Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 18:24
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Ik bedoelde hoe je geesten zag in de zin van Goed/of kwaad of als wezen uit balance(das vaak een new age term..) of als een gemische reactie als een hoger opkomende gedachten die wij visualiseren(wetenschap?)
of als demonen, of als engelen ofzo... in die zin bedoelde ik hem..!

oke hoor je reactie wel !! ciau!
Oud 06-12-2003, 14:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 05-12-2003 @ 19:24:
Ik bedoelde hoe je geesten zag in de zin van Goed/of kwaad of als wezen uit balance(das vaak een new age term..) of als een gemische reactie als een hoger opkomende gedachten die wij visualiseren(wetenschap?)
of als demonen, of als engelen ofzo... in die zin bedoelde ik hem..!

oke hoor je reactie wel !! ciau!
Goed en kwaad vind ik een beetje een ruim begrip. Vooral in de geestenwereld. Sommige geesten hebben geen spatje kwaad in de zin, anderen doen kwaad zonder dat bedoeld te hebben of zich daarvan bewust te zijn en weer andere doen kwaad om het kwaad doen. Dus dat verschilt per geval.

Ik zie een geest als een persoon die nog niet klaar is of klaar wil zijn (om wat voor reden dan ook) om verder te gaan naar zijn volgende leven. Dus in zekere zin ook wel uit balans. De meesten hebben in dit leven onopgeloste zaken achter gelaten waardoor ze geen rust kunnen vinden en dus niet verder kunnen reincarneren.

Ik zie ze niet als een hogere macht. Het zijn normale personen zoals jij en ik die een reden hebben om te blijven hangen in dit leven en ook niet eerder zullen gaan dan dat hun probleem, vraagstuk, of iets anders opgelost is.

Ik hoop dat je tevreden bent met dit antwoord, voor nadere toelichting graag pm oid...
Oud 07-12-2003, 10:40
Weylyn
Weylyn is offline
Ik ben voor maar weinig dingen bang. Maar ik kan me niet verdedigen tegen iets wat ik niet kan zien en dat geeft me de kriebels.

Bovendien vind ik het immoreel om geesten op te roepen. Laat de doden in hun rust. Is er dan niets meer heilig?
Oud 08-12-2003, 16:04
seeker of ligt
Citaat:
Is er dan niets meer heilig?
Heilig betekend toch appart gezet door God ..?
is een geest, en nu hebben we het over het oproepen van geesten, appart gezet..? kan zon geest uberhaupt heilig zijn?
Oud 08-12-2003, 16:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 17:04:
is een geest, en nu hebben we het over het oproepen van geesten, appart gezet..? kan zon geest uberhaupt heilig zijn?
Bijbel spreekt ook over de Heilige Geest, dus neem bijna aan van wel als ik daar vanuit redeneer.
Oud 08-12-2003, 17:48
seeker of ligt
Citaat:
Bijbel spreekt ook over de Heilige Geest, dus neem bijna aan van wel als ik daar vanuit redeneer.
ja das zo.. maar ik bedoelde het meer in het verband van geesten oproepen...
Oud 08-12-2003, 17:51
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 08-12-2003 @ 17:04:
In dit geval niet. Dit is een uitdukking.
Iets wat heilig is is iets wat je niet hoort te verstoren. Daar zijn we het hopelijk over eens.
Oud 07-03-2004, 14:53
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
weees blij meid bevestiging van leven na de dood tenminste als wat je vertelt waar is en geen aandacht te kort komend verhaaltje is
Oud 09-03-2004, 16:21
Verwijderd
aah erug
ik heb het ook meegemaakt ging zo:

Ik en me beste vriendin waren glaasje draaien aant doen
en khad eigenluk nie veel in de gaten wat ik deed
tot dat het glaasje bewoog uit zich zelf.
We schrokken ons dood maar gingen veder.
Maar we kregen ook te horen dat hij hier in huis was.
en we hem konden zien.
Later kregen we un waarschuwing van
jullie krijgen problemen
We zijn glijk gestopt
en toen , toen zagen we iets wits op de trap
het bewoog en zag der wazug uit
Later toen die avond toen ik thuis was voelde ik me heel raar
en ik belde iemand op.
Later toen in bed tegen uur of 11
voelde ik kouwe lucht over me heen gaan leek net of
er iemand over me lichaam heen ging.
Ben toen in slaap gevallen.
Toen gebeurde er iets raars.
Ik kreeg ineens een flits te zien
en toen zag ik dat ik me in me polzen gesneden had.
Ik sgrok me dood en heb niet durfen te slapen.
De volgende nacht is precies zelfde gebeurd
maar kreeg ik paar iets van dood te horen
op me arm zit nu un snee van 25 cm
Vind zo eng en dit is al 3 dagen aan de gang
Ik kan der niet meer tegen
weet iemand wat ik kan doen

liefs, ik
Oud 15-03-2004, 16:23
MiNgKuH
MiNgKuH is offline
Hej.. echt balen! (loesje..) ik denk dat je wel erg in de problemen zit met die geest en dat hij je bang wil maken (wat al glukt is volgens mij) ik zla als ik jou wou was contact met hem gaan maken.. ik heb nog een vraagje voor de andere mensen hiero.. als je met meerdere mensen glaasje draait.. wie gaat de geest dan irriteren/pesten (enz..) als hij slecht is.. oftewel wie krijgt last van de geest.. en wat moet je doen las je glaasje draait en als je wilt stoppen?!
Greetz.. MiNgKuh
Oud 17-03-2004, 20:09
ijscoman
ijscoman is offline
Geesten oproepen is niet echt moeilijk zolang je maar geloofd in wat je doet en je moet het natuurlijk wel veilig doen. Het beste kun je als volgt te werk gaan: Koop of maak een Ouijabord (zoek maar op google wat dat is) en zet een glas omgekeerd op het bord.
1. Zeg: "Oh wijze geesten ik roep u aan kom tot mij"
2. Vraag of de geest er is ( geest bent u daar? etc) krijg je geen antwoord let dan op je concentratie en ga terug naar stap 1
3. Stel vragen zoals de naam van de persoon hoe de persoon gestorven is etc...

Veiligheids maatregelen:
1. Draag iets van zilver zoals een ketting of een ring.
2. Maak een circel van zout om jou en het Ouijabord heen.
3. Steek witte kaarsen aan.

veel suc6 en have fun!

Als er een kwade geest achter je aan zit heb je duidelijk een probleem vraag een goede geest om hulp of zoek een paragnost op.
Oud 17-03-2004, 20:35
NeoZero
NeoZero is offline
Je hebt toch ook geesten die niet zijn opgeroept maar uitzichzelf komen. Ik vind ze maar egoistisch. Ze leven niet meer en dan een beetje de grote vrees van de mens ophalen. Je leeft eenmaal en dan kan je er niet eens wat van maken en rustig doorleven. Je kan ook geen ene moer aan die geesten doen.. alleen verdrijven.... wegjagen als een domme aap

ik.....Ik probeer het zo goed mogelijk te vermijden. en er nooit aan denken, hopelijk worden dit ding met geesten op een dag ontrafelt door onderzoekers.
Oud 17-03-2004, 20:54
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 17-03-2004 @ 21:35:
Je hebt toch ook geesten die niet zijn opgeroept maar uitzichzelf komen. Ik vind ze maar egoistisch. Ze leven niet meer en dan een beetje de grote vrees van de mens ophalen. Je leeft eenmaal en dan kan je er niet eens wat van maken en rustig doorleven. Je kan ook geen ene moer aan die geesten doen.. alleen verdrijven.... wegjagen als een domme aap

ik.....Ik probeer het zo goed mogelijk te vermijden. en er nooit aan denken, hopelijk worden dit ding met geesten op een dag ontrafelt door onderzoekers.
inderdaad ik hoop dat de wetenschappers dit oplossen ... maaruh de mensen die met een geest zitten.... wat gebeurt er als je bij iemand anders slaapt?
Oud 21-03-2004, 21:17
Edmee
Edmee is offline
Ik waarschuw maar voor 1 ding als hje eens geesten op roept en het glas gaat naar een 6 en daarna nog eens naar een 6 draai dan zo snel mogelijk het glas om omdat het dan iets kwaadaardigs is want na de tweede 6 komt de derde .!!!!!!
Oud 22-03-2004, 19:04
Verwijderd
Ik wil ook een geest oproepen is dit wel zo slim van mij of moet ik dit niet doen en moet ik dit alleen doen of met iemand anders erbij
Oud 23-03-2004, 15:25
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
jah achjah weer hetzelfde verhaal ik vraag in mijn topic kom maar op met de mensen die beweren geesten op te kunnen roepen geen haan die ook maar daar op antwoord EN HIER BEGINNEN de grote verhalen weer ben ik dan die enige die dit zit of ben ik nu GEK !!!!!!!!!!!

echt diegene die er heilig van overtuigd is dat ie geesten op kan roepen moet me dat maar es laten zien heb het zelf 90838389023980 x geprobeerd en gewoon serieus er in willen geloven NIX nada NIENTE dus.........
Oud 26-03-2004, 18:11
NeoZero
NeoZero is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-03-2004 @ 21:09:
veel suc6 en have fun!
huh, is geesten oproepen iets moois wat ik mis
Oud 26-03-2004, 18:13
NeoZero
NeoZero is offline
Citaat:
Yuppie schreef op 22-03-2004 @ 20:04:
Ik wil ook een geest oproepen is dit wel zo slim van mij of moet ik dit niet doen en moet ik dit alleen doen of met iemand anders erbij
nope ten eerste moet je een meisje zijn,
Oud 27-03-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
nope ten eerste moet je een meisje zijn,

Jah dahaag dan moet ik me cker eerst ombouwe
haha ik dagt ut ni
Oud 27-03-2004, 15:30
RockGuru
RockGuru is offline
Ik zeg niet dat er géén geesten zijn, maar;

"Als je niet in ze gelooft, komen ze in het algemeen óók niet."

Ik ben persoonlijk veel te sceptisch in dit soort zaken om in geesten te gaan geloven. Persoonlijk denk ik dat ze niet bestaan want ik heb er nooit een gezien. En ook ik heb ooit met een stel vrienden staan glaasje draaien.

Het eindigde met ons allemaal dronken omdat er geen geesten kwamen en we vonden dat het glaasje veel beter voor een drankspelletje kon worden gebruikt.
Oud 27-03-2004, 16:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
oke, ik ben wel benieuwd naar die geestenwereld van jullie.

Hoe roep je een geest op?
Oud 27-03-2004, 16:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 27-03-2004 @ 17:07:

Hoezo van ons? Sinds wanneer hebben wij mensen een geestenwereld in bezit. En zijn er meerdere geestenwerelden dan? Wat is jou geestenwereld dan?
Oud 27-03-2004, 18:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je leest de klemtoon verkeerd. Ik geloof (nog) niet in geesten maar een heleboel mensen op dit forum schijnen dat wel te doen, zie ik aan de reacties. Dus ik ben benieuwd naar de geestenwereld waar zij het over hebben, dus niet in het bezit ofzo.
Oud 27-03-2004, 19:05
Verwijderd
Ik zou ook best graag een keer geesten willen oproepen. Ik heb het er hier al wel eens vaker over gehad geloof ik. Ik ben er echt benieuwd naar. Ik zou graag willen weten hoe je het veilig kunt doen. Of is dat überhaupt niet mogelijk?
Oud 28-03-2004, 16:29
Dorien66
Dorien66 is offline
Beetje vaag verhaal... Leuk formule voor een horrorfilm

Citaat:
LilGurL schreef op 20-06-2003 @ 21:07:
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.

Ik weet dat dat niet zo slim is...maar ben ik dus btje laat achter gekomen. Afgelopen nacht voelde ik een hand over mijn lichaam gaan en hoor ik rare geluiden in mijn kamer....Ik durf straks echt niet meer te gaan slapen, ben veel te bang dat er nog zoiets dergelijks gebeurd of nog iets engers. Hoe kan ik van die (kwade) geest afkomen? Misschien geloof je wel niet in geesten...maar ik raad het je echt af om het bijvoorbeeld een keer een geest opteroepen voor "de gein". Want zoiets wil je echt niet meemaken...Heeft iemand tips voor mij? En is er hier iemand anders die ook zoiets heeft meegemaakt? XxX
Oud 28-03-2004, 20:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 27-03-2004 @ 19:33:
Je leest de klemtoon verkeerd. Ik geloof (nog) niet in geesten maar een heleboel mensen op dit forum schijnen dat wel te doen, zie ik aan de reacties. Dus ik ben benieuwd naar de geestenwereld waar zij het over hebben, dus niet in het bezit ofzo.
Ow okee.
Oud 01-04-2004, 13:55
brainwash
brainwash is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 27-03-2004 @ 17:07 :

dit is best serieus hoor geesten oproepen voor je lol kan soms niet echt plezierig aflopen maar als je het zo graag wilt, ,be my guest er staat vast genoeg over op internet doe je best
Oud 01-04-2004, 16:38
Boggy
Boggy is offline
geloven jullie daar nou in? ik niet geloof ik!
Oud 01-04-2004, 19:19
steefos
steefos is offline
Waarom zou je een geest op willen roepen als je geen ander doel hebt dan "het een keer meemaken"? vaak komt er alleen maar ellende door en deze rede is een soort van spelen met vuur terwijl de sla alleen maar gewassen hoeft te worden. (Sorry ik liet me even gaan)
Oud 01-04-2004, 19:27
farrar-misty
farrar-misty is offline
sensatielust <een zonde>
Oud 02-04-2004, 19:05
stereophonic
stereophonic is offline
hallow,

ikzelf heb niet het id dat een geest ooit een mens is geweest, maar ik geloof wel degelijk in geesten alleen dat het een andere vorm van 'leven' is..

ik vind het zowiezo dom dat je alleen geesten op gaat roepen, maar met meerderen vind ik het nog steeds niet wijs, ik denk niet dat een geest het leuk vind als je hem lastig valt met vragen. en ik denk ook niet dat je zelf veel kunt berijken met de antwoorden die je krijgt.. het lijkt me beter om te wachten hoe je leven loopt..

maar als er dus een geest bij je is is dat je eigen stomme schult en ik denk dat je em gewoon moet vragen jou met rust te laten.
Oud 08-04-2004, 21:57
Emilia
Emilia is offline
Wat ik me afvraag: hoe doe je dat eigenlijk, een geest oproepen? Wees gerust, ik ben niet van plan het te doen.
Ik herinner me dat mijn zus dat een tijd 'gespeeld' heeft met een vriendin en toen wilde ze dat ook eens met ons spelen op haar kamer.
Het was iets met een vinger op een glas houden en dan gaf die geest via lettertjes een boodschap door. (Maar natuurlijk duwden wij zelf het glas in de richting van bepaalde letters en dan was er discussie wie het spel gemanipuleerd/gesaboteerd had. )
Maar er bestaat toch ook een soort bord met letters (kan er niet meer opkomen hoe dat heet)?
Oud 08-04-2004, 22:06
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Emilia schreef op 08-04-2004 @ 22:57 :
Wat ik me afvraag: hoe doe je dat eigenlijk, een geest oproepen? Wees gerust, ik ben niet van plan het te doen.
Ik herinner me dat mijn zus dat een tijd 'gespeeld' heeft met een vriendin en toen wilde ze dat ook eens met ons spelen op haar kamer.
Het was iets met een vinger op een glas houden en dan gaf die geest via lettertjes een boodschap door. (Maar natuurlijk duwden wij zelf het glas in de richting van bepaalde letters en dan was er discussie wie het spel gemanipuleerd/gesaboteerd had. )
Maar er bestaat toch ook een soort bord met letters (kan er niet meer opkomen hoe dat heet)?
Als je even terug bladerd in het topic dan zie je hoe ik het uitgelegd heb.
Oud 09-04-2004, 06:34
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hoe kan je specifiek 'kwade' geesten oproepen?

We weten dan vast wel een gemeenschappelijk doel te vinden dat ons beiden iets oplevert

Evil Ghost Survival Advice
- Disbelief it
- Ignore it
- Don't jump out windows when you think it's chasing you
- In fact don't do anything that could hurt yourself
- Believe critics
- Sue it for infiltrating your home without your permission
- Get an imaginary minigun and shoot it, imagined weapons are only weapons that are effective
Oud 13-06-2004, 00:27
Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
telluriet schreef op 06-07-2003 @ 18:00 :
ik zou maar gauw verhuizen, want dadelijk komt het boze spook met een mes om je te vermoorden
Nee, met een wortel.
Oud 13-06-2004, 13:03
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
LilGurL schreef op 20-06-2003 @ 21:07 :
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. ((Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.))
Wat LUL JE DAN je spreekt jezelf tegen binnen de minuut!!!!!!!

Ik weet dat dat niet zo slim is...maar ben ik dus btje laat achter gekomen. Afgelopen nacht voelde ik een hand over mijn lichaam gaan en hoor ik rare geluiden in mijn kamer....Ik durf straks echt niet meer te gaan slapen, ben veel te bang dat er nog zoiets dergelijks gebeurd of nog iets engers. Hoe kan ik van die (kwade) geest afkomen? Misschien geloof je wel niet in geesten...maar ik raad het je echt af om het bijvoorbeeld een keer een geest opteroepen voor "de gein". Want zoiets wil je echt niet meemaken...Heeft iemand tips voor mij? En is er hier iemand anders die ook zoiets heeft meegemaakt? XxX

en volgens mij kun je in eentje geen geesten oproepen omdat er dan niemand is die jouw belevenis wereld ondersteunt of je opnaait BROODJE AAP VERHAAL
Oud 13-06-2004, 13:09
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
[QUOTE]Satrapold schreef op 13-06-2004 @ 01:27 :
Ik zou je kamer onderverhuren aan die geest goede verdiensten !!!!!!!!!! Geloof me en de kans dat ze je pakken zeer klein want de onderverhuurder zit NAMELIJK IN JE HOOFD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 13-06-2004, 14:05
AngelLena
AngelLena is offline
Prima als dit topic weer een beetje opbloeit, er zijn al langere tijd geen topic meer over geweest, ik ben er helemaal voor om mensen te waarschuwen voor de gevolgen van hun acties, en daarbij zijn er ook een aantal interessante discussies voortgekomen uit dit topic. Maar hou het wel netjes alsjeblieft, dat geraaskal is nergens voor nodig. Als je dan niets beters te melden hebt, blijf dan gewoon weg.
Oud 13-06-2004, 14:14
inkie
inkie is offline
Tja dit is mijn mening:

Geesten oproepen is het domste wat je kan doen....de geesten die reageren zijn bijna altijd kwade geesten, deze geesten zijn op de aarde rond blijven hangen omdat ze boos zijn dat ze dood zijn, ze willen niet naar het geestenrijk, deze geesten reageren dus op de oproepen van mensen, en proberen hun als het ware het leven zuur te maken omdat ze boos zijn dat wij wel leven en hun niet!
Sommige mensen zullen dit regelrechte onzin vinden....maar ik denk dat je makkelijker in geesten geloofd, als er iemand in je omgeving is overleden.....je hoopt dan dat diegene een geest is, zodat je diegene nog een x kan zien, of dat je er tegen kan praten, dan is het net alsof die persoon nog bij je is......

kuss inge

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 14:18.
Oud 13-06-2004, 16:59
beaming eye
beaming eye is offline
hey,

zeker niet aanteraden, als je het doet is het na mijn mening een garantie dat je een slechte geest oproept.. een zogenaamde goed geest (over wat hebben we het dan.. een engel?) zou zich nooit zo laten vinden.. als een goede geest een engel zou zijn zou die zich zowiezo niet laten vinden, tenzij God een boodschap aan deze engel zou doorgeven... alles wat een engel doet zou namelijk niet op zichzelf gericht zijn maar op God..

ik zou trouwens ook niet weten wat een goeie geest, en in dit verband geen engel, nog op aarde te doen heeft..

Ik heb echter nog nooit demonen opgeroept, wel bestraft (ze naar het kruis doorverwezen)..
en dus wel de ervaring dat ik er 1 gehoort heb,of dat er 1(wel meer) me wel es aangevallen had... ze vinden het eenmaal niet leuk als ze ergens weggestuurt worden waar ze mensen pijn kunnen doen...
Oud 13-06-2004, 17:57
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 13-06-2004 @ 17:59 :

Ik heb echter nog nooit demonen opgeroept, wel bestraft (ze naar het kruis doorverwezen)..
en dus wel de ervaring dat ik er 1 gehoort heb,of dat er 1(wel meer) me wel es aangevallen had... ze vinden het eenmaal niet leuk als ze ergens weggestuurt worden waar ze mensen pijn kunnen doen...
Dus moet je het in 1 keer goed doen

Een 'goede geest' voor zover je het zo kan noemen kan ook verschillende redenen hebben om nog niet naar een volgend leven te gaan. Verdriet, ongeloof, onafgemaakte zaken, allemaal redenen waarom iemand niet door zou willen/kunnen gaan.
Oud 14-06-2004, 10:45
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-06-2004 @ 18:57 :
Dus moet je het in 1 keer goed doen

Een 'goede geest' voor zover je het zo kan noemen kan ook verschillende redenen hebben om nog niet naar een volgend leven te gaan. Verdriet, ongeloof, onafgemaakte zaken, allemaal redenen waarom iemand niet door zou willen/kunnen gaan.
hey AngelLena,

Waarop basseer jij dit? dat er ook "goede geesten" blijven? is dat gewoon vanuit jouwn logica geredneert, of vanuit een ervaring? in hoe zere weet je dit zeker en of geloof je dit?

wat zou een Engel trouwens verder volgens jouw zijn, of zijn die er dan niet, of noem je dat geen Geest.. of is dat alleen iets wat in bepaalde kringen voorkomt.(VB new age, jodendom, christendom, Islam).

vriendelijke groet M.
Oud 17-06-2004, 19:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-12-2003 @ 15:06 :
Goed en kwaad vind ik een beetje een ruim begrip. Vooral in de geestenwereld. Sommige geesten hebben geen spatje kwaad in de zin, anderen doen kwaad zonder dat bedoeld te hebben of zich daarvan bewust te zijn en weer andere doen kwaad om het kwaad doen. Dus dat verschilt per geval.

Ik zie een geest als een persoon die nog niet klaar is of klaar wil zijn (om wat voor reden dan ook) om verder te gaan naar zijn volgende leven. Dus in zekere zin ook wel uit balans. De meesten hebben in dit leven onopgeloste zaken achter gelaten waardoor ze geen rust kunnen vinden en dus niet verder kunnen reincarneren.

Ik zie ze niet als een hogere macht. Het zijn normale personen zoals jij en ik die een reden hebben om te blijven hangen in dit leven en ook niet eerder zullen gaan dan dat hun probleem, vraagstuk, of iets anders opgelost is.

Ik hoop dat je tevreden bent met dit antwoord, voor nadere toelichting graag pm oid...
Je antwoord is grotendeels al gegeven. Dit beredeneer ik door mijn eigen ervaringen ja dus zal ik dat wel geloven en weten, maar weten is een groot woord dus dat gebruik ik liever niet. Engelen doe ik niet aan. Wel aan gidsen maar da's weer iets heel anders Heeft ook niets met geesten oid te maken.
Oud 17-06-2004, 21:32
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 20:40 :
Je antwoord is grotendeels al gegeven. Dit beredeneer ik door mijn eigen ervaringen ja dus zal ik dat wel geloven en weten, maar weten is een groot woord dus dat gebruik ik liever niet. Engelen doe ik niet aan. Wel aan gidsen maar da's weer iets heel anders Heeft ook niets met geesten oid te maken.
Wat zijn gidsen dan ? bedoel waarom zouden dat geen geesten zijn?
Oud 17-06-2004, 21:45
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 17-06-2004 @ 22:32 :
Wat zijn gidsen dan ? bedoel waarom zouden dat geen geesten zijn?
Hmz... moeilijk uit te leggen. Gidsen zijn er in vele soorten en maten. Sommige mensen hebben idd een 'menselijk' gedaante als gids. Dat zou je dan misschien kunnen vergelijken met de christelijke engelen. Anderen hebben dierlijke gidsen. Ik heb een havik. Een gids is iets (kan niet zeggen iemand vanwege zijn vele gedaanten) wat je steunt in moeilijke tijden en je waarschuwt voor gevaar als het je tijd nog niet is om te gaan of als iemand in je naaste omgeving gevaar loopt en jij kan helpen. En dat kan op vele manieren, vaak gebeurt het niet verbaal. Hoe het wel gebeurt is helemaal gids en situatie afhankelijk.
Oud 18-06-2004, 13:19
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-06-2004 @ 22:45 :
Hmz... moeilijk uit te leggen. Gidsen zijn er in vele soorten en maten. Sommige mensen hebben idd een 'menselijk' gedaante als gids. Dat zou je dan misschien kunnen vergelijken met de christelijke engelen. Anderen hebben dierlijke gidsen. Ik heb een havik. Een gids is iets (kan niet zeggen iemand vanwege zijn vele gedaanten) wat je steunt in moeilijke tijden en je waarschuwt voor gevaar als het je tijd nog niet is om te gaan of als iemand in je naaste omgeving gevaar loopt en jij kan helpen. En dat kan op vele manieren, vaak gebeurt het niet verbaal. Hoe het wel gebeurt is helemaal gids en situatie afhankelijk.
oke thanxs, begrijp ik ook weer iets meer wat daar meebedoelt wordt..
Oud 18-06-2004, 17:40
NeoZero
NeoZero is offline
Citaat:
LilGurL schreef op 20-06-2003 @ 21:07 :
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.

gewoon lekker 9 uur naar bed goed eten drinken, niet aan de drugs zitten, en dan zal het wel overgaan
Oud 19-06-2004, 17:07
lollyfantje
lollyfantje is offline
Wel ja, over die gidsen weet ik soms niet goed wat ik moet denken, maar toch denk ik dat er zoiets moet bestaan. Ik denk eerder dat het overledenen personen zijn die voor je moeten zorgen, je voor gevaren waarschuwt en zo. wel ja... dat is nu mijn mening he!!!
Om nu terug te komen op dat 'glaasje draaien'
Zoals zo velen hier zeggen NIET doen!!
Heb dit paar weken geleden gedaan met vriendinnen en er is eigenlijk niet zo veel gebeurd maar toch. Het lukte eigenlijk niet, en voor we alles gingen weg doen legde ik nog even mijn vinger op dat glas (ja een beetje om te lachen want op dat moment wist ik nog totaal niet wat ik erover moest denken) en toen opeens viel er een soort tapijtje van de muur. Oke ja, daarna probeerden we het nog eens (ja, beetje stom weet het om nog een te doen)
en ik voelde zo een schaduw boven mij en er ging precies iets door mij. Ik was echt verschoten en had meteen contact verbroken. Ik heb er daarna nog nachtmerries van gehad en soms voel ik mij echt niet op mijn gemak maar waarschijnijk zit dat tussen de oren. Ik vraag mij nu wel af of er echt een geest of iets anders was of dat het allemaal toeval was. Al denk ik al lang dat toeval niet bestaat.
(sorry voor mijn mss oninteressante mening ,maar ik ben nieuw
Oud 19-06-2004, 19:55
Verwijderd
omg .. geest oproepen als je alleen bent
Pretty stupid Maar zou als ik jou was naar een medium
ofzo gaan Die weten meestal wel wat je moet en kunt doen
Wist je voordat je daar aan begon al eigenlijk al wat van
geesten oproepen af ? Want het word echt sterk afgeraden
als je er geen verstand van heb
Ach ik begin er niet aan
Weet er wel wat van af maar mag het niet van mn mama
Oud 19-06-2004, 20:03
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 19-06-2004 @ 20:55 :
omg .. geest oproepen als je alleen bent
Pretty stupid Maar zou als ik jou was naar een medium
ofzo gaan Die weten meestal wel wat je moet en kunt doen
Wist je voordat je daar aan begon al eigenlijk al wat van
geesten oproepen af ? Want het word echt sterk afgeraden
als je er geen verstand van heb
Ach ik begin er niet aan
Weet er wel wat van af maar mag het niet van mn mama
Het zijn juist de mensen die er nog niets vanaf weten (en met niets bedoel ik ook niets, dus ook de afraders weten ze niets van) die het doen en er dan pas eens over gaan lezen van: goh, hoe dom ben ik eigenlijk bezig geweest. Shit, dat had best goed fout kunnen gaan. Wat nu?

Beetje jammer. Maar ach, aan de andere kant, biedt ons weer werkgelegenheid.

Regels voor berichten