Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 10:15
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 01-04-2004 @ 09:53 :
-naar mijn mening kan je ook beter patat thuis maken dan bij de mac eten. Dat meisje zei dat ze het 40 punten dieet deed. Een big mac bijv. hakt er dan gelijk in, das volgens mij wel 10 punten. Dan is er bijna geen ruimte meer voor groente en fruit. je moet immers ook ontbijten etc. Dus als je thuis gewoon patat maakt is dat minder vet = dus gezonder.... zo bedoel ik het dus.
-groente en fruit kan je volgens mij onbeperkt eten omdat je toch op een keer wel vol zit. Maar te veel is nooit goed.
Er zijn wel meer dingen die 10 punten zijn...blijft er best ruimte over voor groente en fruit, die zijn nl maar 1 tot 3 punten, kun je toch nog behoorlijk wat van eten dus. Ook als je ontbijt met 2 boterhammen met beleg (8 punten) en tussen de middag 3 boterhammen met beleg eet (12 punten). 10 + 8 + 12 heb je nog 10 punten over voor groente en fruit. En zoals als al gezegd, 40 punten moet je minimaal binnen krijgen, als je er 5 overheen komt, dan is dat niet erg (eerder goed). De vetten van patat zijn btw meer de 'boosdoeners' dan de punten die het zijn, maar goed.

Patat die je thuis frituurt is volgens mij niet minder vet dan de patat bij de mac, dus ook niet gezonder. Zo zie ik het. Ik ben heel benieuwd wat volgens jouw dan het verschil is tussen gefrituurde patat thuis en gefrituurde patat bij de mac, daar probeer ik nou al de hele tijd achter te komen.

Groente en fruit kun je niet onbeperkt eten, je kunt teveel vitaminen binnen krijgen nl.
Oud 01-04-2004, 10:22
Basia
Basia is offline
Citaat:
Groente en fruit kun je niet onbeperkt eten, je kunt teveel vitaminen binnen krijgen nl.
volgens mij is het zo dat je een teveel aan vitamines gewoon weer uitplast. die worden dan niet meer opgenomen. het is geloof ik niet slecht ofzo.

en van sommigen hier snap ik echt niet dat ze een volle dag kunnen teren op zo weinig eten.
Oud 01-04-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 01-04-2004 @ 11:22 :
volgens mij is het zo dat je een teveel aan vitamines gewoon weer uitplast. die worden dan niet meer opgenomen. het is geloof ik niet slecht ofzo.
Volgens mijn dietiste is het wel slecht. Vitamine C en misschien nog een aantal plas je idd gewoon uit als je teveel binnen krijgt, maar dat is bij lang niet alle vitamines het geval. Van een teveel aan vitamines kun je bv. nierstenen krijgen.
Oud 01-04-2004, 10:26
Basia
Basia is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2004 @ 11:24 :
Volgens mijn dietiste is het wel slecht. Vitamine C en misschien nog een aantal plas je idd gewoon uit als je teveel binnen krijgt, maar dat is bij lang niet alle vitamines het geval. Van een teveel aan vitamines kun je bv. nierstenen krijgen.
hmm wissik niet. niet dat ik nou kilo's fruit per dag eet ofzo...
Oud 01-04-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 01-04-2004 @ 11:26 :
hmm wissik niet. niet dat ik nou kilo's fruit per dag eet ofzo...
Dan zal het wel meevallen met dat teveel aan vitamines, toch? 'k denk dat je echt behoorlijk veel moet eten en ook gedurende langere tijd, wil je bv. nierstenen er van krijgen. Het ging er alleen om dat je het niet volledig onbeperkt kunt eten.
Oud 01-04-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2004 @ 11:15 :
Patat die je thuis frituurt is volgens mij niet minder vet dan de patat bij de mac, dus ook niet gezonder. Zo zie ik het. Ik ben heel benieuwd wat volgens jouw dan het verschil is tussen gefrituurde patat thuis en gefrituurde patat bij de mac, daar probeer ik nou al de hele tijd achter te komen.
ik denk dat het vet thuis schoner is dan bij de mac. En ik ben een voorstander van overpatat omdat dat gewoon een stuk minder vet is. zo duidelijk?

Citaat:
Dan zal het wel meevallen met dat teveel aan vitamines, toch? 'k denk dat je echt behoorlijk veel moet eten en ook gedurende langere tijd, wil je bv. nierstenen er van krijgen. Het ging er alleen om dat je het niet volledig onbeperkt kunt eten.
dat is zo ja..

maar ik heb altijd geleerd, alles waar TE voor staat is slecht.
Oud 01-04-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 01-04-2004 @ 13:08 :
ik denk dat het vet thuis schoner is dan bij de mac. En ik ben een voorstander van overpatat omdat dat gewoon een stuk minder vet is. zo duidelijk?
Je had het niet meteen over ovenpatat. Dat het vet schoner is, zou je idd wel gelijk in kunnen hebben. Maar ik weet niet hoeveel dat uit maakt voor het 'ongezond zijn voor de lijn'.

Citaat:
Dat is toch geen maar dan? Das ook wat ik zeg.
Oud 01-04-2004, 13:46
nokki
nokki is offline
vandaag is mn zusje jarig, en we hebben heeeel lekkere vlaai en taartjes enzo........
ik heb (om een beetje mee te feesten) een half broodje extra gegeten smiddags
bij mij is het als ik eenmaal een hapje van iets lekkers neem (zoals bijv een klein hapje vlaai) dan kan ik niemeer stoppen en mislukt mn hele lijnpoging hahaha..
ben nu (na 3 daagjes) 1 kg kwijt
Oud 01-04-2004, 14:47
sublime
sublime is offline
Citaat:

behalve TEvreden (heb ik er dan nog achteraan geleerd)
Oud 01-04-2004, 15:04
Sawna
Sawna is offline
ik ben sinds gister ook weer begonnen. Ben best klein (zo'n 1.68m dus) en weeg nu 60 kg. Dat lijkt niet zo heel erg veel maar het is nogal rottig verdeeld (en heb dunne = lichte botten, maar wel aanleg om dik te worden). yaw

ik kon het vanmiddag niet laten en heb wat van die pepermunt krijtjes gegeten
Oud 01-04-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2004 @ 14:36 :
Je had het niet meteen over ovenpatat. Dat het vet schoner is, zou je idd wel gelijk in kunnen hebben. Maar ik weet niet hoeveel dat uit maakt voor het 'ongezond zijn voor de lijn'.
ik weet eigenlijk niet of schoner vet beter is voor de lijn, iig beter voor je gezondheid.

Citaat:
Het zal misschien schoner zijn, en in die zin gezonder. Maar thuis gefrituurde patat heeft echt net zoveel calorieën als eenzelfde hoeveelheid McDonalds patat, dat maakt dus echt niet uit. En als je er sla bij eet is het dus helemaal niet zo ongezond. Tuurlijk, gekookte aardappels zijn beter, maar voor een keertje kan het heus wel zonder meteen je dieet te verpesten.
nee tuurlijk hoef je niet alleen maar gekookte aardappels te eten. Maar in kader van gezond.

Citaat:
behalve TEvreden (heb ik er dan nog achteraan geleerd)
hehe, daar heb je helemaal gelijk in

ik ga morgen ook zondigen denk ik. Ik ga morgen naar de efteling, en dan zal ik allicht een ijsje eten. Daarentegen verbrand je natuurlijk wel veel meer omdat ik dan de hele dag loop. Ach het gaat toch lekker, ik moet wel wat kunnen hebben!

@ de mensen die lijnen, hoe lang zijn jullie al serieus bezig?
Oud 01-04-2004, 15:20
Verwijderd
ik me de hele tijd schuldig voelen dat ik veel bananen eet, zitten er maar ongeveer 75 calorien in
Oud 01-04-2004, 16:02
MieX
MieX is offline
Ik heb gister sochtends en smiddags 2 boterhammen met mager beleg (filet americain en rosbief) gegeten, tussendoor 2 appels en savonds zelfgemaakte huzarensalade met een paar stukjes stokbrood, dan zit ik op ongeveer 35 punten. Ik heb gisteren dus om half 9 savonds nog een boterham en wat biscuitjes gegeten om toch boven de 40 punten uit te komen, vandaag heb ik tussendoor ook nog wat meer gegeten dus ik denk dat ik er vandaag wel goed aan ga komen, maar ik heb eerder dus ook al dagen gehad dat ik moeite moest doen om boven de 30 punten uit te komen, maar dan eet ik bijvoorbeeld niet genoeg fruit en mis ik dus wel iets, maar ik ga nu harder mn best doen.

(hoewel ik al wel gezondigd heb met de gratis nieuwe snack-a-jacks smaak die ze uitdeelden op t station )
Oud 01-04-2004, 16:14
Gothic
Gothic is offline
Hmz wat doe je als je niet te zwaar bent, maar wel iets dunner wil worden? Afvallen zou niet de optie moeten zijn, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten...

ik sport 4x per week eet goed (minstens 6 boterhammen, goed avondeten, fruit, groente ed).

Maar ik wil (net als bijna elke vrouw vast) geen buikje meer hebben en niet meer zulke dikke bovenbenen en kont hebben. Ik heb in jaar tijd bijna 10 cm omtrek bij m'n heupen erbij gekregen en die wil ik er weer af hebben ...
Oud 01-04-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2004 @ 17:14 :
Hmz wat doe je als je niet te zwaar bent, maar wel iets dunner wil worden? Afvallen zou niet de optie moeten zijn, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten...

ik sport 4x per week eet goed (minstens 6 boterhammen, goed avondeten, fruit, groente ed).

Maar ik wil (net als bijna elke vrouw vast) geen buikje meer hebben en niet meer zulke dikke bovenbenen en kont hebben. Ik heb in jaar tijd bijna 10 cm omtrek bij m'n heupen erbij gekregen en die wil ik er weer af hebben ...
-om het buikje weg te krijgen, buikspier oefeningen. En de armen met behulp van gewichten.
en mss gezonder eten, dan verlies je meestal gelijdelijk aan gewicht. door die paar kilo wordt de kont minder dik en de buik minder vet etc.
suc6
Oud 01-04-2004, 17:32
PardonMe
PardonMe is offline
Nou ik denk dat het vandaag best goed gegaan is!
Veel bewogen vandaag.. ik had een volleybal toernooi van school...
eigenlijk normaal gegeten, eigenlijk iets te weinig maybe.. (yoghurt met banaan als ontbijt, vanmiddag een broodje met salami, een kopje bouillon en een sinaasappel.. en net een halve pizza.. (tja dat laatste komt niet zo goed uit als je 'aan de lijn' bent, maarja ik heb het niet altijd voor het zeggen thuis..)

Wel een chocolade koekje gesnoept tussendoor.
Maar ik vind dat je jezelf ook weer niet alles moet ontzeggen.. Het moet wel leuk blijven..

Ik merk nu al dat 'punten' of 'caloriën' tellen niks voor mij is.. wat een gedoe eigenlijk..
Vraagje aan de mensen die dit wel doen; helpt het? En geniet je eigenlijk nog wel van je eten als je weet 'hoeveel het meetelt'?
Iemand die mij iets wil vertellen over haar evaringen met het punten dieet?
Oud 01-04-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 01-04-2004 @ 17:02 :
(hoewel ik al wel gezondigd heb met de gratis nieuwe snack-a-jacks smaak die ze uitdeelden op t station )
Snack-a-jacks zijn niet zo mega slecht, hoor.
Oud 01-04-2004, 17:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Vandaag ging het eigenlijk best wel goed (pluspuntje voor mezelf).
- in tegenstelling tot gisteren, toen ging het wat minder -

Zometeen yoghurt met veel fruit, lekker. (avondeten)
Ook heb ik net gefitnessed, voelt toch wel goed als je actief bezig bent met je lichaam. Daar heb ik ook kwartiertje gejogged en beetje geroeid.

En het is hier wel lekker weer, misschien dat dat ook helpt. Al fiets ik nog steeds in winterjas met sjaal en (dunne) handschoenen aan.
Oud 01-04-2004, 17:41
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 01-04-2004 @ 18:32 :
Ik merk nu al dat 'punten' of 'caloriën' tellen niks voor mij is.. wat een gedoe eigenlijk..
Vraagje aan de mensen die dit wel doen; helpt het? En geniet je eigenlijk nog wel van je eten als je weet 'hoeveel het meetelt'?
Iemand die mij iets wil vertellen over haar evaringen met het punten dieet?
Je bent er dan meer bewust van wat je eet, hoeveel je binnenkrijgt. Zo weet je ook eerder wat je beter kunt laten staan of waar je juist redelijk wat van kunt eten.
(maar met wat logisch nadenken en een beetje kennis kun je dat ook wel bedenken)
Bij mij heeft het wel wat geholpen, maar ik ben er nu mee gestopt (eigenlijk omdat m'n vriend het wilde, die vond het maar niks en had liever dat ik gewoon ging eten). Wel weet ik nu het aantal calorien van de meeste dingen gewoon uit m'n hoofd, dus tel ik het eigenlijk automatisch al op..

Alleen deze week niet, nu probeer ik wat anders (wat geloof ik ook niet zo'n succes is).
Oud 01-04-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-04-2004 @ 18:41 :
(eigenlijk omdat m'n vriend het wilde, die vond het maar niks en had liever dat ik gewoon ging eten)
En wat je nu doet vindt ie dan wel goed? (Of 'mag' dat omdat het maar voor een weekje is? - Wat ga je daarna doen dan? Weer gewoon eten?)
Oud 01-04-2004, 17:49
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2004 @ 18:42 :
En wat je nu doet vindt ie dan wel goed? (Of 'mag' dat omdat het maar voor een weekje is? - Wat ga je daarna doen dan? Weer gewoon eten?)
Haha, nee, hij wil dat ik gewoon normaal eet. We hebben er vaak genoeg discussies over, maar het levert niets op.
Geen punten meer bijhouden wilde ik wel (voor hem) doen, ik wist toch wel alles uit m'n hoofd (maar ik weet dan niet of hij dat idee er bij had bedacht ).
En eh, ja, volgende week denk ik wat normaler eten, zo rond de 1250 kCal en wat meer bewegen, zodat ik hopelijk toch wat afval of slanker wordt.
Oud 01-04-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-04-2004 @ 18:49 :

En eh, ja, volgende week denk ik wat normaler eten, zo rond de 1250 kCal
Das ook niet echt normaal. Maar goed, als je normaal nog minder at, dan lijkt me dat iig een vooruitgang en bewegen is natuurlijk altijd goed.

@MieX: Je zou ook broodjes kunnen eten ipv boterhammen, is ook meer punten. (En/of gewoon zoals je nu doet wat meer eten, lijkt me ook wel verstandig.)
Oud 01-04-2004, 18:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 01-04-2004 @ 18:11 :
-om het buikje weg te krijgen, buikspier oefeningen. En de armen met behulp van gewichten.
en mss gezonder eten, dan verlies je meestal gelijdelijk aan gewicht. door die paar kilo wordt de kont minder dik en de buik minder vet etc.
suc6
Ik kan echt niet gezonder eten dan ik nu al doe. Ik eet echt precies volgens de aanbevolen hoeveelheden, zelfs nog wel meer groente.
Verder eet ik bijna tot nooit meer snoep of chocolade en iets van 1x per maand patat.
Verder weeg ik volgens sommige sites te licht volgens andere zit ik op de grens... BMI is 18. Natuurlijk zegt dat niets, maar ik moet niet afvallen...

En ik merk niet dat ik dunner word als ik afval, ik moet ook helemaal niet afvallen, want dan weeg ik gewoon te weinig, het moet dus op een andere manier...
Oud 01-04-2004, 18:33
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2004 @ 19:25 :
Ik kan echt niet gezonder eten dan ik nu al doe. Ik eet echt precies volgens de aanbevolen hoeveelheden, zelfs nog wel meer groente.
Verder eet ik bijna tot nooit meer snoep of chocolade en iets van 1x per maand patat.
Verder weeg ik volgens sommige sites te licht volgens andere zit ik op de grens... BMI is 18. Natuurlijk zegt dat niets, maar ik moet niet afvallen...

En ik merk niet dat ik dunner word als ik afval, ik moet ook helemaal niet afvallen, want dan weeg ik gewoon te weinig, het moet dus op een andere manier...
Sporten helpt iig om je lichaam 'strakker' te krijgen... Ik weet
niet in hoeverre je dat doet ed, maar is misschien een idee?
Oud 01-04-2004, 19:26
Verwijderd
Sporten dan idd, denk ik...bv. fitness en dan 'speciale' oefeningen.
Oud 01-04-2004, 20:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Quiana schreef op 01-04-2004 @ 19:33 :
Sporten helpt iig om je lichaam 'strakker' te krijgen... Ik weet
niet in hoeverre je dat doet ed, maar is misschien een idee?
2x korfbaltraining, 1x korfbalwedstrijd, 1x jiu jitsu training per week
Oud 02-04-2004, 09:37
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:

Bij de Mac ed gebruiken ze nog van die blokken vet, vast vet dus, meestal gebruik je thuis vloeibaar vet
Oud 02-04-2004, 15:28
Verwijderd
schop mij, ik heb eetbuien. vandaag in het tussenuur was echt te erg en nou alweer veel sultana's....tsja....slecht
Oud 02-04-2004, 16:36
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
WooF schreef op 02-04-2004 @ 16:28 :
schop mij, ik heb eetbuien. vandaag in het tussenuur was echt te erg en nou alweer veel sultana's....tsja....slecht
ik ken het heb vandaag bijna een heel zakje paaseitjes in mn eentje opgegeten en aaarghh ik snap echt niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn om dat nou te doen!!
Oud 02-04-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 17:36 :
en aaarghh ik snap echt niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn om dat nou te doen!!
Waarschijnlijk waren het hele lekkere paaseitjes?

Gebeurd is gebeurd. Probeer je er niet al te rot over te voelen. Als je er van genoten hebt, dan is daar ook wat voor te zeggen. Ga gewoon verder waar je gebleven was en probeer het volgende keer bij een paar eitjes te houden (zakje heel ver weg leggen of zelf heel ver weg gaan - eitjes beneden ergens achter in de kast, jij boven op zolder oid). Of iedereen verbieden om paaseitjes te kopen.
Oud 02-04-2004, 16:56
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2004 @ 17:38 :
Waarschijnlijk waren het hele lekkere paaseitjes?

Gebeurd is gebeurd. Probeer je er niet al te rot over te voelen. Als je er van genoten hebt, dan is daar ook wat voor te zeggen. Ga gewoon verder waar je gebleven was en probeer het volgende keer bij een paar eitjes te houden (zakje heel ver weg leggen of zelf heel ver weg gaan - eitjes beneden ergens achter in de kast, jij boven op zolder oid). Of iedereen verbieden om paaseitjes te kopen.
Ik heb dr wel van genoten ja, maar dat was maar van korte duur.. nu ben ik én misselijk, én heb ik spijt dat ik ze gegeten heb! Maar ik ga wel vol goede moed verder.. morgen ga ik naar een verjaardag en 's avonds uit eten, dus dan zal het lijnen ook niet echt heel goed lukken, maar vanaf zondag dr weer tegenaan! 'k Heb dr wel vertrouwen in dat het gaat lukken, alleen durf ik morgen niet op de weegschaal (zaterdag is mijn 'weegdag')
Oud 02-04-2004, 17:28
nokki
nokki is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 02-04-2004 @ 17:56 :
,zaterdag is mijn 'weegdag' [/B]
ik weeg me elke dag minstens 2 keer
Oud 02-04-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
nokki schreef op 02-04-2004 @ 18:28 :
Kan je beter niet doen, heeft ook niet echt veel zin...maar dat zal je zelf ook wel weten.
Oud 02-04-2004, 17:30
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
nokki schreef op 02-04-2004 @ 18:28 :
Oei, dat is echt niet goed! (maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet) Je gewicht is 's ochtends voor het ontbijt bijvoorbeeld heel anders dan 's avonds na het avondeten! Je gewicht schommelt de hele dag door, dus je kan je beter niet 2 keer per dag wegen. 1 keer per dag is eigenlijk al teveel. (van dat laatste weet ik niet of dat ook echt zo is, maar ik vind van wel..)
Oud 02-04-2004, 17:32
nokki
nokki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2004 @ 18:28 :
Kan je beter niet doen, heeft ook niet echt veel zin...maar dat zal je zelf ook wel weten.
ja is ook maja......
Oud 02-04-2004, 18:01
druiveke
druiveke is offline
voel me weer zo dik

en morgen moet ik achter een bikini of badpak gaan zoeken
wordt weer zo een depri dag
Oud 02-04-2004, 18:04
sublime
sublime is offline
@leonoor: jij had toch last van wel lijnen maar niet afvallen? ik had het daar met mn moeder over en die zei dat je ipv wegen ook een tijdje kon meten > dus bovenbenen bijvoorbeeld..

maar jij sport al heel lang vrij veel toch? want in dat geval zal het wel niet aan toenemende spiermassa liggen? maar iig, mss is het toch het proberen waard...
Oud 02-04-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 02-04-2004 @ 19:04 :
@leonoor: jij had toch last van wel lijnen maar niet afvallen? ik had het daar met mn moeder over en die zei dat je ipv wegen ook een tijdje kon meten > dus bovenbenen bijvoorbeeld..

maar jij sport al heel lang vrij veel toch? want in dat geval zal het wel niet aan toenemende spiermassa liggen? maar iig, mss is het toch het proberen waard...
Overwoog ik zelf ook idd, denk dat ik dat idd maar ga doen.

Ik heb heel lang vrij veel gesport, ben nu sinds een half jaar weer begonnen met echt sporten, daarvoor bewoog ik wel gewoon redelijk wat, maar sporte ik niet echt ivm gezondheidsklachten (nu gebruik ik pijnstillers als ik sport - mag van de fysio).

Dank je wel voor je reactie btw, vind het leuk dat je er aan denkt.
Oud 02-04-2004, 18:33
Verwijderd
Ik ben zelf ongeveer 1.73m en dan rond de 57 kilo.---> das dus niet echt zwaar.

Alleen ben ik de laatste tijd (laatste jaar ongeveer) wel flink aangekomen vergeleken vroeger (toen was ik echt een sprietje) Ik vind het opzich niet zo erg, alleen wel dat al het vet zich ophoopt bij mijn kont. En ook dat ik het idee heb dat ik iets breder wordt. Ik ben ook ongeveer een jaar aan de pil dus daar kan het ook aan liggen. Ik zit nou ook al ongeveer een jaar op fitness en ik doe daar ook wel heel veel aan om m'n kontspieren te trainen.

Maar ik zie niet echt resultaat, iemand enig idee hoe ik mijn kont (en misschien nog een beetje de rest van me lichaam) te laten afvallen?

Ik eet om eerlijk te zijn, eet ik niet extreem veel snoep, maar toch wel een paar x per week een stukje chocola, voor de rest eten wij thuis ook wel 1x per week patat en ook 1x per week gebakken aardappen en 1x per week pizza das natuurlijk ook niet al te goed voor mij en ik eet ook wel vaak lekker toastjes in het weekend ofzo. Maar ik vind het zo moeilijk om daar af te blijven als dat voor m'n neus staat.
Voor de rest ben ik vandaag begonnen met water drinken, misschien dat dat helpt, is ook wel goed voor mijn huid (puistjes)
Oud 02-04-2004, 18:43
Nuck
Nuck is offline
Het gaat echt goed bij mij, ben gewoon mijn eetgewoonten wat aan het aanpassen (kleinere hoeveelheden eten ) en ik voel me nu al veel beweeglijker. Het gaat bij mij dus niet zozeer om het afvallen, maar ik voel me echt erg goed nu
Oud 02-04-2004, 19:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
salieee schreef op 02-04-2004 @ 19:33 :
Ik ben zelf ongeveer 1.73m en dan rond de 57 kilo.---> das dus niet echt zwaar.

Alleen ben ik de laatste tijd (laatste jaar ongeveer) wel flink aangekomen vergeleken vroeger (toen was ik echt een sprietje) Ik vind het opzich niet zo erg, alleen wel dat al het vet zich ophoopt bij mijn kont. En ook dat ik het idee heb dat ik iets breder wordt. Ik ben ook ongeveer een jaar aan de pil dus daar kan het ook aan liggen. Ik zit nou ook al ongeveer een jaar op fitness en ik doe daar ook wel heel veel aan om m'n kontspieren te trainen.

Maar ik zie niet echt resultaat, iemand enig idee hoe ik mijn kont (en misschien nog een beetje de rest van me lichaam) te laten afvallen?

Ik eet om eerlijk te zijn, eet ik niet extreem veel snoep, maar toch wel een paar x per week een stukje chocola, voor de rest eten wij thuis ook wel 1x per week patat en ook 1x per week gebakken aardappen en 1x per week pizza das natuurlijk ook niet al te goed voor mij en ik eet ook wel vaak lekker toastjes in het weekend ofzo. Maar ik vind het zo moeilijk om daar af te blijven als dat voor m'n neus staat.
Dit zou ik zo getyped kunnen hebben, behalve dan dat ik niet meer fitness...

Als je het geheim gevonden heb, zeg het me...
Oud 02-04-2004, 19:42
Verwijderd
@MieX: Lengte: 1m75/Gewicht: 71 kg das toch helemaal geen echt overgewicht? Dan zou ik ook bijna overgewicht hebben.
Oud 02-04-2004, 20:00
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2004 @ 20:42 :
@MieX: Lengte: 1m75/Gewicht: 71 kg das toch helemaal geen echt overgewicht? Dan zou ik ook bijna overgewicht hebben.
Ik ben al 2 maanden bezig met afvallen, ik ben begonnen met 79 kilo
Oud 02-04-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 02-04-2004 @ 21:00 :
Ik ben al 2 maanden bezig met afvallen, ik ben begonnen met 79 kilo
Dan viel het overgewicht ook nog mee. En op het moment dat jij zei dat je overgewicht had, was het al niet meer zo (of je moet in heel korte tijd flink meer dan de helft van het totaal zijn afgevallen). 'k vind het btw wel knap dat je zo doorzet en fijn dat het ook lukt.
Oud 02-04-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-04-2004 @ 20:12 :
Dit zou ik zo getyped kunnen hebben, behalve dan dat ik niet meer fitness...

Als je het geheim gevonden heb, zeg het me...
whaha meisie
Oud 03-04-2004, 11:25
Verwijderd
oeps ik heb gister gezondigd
ben naar de efteling geweest.. ik heb een halve suikerspin, half doosje popcorn en een ijsje gegeten. maja wel de hele dag rondgerent.
de weegschaal stond gelukking niet hoger
Oud 03-04-2004, 11:50
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-04-2004 @ 21:23 :
2x korfbaltraining, 1x korfbalwedstrijd, 1x jiu jitsu training per week
Misschien 'speciale' oefeningen doen idd? (kun je ook bij de
sportschool voor informeren ed..)
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-04-2004 @ 12:25 :
oeps ik heb gister gezondigd
ben naar de efteling geweest.. ik heb een halve suikerspin, half doosje popcorn en een ijsje gegeten. maja wel de hele dag rondgerent.
de weegschaal stond gelukking niet hoger
Van één keer zal de weegschaal echt niet uitslaan hoor... (bovendien vind ik het ook niet superveel ed, maar goed.)

Wat ik me afvraag; wanneer moet je toegeven aan een honger
gevoel, en wanneer niet?

Ik merk nl dat als ik 's ochtends ontbijt (al is het maar een half
glas fruitontbijt oid), ik de hele dag door honger heb, buiten de
dingen om die ik normaal gesproken (zonder ontbijt dan) al eet..
Oud 03-04-2004, 12:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Quiana schreef op 03-04-2004 @ 12:50 :
Misschien 'speciale' oefeningen doen idd? (kun je ook bij de
sportschool voor informeren ed..)

Van één keer zal de weegschaal echt niet uitslaan hoor... (bovendien vind ik het ook niet superveel ed, maar goed.)

Wat ik me afvraag; wanneer moet je toegeven aan een honger
gevoel, en wanneer niet?

Ik merk nl dat als ik 's ochtends ontbijt (al is het maar een half
glas fruitontbijt oid), ik de hele dag door honger heb, buiten de
dingen om die ik normaal gesproken (zonder ontbijt dan) al eet..
's Avonds na het avondeten moet je niet meer toegeven aan honger. De meeste mensen eten 's avonds extra dingen en dat moet je gewoon niet doen, want het is deels uit verveling en gezelligheid.
Zoals Oprah wel eens zegt, als je honger krijgt na het avondeten is het je kont die zegt: zal ik eens wat vet hier verbranden of wil je het even voor me aanvullen... (die strekking iig )

Als jij maar een half glas fruitontbijt eet, eet je natuurlijk veel te weinig en moet je toegeven aan je honger. Als je goed ontbijt 's ochtends, zeg 2 boterhammen, zul je merken dat je minder honger krijgt. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd, want je moet de glucose aanvullen die 's nachts verbrand is, zodat je de dag weer doorkunt.

Wat je ook kunt doen is om de 2/3 uur een boterham eten, dan eet je niet teveel en heb je minder honger de hele tijd. Je lichaam heeft namelijk eens in de 2/3 uur wat nodig om je bloedsuikerspiegel weer normaal te maken, dus als je dan wat eet, voel je je meteen ook weer een stuk fitter...
Oud 03-04-2004, 14:23
Snowtje
Snowtje is offline
Ik eet:

Ontbijt: sinaasappel + glas melk

Middageten: Cracker met kaas + appel + halve liter water

Tussendoor: pakje droge crackers

Avondeten: 4aardappelen + 2 lepels groente en een vega-burger

Ik ga ook 2x per week fitnessen (loopband en fietsen+buikspieroefeningen)
En elke avond 1,5 uur hardlopen.

In het begin is het even wennen maar daarna val je er wel heel goed van af
Oud 03-04-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Snowtje schreef op 03-04-2004 @ 15:23 :
Ik eet:

Ontbijt: sinaasappel + glas melk

Middageten: Cracker met kaas + appel + halve liter water

Tussendoor: pakje droge crackers

Avondeten: 4aardappelen + 2 lepels groente en een vega-burger

Ik ga ook 2x per week fitnessen (loopband en fietsen+buikspieroefeningen)
En elke avond 1,5 uur hardlopen.

In het begin is het even wennen maar daarna val je er wel heel goed van af
Het is dan ook wel heel erg weinig. Kans dat je weer heel goed aan komt als je normaal gaat eten en/of minder gaat sporten is ook wel heel erg groot, als je het mij vraagt.
Topic gesloten

Regels voor berichten