Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 18:54
SirhC
SirhC is offline
Onmogelijk of ligt dat nou aan mij???

mijn ex en ik hebben het samen uit gemaakt na 3,5 jaar maar hoe langer het uit is hoe meer ruzie we krijgen .... is de liefde dan gewoon een grote leugen ... een groot toneelspel????

Oud 21-01-2002, 19:04
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
ik had (en heb eigenlijk) best nog een hekel aan de mijne (ik hebber maar 1) en na verloop van tijd slijt het gewoon en dan gaat het allemaal weer wat beter.. ik was dan niet echt close en ik maakte het uit, waardoor hij dan eerst weer lullig over mij doet enz... maar nu gaat het wel weer normaal.. ik was ervoor ook geen dikke vrienden met 'em.. duss
Oud 21-01-2002, 19:08
miss Elise
miss Elise is offline
ik denk niet dat de liefde die jullie 3,5 jaar lang hadden één grote leugen is geweest. Integendeel, anders waren jullie nooit zo lang bij elkaar gebleven. Ik denk alleen dat het voor jullie allebei moeilijk is dat het nu uit is.
veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:51
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik denk dat als het uit zou zijn met mijn vriend, dat ik hem dat ik hem dan echt niet meer zou willen zien. Ik geloof niet zo in het vrienden blijven, nadat het uit is. Uit is uit. Ik zou toch altijd naar em blijven kijken met het idee van 'Met jou heb ik...'
En dat lijkt me heel vreemd. Ik denk dat er echt een heeeele tijd overheen zou moeten gaan, voor ik weer een beetje normaal met em om zou kunnen gaan. Maar goed. Allemaal hypothetisch. Ik wens jou succes.
Oud 21-01-2002, 21:04
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Het is moeilijk. Ik heb 16 maanden verkering gehad met iemand die ik nu niet meer wil spreken, omdat hij me gewoon teveel pijn heeft gedaan. Volgens mij moeten er heel wat wonden geheeld zijn, voor er weer een klein beetje vriendschap kan ontstaan ..
Oud 21-01-2002, 21:19
Rhinus
Rhinus is offline
Ik probeer het nu. Maar ik wil d'r nogsteeds kussen elke keer dat ik d'r zie/hoor. Maar ik hou me in en probeer gewoon een vriend te zijn.

Als ik weer op een ander verliefd ben denk ik wel dat het kan .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:23
Zorkman
Zorkman is offline
nee, ik geloof niet dat liefde één groot bedrog en toneelspel is,
maarja, het moet dan wel van twee kanten gekomen zijn en ge moet beiden nog redelijk zijn

totnutoe was het mij ook steeds gelukt nog vrienden te blijven, maarja...deze keer blijkbaar niet meer,
niemand zijn schuld, gewoon haar keuze
Oud 21-01-2002, 21:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
SirhC schreef:
is de liefde dan gewoon een grote leugen ... een groot toneelspel????
De (ware, dus voornamelijk geestelijke) liefde niet, maar de (voornamelijk lichamelijke) verliefdheid wel.
Er wordt trouwens op dit forum heel wat gelogen over relaties. Van een aantal mensen die ik ken, weet ik dat ze hier dingen beweren die haaks staan op de werkelijkheid. En dat noem ik toneelspel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 10:46
VaLeRiE4YoU
VaLeRiE4YoU is offline
K heb soms ook wel het gevoel dat het gewoon een grote leugen is geweest...maar het is dus ook uit met mijn vriendje en we maken eigenlijk ook alleen maar ruzie!maar k denk dat als er over een tyd weer een andere vriend(in) in ons leven is (geweeest) dat het dan wel anders gaat worden...

liefs
Oud 22-01-2002, 13:40
Verwijderd
Ik geloof niet in vriendschap met exen...

Als je zo intiem met elkaar bent omgegaan dan is het vrijwel onmogelijk om weer terug te gaan naar hoe het vroeger was, in ieder geval wel voor mij. Ik laat ze gewoon links liggen, heb ik 'r ook geen last van.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 14:52
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik ben nog steeds goede vrienden met m'n ex.. kreeg een grote verjaardagskaart & cadeautje van 'm and all...

Ik denk dat het eraan ligt hoe je uit elkaar gaat. Wij waren bijna 2 jaar samen (een jaar daarvan woonden we samen) en de liefde vaagde gewoon langzaam weg.. We zijn nog wel gewoon close (zien elkaar niet zo vaak door afstand) en kunnen bij elkaar terecht.

Voor mijn gevoel is het goed zo. Hij is zolang zo'n grote aanwezigheid geweest in mijn leven dat ik hem er simpelweg niet uit wil hebben.

(en we gaan naar een conventie van de zomer en delen dan waarschijnlijk een hotelkamer. Het scheelt in de kosten, en we zijn waarschijnlijk elkaars ideale 'roommates'.)
Oud 22-01-2002, 15:07
lieke !!
lieke !! is offline
nou ik weet hoe kut het voelt hoor
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:14
lieke !!
lieke !! is offline
hahaha beetje te vroeg op enter gedrukt.
maar goed,mijn ex en ik hadden 2 maanden en nu 4 maanden uit,maar ik weet wel dat het allemaal erg moeizaam ging de afgelopen vier maanden,ik denk toch dat je in zo'n situatie,nog veel om elkaar geeft,je hebt toch niet niks het 3,5 half jaar met elkaar uitgehouden!!en dat dat zich uit in frustraties en ruzies over en weer.Ik heb hetzelfde gehad,mijn ex en ik gaan sinds een maand weer zoals vanouds met elkaar om,dus na een tijdje komt het allemaal wel weer goed.Je moet het ook echt de tijd geven,het niet allemaal te snel willen,want als je dingen gaat forceren dan komt er helemaal nix van terecht.

Succes XxX Lieke
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 15:46
SirhC
SirhC is offline
Werkt nog steeds voor geen kant met m'n ex maar goed hoe ik/we er uit gaan komen weet ik ook niet maar in ieder geval bedankt voor jullie woorden.....

Oud 28-01-2002, 18:07
Piccola
Piccola is offline
Ik heb 2 exen! De 1 is mijn beste vriend en de ander is gewoon een goeie vriend van me! Heb nog dagelijks contact met ze! Dus het kan zekers wel hoor!

Piccola
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:11
kimsje
kimsje is offline
bij mij werkt het ook niet echt nee...
alhoewel met eentje heb ik nog wel contact maar die woont niet naast de deur, de ander op school...uhhhhhh tja we negeren elkaar! maar waarom??? vraag t me nie... best wel jammer
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:22
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn vorige vriend en ik zouden ook als vrienden uit elkaar gaan. Maar dat ging toch niet. Daar is hij te egoistisch voor. Ik maakte een grapje dat ik het had uitgemaakt omdat hij wel had gezegd dat hij niet meer verliefd was enzow en ik daarom maar zij: ok dan is het uit. en daar kon hij dus niet tegen Iedereen had door dat het een grapje was behalve hij. Maargoed, hij begon steeds lulliger te doen en andere jongens tegen mij opstoken. Daarbij kwam ook nog dat hij alles verdraaide wat we ooit hebben gedaan en gezegt. Ik zou hem om verkering hebben gevraagd, ik had hem verzierd, ik had hem gezoen, ik belde steeds, ik claimde hem, ik deed alles verkeerd in zijn ogen. Dus vertelde hij allemaal bullshit verhalen aan vrienden van ons. Best lullig allemaal. Maargoed. Het beoit me niet. Ik weet van mezelf dat ik nooit echt verliefd op hem ben geweest. Ik vond het gewoon zo lief dat hij mij een roos had gegeven met valentijnsdag. En tsja, ik weet niet. Het was meer iets logisch dat we wat met elkaar hadden, dan dat we echt van elkaar hielden ofzow. Het paste zo leuk bij elkaar. Hij was hoofdredacteur van de schoolkrant, ik de eindredactrise. We hadden dezelfde vrienden enzow. Uhm, het was eigenlijk meer zo'n populariteits relatie. De halve school was verliefd op hem. en ik moet toegeven hij is best wel knap. Hij ziet er gewoon goed uit enzow. Nouja, laatmaar. Ik ben wel duidelijk zo geloof ik Volgens mij is het meer een uitzondering dat het echt lukt om als vrienden uit elkaar te gaan.
Oud 30-01-2002, 12:04
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Volgens mij is het meer een uitzondering dat het echt lukt om als vrienden uit elkaar te gaan.

denk het ook maar goed .....

Oud 31-01-2002, 09:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
SirhC schreef:
Onmogelijk of ligt dat nou aan mij???
geen ervaring mee, maar volgens mij moet het mogelijk zijn!
Oud 31-01-2002, 09:16
-Will-
-Will- is offline
Best mogelijk...tenminste, één ex kan ik wle schieten, die heeft me gebruikt. Met de rest ben ik verder goed bevriend, af en toe uit eten of stappen.
Oud 31-01-2002, 11:32
Penelopeia
Penelopeia is offline
ik kan het niet..wel geprobeerd enzo, maar elke keer loopt het er toch op uit dat je heel oppervlakkig met elkaar gaat praten. en dat is zeker jammer ja, maar dat maakt de liefde niet tot een grote leugen...

zelf vind ik het ook nog steeds vooral erg moeilijk om met mn laatste ex te praten, die jongen heeft gewoon teveel voor mij betekend..en als hij dan weer even leuk en lief doet enzo ben ik zo weer om..en dat vind ik vooral erg vervelend van mezelf, om dat te weten dan...hij kan daar natuurlijk zo misbruik van maken als hij dat wil.
maargoed, inmiddels hebben we beiden ons oude leventje weer opgepakt..ik ben ook al andere leuke jongens tegen gekomen enzo, maar in n achterhoofd spookt hij nog steeds rond, en dat is wel heel vervelend.
Oud 31-01-2002, 11:37
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik heb ok altijd ruzie met me exen
zal wel aan mij ligge
Oud 31-01-2002, 19:21
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik geloof niet in vriendschap met exen...

Als je zo intiem met elkaar bent omgegaan dan is het vrijwel onmogelijk om weer terug te gaan naar hoe het vroeger was, in ieder geval wel voor mij. Ik laat ze gewoon links liggen, heb ik 'r ook geen last van.

Met 1 ex ga ik nog echt net zo goed om als toen we wat hadden. We hebben wel verschrikkelijke ruzie gehad, maar beiden vonden we het wel erg zonde als we elkaar daarom niet meer zouden zien. Ik zie hem nu nog 3/4 keer per week , gewoon effe wat drinken of film kijken en dat is gewoon heel gezellig.
Ik had eerlijk gezegd niet gedacht na wat ie gedaan had dat ik nog ooit met hem om zou gaan, maar ja ...blijkbaar kan het wel En het is nu iets van een half jaar uit. (hebben bijna 2 jaar gehad)

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 17:12
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Met 1 ex ga ik nog echt net zo goed om als toen we wat hadden. We hebben wel verschrikkelijke ruzie gehad, maar beiden vonden we het wel erg zonde als we elkaar daarom niet meer zouden zien. Ik zie hem nu nog 3/4 keer per week , gewoon effe wat drinken of film kijken en dat is gewoon heel gezellig.
Ik had eerlijk gezegd niet gedacht na wat ie gedaan had dat ik nog ooit met hem om zou gaan, maar ja ...blijkbaar kan het wel En het is nu iets van een half jaar uit. (hebben bijna 2 jaar gehad)

Ben je dan nooit bang om weer gevoelens te krijgen ..... vind ik tenminste wel lastig als alles zo gewoon blijft zeg maar ... bang dat ik er weer te veel aan 'wen' zeg maar

Oud 02-02-2002, 16:46
xxmoppiexx
xxmoppiexx is offline
tja ik heb ut deze week met muh EX uitgemaakt we hadden 8 maanden maar ik wil vrienden blijven hij ook zegt ie alleen zit ie muh maar af tekatten en te proberen jaloers te maken ik weet ut nie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 10:05
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
toen t uitging met mn ex had t niks met onze verliefdheid te maken.. dus waren beidde nog verliefd op elkaar.
mn ex wou nog als echt close vrienden omgaan (en wil dat nog steeds) maar ze is voor we hadden nooit een vriendin van me geweest en we hadden niet erg lang , bovendien was ik bang anders nooit over dr heen te komen dus had ik t contact practisch verbroken das sinds kort beetje aan t herstellen want we kunnen t wel goed vinden (op een vage manier ) en ze heeft aardig wat dingen gemeen.

maja ik ben zo en zo iemand die moeilijk is in t instant houden van contacten en relaties (op een niet liefde manier -> maar famillie en vrienden banden) dus moet t heel sterk van de anderen komen ,iets wat heel weinig mensen maar doen
Oud 04-02-2002, 13:19
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
SirhC schreef:
Citaat:
the exploding boy schreef:

Ben je dan nooit bang om weer gevoelens te krijgen ..... vind ik tenminste wel lastig als alles zo gewoon blijft zeg maar ... bang dat ik er weer te veel aan 'wen' zeg maar

Bang niet nee...
Bovendien ik zou er dan toch niks aan kunnen doen, als het zou was zouden die gevoelens er toch wel zijn alleen dan onderdrukt. En ja ik vind hem nog altijd veel specialer dan anderen maar we hebben best veel meegemaakt en als er nu iets is met hem belt hij mij ook op voor raad (ook over ander meisjes) en dat vind ik toch wel bijzonder. Ik zou het niet leuk vinden als hij alles nu het uit is ineene aan anderen zou vertellen en mij buiten zou sluiten.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 14:32
eztah
eztah is offline
Ik heb het niet meegemaakt..
Nou heb ik hiervoor niet echt serieuze relaties gehad, maar toch, ook als stelde het niets voor, ik ga met geen een echt goed meer om..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:16
Verwijderd
In het begin is het wel moeilijk - ik had het uitgemaakt terwijl mijn vriend nog erg verliefd was, hij heeft ook een poos behoorlijk bot zitten doen en ik terug, omdat ik nog steeds om hem gaf, hoewel niet op de manier die handig is in een relatie. Heeft een hoop ellende gekost.
Maar na een paar maand ging het beter, ik kan nu weer redelijk normaal met hem omgaan. Dus ik denk dat het wel kan, het ligt ook aan de manier waarop het is uitgegaan...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:45
dafidofke
dafidofke is offline
hey
ik weet niet hoe het komt dat jullie altijd ruzie maken
jullie hebben 3.5jaar met elkaar samengeleefd!!
ik heb ook al heel wat relaties achter de rug en in het begin wil ik ze ook niet horen of zien
maar na ne tijd beginne we terug te praten
en nu worden we als maar betere vrienden
en ik heb liever een goeie vriendschap dan een slecht relatie!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:54
dwerg
dwerg is offline
ik heb het al een jaar uit met mij exvriend en we zijn nog hele goede vrienden maar onder tussen hebben we wel een paar keer ruzie gehad en dat is nu allemaal weer goed dus
ik ben blij dat wij vrienden zijn gebleven want ik kan alles tegen hem zeggen enzo
Oud 20-03-2002, 17:11
Aurora
Aurora is offline
Het is echt wel mogelijk hoor..kijk maar naar mij Ik kan goed met mn ex opschieten, waar ik erg blij meej ben. Het ligt er gewoon aan hoe je uit elkaar bent gegaan etcetera.
Oud 21-03-2002, 07:42
CareZz
CareZz is offline
Pff neej da zou ik niet kunnen en dan zie je hem een x met een ander meidje.. (dan zou ik echt gek worden )
Oud 21-03-2002, 10:13
Optima
Optima is offline
je kunt je ontzettend in elkaar vergissen, en vooral na eenr elatie worden mensen haatdragend omdat dat voor hen de enige manier lijkt iemand te vergeten

hoe slechter je de persoon maakt, hoe makkelijker het is deze te vergeten...
Oud 21-03-2002, 10:24
Verwijderd
Ja, da's waar, dat was ook altijd mijn manier - gewoon een schijthekel aan krijgen, dan wil je ze vanzelf nooit meer terug

(It really works!)

Het heeft in ieder geval geen nut om proberen vrienden te blijven met exen waarmee je vóór de relatie ook geen goede vriendschap had.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 10:39
mausi
mausi is offline
Toen het met mijn vriend uitging bleven we elkaar elke dag zien en we gingen eigenlijk ook nog de hele tijd met elkaar. We besloten om elkaar een tijdje helemaal niet te zien en toen trokken we de conclusie dat uit elkaar zijn niets voor ons is. "vrienden blijven" leidde bij ons dus tot een nieuwe start!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
In het begin is het wel moeilijk - ik had het uitgemaakt terwijl mijn vriend nog erg verliefd was, hij heeft ook een poos behoorlijk bot zitten doen en ik terug, omdat ik nog steeds om hem gaf, hoewel niet op de manier die handig is in een relatie. Heeft een hoop ellende gekost.
Maar na een paar maand ging het beter, ik kan nu weer redelijk normaal met hem omgaan. Dus ik denk dat het wel kan, het ligt ook aan de manier waarop het is uitgegaan...
Correctie. Hij doet nog steeds kut.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:37
Optima
Optima is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het heeft in ieder geval geen nut om proberen vrienden te blijven met exen waarmee je vóór de relatie ook geen goede vriendschap had.

Nee, idnerdaad, dan blijf je met bizonkit aan iemand vastzitten. Het is ethisch altijd moeilijk vrienden te blijven met iemand die je alelen ' kent' als geliefde. Meestal zijn je eisen en verlangens toch hoger, er zijn zelden mensen die ze naar beneden kunnen afstellen.
Oud 21-03-2002, 13:10
basje
basje is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik probeer het nu. Maar ik wil d'r nogsteeds kussen elke keer dat ik d'r zie/hoor. Maar ik hou me in en probeer gewoon een vriend te zijn.

Als ik weer op een ander verliefd ben denk ik wel dat het kan .
Ik heb precies hetzelfde..Het is vooral moeilijk als je alleen met haar bent, en ze vlak naast je zit. Ik merk gewoon dat ik nog steeds gevoelens voor haar heb en dat ik eigenlijk niet zonder haar kan. Het beste zou zijn dat op het moment dat je verkering net uit is, je echt een poos geen contact meer hebt. Maar dat is heel moeilijk.

Wanneer ik een nieuw meisje tegenkom, wat net zo leuk is (en dichterbij woont dan mn ex ) gaat het misschien over..Maar tot die tijd is het mooi kut.

Oud 23-03-2002, 08:33
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
Voordat ik verkering kreeg met een jongen kende ik hem al bijna meer dan een jaar en we zaten vaak savonds met een stel andere vrienden filmpies te kijken.. na een tijd werden we verliefd op elkaar.. .. maar hij maakt het ook weer snel uit .. we hebben elkaar nu beloofd om goeie vrienden te worden te blijven.. maar op dit moment twijfel ik er best over of dat wel slim is en of het wel lukt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 09:12
Starley
Starley is offline
Ik zit met hetzelfde probleem. We hebben nu alleen nog maar ruzie, even lijkt het dat het 1 en al leugen is, maar wat doe je er aan? Na 10 maanden komt ie opeens aan kakken om te zeggen dat ie iemand anders heeft. Hij begrijpt niet waarom ik boos was! Ach ja, weet het ook niet hoor!
Oud 29-03-2002, 21:31
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik ben nog steeds goede vrienden met m'n ex.. kreeg een grote verjaardagskaart & cadeautje van 'm and all...
Same here!Nog steeds vrienden. niet overdreven maar gewoon
Reageren

Regels voor berichten