Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 08:47
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 30-03-2004 @ 22:22 :
Die hebben de grote meesters flink in waarde doen dalen ja, met sets van 30 cd's van dezelfde componist voor 50 euro ofzo, misschien nog minder.
Ach, dan luistert Jan Modaal ook eens naar Mozart in plaats van de Abba-verzamelbox.

Kruidvat sponsort tegenwoordig trouwens ook klassieke concerten.
Advertentie
Oud 31-03-2004, 09:27
chipmunk
chipmunk is offline
Opgegroeid met klassieke muziek, op mijn vijfde begonnen met viool spelen en verder nog cello gespeeld en nu vooral gitaar. Mijn ouders en zus luisteren vooral klassiek, het huis staat er mee vol, ga van kleins af aan al veel naar uitvoeringen, ook opera's enzo, wat ik mooi vind? hmm, veel te veel.

Ohja, en die kruidvatboxen zijn best te doen hoor, de uitvoeringen ervan worden geloof ik ook steeds beter.
Oud 31-03-2004, 09:38
Verwijderd
Citaat:
chipmunk schreef op 31-03-2004 @ 10:27 :
Ohja, en die kruidvatboxen zijn best te doen hoor, de uitvoeringen ervan worden geloof ik ook steeds beter.
Kruidvat koopt toch gewoon de rechten op die uitvoeringen?
Oud 31-03-2004, 09:44
chipmunk
chipmunk is offline
Ja, geloof het wel, maar de soorten boxset zijn wel veranderd, eerst had je vooral die lelijke grote boxen met een hoofd van een componist erop enzo, nu al veel meer en meerdere soorten. Ach,meeste klassieke cd's zijn wel redelijk te doen, ik heb ooit nog maar een keer een cd gekocht met piano muziek dat was echt onluisterbaar zo slecht, haha.
Oud 31-03-2004, 12:13
Daevrem
Daevrem is offline
Wie zegt dat de muziek slecht is als het onluisterbaar is?
Oud 31-03-2004, 12:14
Verwijderd
Ik was Haydn nog vergeten bij mij favorieten
Oud 31-03-2004, 14:03
chipmunk
chipmunk is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 31-03-2004 @ 13:13 :
Wie zegt dat de muziek slecht is als het onluisterbaar is?
Nou, het waren wel luisterbare stukken, vooral populairdere piano stukken die als ze goed uitgevoerd worden goed klinken, daar had ik het niet over, maar dit klonk meer als een elektrische piano en het was gewoon bijzonder slecht gespeeld en dat kon je horen, en het klonk meer als een amateur en daar koop ik geen cdtjes voor. En de produtie klonk ook nog eens bijzonder kut en kaal, maarja, kun je ook wel verwachten voor een cdtje van 5 guldens, hehe.
Oud 31-03-2004, 14:27
Daevrem
Daevrem is offline
Ik kijk meestal even naar de uitvoerders. Als dat iemand is van een beetje naam dan weet je vaak wel dat de opnames goed zijn. Ik heb bij kruitvat ooit een box met alle Beethoven Piano concerto's en enkele sonatas gekocht gespeeld door Emil Gilels en die waren wel ok. Ik vind dan wel dat Arrau enkele sonatas beter speelt maar dan zijn details enzo.
Oud 31-03-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 31-03-2004 @ 15:27 :
Ik kijk meestal even naar de uitvoerders.
Als er überhaupt een naam opstaat, he.
Oud 31-03-2004, 17:41
Daevrem
Daevrem is offline
Misschien zijn die hele slechte wel gewoon door een computer gespeeld...
Oud 31-03-2004, 18:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 28-09-2003 @ 21:50 :
goh, klassieke muziek.. word dat nog steeds gemaakt? en is het dan wel klassiek? aangezien iets nieuws niet echt klassiek is?
Je hebt zoiets als 'modern klassiek' maar bovendien kunnen we toch best luisteren naar muziek die 200 jaar geleden is gemaakt?

TS: Ik luister (en speel) klassiek, ja.
Oud 31-03-2004, 19:23
kuivaar
kuivaar is offline
Ik ben eigenlijk ook opgegroeid met klassieke muziek, ik ben later ook pop gaan luisteren. Ik heb alleen niet zo heel veel verstand van klassieke muziek, maar ik vind wel dat er veel mooie stukken zijn.
Ik speel nu zelf ook klassiek gitaar dus ik luister nu ook veel naar klassieke gitaarmuziek. Dat is ook best mooie muziek.
Oud 24-02-2005, 16:08
geriber
geriber is offline
ik speel zelf in een orkest (viool), maar ik luister eigenlijk nooit naar symfonien.
Ik hou meer van strijkkwartetten, -sextetten, pianotrio's, viool&piano, etc. dus wat minder instrumenten.
Op het moment luister ik vooral Dvorak, Bach en Brahms, maar er is nog een heleboel dat ik nog niet ken
wat ik ook heel leuk vind is partituur lezen. Meelezen met wat je hoort. Het klinkt saai, maar het is leuk, als je dan later naar de muziek luistert valt je meer op en je leert er veel van.
Oud 24-02-2005, 17:22
Roxy
Roxy is offline
mega oud

Regels voor berichten