Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 19:11
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Wat ik me nou afvroeg of er nou nog mensen zijn die gebruik maken van een blackbook?

ik zelf wel ik vind het wel fijn dat wneer ik ideetje heb het gelijk kwijt kan of wneer ik gewoon zin heb om te tekenen en als ik hippe dingen tegenkom erin kan stoppen zodat ik het later nog is kan bekijken.

en het schijnt dat je wneer gewoon zo beetje schets er beter werk uitkomt dan wneer je er moeilijk over gaat zitten nadenken...

eventueel foto's van werk uit je bb?
Oud 25-03-2004, 19:48
Type
Type is offline
euhm...
Je bedoelt gewoon een dummy om in te doodlen ofzo...?

Een 'traditionele blackbook' is namelijk een boekje met namen en telefoonnummers van potentiele sexpartners...
Oud 25-03-2004, 21:31
Ieke
Ieke is offline
Zo'n dummy heb ik wel. Moest er 1 hebben voor de middelbare school. Ik gebruik hem nog steeds voor schetsen enzo, erg fijn
Oud 25-03-2004, 21:47
\/ince
\/ince is offline
Yup.. sketchen in de trein/bus/les/tussenuren/bushokjes, whenever whereever.. dik chill, paar week trug m'n dummy vervangen voor een ringband, geweldig, die shit kan ook verf verdragen enzo, dus moet ik nog proberen.. hopelijk ook markers..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:34
funest
funest is offline
heb er een aantal, erg fijn
a4 formaat is fijn voor altijd in je tas en zo'n kleine is ook wel grappig
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:36
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ach ja dummy black book allemaal hetzelfde

hmm mijn dummy kan ook markers aan alleen dan zie je het wel op die achterkant doordrukken zeg maar

ik heb een a5 btw bevalt me goed

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 25-03-2004 @ 23:36:
ik heb een a2 btw bevalt me goed
Dat is dan altijd flink sjouwen onderweg
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 08:04
leucomelas
leucomelas is offline
zo'n dummy bedoel je? ja, die hebk iki ook... alleen fungeert mn agenda, mn hand, mn boeken en tafels in mijn omgeving daar ook voor... als er iets in me opkomt pak ik een pen en kladder op het dichtsbijzijnde voorwerp at ik te pakken kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 12:47
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 25-03-2004 @ 23:36:
ach ja dummy black book allemaal hetzelfde

hmm mijn dummy kan ook markers aan alleen dan zie je het wel op die achterkant doordrukken zeg maar

ik heb een a2 btw bevalt me goed
Echt markerpapier drukt ook door, alleen laat geen inkt door naar de onderliggende pagina of de tafel.

Maar papier uit normale dummies kunnen geen markers aan.
Oud 26-03-2004, 13:12
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 26-03-2004 @ 02:53:
Dat is dan altijd flink sjouwen onderweg
hmm niet echt hoor ik bedoelde a5
Oud 26-03-2004, 13:14
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
p-chez schreef op 26-03-2004 @ 13:47:
Echt markerpapier drukt ook door, alleen laat geen inkt door naar de onderliggende pagina of de tafel.

Maar papier uit normale dummies kunnen geen markers aan.
ja kweet het

mijne wel vind het wel fijn! ik hou van markers!
Oud 26-03-2004, 14:59
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 26-03-2004 @ 14:14:
ja kweet het

mijne wel vind het wel fijn! ik hou van markers!
Relaxed, zonder feathering ook? Zonder uitlopen dus, strakke lijnen..?
Oud 26-03-2004, 15:43
Captain N
Captain N is offline
Ik voel me een beetje dom....
Wat is een blackbook, gewoon een schetsblok?
Oud 26-03-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 26-03-2004 @ 16:43:
Ik voel me een beetje dom....
Wat is een blackbook, gewoon een schetsblok?
Ja, gewoon dat. Zwart aan de buitenkant, wit aan de binnenkant. Voor schetsen etc. Je had het goed
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:29
\/ince
\/ince is offline
Yup gewoon zo'n boek, maar dan leeg

Maareh, ode aan ringbanden...
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:11
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
p-chez schreef op 26-03-2004 @ 15:59:
Relaxed, zonder feathering ook? Zonder uitlopen dus, strakke lijnen..?
hmm dat wel klein beetje...maar ik maak toch eerst pen tekening en die kleur ik dus dan zie je het niet
Oud 27-03-2004, 22:24
brinta
brinta is offline
Ik lijd aan dummy-vrees. Als ik zo'n mooi,strak,leeg boekje zie verdwijnt mijn inspiratie onmiddelijk. Ik werk met losbladige systemen (er zwerven dan ook talloze plastic tasjes met allerlei teken/schilderdingen en papiertjes door mijn huis)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:51
R-J-N
R-J-N is offline
heb een aantal van die dummie's liggen, maar gebruik ze te weinig, eigenlijk alleen voor me opleiding, omdat het "profesioneel" overkomt op de leraren

nee, maar goed, veel ideën komen op en dagdroom ik eerst lang over, werk ze "uit" in me hoofd en zet ze vervolgens op papier en dan grijp ik sneller naar m'n schetsblok (A3) of me rol kalkpapier....om lekker op te kalken, en teken dan ook met alles, Eddings, Copic, Fineliners, potloden, Ecoline soms , maakt me niet uit.....
Oud 27-03-2004, 23:54
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
brinta schreef op 27-03-2004 @ 23:24:
Ik lijd aan dummy-vrees. Als ik zo'n mooi,strak,leeg boekje zie verdwijnt mijn inspiratie onmiddelijk. Ik werk met losbladige systemen (er zwerven dan ook talloze plastic tasjes met allerlei teken/schilderdingen en papiertjes door mijn huis)
Ik heb daar ook last van. Ik geloof dat ik zo'n 5-tal schetsboekjes heb, maar ik kan er gewoon niet in tekenen! Ik zit er dan naar te staren en er komt gewoon niets. Ik denk dat het komt omdat het goed moet zijn, omdat het vast zit in een boekje. Losse bladen kan je wegsmijten als het niet goed is.

Ik teken dus vooral op losse bladen, die dan overal in mijn huis rondslingeren en waarvan ik meestal de helft verlies. Niet erg handig
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 06:36
Günther
Günther is offline
a5 black book (maar helaas niet altijd op zak, vroeger meer dan nu)
Oud 29-03-2004, 08:21
Verwijderd
Ik heb wel een schetsboek voor ontwerpen van kleding en sieraden etc. en waar ik mooie ontwerpen van designers inplak.
Ooit heb ik wat ingescand maar eigenlijk het meest onboeiende deel, aanschouw:

Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 12:37
Escapism
Escapism is offline
ja, maar niet zozeer voor tekeningen, meer voor teksten
Oud 29-03-2004, 15:54
Vee
Vee is offline
Tja, heb er denk ik ondertussen 7 of 8 tegelijk in gebruik... Vervelend, het zou zo leuk zijn als het een chronologisch overzicht was van een proces, maar helaas....

Verder is het wel leuk om er geregeld een ideetje in te zetten, want het is eigenlijk opmerkelijk hoeveel ideeën je weer vergeet na een tijd... (Misschien zijn dat dan ook geen goede ideeën)

Al met al ben ik wel over de dingen te spreken....
Oud 29-03-2004, 15:57
Verwijderd
ja, maar dan niet alleen voor ideeen of tekeningen maar voor vanalles, plaatjes, foto's, flyers, quotes, alles dat me inspireert.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:50
Type
Type is offline
Citaat:
Escapism schreef op 29-03-2004 @ 13:37:
ja, maar niet zozeer voor tekeningen, meer voor teksten
^^ with stupid
Oud 29-03-2004, 17:53
coecie
coecie is offline
Citaat:
brinta schreef op 27-03-2004 @ 23:24:
als je wil dat alles in je dummy perfect is, kan je ook je schetsen daarna uitwerken in een dummy, dan zie je op je losse papiertje of het goed is, en als dat zo is maak je het in je dummy...

ik begrijp het op zich wel, in mijn eerste dummy wilde ik ook dat alles mooi en goed was. als je er meer gewend aan bent dan maak je al sneller meer en meer flutschetsjes in je boekje

het helpt ook als je er gewoon plaatjes in plakt die je mooi vind, of een idee opschrijft in woorden...
dan staat er al iets in je dummy en is ie niet meer zo ´leeg´
Oud 29-03-2004, 18:10
\/ince
\/ince is offline
mja ik ken dat ook wel, ik heb 2 dummy's, 1 ding waar ik in aankloot, andere waarin ik perfectionistisch in te werk ga.. die is ook aanzienlijk duurder, maar motiveert wel, zeker als je een beetje op dreef bent.. en ik losse blaadjes heb plak ik 't er mooi in.. werkt prima
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:30
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik heb er een zooitje jah.
nahja had een zooi heb ik weggepleurd en een paar liggen ergens bij iemand anders thuis goed verborgen.
Oud 31-03-2004, 16:35
Captain N
Captain N is offline
Heb je er geheime informatie ingekrabbelt?
Oud 31-03-2004, 16:47
Verwijderd
een vriend van me heeft zo'n ding voor ze school (toneelschool) en dan moetie van elke dag erin verslag doen en sommige blz's teken ik dan ff voor em vol, vindie leuk
maarja zelf heb ik eigenlijk altijd lospapier in een map, ga er tog maar 1 kopen denk ik, lijkt me wel grappig
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:32
Type
Type is offline
Citaat:
Captain N schreef op 31-03-2004 @ 17:35 :
Heb je er geheime informatie ingekrabbelt?
Vormpjes uitgesneden en dan stiekeme spulletjes erin gedaan
Oud 01-04-2004, 16:55
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Type schreef op 31-03-2004 @ 19:32 :
Vormpjes uitgesneden en dan stiekeme spulletjes erin gedaan
Zo n boek heb ik ook nog eens.
Maar dat was een opdracht voor school.
Oud 02-04-2004, 14:07
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
jeps...kep er nu zon 4 vol gekliederd! ......ze zijn ook alle vier helemaal afgeleeft, ze liggen zowat allemaal in 3 of 4 delen uitelkaar! ...maar ja...vink wel het mooist een mooi echt schets boek en niet zon net boekje...ziet er zo nep uit op een of andere manier, net alsof je hem nooit gebruikt ofzow!

en kep overigens nooit probs gehad met markers in mn blackbooks.......koop altijd die goedkope bij de boekenvoordeel winkel,maar werk liver met markers in mn blackbook dan op markerpapier...das echt zwaar kut papier imo!
Oud 02-04-2004, 15:29
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef op 02-04-2004 @ 15:07 :
jeps...kep er nu zon 4 vol gekliederd! ......ze zijn ook alle vier helemaal afgeleeft, ze liggen zowat allemaal in 3 of 4 delen uitelkaar! ...maar ja...vink wel het mooist een mooi echt schets boek en niet zon net boekje...ziet er zo nep uit op een of andere manier, net alsof je hem nooit gebruikt ofzow!

en kep overigens nooit probs gehad met markers in mn blackbooks.......koop altijd die goedkope bij de boekenvoordeel winkel,maar werk liver met markers in mn blackbook dan op markerpapier...das echt zwaar kut papier imo!
That's bull man, goed marker papier is echt helemaal de shit, kan je geweldig mee mengen en verlopen maken, hoef je in 'n blackbook niet te proberen (we hebben 't over tria's of copics btw.. voor andere markers hoef je idd geen markerpapier..)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:46
coecie
coecie is offline
die markers zijn zoooo duur

ik ben momenteel bezig met een losbladig systeem van de afgelopen paar dagen te verwerken in een neiuw aangeschafte dummy, de oude was vol.
Oud 02-04-2004, 22:10
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 02-04-2004 @ 16:29 :
That's bull man, goed marker papier is echt helemaal de shit, kan je geweldig mee mengen en verlopen maken, hoef je in 'n blackbook niet te proberen (we hebben 't over tria's of copics btw.. voor andere markers hoef je idd geen markerpapier..)
ben ik t zeker mee eens i love copic markers <3
Oud 02-04-2004, 22:10
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
coecie schreef op 02-04-2004 @ 18:46 :

ik ben momenteel bezig met een losbladig systeem van de afgelopen paar dagen te verwerken in een neiuw aangeschafte dummy, de oude was vol.
maar wel de moeite waard en je doet er vrijlang mee als je wil
Oud 04-04-2004, 19:23
DG
DG is offline
Citaat:
coecie schreef op 02-04-2004 @ 18:46 :

bedoel je met Markers die Van Montana?? aka Polska's

als je t daar over heb heb je best gelijk een Montana Can(spuitbus) kost iets van 3 euro en zon mark al ruim tegen de 6 euro dus dat dan weer wel
Oud 04-04-2004, 22:06
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 02-04-2004 @ 16:29 :
ja....kep het ook over copics en tria's (pantone)...maar ik vindt marker papier gewoon klote werken ik hou nou eenmaal niet van glad papier, ja je kan er relakst op mengen, kep een aantal keer presentatie tekeningen erop gemaakt, en ja het ziet er slick uit, maar dat is juist wat IK niet mooi vindt, het mooie van markers vindt ik PERSOONLIJK dat je er lekker rauw mee kan tekenuh en met een aantal simpele lijnen een bijna echte tekening kan maken, als ik wil mengen en mooie verloopjes wil maken doe ik dat wel op doek met olie verf! nogmaals....dat is mijn mening en niet een feit!
Oud 07-04-2004, 18:10
Flijn
Flijn is offline
Ja, ik heb een a5 blackbook.

Ik merk alleen dat ik er niet schaamteloos in durf te schetsen, ben ik bang dat ik het verpest. Dus echt kladderen doe ik op losse papiertjes.... en dan heb ik achteraf weer spijt dat ik het niet gewoon in dat boekie heb gezet.
Oud 07-04-2004, 21:03
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
emijra schreef op 07-04-2004 @ 19:10 :
Ja, ik heb een a5 blackbook.

Ik merk alleen dat ik er niet schaamteloos in durf te schetsen, ben ik bang dat ik het verpest. Dus echt kladderen doe ik op losse papiertjes.... en dan heb ik achteraf weer spijt dat ik het niet gewoon in dat boekie heb gezet.
mooie roleye
Oud 09-04-2004, 10:45
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef op 04-04-2004 @ 23:06 :
ja....kep het ook over copics en tria's (pantone)...maar ik vindt marker papier gewoon klote werken ik hou nou eenmaal niet van glad papier, ja je kan er relakst op mengen, kep een aantal keer presentatie tekeningen erop gemaakt, en ja het ziet er slick uit, maar dat is juist wat IK niet mooi vindt, het mooie van markers vindt ik PERSOONLIJK dat je er lekker rauw mee kan tekenuh en met een aantal simpele lijnen een bijna echte tekening kan maken, als ik wil mengen en mooie verloopjes wil maken doe ik dat wel op doek met olie verf! nogmaals....dat is mijn mening en niet een feit!
hehe mja i know and see whatcha mean lol, maar dat vind ik dus echt vette zonde van stiften a 5 euro+ per stuk lol..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:44
dark_poetry
dark_poetry is offline
Chilli dude,waar zijn je letters?
Oud 15-04-2004, 17:57
timp
timp is offline
mijn blackbook bestaat uit mijn agenda, aangezien ik die toch ongeveer nergens voor gebruik..
nah ja, mijn agenda van vorig jaar, want ik ben min of meer gekapt met tekenen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 08:47
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-04-2004 @ 15:44 :
Chilli dude,waar zijn je letters?
letters?
Oud 16-04-2004, 08:47
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
timp schreef op 15-04-2004 @ 18:57 :
mijn blackbook bestaat uit mijn agenda, aangezien ik die toch ongeveer nergens voor gebruik..
nah ja, mijn agenda van vorig jaar, want ik ben min of meer gekapt met tekenen...
waarom dat dan?
Oud 16-04-2004, 09:54
timp
timp is offline
ach, ik had niet echt veel zin meer om altijd dezelfde tekeningen te maken...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 12:39
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-04-2004 @ 09:47 :
letters?
blackbook is geen schetsbook maar een schetsboek en voor pieces en tags van anderen.....graffiti etc.
Oud 16-04-2004, 15:52
Ilsch
Ilsch is offline
sjors! wat super hip Kijk jij eens snel hier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten