Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 23:54
Krekker
Krekker is offline
Is het niet handig om makkelijk te onthouden url's te maken naar de fora op scholieren.com. Bijvoorbeeld forum.scholieren.com/onzin. Dat zou bijvoorbeeld een forwarded page kunnen zijn naar het echt onzin forum.

Edit: Is volgens mij nog best makkelijk te maken ook, gewoon een paar webpagina's uploaden en dat is het, geen script, geen code en toch erg handig.

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 23:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 05:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan op vier manieren:
  • Een alias directive in Apache's httpd.conf
  • Een "onzin" html-file in de root, dus: /onzin, viesch want /onzin/ werkt dan niet
  • Een index.html / .php in een directory /onzin, ook viesch
  • Een PHP website engine die aan de hand van dynamische of statische rules de URIs vertaalt.
Die laatste optie is de mooiste, maar dat maak je niet zomaar. Simpelst is een simpel index.html bestandje met een redirect naar de eigenlijke pagina.

Maar mijn voorkeur gaat dus uit naar een mooi systeem, zodat je gewoon als URI krijgt:

http://www.scholieren.com/forum/beleidszaken/795619

Voor deze thread dus. Dat is stukken cooler dan een domme redirect. Probleem is dat je dan van software moet overstappen, iets dat je niet gauw doet.
Oud 03-04-2004, 11:14
TIGEK
TIGEK is offline
Klopt. Hoewel het wel heel geil is stappen "mensen" (in het algemeen) niet makkelijk over op andere software, hardware enz.... Tenzij dit echt veel beter is. Maar op deze manier werkt ook perfect.
Oud 03-04-2004, 11:19
Verwijderd
Ik snap ook nog steeds niet waarom vB dit nog steeds niet toepast in de updates..
Het ziet er gewoon veel beter uit..

Ombouwen is niet echt een optie..
Het kan wel, maar dat kost gewoon echt teveel tijd..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:59
Manuzhai
Manuzhai is offline
forum/14 wordt bijvoorbeeld al wel gebruikt op GoT, en ik denk dat dat beter werkt dan forum/Programming%20&%20Webscripting ofzo.

De reden dat vBB niet zoiets heeft is denk ik dat het niet altijd even compatible is. Ik gebruik voor al mijn projecten dat.php/soort/urls/, maar nu blijkt het op een aantal hosts niet direct te werken. Als je een groot project hebt dat overal moet draaien wil je waarschijnlijk zo hoog mogelijke compatibiliteit, dus dan moet je het niet zo doen.
Oud 03-04-2004, 13:41
Krekker
Krekker is offline
Maar even alle techtalk ter zijde, die pagina's met redirect voor elk deelforum is toch makkelijk te maken of niet? Dat zouden we toch alvast al kunnen doen, totdat we misschien ooit iets beters hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 03-04-2004 @ 13:59 :
forum/14 wordt bijvoorbeeld al wel gebruikt op GoT, en ik denk dat dat beter werkt dan forum/Programming%20&%20Webscripting ofzo.

De reden dat vBB niet zoiets heeft is denk ik dat het niet altijd even compatible is. Ik gebruik voor al mijn projecten dat.php/soort/urls/, maar nu blijkt het op een aantal hosts niet direct te werken. Als je een groot project hebt dat overal moet draaien wil je waarschijnlijk zo hoog mogelijke compatibiliteit, dus dan moet je het niet zo doen.
Je hebt idd wel een punt, niet op alle hosts werkt het..
De meeste apache hosts ondersteunen het, maar ook iet allemaal..
EN dan om over IIS maar te zwijgen..

Maar een beetje devver (mag aannemen dat ze dat bij vB wel zijn) kan op zich wel de optie inbouwen waarbij je het aan en uit kan zetten (MamboOS heeft dit).
Of anders worden er weleens dingen gebruikt als:
forum?onzin
Dat werkt altijd..
Wel iets minder mooi, maar het werkt

Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 03-04-2004 @ 14:41 :
Maar even alle techtalk ter zijde, die pagina's met redirect voor elk deelforum is toch makkelijk te maken of niet? Dat zouden we toch alvast al kunnen doen, totdat we misschien ooit iets beters hebben.
Kan wel, maar een beetje nutteloos, want ze blijven toch niet staan bovenin..
De meeste zullen het bestaan dan toch niet weten..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:01
Krekker
Krekker is offline
Wel degenen die het willen weten.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:01
Tampert
Tampert is offline
stimuleer je daarmee neit de kliekjesvorming en het "niet meer over de grenzen van het eigen forum kijken" van sommige leden? Ik zou dat zelf erg zonde vinden.
Oud 03-04-2004, 19:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-04-2004 @ 20:01 :
stimuleer je daarmee neit de kliekjesvorming en het "niet meer over de grenzen van het eigen forum kijken" van sommige leden? Ik zou dat zelf erg zonde vinden.
Ja, ik ook, dat vind ik ook een bezwaar.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:55
Krekker
Krekker is offline
Volgens mij maakt dat helemaal geen verschil. Of leden nou op de index komen en dan meteen op het deelforum klikken waar ze heen willen, of gewoon meteen de url intypen in de adresbalk.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 21:10
Verwijderd
Ach, voor als de zoekbalk weer weg is door drukte kan het handig zijn, of voor de mensen die eigelijk maar voor een paar fora gaan en daar dan steeds hangen.

Maar ach, ik als casual user zie geen probleem zoals het nu is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-04-2004 @ 20:01 :
Ja vind ik ook, en wat is nou helemaal het bezwaar tegen een keertje of wat extra klikken?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:27
Quantes
Quantes is offline
Alle pagina´s hebben natuurlijk een eigen adres. Standaard staat voor deze adressen:
http://forum.scholieren.com/forumdis...hp?s=&forumid=

Daarachter staan dan eenof twee cijfers, bijvoorbeeld

49 onzin
50 lifestyle
51 psychologie
64 beleidszaken
31 sport
11 l&g

je browser slaat die gegevsn op, dus dan is het toch niet zo moeilijk om een pagina terug te vinden?
Oud 04-04-2004, 23:12
Krekker
Krekker is offline
Maar waarom zouden we het niet doen? Ik denk niet dat ik dat nog kan, maar kan misschien een fb een poll plaatsen bij dit topic?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 05-04-2004 @ 00:12 :
Maar waarom zouden we het niet doen? Ik denk niet dat ik dat nog kan, maar kan misschien een fb een poll plaatsen bij dit topic?
Maar zoals Manuzhai al zei..
hoe denk je dat te doen met namen met speciale tekens of spaties erin?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:06
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 03-04-2004 @ 00:54 :
Is het niet handig om makkelijk te onthouden url's te maken naar de fora op scholieren.com. Bijvoorbeeld forum.scholieren.com/onzin. Dat zou bijvoorbeeld een forwarded page kunnen zijn naar het echt onzin forum.

Edit: Is volgens mij nog best makkelijk te maken ook, gewoon een paar webpagina's uploaden en dat is het, geen script, geen code en toch erg handig.
Maak gewoon de fora waar je vaak komt als snelkoppeling in de browser, 1 klik zonder iets getypt te hebben
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:57
Krekker
Krekker is offline
Ja maar dat was mijn suggestie niet. Daardoor krijg ik alleen maar meer snelkoppelingen op mijn bureaublad en dat vindt mn vader alleen maar minder leuk (we gebruiken dezelfde computer). Bovendien wil ik gewoon tijdens het browsen heel snel naar bijvoorbeeld S&M gaan en dan niet eerst een link op mn desktop moeten aanklikken (die gebruikt overigens bijna altijd net het verkeerde browservenster) of via de index gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:54
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij is er geen consensus over of dit functioneel is; verder vind ik het zelf niet erg functioneel; denk dus niet dat het er komt.

