Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 23:03
Suqeunse
Suqeunse is offline
Hallo ik heb een vraagje. we zitten nu ongeveer in APRIL bijna...Is het mogelijk om van NG naar NT te gaan, ik denk dat het niet zo veel problemen gaat opleveren, want je laat alleen Biologie vallen. En ik bedoel in HAVO-4 he. Of is het officieel dat het niet kan ?
Oud 30-03-2004, 06:21
Verwijderd
Ik weet niet of het kan want ik weet niet wat het aangeboden pakket op havo is bij NG en NT
Je moet eventjes kijken wat er is met Scheikunde en Natuurkunde en Wiskunde (heb je daar op havo ook verschillende versies van?) want op havo is dat namelijk allemaal sk12,na12,wib2
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 08:44
Miracle
Miracle is offline
Op havo is ng en nt bijna hetzelfde. Alleen is scheikunde niet opgesplitst. Je moet dan dus alleen na12 en wib12 inhalen. Ik weet niet hoe goed je bent in wiskunde, maar dat lijkt me wel pittig.

Ik zou even overleggen op school.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 08:54
Dolores
Dolores is offline
Bij mij op school kan je tot op de helft van het jaar nog beslissen over te stappen, maar het wordt over het algemeen niet aangeraden, of je moet wel erg hoge cijfers hebben.. Maar officieel mag het dus wel (op mijn school dan).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:18
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Als je moeite hebt met na en wi, dan kun je wel overstappen, alleen dan zou ik biologie niet laten vallen.
Wib2 heb je op de havo volgs mij alleen nodig om technische studies en leraar wiskunde te doen.
Met biologie laten vallen snijd je veel wegen af, hoor!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 30-03-2004 @ 12:18:
Als je moeite hebt met na en wi, dan kun je wel overstappen, alleen dan zou ik biologie niet laten vallen.
Wib2 heb je op de havo volgs mij alleen nodig om technische studies en leraar wiskunde te doen.
Met biologie laten vallen snijd je veel wegen af, hoor!
WI-B2 is gewoon verplicht bij NT.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 30-03-2004 @ 12:19:
WI-B2 is gewoon verplicht bij NT.
Hij bedoelt dat het later niet als vereiste is voor een hbo opleiding. Ook zonder wib12 kun je naar bepaalde (technische) opleidingen. (voor de volledigheid: Als je N&G doet met economie1 en een gehele moderne vreemde taal (du12, frans12 oid) dan kun je later naar elke hbo opleiding. )

Sommigen vergeten alleen dat bepaalde kennis niet vereist is, maar wel érg handig. Als je al weet welke opleiding gaat doen, is het beter om je profiel daar volledig op aan te passen zodat het goed op elkaar aansluit. (alleen als je het écht zeker weet).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 30-03-2004 @ 12:57 :
Hij bedoelt dat het later niet als vereiste is voor een hbo opleiding. Ook zonder wib12 kun je naar bepaalde (technische) opleidingen. (voor de volledigheid: Als je N&G doet met economie1 en een gehele moderne vreemde taal (du12, frans12 oid) dan kun je later naar elke hbo opleiding. )

Sommigen vergeten alleen dat bepaalde kennis niet vereist is, maar wel érg handig. Als je al weet welke opleiding gaat doen, is het beter om je profiel daar volledig op aan te passen zodat het goed op elkaar aansluit. (alleen als je het écht zeker weet).
Helaas, latijn (of grieks) is bij sommige studies ook vereist. Enneh, die hele taal, waar is die verplicht voor?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
chielsen schreef op 30-03-2004 @ 18:45 :
Helaas, latijn (of grieks) is bij sommige studies ook vereist. Enneh, die hele taal, waar is die verplicht voor?
Dat meen je niet? Ik had het over hbo hé.

Die taal moet je hebben voor sommige opleiding rond de horeca geloof ik.
Oud 01-04-2004, 15:09
songeur
songeur is offline
Latijn en/of Grieks zijn alleen verplicht bij Klassieke Talen (wat me vrij logisch lijkt ), verder nergens voor.
Oud 01-04-2004, 15:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
songeur schreef op 01-04-2004 @ 16:09 :
Latijn en/of Grieks zijn alleen verplicht bij Klassieke Talen (wat me vrij logisch lijkt ), verder nergens voor.
Bij theologie is Grieks en/of Latijn volgens mij ook nog verplicht.
Oud 02-04-2004, 15:28
Fatality
Fatality is offline
Die studies zijn helemaal niet op HBO niveau.
Daarnaast wens ik je veel plezier met klassieke talen op HAVO..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten