![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Patat die je thuis frituurt is volgens mij niet minder vet dan de patat bij de mac, dus ook niet gezonder. Zo zie ik het. Ik ben heel benieuwd wat volgens jouw dan het verschil is tussen gefrituurde patat thuis en gefrituurde patat bij de mac, daar probeer ik nou al de hele tijd achter te komen. Groente en fruit kun je niet onbeperkt eten, je kunt teveel vitaminen binnen krijgen nl. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
maar ik heb altijd geleerd, alles waar TE voor staat is slecht. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
vandaag is mn zusje jarig, en we hebben heeeel lekkere vlaai en taartjes enzo........
![]() ik heb (om een beetje mee te feesten) een half broodje extra gegeten smiddags ![]() bij mij is het als ik eenmaal een hapje van iets lekkers neem (zoals bijv een klein hapje vlaai) dan kan ik niemeer stoppen en mislukt mn hele lijnpoging hahaha.. ben nu (na 3 daagjes) 1 kg kwijt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik ben sinds gister ook weer begonnen. Ben best klein (zo'n 1.68m dus) en weeg nu 60 kg. Dat lijkt niet zo heel erg veel maar het is nogal rottig verdeeld (en heb dunne = lichte botten, maar wel aanleg om dik te worden). yaw
ik kon het vanmiddag niet laten en heb wat van die pepermunt krijtjes gegeten ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ik ga morgen ook zondigen denk ik. Ik ga morgen naar de efteling, en dan zal ik allicht een ijsje eten. Daarentegen verbrand je natuurlijk wel veel meer omdat ik dan de hele dag loop. Ach het gaat toch lekker, ik moet wel wat kunnen hebben! @ de mensen die lijnen, hoe lang zijn jullie al serieus bezig? |
![]() |
|
Ik heb gister sochtends en smiddags 2 boterhammen met mager beleg (filet americain en rosbief) gegeten, tussendoor 2 appels en savonds zelfgemaakte huzarensalade met een paar stukjes stokbrood, dan zit ik op ongeveer 35 punten. Ik heb gisteren dus om half 9 savonds nog een boterham en wat biscuitjes gegeten om toch boven de 40 punten uit te komen, vandaag heb ik tussendoor ook nog wat meer gegeten dus ik denk dat ik er vandaag wel goed aan ga komen, maar ik heb eerder dus ook al dagen gehad dat ik moeite moest doen om boven de 30 punten uit te komen, maar dan eet ik bijvoorbeeld niet genoeg fruit en mis ik dus wel iets, maar ik ga nu harder mn best doen.
(hoewel ik al wel gezondigd heb met de gratis nieuwe snack-a-jacks smaak die ze uitdeelden op t station ![]()
|
Hmz wat doe je als je niet te zwaar bent, maar wel iets dunner wil worden? Afvallen zou niet de optie moeten zijn, maar ik weet niet hoe het anders zou moeten...
ik sport 4x per week eet goed (minstens 6 boterhammen, goed avondeten, fruit, groente ed). Maar ik wil (net als bijna elke vrouw vast) geen buikje meer hebben en niet meer zulke dikke bovenbenen en kont hebben. Ik heb in jaar tijd bijna 10 cm omtrek bij m'n heupen erbij gekregen en die wil ik er weer af hebben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en mss gezonder eten, dan verlies je meestal gelijdelijk aan gewicht. door die paar kilo wordt de kont minder dik en de buik minder vet etc. suc6 |
![]() |
|
Nou ik denk dat het vandaag best goed gegaan is!
Veel bewogen vandaag.. ik had een volleybal toernooi van school... eigenlijk normaal gegeten, eigenlijk iets te weinig maybe.. (yoghurt met banaan als ontbijt, vanmiddag een broodje met salami, een kopje bouillon en een sinaasappel.. en net een halve pizza.. (tja dat laatste komt niet zo goed uit als je 'aan de lijn' bent, maarja ik heb het niet altijd voor het zeggen thuis..) Wel een chocolade koekje gesnoept tussendoor. Maar ik vind dat je jezelf ook weer niet alles moet ontzeggen.. Het moet wel leuk blijven.. Ik merk nu al dat 'punten' of 'caloriën' tellen niks voor mij is.. wat een gedoe eigenlijk.. ![]() Vraagje aan de mensen die dit wel doen; helpt het? En geniet je eigenlijk nog wel van je eten als je weet 'hoeveel het meetelt'? Iemand die mij iets wil vertellen over haar evaringen met het punten dieet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vandaag ging het eigenlijk best wel goed (pluspuntje voor mezelf).
![]() - in tegenstelling tot gisteren, toen ging het wat minder - Zometeen yoghurt met veel fruit, lekker. (avondeten) Ook heb ik net gefitnessed, voelt toch wel goed als je actief bezig bent met je lichaam. Daar heb ik ook kwartiertje gejogged en beetje geroeid. En het is hier wel lekker weer, misschien dat dat ook helpt. Al fiets ik nog steeds in winterjas met sjaal en (dunne) handschoenen aan. ![]()
||
Citaat:
(maar met wat logisch nadenken en een beetje kennis kun je dat ook wel bedenken) Bij mij heeft het wel wat geholpen, maar ik ben er nu mee gestopt (eigenlijk omdat m'n vriend het wilde, die vond het maar niks en had liever dat ik gewoon ging eten). Wel weet ik nu het aantal calorien van de meeste dingen gewoon uit m'n hoofd, dus tel ik het eigenlijk automatisch al op.. Alleen deze week niet, nu probeer ik wat anders (wat geloof ik ook niet zo'n succes is). ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geen punten meer bijhouden wilde ik wel (voor hem) doen, ik wist toch wel alles uit m'n hoofd (maar ik weet dan niet of hij dat idee er bij had bedacht ![]() En eh, ja, volgende week denk ik wat normaler eten, zo rond de 1250 kCal en wat meer bewegen, zodat ik hopelijk toch wat afval of slanker wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() @MieX: Je zou ook broodjes kunnen eten ipv boterhammen, is ook meer punten. (En/of gewoon zoals je nu doet wat meer eten, lijkt me ook wel verstandig.) |
![]() |
||
Citaat:
Verder eet ik bijna tot nooit meer snoep of chocolade en iets van 1x per maand patat. Verder weeg ik volgens sommige sites te licht volgens andere zit ik op de grens... BMI is 18. Natuurlijk zegt dat niets, maar ik moet niet afvallen... En ik merk niet dat ik dunner word als ik afval, ik moet ook helemaal niet afvallen, want dan weeg ik gewoon te weinig, het moet dus op een andere manier...
||
Citaat:
niet in hoeverre je dat doet ed, maar is misschien een idee?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gebeurd is gebeurd. Probeer je er niet al te rot over te voelen. Als je er van genoten hebt, dan is daar ook wat voor te zeggen. Ga gewoon verder waar je gebleven was en probeer het volgende keer bij een paar eitjes te houden (zakje heel ver weg leggen of zelf heel ver weg gaan - eitjes beneden ergens achter in de kast, jij boven op zolder oid). Of iedereen verbieden om paaseitjes te kopen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
@leonoor: jij had toch last van wel lijnen maar niet afvallen? ik had het daar met mn moeder over en die zei dat je ipv wegen ook een tijdje kon meten > dus bovenbenen bijvoorbeeld..
maar jij sport al heel lang vrij veel toch? want in dat geval zal het wel niet aan toenemende spiermassa liggen? maar iig, mss is het toch het proberen waard... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb heel lang vrij veel gesport, ben nu sinds een half jaar weer begonnen met echt sporten, daarvoor bewoog ik wel gewoon redelijk wat, maar sporte ik niet echt ivm gezondheidsklachten (nu gebruik ik pijnstillers als ik sport - mag van de fysio). Dank je wel voor je reactie btw, vind het leuk dat je er aan denkt. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf ongeveer 1.73m en dan rond de 57 kilo.---> das dus niet echt zwaar.
Alleen ben ik de laatste tijd (laatste jaar ongeveer) wel flink aangekomen vergeleken vroeger (toen was ik echt een sprietje) Ik vind het opzich niet zo erg, alleen wel dat al het vet zich ophoopt bij mijn kont. En ook dat ik het idee heb dat ik iets breder wordt. Ik ben ook ongeveer een jaar aan de pil dus daar kan het ook aan liggen. Ik zit nou ook al ongeveer een jaar op fitness en ik doe daar ook wel heel veel aan om m'n kontspieren te trainen. Maar ik zie niet echt resultaat, iemand enig idee hoe ik mijn kont (en misschien nog een beetje de rest van me lichaam) te laten afvallen? Ik eet om eerlijk te zijn, eet ik niet extreem veel snoep, maar toch wel een paar x per week een stukje chocola, voor de rest eten wij thuis ook wel 1x per week patat en ook 1x per week gebakken aardappen en 1x per week pizza das natuurlijk ook niet al te goed voor mij en ik eet ook wel vaak lekker toastjes in het weekend ofzo. Maar ik vind het zo moeilijk om daar af te blijven als dat voor m'n neus staat. Voor de rest ben ik vandaag begonnen met water drinken, misschien dat dat helpt, is ook wel goed voor mijn huid (puistjes) |
![]() |
||
Citaat:
Als je het geheim gevonden heb, zeg het me...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
sportschool voor informeren ed..) Citaat:
![]() Wat ik me afvraag; wanneer moet je toegeven aan een honger gevoel, en wanneer niet? Ik merk nl dat als ik 's ochtends ontbijt (al is het maar een half glas fruitontbijt oid), ik de hele dag door honger heb, buiten de dingen om die ik normaal gesproken (zonder ontbijt dan) al eet.. ![]()
||
Citaat:
Zoals Oprah wel eens zegt, als je honger krijgt na het avondeten is het je kont die zegt: zal ik eens wat vet hier verbranden of wil je het even voor me aanvullen... (die strekking iig ![]() Als jij maar een half glas fruitontbijt eet, eet je natuurlijk veel te weinig en moet je toegeven aan je honger. Als je goed ontbijt 's ochtends, zeg 2 boterhammen, zul je merken dat je minder honger krijgt. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd, want je moet de glucose aanvullen die 's nachts verbrand is, zodat je de dag weer doorkunt. Wat je ook kunt doen is om de 2/3 uur een boterham eten, dan eet je niet teveel en heb je minder honger de hele tijd. Je lichaam heeft namelijk eens in de 2/3 uur wat nodig om je bloedsuikerspiegel weer normaal te maken, dus als je dan wat eet, voel je je meteen ook weer een stuk fitter...
|
![]() |
Ik eet:
Ontbijt: sinaasappel + glas melk Middageten: Cracker met kaas + appel + halve liter water Tussendoor: pakje droge crackers Avondeten: 4aardappelen + 2 lepels groente en een vega-burger Ik ga ook 2x per week fitnessen (loopband en fietsen+buikspieroefeningen) En elke avond 1,5 uur hardlopen. In het begin is het even wennen maar daarna val je er wel heel goed van af ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |