Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals ik al zei vind ik verkering leuker klinken...het is natuurlijk wel zo dat je op een gegeven moment misschien technisch gezien wel een 'relatie' hebt...maar relatie vind ik te algemeen, ik heb ook een (zaken)relatie met m'n docent en een (vriendschaps)relatie met m'n beste vriend...dan zou je al moeten gaan preciseren, 'ik heb een liefdesrelatie'. En dat is omslachtig.
Verder vind ik 'relatie' zo serieus klinken...blegh, doe mij maar lekker verkering, ik ben jong en blij ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verkering klinkt alsof je nog zo`n klein kindje bent. *Denkt terug aan groep 6: "Wil jij verkering met mij?" * En absoluut niet serieus enzo. Ik ga voor relatie of gewoon met iemand hebben zeg maar. Ik zeg ook niet: "Ik heb al 9 maanden een relatie". Ik zeg: "Ik heb al 9 maanden met hem". Maar uit verkering en relatie dus relatie.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verveel je je ofzo?
![]() haha, maar even serieus, ik weet het niet. Verkering vind ik te 'oppervlakkig' klinken. "Wil je verkering met mij? Mag ik dan je handje vasthouden?" Alsof je op de basisschool zit ofzo. Ik zelf zeg eigenlijk ook nooit echt "ik heb een relatie". Ik heb het altijd over 'mijn vriend'. Vind verkering te jong klinken en relatie te oud.. Ofzo.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Respecteer mijn mening dan! ![]() ![]() ![]() 'Een mening respecteren' is je reinste onzin-uitdrukking...als jij iets zegt mag ik daar toch wel commentaar op leveren? Wat zullen we nou krijgen zeg! |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Uhmmmm... Ik zeg liever dat ik een relatie heb ( yes. kben 16...
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
re·´la·tie (de ~ (v.))
1 betrekking waarin personen, zaken, begrippen tot elkaar staan => verhouding 2 duurzame liefdesverhouding 3 persoon tot wie men in betrekking staat ver·´ke·ring (de ~ (v.)) 1 omgang tussen twee geliefden => vrijage Een relatie wordt het dus eigenlijk pas op langere termijn .. verkering lijkt me dus een betere benaming, inderdaad minder serieus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat ik ook wel het woord 'relatie' zou gebruiken, maar dan echt en uitsluitend alleen voor verhoudingen die behoorlijk serieus getint zijn. En, quite frankly, daar denk ik pas aan na m'n studententijd. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind de woorden allebei vreselijk...
ik (als het ooit zover komt) zou het denk ik gewoon hebben over m'n vriend(je)... en ik zeg nu ook wel, zij hebben "wat" of ze hebben met elkaar...
|
![]() |
verkering klinkt voor mij juist te kinds, alsof het niets voorstelt (kalverliefde, meer die kant op)...
ik hoop altijd dat het toch minstens een paar maanden duurt, dus spreek ik liever altijd van een relatie ![]() maar eigenlijk klinkt dat inderdaad weer té serieus... k weet t ook niet... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm, vaag. |
![]() |
|
ik zeg eigenlijk nooit mijn 'verkering' of mijn 'relatie'. Ik zeg gewoon: mijn vriend...
Vind verkering idd er onserieus klinken, daarom zeg ik het niet, en relatie juist weer zo zwaar. Maar ik denk dat ik zelf naar mijn idee toch meer een relatie heb dan verkering...
|
![]() |
naja 'verkering' klinkt gwoon zoow kinderlijk ik bedoel gwoon zoow van da zei ik oowk toen ik in groep 4 zat
![]() maar relatie daarintegen gaat wel erg ver.. ik bedoel het lijkt dan wel da je al heel lang die relatie hebt.. het klinkt heel volwassen enzo.. ![]() maar jah.. ik zeg eigenlijk oowk niet zoow van jah wij hebben verkering ik zeg meestal iets van 'wij hebben iets ja' dus.. ![]()
|
Wij hebben het er altijd over dat je 'iets met iemand hebt'
![]() Een vage benaming, het kan van alles beteken ![]() Verkering zei ik vroeger, maar ik vind het een beetje kinderlijk klinken, het doet me denken aan kindjes van 11 die net elkaar hadje vast durven te houden... Dan wordt het dus toch 'relatie'. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Kan een mens gek wordenals hij/zij geen seks heeft in zijn/haar leven? TheCreator | 33 | 09-06-2007 09:21 | |
Liefde & Relatie |
verkering? peterblaat | 50 | 22-10-2006 14:37 | |
Liefde & Relatie |
niet verliefd, wel een relatie? erwtje | 30 | 16-04-2004 14:36 | |
Liefde & Relatie |
Beweegredenen voor je relatie Verwijderd | 29 | 26-05-2003 11:43 | |
Liefde & Relatie |
Vriend(in): essentiëel of leuk voor erbij? Verwijderd | 45 | 29-01-2003 06:16 |