(Ik ga het natuurlijk niet implementeren als ik het niet nuttig vind.)
Oud 06-04-2004, 00:22
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 05-04-2004 @ 18:57 :
Ja maar dat was mijn suggestie niet. Daardoor krijg ik alleen maar meer snelkoppelingen op mijn bureaublad en dat vindt mn vader alleen maar minder leuk (we gebruiken dezelfde computer). Bovendien wil ik gewoon tijdens het browsen heel snel naar bijvoorbeeld S&M gaan en dan niet eerst een link op mn desktop moeten aanklikken (die gebruikt overigens bijna altijd net het verkeerde browservenster) of via de index gaan.
O maar ik bedoelde dit niet, ik bedoelde die balk 'koppelingen' in de Nederlandse versie (duh ;p) van IE.
Is gewoon te zien onder het surfen (als je het niet hebt moet je maar even onder 'Beeld' -> 'werkbalken' oid kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:59
Krekker
Krekker is offline
De vraag is: waarom zou je iets niet doen als het wel kan en niets kost (in de zin van energie, het kost bijna geen moeite). Er is op zijn minst één persoon bij gebaat (ik). En mensen die het niet willen zullen er echt geen last van hebben ofzo .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:47
Verwijderd
Je gebruikt het alleen als je weer op het foru komt, en dan saat het meestal toch in je adressen balk..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:42
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 06-04-2004 @ 19:59 :
De vraag is: waarom zou je iets niet doen als het wel kan en niets kost (in de zin van energie, het kost bijna geen moeite). Er is op zijn minst één persoon bij gebaat (ik). En mensen die het niet willen zullen er echt geen last van hebben ofzo .
volgens mij is aangegeven dat het niet makkelijk is... Bovendien is het al min of meer zo
Oud 07-04-2004, 07:07
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 06-04-2004 @ 19:59 :
Het kost mij toch redelijk wat tijd en energie, en die heb ik er niet voor over.
Oud 07-04-2004, 07:23
Krekker
Krekker is offline
Ik wil best die pagina's voor je maken, als jij ze dan wil uploaden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 07:48
Manuzhai
Manuzhai is offline
I'll spell it out for you one more time: NOT GONNA HAPPEN.
Oud 07-04-2004, 16:54
Krekker
Krekker is offline
Dan niet viel te proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 07-04-2004 @ 08:07 :
Het kost mij toch redelijk wat tijd en energie, en die heb ik er niet voor over.
En de eerder gegeven mogelijkheden dan?

Ik heb trouwens geen last van, ik type LS in, en kom bij LifeStyle, DK en bij De Kantine
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:23
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Ridder schreef op 07-04-2004 @ 18:31 :
En de eerder gegeven mogelijkheden dan?

Ik heb trouwens geen last van, ik type LS in, en kom bij LifeStyle, DK en bij De Kantine
Hoe?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:30
Manuzhai
Manuzhai is offline
Firefox, gok ik.
Oud 07-04-2004, 18:32
Krekker
Krekker is offline
Ja dat heb ik ook, maar hoe? Dat was mijn vraag, niet waarmee.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 20:31
Manuzhai
Manuzhai is offline
Met IE kan het anders niet.

Tipje: bookmark, keyword.
Oud 07-04-2004, 20:32
Krekker
Krekker is offline
Hmm, kan zoiets niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:20
Manuzhai
Manuzhai is offline
Moeilijk heh, Google.
Oud 08-04-2004, 12:40
Verwijderd
Lijkt mij vrij overbodig. Ik typ nu gewoon forum.scholieren.com in, twee scrolletjes naar beneden, klikje, lekker op motorisch geheugen. Dat is minder moeite dan nog helemaal de naam van het deelforum in typen (seksualiteit is ook zo'n lang woord en ik maak er vaak typfouten in).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-04-2004 @ 13:40 :
(seksualiteit is ook zo'n lang woord en ik maak er vaak typfouten in).
Nou niet verwacht van jou.

Maaruhm, mja kijk zo'n feature is mooi als het hele forum erop werkt. Maar ik denk niet dat veel mensen de redirects zullen gebruiken. als alle URLs nou scholieren.com/forum/onzin/294422 waren ofzo, dan is dat cool natuurlijk, maar nu niet erg nuttig. Bovendien moet je het dan ook bij gaan houden, blegh
Oud 09-04-2004, 12:07
Krekker
Krekker is offline
Dat keywords is idd een fijne optie, ik zal dat wel gebruiken voortaan. Aangezien dat andere toch niet komt .
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:35
Verwijderd
Gewoon bookmark maken en dan de afkorting geven
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:55
Krekker
Krekker is offline
Haha, was dit topic nog niet gesloten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren