Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 15:57
Maija
Maija is offline
ha,
Ik moet elke dag zeker een uur fietsen, en ik zweet nogal heel erg! zonder dat fietsen zweet ik al best veel..

Maar ik heb er eigenlijk genoeg van om altijd zwarte kleren te moeten dragen omdat je daar de zweetplekken niet zogoed inziet.. ik wil ook een keertje gekleurde truitjes aan..

Welk spul gebruiken jullie.. ik heb bijna alles al geprobeert en niks helpt!!
Oud 01-04-2004, 17:41
Qamra
Qamra is offline
Mooi gekleurd truitje + plastic tasje in je schooltas doen en op school naar de wc rennen en je daar verkleden.

Enige wat ik me kan bedenken eigenlijk
Oud 01-04-2004, 17:43
Divina Flor
Divina Flor is offline
Je zou een anti-zweet deo kunnen proberen. Maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik.
Talkpoeder neemt vocht goed op, dus dat kun je ook op je oksels doen.
Katoenen kleding helpt. Een t-shirtje eronder aandoen ook.
Je zou ook op school een ander t-shirt aan kunnen doen (dat je zeg maar een 'fiets-shirt' hebt en dan op school je normale kleding aan kunt doen).
Oud 01-04-2004, 18:34
Verwijderd
zweten is gezond, en bij een goede lichaamshygiene hoort het niet te stinken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:41
Maija
Maija is offline
jah, dat tweede geval had ik ook al over nagedacht, maar dat is practisch onmogenlijk, omdat de wc op de tweede etage is, en we tussen de lessen door daar eigenlijk niet mogen komen..
Oud 01-04-2004, 18:44
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-04-2004 @ 19:34 :
Jep, dat stinkt niet, maar je wordt wel zo lullig aangekeken..
Alsof die zweetplekken zo'n pretje zijn, of ze nou stinken of niet..

Maar goed.. hier zijn al veeel te veeel topics over.
Oud 01-04-2004, 19:40
zomaar een mens
zomaar een mens is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 01-04-2004 @ 18:43 :
Je zou een anti-zweet deo kunnen proberen. Maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik.
Talkpoeder neemt vocht goed op, dus dat kun je ook op je oksels doen.
Katoenen kleding helpt. Een t-shirtje eronder aandoen ook.
Je zou ook op school een ander t-shirt aan kunnen doen (dat je zeg maar een 'fiets-shirt' hebt en dan op school je normale kleding aan kunt doen).
Ja inderdaad talkpoeder.
Oud 01-04-2004, 20:20
Verwijderd
odorez extra dry werkt heel goed, deoleen werkt voor geen meter. alleen is mijn probleem nu dat ik het vergeet op te doen en ehb ik er dus niks aan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 01-04-2004 @ 21:20 :
odorez extra dry werkt heel goed, deoleen werkt voor geen meter. alleen is mijn probleem nu dat ik het vergeet op te doen en ehb ik er dus niks aan
Maar als je odorex extra dry lang achter elkaar gebruikt dan kan je er onder andere uitslag van krijgen.
Oud 02-04-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-04-2004 @ 11:22 :
Maar als je odorex extra dry lang achter elkaar gebruikt dan kan je er onder andere uitslag van krijgen.
zoals ik al zei vergeet ik steeds op te doen. ik heb het maar kort gebruikt en toen werkte het heel goed. en had ik geen last van uitslag oid. dus dat weet ik niet

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 11:08
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tjah ik heb die odorex extra dry ook staan maar ik vergeet t de laatste 1,5 maand ook steeds kep er nu ook nie tzoveel last van dus laat t maar ff staan...

verder he bik dus ook als ik net gedouched ben (en jah ik zorg dat mn oksels goed droog zijn voor ik deo opdoe)
dat ik dan binnen 10min een natte oksel krijg als ik me aankleed..
ook wacht ik ff tot de deo goed ingetrokken is voor in mn truitjes aandoe..
ik heb veel katoenen kleding intussen en zeker niet van die zweetstoffen... ik baal ervan want ik kleed me ook heel vaak zwart op feesten vanwege dit probleem en ik wil ook weleens tijdens t uitgaan een rood truitje of een wit truitje ofzo aan kunnen...

iemand enig idee waardoor dit komt?? en idd t stinkt niet maar die kringen zijn erg vervelend en voor schut...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 12:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 01-04-2004 @ 19:41 :
jah, dat tweede geval had ik ook al over nagedacht, maar dat is practisch onmogenlijk, omdat de wc op de tweede etage is, en we tussen de lessen door daar eigenlijk niet mogen komen..
Mag je niet pissen tijdens de les WTF?
Oud 02-04-2004, 15:00
Endomychus
Endomychus is offline
Op het forum van BNN is hier ook een topic over. Het schijnt dat je deo's kunt kopen die het zweten ook werkelijk stoppen. Maar je lichaam went daar aan en word al na een aantal weken resistent. Je kunt deze Deo gewoon bij de apotheker halen. Ik zou hem dan alleen gebruiken als je uit gaat
Oud 02-04-2004, 15:03
Zozo
Zozo is offline
Is het bij je ook zo erg dat het zweet over je rug loopt?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 15:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Qamra schreef op 02-04-2004 @ 13:01 :
Mag je niet pissen tijdens de les WTF?
+ is er geen enkele wc op de eerste verdieping?!
Oud 02-04-2004, 15:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij ons op school hebben we op elke etage al mintens 4 wc's (beneden zelfs 11) alleen maar voor de meisjes.

Maar als je deo op hebt gedaan altijd even wachten voordat je er een shirtje overheen doet. En met dit weer kan je gewoon een t-shirtje aandoen en daar overheen een vestje. Dan zie je de zweetplekken niet. En tussendoor (in de pauzes ofzo) naar de wc om weer even deo op te doen. Als het erg is een nieuw shirtje.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 15:37
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 02-04-2004 @ 16:34 :
En met dit weer kan je gewoon een t-shirtje aandoen en daar overheen een vestje. Dan zie je de zweetplekken niet. En tussendoor (in de pauzes ofzo) naar de wc om weer even deo op te doen. Als het erg is een nieuw shirtje.
Jawel hoor, gaat gewoon door shirt en vestje heen.. En elke 50 minuten nieuwe deo opdoen werkt toch niet en lijkt me ook niet gezond.
Oud 02-04-2004, 15:43
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ik heb es zitten denken..
mn moeder zweet ook veel (overgang/opvliegers etc)
en die heeft een tijdje byle gebruikt (ik geloof dat t zo heette) weet niet zeker.. denk dat je dat ook bij de apotheek kan halen..
succes
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:23
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Je moet eigenlijk even op het forum van Elle-girl (de Nederlandse site) gaan kijken.

Daar staan een aantal middeltjes op genoemd die heel goed schijnen te helpen. Saneo5 (ofzoiets) en Odorex Ultra Dry ofzo. Vooral die Saneo5 schijnt geweldig te zijn.

[edit] in die links die hier eerder geplaatst zijn van die andere topics over zweet worden die dingen trouwens ook genoemd [/edit]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik heb een periode gehad dat ik ook heel veel last van zweet onder mijn oksels had. Dat is gelukkig voorbij maar ik heb nog steeds in mijn spiegelkastje een tubetje staan die ik gebruikte.
Ik weet alleen niet waar je het kan kopen aangezien het uit mijn moeders praktijk komt.

Het heet Gbèn antiodorante. (ja, idd....made in Italy )
1 a 2 keer per week een klein beetje op je vingertop doen en uitsmeren onder je oksel en je hebt werkelijk nergens meer last van. Geweldig spul
Oud 02-04-2004, 17:32
Verwijderd
ik zat er ook hopeloos mee in de knoei. en hier was ook een topic van, aantal weken geleden. daar zeiden ze dat ik odorex extra dry moest probere...

en dat werkt super!!

