Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 10:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb meer klappen op m'n kop gehad in het centrum (de veiligste buurt in Amsterdam zo ongeveer misschien m.u.v Oud-Zuid), dan in Osdorp/Zuid-oost
Advertentie
Oud 31-03-2004, 10:55
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 11:54 :
Ik heb meer klappen op m'n kop gehad in het centrum (de veiligste buurt in Amsterdam zo ongeveer misschien m.u.v Oud-Zuid), dan in Osdorp/Zuid-oost
en dat kunnen vast wel 100 familieleden en kennissen bevestigen, uiteindelijk komt het toch ook een beetje op je eigen instelling en houding aan.
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 11:51 :
toevallig een slecht iets meegemaakt? k heb hier in t centrum meer shit meegemaakt dan in Osdorp. Hoewel ik blij ben dat ik niet meer in Osdorp woon omdat t zo'n teringeind was, heeft osdorp toch wel wat speciaals
1 slecht iets? Dan zou er nog niets verkeerds zijn. In Bos en Lommer waar mijn tante woont is zo nog de enige blanke in de gehele straat. Afval wordt daar op straat gesmeten, criminaliteit viert hoog tij. Normale winkels moeten sluiten omdat ze overspoeld worden met diefstallen en overvallen. Het osdorp plein daar durft een normaal mens niet meer over straat te gaan.

en dan kunnen jullie wel zeggen dat jullie er nog nooit iets van gemerkt hebben, maar dat is natuurlijk een enorme dooddoener en ik weet zeker dat veel mensen het met me eens zijn. Te peilen aan de verrechtsing van onze maatschappij.
Levitating Nun
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 11:55 :
en dat kunnen vast wel 100 familieleden en kennissen bevestigen*
Oud 31-03-2004, 10:57
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 11:55 :
1 slecht iets? Dan zou er nog niets verkeerds zijn. In Bos en Lommer waar mijn tante woont is zo nog de enige blanke in de gehele straat. Afval wordt daar op straat gesmeten, criminaliteit viert hoog tij. Normale winkels moeten sluiten omdat ze overspoeld worden met diefstallen en overvallen. Het osdorp plein daar durft een normaal mens niet meer over straat te gaan.

en dan kunnen jullie wel zeggen dat jullie er nog nooit iets van gemerkt hebben, maar dat is natuurlijk een enorme dooddoener en ik weet zeker dat veel mensen het met me eens zijn. Te peilen aan de verrechtsing van onze maatschappij.
Dat zijn van die zeikerds die niet naar buiten durven omdat ze zich gek laten maken door anderen. Wat je zegt over osdorpplein is echt bullshit, het is er elke dag hardstikke druk en blank osdorp durft echt de straat wel op. Bos en Lommer is inderdaad een beetje een zooitje maar jij overdrijft het wel heel erg. Die woningen daar zijn ook gewoon niks.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 11:54 :
Centrum is het meest criminele deel, btw. Meer diefstallen, meer moorden, meer geweld. Maarja, op zich wel logisch ivm uitgaanscentra enzo
Levitating Nun
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 11:55 :
In Bos en Lommer waar mijn tante woont is zo nog de enige blanke in de gehele straat. *
So what? Ik zat op zo'n zwarte school (vieze benaming eigenlijk). Ik was, samen met een meisje, de enige blanke en ik ben er toch niet slecht vanaf gekomen, alzegikhetzelf
Oud 31-03-2004, 10:58
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 11:57 :
Dat zijn van die zeikerds die niet naar buiten durven omdat ze zich gek laten maken door anderen. Wat je zegt over osdorpplein is echt bullshit, het is er elke dag hardstikke druk en blank osdorp durft echt de straat wel op. Bos en Lommer is inderdaad een beetje een zooitje maar jij overdrijft het wel heel erg. Die woningen daar zijn ook gewoon niks.
wellus, nietus, wellus, nietus
Oud 31-03-2004, 10:58
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 11:57 :
Centrum is het meest criminele deel, btw. Meer diefstallen, meer moorden, meer geweld. Maarja, op zich wel logisch ivm uitgaanscentra enzo
En al die smerige studenten niet te vergeten Ik vind het hier in osdorp stukken frisser eerlijk gezegd en ook veel opener. Mensen moeten zich gewoon niet zoveel in hun hoofd halen.
Oud 31-03-2004, 10:59
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
nova7 schreef op 31-03-2004 @ 10:22 :
Door het toestroom van buitenlanders vervagen de normen en de waarden en gaat Nederlandse cultuur verloren. Wat vinden jullie ervan? Wat verstaan jullie onder Nederlandse cultuur?

Ik vind dat mensen het vooral bij zichzelf moeten zoeken en niet de schuld aan iemand anders geven.

alle culturen op de wereld trekken vroeg of laat allemaal naar elkaar toe.

de nederlandse cultuur gaat niet verloren, maar neemt goede dingen van anderen over en zo de doen de anderen dat ook bij de nederlanders.
Oud 31-03-2004, 10:59
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 11:58 :
wellus, nietus, wellus, nietus
ja je kunt er wel een spelletje van maken en het op mijn linkse oogkleppen gooien, maar ik heb blijkbaar meer plezier in het leven dan jij met je zwartkijkers.
Oud 31-03-2004, 11:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 11:58 :
En al die smerige studenten niet te vergeten Ik vind het hier in osdorp stukken frisser eerlijk gezegd en ook veel opener. Mensen moeten zich gewoon niet zoveel in hun hoofd halen.
Ja, dat vond ik ook toen ik daar woonde. En had een pesthekel erin als mensen buiten Amsterdam weer eens aan t zeuren waren over die buitenlanders in Amsterdam. Ik zat er nu zelf tussen en ik had niks te klagen
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 31-03-2004 @ 11:59 :
alle culturen op de wereld trekken vroeg of laat allemaal naar elkaar toe.

de nederlandse cultuur gaat niet verloren, maar neemt goede dingen van anderen over en zo de doen de anderen dat ook bij de nederlanders.
juist
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 11:59 :
ja je kunt er wel een spelletje van maken en het op mijn linkse oogkleppen gooien, maar ik heb blijkbaar meer plezier in het leven dan jij met je zwartkijkers.
Oud 31-03-2004, 11:03
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Je wilt je gewoon links profileren om iemand te zijn en dat kan ik wel begrijpen. Het is makkelijker om links te zijn dan om realistisch te blijven. Kennelijk ben jij uit op een ramkoers .
Oud 31-03-2004, 11:04
Levitating Nun
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:03 :
Je wilt je gewoon links profileren om iemand te zijn en dat kan ik wel begrijpen. Het is makkelijker om links te zijn dan om realistisch te blijven. Kennelijk ben jij uit op een ramkoers .
Zie je wel LaResistance? Vroeg of laat komt die beschuldiging
Oud 31-03-2004, 11:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
owja, gaan we t daar even op gooien.

Heb je niks originelers te verzinnen?
Oud 31-03-2004, 11:06
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 12:04 :
owja, gaan we t daar even op gooien.

Heb je niks originelers te verzinnen?
Iemand die de hele tijd loopt te verkondigen hoe links hij wel niet is en hoe hij steeds wil worden verwezen naar de linkse kerk. Ik praat hem slechts na.
Teerbal
Teerbal is offline
zullen we ontopic blijven?
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Is dat alles wat je ervan kunt maken? Waarom zou ik mij links willen profileren als ik werkelijk zo'n last zou hebben van al die moslims die onze cultuur vervuilen? Waarom is rechts realistisch en links makkelijk? Misschien ben jij wel gewoon een doemdenker en ben ik de vrolijke realist. Wat jij wil maat. Ga je donderdagavond ook lekker een turkze pizza halen bij de shopperhal? Gezelligggg
Oud 31-03-2004, 11:07
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 12:04 :
Zie je wel LaResistance? Vroeg of laat komt die beschuldiging
het is een uitweg, maar wel een doodlopende, laat hem lekker dolen
Oud 31-03-2004, 11:07
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 12:06 :
Is dat alles wat je ervan kunt maken? Waarom zou ik mij links willen profileren als ik werkelijk zo'n last zou hebben van al die moslims die onze cultuur vervuilen? Waarom is rechts realistisch en links makkelijk? Misschien ben jij wel gewoon een doemdenker en ben ik de vrolijke realist. Wat jij wil maat. Ga je donderdagavond ook lekker een turkze pizza halen bij de shopperhal? Gezelligggg
Ik ben niet rechts. Over in hokjes stoppen gesproken, de shopperhal...
Oud 31-03-2004, 11:08
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:06 :
Iemand die de hele tijd loopt te verkondigen hoe links hij wel niet is en hoe hij steeds wil worden verwezen naar de linkse kerk. Ik praat hem slechts na.
wie begon er over de linkse kerk?
Oud 31-03-2004, 11:09
Levitating Nun
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 12:07 :
het is een uitweg, maar wel een doodlopende, laat hem lekker dolen
nou doe je hetzelfde...was chiquer geweest als je dat niet had gedaan
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:07 :
Ik ben niet rechts.
ow ik dacht dat jij steeds liep te verkondige rechts te zijn en daarnaar verwezen wilde worden dus ik dacht laat ik eens aardig zijn

Ontopic, de nederlandse cultuur gaat niet verloren maar ontwikkelt zich onder invloed van turken en teerballen.
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 11:49 :
Ziedaar! Drie voorbeelden en geen van allen negatief.
En nu niet aankomen met: "linkse kerk gangers, jullie willen het niet zien", want dat ken ik al

ben niet links trouwens
hier werd het eerst over links gesproken
Oud 31-03-2004, 11:10
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:09 :
chique
Levitating Nun
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:09 :
door een niet-links iemand
Gatara
Gatara is offline
nu we toch off-topic aan t kletsen zijn: ik ga even lunchen.
Oud 31-03-2004, 11:11
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Hier begin je over links, terwijl ik dat woord niet 1 keer heb genoemd.
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 12:10 :
nu we toch off-topic aan t kletsen zijn: ik ga even lunchen.
mjam lekker....Turks brood?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 12:11 :
mjam lekker....Turks brood?
nee, oer-hollands
Oud 31-03-2004, 11:12
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:11 :
Hier begin je over links, terwijl ik dat woord niet 1 keer heb genoemd.
zeg waar ben jij mee bezig?

ik ga ook maar eens lunchen
Oud 31-03-2004, 11:13
Levitating Nun
Volgens mij begon ik over links
Oud 31-03-2004, 11:13
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 31-03-2004 @ 12:12 :
zeg waar ben jij mee bezig?

ik ga ook maar eens lunchen
Ik heb je beweringen even afgemaakt.
Oud 31-03-2004, 11:14
Levitating Nun
this is going nowhere
Oud 31-03-2004, 11:46
Teerbal
Teerbal is offline
Beetje knullige manier van een discussie voeren
Oud 31-03-2004, 11:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 12:46 :
Beetje knullige manier van een discussie voeren
Gooi maar eens een constructieve stelling op dan.
Oud 31-03-2004, 12:00
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 12:58 :
Gooi maar eens een constructieve stelling op dan.
Zonde van de moeite als ik het offtopic beleid hier aanschouw.
Oud 31-03-2004, 12:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 13:00 :
Zonde van de moeite als ik het offtopic beleid hier aanschouw.
Proberen kan geen kwaad
Oud 31-03-2004, 12:06
Tox
Tox is offline
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 11:33 :
Eigenlijk moet je het zo lezen: "...heeft de VOC hele buitenlandse volken vermoord en gedwongen laten emigreren"

Sorry....beetje offtopic, maar kon het niet laten...
nee ook veel duitsers en dergelijke hebben voor de VOC gewerkt.

Citaat:
Teerbal schreef op 31-03-2004 @ 11:31 :
Ik neem aan dat je doelt op de Hugonoten uit de Franse regio?
oa ja, maar waren er nog wel meer
Oud 31-03-2004, 12:06
Joostje
Joostje is offline
Ik zag gisteravond nog een turkse jongen een meisje helpen de schommel goed te doen. Op het veldje daarnaast waren twee turkse meisjes met een hollands jongetje aan het voetballen

Maar, wat moet nou precies behouden worden van de nederlandse cultuur, en hoe wordt deze aangetast?
Oud 31-03-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2004 @ 12:00 :
Ja, dat vond ik ook toen ik daar woonde. En had een pesthekel erin als mensen buiten Amsterdam weer eens aan t zeuren waren over die buitenlanders in Amsterdam. Ik zat er nu zelf tussen en ik had niks te klagen
Uh huh, zo is het hier ook. Mijn moeder woont sinds kort in het plaatselijke ghetto en in al die keren dat ik haar ('s avonds!) op zocht heb ik niets vervelends meegemaakt, en m'n moeder evenmin.
Oud 31-03-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 31-03-2004 @ 13:06 :
Maar, wat moet nou precies behouden worden van de nederlandse cultuur, en hoe wordt deze aangetast?
Elke avond boerenkool met worst eten en vanavond op je klompen Oranje aanmoedigen!
Oud 31-03-2004, 12:41
Zaina
Zaina is offline
Over Oranje gesproken. Daar zitten tegenwoordig ook alleen maar negers in.
Oud 31-03-2004, 13:16
Shitonya
Shitonya is offline
Dat de nederlandse cultuur verdwijnt door de binnenstromende allochtonen is misschien een klein beetje de reden, want dan kun je weer het argument "cultuurverrijking" opgooien (lees shoarma tentjes, de chinees, kleding)

Maar als je naar het stereotype kijkt "tulpen, molens, klompen", tja ... die zijn al heel wat jaartjes uit de mode, dus omdat nou cultuur te noemen is absurd.

Onze cultuur...daar kun je gewoon moeilijk een korte definitie van breien en veranderd ook steeds, gedeeltelijk door alle allochtonen die hun eigen cultuur meebrengen en gedeeltelijk door onszelf.
Voorbeeld: Er is opeens een moskee uit de grond gegegroeid... weer een "cultuurverrijking"
Oud 31-03-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 14:16 :
Maar als je naar het stereotype kijkt "tulpen, molens, klompen", tja ... die zijn al heel wat jaartjes uit de mode, dus omdat nou cultuur te noemen is absurd.
Dat is nooit onze cultuur geweest, maar gewoon een marketingtruuk om domme Amerikaanse toeristen grote nepjoints en porceleinen klompen te laten kopen.
Oud 31-03-2004, 13:52
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2004 @ 14:39 :
Dat is nooit onze cultuur geweest, maar gewoon een marketingtruuk om domme Amerikaanse toeristen grote nepjoints en porceleinen klompen te laten kopen.

Tja...zoals Belgen met Vlaamse friet en Duitsers met hun Bradwurst.....you've got a point there
Oud 31-03-2004, 14:01
Verwijderd
We veramerikaniseren inderdaad zienderogen, iets wat absoluut niet wenselijk is en moet worden tegengegaan. Ik pleit voor het behoud van onze europese cultuur, en het afzweren van die grote mate van amerikaanse maatschappelijke negatiefe invloeden die hier binnendringen en worden aanbeden door een stel losers. Oftewel, we willen alleen hun goederen en verder niets van ze hebben op politiek/cultureel gebied.
Oud 31-03-2004, 14:13
Gatara
Gatara is offline
Nederlander vreest verlies eigen cultuur
31-03-2004

Driekwart van de Nederlanders is van mening dat Nederland over een eigen cultuur beschikt. Tegelijk is 64 procent bang dat Nederland die cultuur aan het verliezen is. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van het KRO-televisieprogramma Reporter onder 990 mensen.

Als belangrijkste bedreiging voor het voortbestaan van de Nederlandse cultuur noemt 27 procent de toestroom van migranten. De invloed van de Europese Unie wordt door bijna een vijfde van de respondenten gezien als een inbreuk op de cultuur.

Om de Nederlandse cultuur toch te waarborgen vinden zes op de tien ondervraagden dat de Nederlandse cultuur dwingend aan nieuwkomers opgelegd moet worden.

Overigens vindt 46 procent dat Nederland de grenzen maar helemaal moet sluiten voor immigranten. Eenderde is tevreden met het huidige vreemdelingenbeleid. Zes procent vindt dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) haar beleid ruimhartiger moet oplossen.
http://nieuws.nl/

-----

veel zeg.. 990 mensen

Regels voor berichten