals je borst, rug en zo. Als je je buikspieren intensief traint over de volledige lengte, dan dienen ze te rusten om te herstellen en zich te vernieuwen. Train je buikspieren nooit vaker dan drie keer per week op niet-opeenvolgende dagen, en twee kan beter zijn als je ze met hoge intensiteit traint. bron: http://www.giantpt.com/ maar of het waar is weet ik niet ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
succes ![]()
|
![]() |
Volgens mij mag je je buik juist wel elke dag trainen. En hoe snel je resultaat ziet, ik denk dat als je elke dag 8 setjes van 50 situps maakt je buikspieren in 2 tot 4 weken wel veel strakker zijn maar als je echt blokjes wil moet je, aanleg hebben, iets van hardlopen erbij, gezond eten en wsl nog meer situps maken
![]() ![]()
|
![]() |
ik doe iedere dag buikspieren, en dan ongeveer 10-15 minuten. Gewoon normaal, maar ook zwaar met benen erbij etc. En ik zag gewoon serieus na 1 maand al resultaat, wel zwaar, maar je ziet t nu wel. Ik doe t sowieso 2 keer in de week op school 20-25 bij elkaar. En dan iedere avond zelf, plus opdrukken, daar gebruik je ook je buikspieren bij. En ik dans verder.
||
![]() |
Citaat:
Dit is afhankelijk van geslacht, leeftijd, eetpatroon, lichaamsbouw, training, rust, inzet, motivatie en nog wel een aantal andere dingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je onderste buikspieren kun je trainen door je voeten op een plateau te leggen. Als je zorgt dat je benen een hoek van 90 graden maken met je romp, en je onderbenen een hoek van 90 graden met je bovenbenen kun je die trainen. Je kunt je onderbenen dan het best ergens op laten rusten en dan volledig opkomen, zodat je met je borst bijna je knie-en raakt. Zoiets...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @karo'ke Je kan ook de volgende manier proberen: Je ligt plat op de grond (op je rug) en heft uw benen gelijktijdig zo'n 10-15 cm op. Niet te hoog, want dan heeft het geen effect. Nu probeer je ze zo lang mogelijk omhoog te houden, je zal het wel voelen. Als dit te moeilijk is om mee te beginnen, kan je ook je (vlakke) handen onder je bips leggen, dit zou één of ander hefboomeffect hebben, waardoor het minder lastig wordt. In de plaats dan ze stil te houden (want dit is het lastigst), kan je ze ook optillen. Gewoon ff verschillende manieren proberen en zo zie je wel wat je het beste ligt. Die methode die ik hierboven beschreef moest ik vroeger doen in de judo en ik had blokjes. (deed ook nog gewone set-ups) Weet je, door die sportieve topics heb ik ook zin gekregen iets te doen aan mijn conditie. ![]() |
![]() |
|
Als ik boven ben bij situps houd ik het 3 tellen (2 seconden) vast en ga dan weer helemaal naar beneden. Dit zo'n 40 keer 2 setjes.
Mijn buikspieren zijn wel heel goed zichtbaar maar ze zijn een beetje ongelijk. Aan de rechterkant zit een blokje iets hoger dan aan de linkerkant zeg maar. Weet iemand toevallig hoe dit kan of heb je dat ook?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
buikspieren!!! druiveke | 46 | 16-11-2003 17:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buik trainen Martijngr | 21 | 07-03-2003 13:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoe werk je een bierbuik weg? Muizzz | 18 | 04-03-2003 07:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Spieren kweken... MisterImpossible | 25 | 15-04-2002 20:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel sit ups (optrekjes) kunnen jullie in een minuut? fruitmand | 15 | 04-10-2001 01:30 |