2 keer per week opdoen, en je zweet niet meer... ik denk alleen niet dat het goed voor je is, maar daar geef ik nu even niet zo veel om, ben allang blij dat ik eindelijk eens niet bang hoef te zijn om te zweten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:56
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tjah dat klopt t werkt wel maar ik blijf t probleem houden dat ik als ik douche en dan binnen een uurtje omkleed ik ga zweten onder mn oksel terwijl als ik savonds douche, ga slapen en dan sochtends aankleed ik nergens last van heb.. maar als t weekend is en we willen stappen is dat gewoon een probleem aangezien mijn haar echt gewassen moet wordne wil ik t fatsoenlijk hebben zitten (en dat is wel de bedeoling als we gaan stappen...)
vooral op stap vind ik het erg dat ik niet alles aan kan vanwege dit probleem..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:22
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-04-2004 @ 19:34 :
Heb ik mijn twijfels over. Als je 's morgens vroeg al heel erg hebt gezweet en je pas 's avonds kunt wassen zou je wel eens kunnen stinken, niet?
Oud 03-04-2004, 09:15
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 02-04-2004 @ 18:56 :
tjah dat klopt t werkt wel maar ik blijf t probleem houden dat ik als ik douche en dan binnen een uurtje omkleed ik ga zweten onder mn oksel terwijl als ik savonds douche, ga slapen en dan sochtends aankleed ik nergens last van heb.. maar als t weekend is en we willen stappen is dat gewoon een probleem aangezien mijn haar echt gewassen moet wordne wil ik t fatsoenlijk hebben zitten (en dat is wel de bedeoling als we gaan stappen...)
vooral op stap vind ik het erg dat ik niet alles aan kan vanwege dit probleem..
Misschien moet je minder warm douchen ofzo
Misschien helpt het.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat heb ik weleens geprobeerd maar toen hielp t ook nie techt... en daarbij als t koud is wil ik lekker warm douchen
maar in de zomer doe ik dat standaard al wat kouder douchen..
maar ik zal er toch wat beter op letten of t dan minder is idd bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:27
Maija
Maija is offline
Bedankt voor de tips..

Die odorex extra dry helpt niet bij mij..

Maar ik wil die andere wel proberen..
maar waar koop je ze?? (zeg nu niet bij elke drogist want dat is niet zo..)
Oud 06-04-2004, 19:23
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
BizZz schreef op 06-04-2004 @ 19:27 :
Bedankt voor de tips..

Die odorex extra dry helpt niet bij mij..

Maar ik wil die andere wel proberen..
maar waar koop je ze?? (zeg nu niet bij elke drogist want dat is niet zo..)
Saneo5? Die kun je onder andere bij de DA kopen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 08:18
Verwijderd
ik vind het bij odorex zo lullig dat je je niet op dezelfde dag mag scheren...het is dus óf zweetplekken óf ongeschoren oksels dat vind ik ook helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:13
Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 02-04-2004 @ 18:24 :
ik heb een periode gehad dat ik ook heel veel last van zweet onder mijn oksels had. Dat is gelukkig voorbij maar ik heb nog steeds in mijn spiegelkastje een tubetje staan die ik gebruikte.
Ik weet alleen niet waar je het kan kopen aangezien het uit mijn moeders praktijk komt.

Het heet Gbèn antiodorante. (ja, idd....made in Italy )
1 a 2 keer per week een klein beetje op je vingertop doen en uitsmeren onder je oksel en je hebt werkelijk nergens meer last van. Geweldig spul
Als je nergens meer last van heb, zou ik denken dat je niet meer zweet en dat dat spul dus je zweetklieren 'dichtstopt'... is dat spul dan wel zo gezond?
Oud 07-04-2004, 12:25
Verwijderd
Talkpoeder en je kan ook een nieuwe deo van Rexona eens proberen, die bevalt mij heel goed.

(Hij heet Rexona... en dan iets met Silver, spuitbus.)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:08
Maija
Maija is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 06-04-2004 @ 20:23 :
Saneo5? Die kun je onder andere bij de DA kopen.
Ook ergens anders, in de plek waar ik woon zijn namenlijk 5 kruitvatjes maar geen DA
Oud 07-04-2004, 16:12
*carmen*
*carmen* is offline
Jullie hebben het nu steeds over zweten onder je oksels, zweten jullie ook op je rug? En hoe erg? Ik heb namelijk het gevoel dat ik dwars door mijn t-shirtjes heen zweet.
Iemand hier tips voor?

ps. odorex dry werkt bij mij super, niet vaker dan 2x per week op doen en het helpt echt. Zonder uitslag enz.
en dat scheren, dat vind ik nogal onzin, ik scheer mij gewoon onder de douche ('s ochtends)'en 'savonds doe ik dat spul er weer op..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:48
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*greliz* schreef op 07-04-2004 @ 17:12 :
Jullie hebben het nu steeds over zweten onder je oksels, zweten jullie ook op je rug? En hoe erg? Ik heb namelijk het gevoel dat ik dwars door mijn t-shirtjes heen zweet.
Iemand hier tips voor?

ps. odorex dry werkt bij mij super, niet vaker dan 2x per week op doen en het helpt echt. Zonder uitslag enz.
en dat scheren, dat vind ik nogal onzin, ik scheer mij gewoon onder de douche ('s ochtends)'en 'savonds doe ik dat spul er weer op..
Ooit over nagedacht dat je zo zweet op je rug omdat je de zweetklieren in je oksels helemaal 'dichtstopt' of 'lamlegt' met die Odorex extra dry?

Bij mij helpt Odorex Extra Dry trouwens ook niet, en het maakt echt niks uit welke deo ik gebruik, niks helpt. Ben nu op zoek naar die Saneo5, maar heb die nog nooit ergens gezien.
Oud 07-04-2004, 19:19
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Wel ik heb het gevraagd aan de apoteek en ik heb "Axitrans" weet niet of het in Nederlands ook verkrijgbaar is, maar vraag het gewoon even aan de apoteek. Ik moet dat spul drie dagen 's avonds aan doen, me 's ochtends goed wassen en ik ben minstens voor een week okselzweetvrij .
Oud 07-04-2004, 20:23
Sasz
Sasz is offline
ik heb er zelf ook heel erg last van gehad, maar ik heb nu iets gevonden wat egt goed werkt: syneo 5

het is alleen bij de DA geloof ik te koop. het is wel duur (€19.95?), maar je doet er wel een paar maanden mee omdat je het ong. om de 5 dagen 's avonds moet opspuiten.

het is egt t proberen waard! bovendien zit er een bon in: als je niet tevreden bent dan kun je het binnen een maand terug sturen en dan krijg je je geld terug. je moet wel ff w8en op resultaat (ong 2 weken?), denk niet als je het voor t eerst opspuit, dat het dan ook meteen werkt. w8 ff een paar x af!

suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 22:06
Maija
Maija is offline
die syneo helpt bij niet, jawel beter dan die andere, maar ik moet 10 km fietsen en na 5 km begin ik het zweet te voelen, en dan is het weer, maar gelukkig kan ik wel kleine stukjes fietsen zonder te zweten... maar omdat ik voor alles wat ik doe minstens 10 km moet fietsen lut het niet../
Oud 16-04-2004, 21:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 07-04-2004 @ 10:13 :
Als je nergens meer last van heb, zou ik denken dat je niet meer zweet en dat dat spul dus je zweetklieren 'dichtstopt'... is dat spul dan wel zo gezond?
Nee, ik heb nu gewoon een normale transpiratie. Het is heus geen wonder middel zodat je nooit meer transipratie geur hebt hoor

Mijn moeder had het me voorgeschreven toen ik ook even een periode extreem veel last van zweet onder mijn oksels had. Het remt je zweet klieren een beetje. Als je het voor de juiste redenen gebruikt is er niks aan de hand want het is alleen door je hormonen dat je zoveel zweet. De normale afscheiding van je lichaam en de verkoeling word er niet door verstoord.

(mits je het dus niet gebruikt om totaal van het zweten af te zijn)
Oud 16-04-2004, 22:31
Hakkie
Hakkie is offline
Ik heb het topic niet doorgelezen, maar hier mijn tips:
- Draag kleding van 100% katoen. Geen polyester, elastisch spul ofzo, want dat zweet als een gek.
- Gebruik goede deo (Dove, Nivea, Rexona ofzo) en niet van die 8x4 ofzo, dat scheelt ook een hoop. (Tenminste, bij mij heeft dat een hoop verschil gemaakt!)

Succes ermee.
Oud 17-04-2004, 10:54
Blaatkop
Blaatkop is offline
ik zweet ook heel veel, zelf als ik de krantjes doe in de winter zweet ik al redelijk

het is veel werk als je geen zweetplekken wilt hebben he is niet een kwestie van goede deo op doen en klaar is het.

Wat het beste werkt is je goed te douchen, goed wassen onder de oksels ed, vervolgens als je je afdroogt goed je oksels laten drogen. Vervolgens deed ik er in mijn geval Deoleen op (antizweetdeo) en dan moet je ff een minuut of 2 ff laten droge (ga dan maar ff tandenpoetsen ofzo ) vervolgens doe je je shirt aan en was er bij mij nix meer aan de hand, en ik zweet veel.

Je hebt er ff de tijd voor nodig misschien moet je een half uur vroeger van bed, maar dit werkt iig wel. (bij mij dan )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten