Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 14:17
Mjölnir
Mjölnir is offline
Even wat gecopy/paste info naar aanleiding van de presentatie van gisteren avond...

Op dezelfde lokatie zal een pand verrijzen waarbij elke beschikbare vierkante meter optimaal benut wordt.

Er komen twee zalen beide met balkon, en aflopende vloer (net als in 013 grote zaal). Capaciteit 1 x 3 á 400 man en 1 x 1.000 man. Deze twee zalen worden op elkaar gesitueerd, en zijn bereikbaar via diverse trappen en voor de gehandicapten via de liften (zowel balkon als zaal). In de grote zaal zijn twee barren gesitueerd, in de kleine zaal 1.

Een groot foyer met garderobbe en bar en een eetcafe met ca 80 plaatsen, verdeeld over drie niveaus.

Onder het gebouw een keuken, voorraadruimtes, grote biertanks, containeropslagplaatsen etc.

Dwars door het gebouw in de lengte richting komt de laad en losstraat, met parkeermogelijkheid voor de grote trailers. Er komt een hoop glas in het gebouw. Dus het krijgt een transparant uiterlijk. Ook de laad- en losstraat zal vanuit de zaal zichtbaar zijn. Beide podia zijn bereikbaar vanaf de laad- en losstraat.

Verder bevat het pand een inpandige fietsenkelder voor circa 240 fietsen.

Start sloop oude Patronaat: april 2003,
Oplevering nieuwe Patronaat: april 2005
We zijn druk bezig om voor de tussenliggende tijd een tijdelijke lokatie te zoeken.

En nog wat info:

Architect Paul Diederen van het bureau Diederen Dirrix van Wylick Architecten uit Eindhoven heeft het gepresteerd een gebouw te ontwerpen waarin een grote zaal voor 600 tot 1000 staanplaatsen en een kleine zaal voor maximaal 300 personen boven elkaar gesitueerd zijn binnen een hoogte van 12 meter boven peil. Elke zaal heeft een eigen ingang vanaf Zijlsingel, zodat ze onafhankelijk van elkaar te gebruiken zijn. De zalen zijn beide zodanig ten opzichte van elkaar en van de omliggende bebouwing geïsoleerd dat de geluidsoverlast tot een minimum wordt beperkt; hiervoor zijn de zalen geplaatst op grote rubberen blokken in een dubbelwandige betonnen constructie (doos-in doosconstructie). Bovendien is er een inpandige laad- en losstraat geschetst, waardoor minstens een eurotrailer van 16 meter lengte een plaats krijgt in het gebouw en met een minimum aan geluidsoverlast voor de buurt kan lossen en laden en 's nachts het pand kan uitrijden.

Hou het in de gaten op de Patronaat website

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 15:02.
Advertentie
Oud 29-05-2002, 14:26
Verwijderd
gelukkig nog wel een balkon
kut dat het van april 2003 - 2005 duurt, maar als t daarna ook echt beter is, is het het wel waard. ook goed dat er 2 zalen, waarvan een grote, komen -> grotere bands.
Oud 29-05-2002, 14:55
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
koel

Zaterdag STARFLAM

Rat
Oud 29-05-2002, 15:03
Mjölnir
Mjölnir is offline
Wat ik er van gezien hebt wordt het ook een zeer fraai pand. Met al dat glas ziet het er erg heftig uit moet ik zeggen. Zeker als je bedenkt dat ondanks dat het een transparant geheel wordt het helemaal geluidsdicht zal zijn.
Oud 29-05-2002, 15:05
Mjölnir
Mjölnir is offline
Plaatjes:

Oud 29-05-2002, 15:28
Verwijderd
Effenaar gaat ook verbouwe

en de effenaar is cooler
Oud 29-05-2002, 15:28
harrie84
harrie84 is offline
HMH2, maar dan kleiner

greetz
Oud 29-05-2002, 16:00
Mjölnir
Mjölnir is offline
Citaat:
harrie84 schreef:
HMH2, maar dan kleiner

greetz
Ja hoor knuppeltje, ben je wel eens in 013. Daar is het beter mee te vergelijken. De Heineken Music Hell is een hal en geen club en dat is te merken aan de sfeer ook.

Maak je daar maar geen zorgen over. We gaan er alles aan doen om de sfeer te behouden.

Deze architect gaat overigens hierna verder met Dynamo café en Doornroosje...
Oud 29-05-2002, 16:03
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Mjölnir schreef:

Ja hoor knuppeltje, ben je wel eens in 013. Daar is het beter mee te vergelijken. De Heineken Music Hell is een hal en geen club en dat is te merken aan de sfeer ook.

Maak je daar maar geen zorgen over. We gaan er alles aan doen om de sfeer te behouden.

Deze architect gaat overigens hierna verder met Dynamo café en Doornroosje...
het ging niet om de sfeer, maar meer het uiterlijk op de foto's, wat er wel erg futuristisch uitziet, maar misschien ligt dat wel aan de tekeningen

en jah ik kom wel us in de 013 en als het er zo uit gaat zien, dan is het zeer

greetz
Oud 29-05-2002, 16:38
disaster
disaster is offline
keb die plannen wel es gezien in het ABC architectuurmuseum... ziet er goed uit!!!!

deed mij idd ook al denken aan de 013, op zig komen daar besr grote bands dus dat belooft wat voor Haarlem!
Oud 29-05-2002, 22:24
Mjölnir
Mjölnir is offline
Haarlem gaat het eindelijk mee maken
Oud 29-05-2002, 23:08
Vork
Vork is offline
--> The Afterparty
Oud 30-05-2002, 07:49
Smurf
Smurf is offline
Is het niet zo dat het Patro een plekje krijgt bij de Lichtfabriek in de buurt.
Gewoon om die tussenliggende 2 jaar te vullen?

Of zijn dat maar geruchten?

Enne ik zou ERRUG blij zijn als hier dan ook eens van die grote band op komen treden als in de 013.... scheelt me weer wat treinkosten
Oud 30-05-2002, 17:06
italianboy
italianboy is offline
013 is

en daar wordt het vaak mee vergeleken dus ik denk wel dat t snor zit
Oud 30-05-2002, 17:22
disaster
disaster is offline
Citaat:
Smurf schreef:
Is het niet zo dat het Patro een plekje krijgt bij de Lichtfabriek in de buurt.
Gewoon om die tussenliggende 2 jaar te vullen?

Of zijn dat maar geruchten?

dat heb ik ook gehoord jah
maarehm eerst nog maar es ff af wachten wanneer ze nou egt es gaan beginnen met het bouwen van het nieuwe patro
Oud 30-05-2002, 18:19
Mjölnir
Mjölnir is offline
Citaat:
disaster schreef:

dat heb ik ook gehoord jah
maarehm eerst nog maar es ff af wachten wanneer ze nou egt es gaan beginnen met het bouwen van het nieuwe patro
ok even wat geruchten uit de lucht schieten. Er staat nog niks vast voor een tijdelijke locatie!!!

En de bouw begint zodra de sloop klaar is. De sloop begint april 2003. Voor die tijd komt er echt nog wel een bruut feest om dit pand een waardig einde te geven. Patro feesten als de legendarische All Tomorrows Parties verkopen altijd uit en met flink wat drank in je mik zijn het geweldige avonden. Dus ik verwacht dat het zoiets wordt.
Oud 31-05-2002, 15:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Hmm in 2005 (dan pas) maar eens een bezoekje gaan brengen dan.

Waarom het slopen uitbesteden? Men neme veel bier, vrouwen en een brute thrashmetal band. Men geeft de mensen sloophamers en je krijgt een replica van metallica - whisky in the jar

Ook leuk.

Regels voor berichten