Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
effect op andere dingen dan dat waar je eht voor veranderd hebt ook op geied van gen manupilatie vind ik dat een te groot risico bv dat door een bepaald gewas zo te manipuleren je perongeluk oook alle vlinders uitroeit ik noem maar wat |
![]() |
||
Citaat:
![]() verder denk ik dat we wat minder snel moeten beginnen met het gebruik als dat we bij pinniceline hebben gedaan, ik geloof dat dat op een gegeven moment overused werd. Maar als we er mee om kunnen gaan, mag het wat mij betreft als medicijn gewoon ingezet worden, zoals we met alle medicijnen doen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als de natuur het doet gaat eht geleidelijk en gebeurt er niets rampzaligs als wij eht doen doen we het ineens ik heb niet tegen gen therapie opzich en gen manipulatie omdat het on natuurlijk zou zijn tis gewoon zo dat als wij ineens wat veranderen dan weten we niet genoeg welke invloeden dat allemaal gaat hebben denk aan een 2e victoriameer ramp enz |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() we hadden het toch over genen en evolutie ? niet over natuur rampen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
jij vergeet één groot ding, dat de mens ingrijpt in biologische structuren van planten en dieren en ze zo wil manipuleren aan haar behoeftes. Misschien was het via natuurlijk verloop ook zo gegaan in de loop van een paar decennia, maar dat is iets natuurlijks, iets dat zo hoor zodat de plant of het dier kan overleven, iets dat noodzakelijk is. Als wij bijvoorbeeld een koe zo *aanpassen* met vandere genen dat ze meer melk geeft, dan is dat onnatuurlijk en inbreuk op de natuur. Zou een koe evolueren zo dat zij meer melk geeft (wat dus langer duurt, gaat een paar generaties overheen voordat je resultaat ziet) dan is dat natuurlijk. Je kan dus niet klakkeloos gaan testen en van de natuur moet je met je handen afblijven. Enkel voor noodzakelijke medische ingrepen die geen gevaar kunnen voor de persoon zelf en waardoor geen vreemde complicaties zouden kunnen gaan optreden vind ik het wel goed ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar als dit kan dna is de volgende stap kinderen 'beter maken ' als embryo daar zie ik toch een gevaar in het maakt mij dus ook toaal neit uit of het natuurlijk is of niet maar als wij eht op grote schaal gaan toepassen bv ook op dieren dan denk ik inderdaad aan een 2e victoria meer ramp |
![]() |
||
Citaat:
tuurlijk zijn wij onderdeel vand e natuur, maar dan hoeven wij t nog niet zo sterk te beïnvloeden zodat alles maar aan onze wensen aangepast wordt ![]()
||
Citaat:
welbeschouwd: als we gentherapie aan het doen zijn, spelen we niet. we kunnen het, hebben het zelf ontdekt, etc etc. bovendien, is inenting dan niet ook voor god spelen? je past je lichaam net zo goed aan. en oorbellen?
||
Citaat:
![]() Moorden worden ook vaak gepleegt tussen mensen onderling, dit gebeurt niet vaak bij dieren van dezelfde soort onderling, dus mensen zouden dit ook niet moeten doen, waarom spelen we dus met levens van mensen? Dat is toch ook spelen voor god? ![]() Ik denk dat gentherapie wat dat betreft niet zo erg is, zolang we het binnen de norm houden. Kleine mutaties mag, maar we moeten geen nieuwe soort kreeren ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
god schept, dus wij mogen het niet? hmmm, god denkt, daarom mogen wij het niet? Scheppen is NIET alleen aan god voorbehouden, aangezien we blijkbaar kunnen scheppen
||
Citaat:
![]() niet dat je ongelijk hebt ofzo, mar ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() dit vind ik dus ook een argument tegen dat je over 100 jaar gewoon met recht kunt spreken van ubermenschen namelijk de mensen die geld genoeg hadden om zich te laten 'opvoeren' en dat ookw eer bij hun kinderen hebben gedaan enz nog een reden waarom ik er wat nare dingen bij ga denken |
![]() |
|
Professor2
Die film heet Gattaca en die documentaire was van de BBC met Lee M. Silver Hij heeft een heel boek erover geschreven hoe er een splitsing zal komen tussen de rijke en arme mensen en ze niet meer met elkaar zullen voortplanten en je rassenoorlogen zal krijgen. Am I correct? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als je echt geholpen wordt door gentherapie zodat je weer *normaal* verder kunt leven zoals voor een bepaalde ziekte die je had, dan moet je gewoon vruchtbaar blijven. Het idee van een übermensch staat mij sowieso niet aan, als ze zo ver zijn met genmutaties dan hoop ik zo sterk dat ze het niet zullen toepassen. Het mag eigenlijk niet eens ontwikkeld worden, als kan het heel interessant voor de wetenschap zijn.
|
Verwijderd
|
Om zieken te genezen vind ik het prima.
Maar om eerlijk te zijn kleven er veel te veel nadelen aan. De mens gaat deze technologie ZEKER misbruiken. En bovendien, heeft de mens wel het inzicht om te bereken wat de efecten op lange termijn zijn? Laat ik als voorbeeld onze directe natuur gebruiken. We hebben vaak in onze natuur "vreemde" dieren in ons land gelaten. Hierdoor is een ZEER NAUWKEURIGE balans verstoort. Dit balans zit in alles, ook in onze genen. Wie weet hoe onze (nog niet geboren) kinderen of kleinkinderen eruit komen te zien als ze onze genen krijgen. Ik vreest dat er alleen maar meer ziektes en aandoeningen bijkomen. Het is mooi om iemand te benezen, maar wat zijn de bijefecten als je kinderen krijgt? Krijgen kinderen die deze genen bij geboorte krijgen er problemen mee? Ik denk niet dat de mens verantwoordelijk genoeg is. |
![]() |
|
Ik denk dat, zolang gentherapie experimenteel is, we dit alleen uit kunnen proberen op dieren, niet op mensen. Pas wanneer we er genoeg vanaf weten zouden we over kunnen gaan op mensen.
Uiteraard gaat de mens deze techniek dan misbruiken, maar denk ook eens aan alle voordelen die eraan vast zitten.
||
Citaat:
sorry, maar je kan dat neit doen hoor en zelfs als t lukt dan weet je niet genoeg omdat de genen anders zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
De wereld een stukje dichterbij zijn ondergang...zo zie ik het eerlijk gezegt. |
![]() |
|||
Citaat:
Het is inderdaad zo dat de genen anders zijn, maar het principe van de techniek is wel hetzelfde. Als je dit perfectioneerd, dan zal het feit van andere genen niet zo erg zijn. Daarbij kan je ook gewoon apen nemen, een chimpansee heeft voor 99% dezelfde genen! Citaat:
En over dat ondergang, ik denk dat die honderden kernwapens, biologische- en gemische-wapens veel erger zijn dan gentherapie!
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dat met appels vmet peren vergelijken vind ik onzin! Ik wil hiermee aangeven dat er grotere problemen zijn dan gentherapie, uiteindelijk kan alles op een wereldramp uitdraaien! ![]() En wat noem je eigenlijk een wereldramp of wanneer is het het einde van de wereld? Hoe definieer je dit?
Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 16:42. |
![]() |
||
Citaat:
en een wereldram is idd moeilijk te deniniëren, t ligt eraan hoe je ene ramp definiëert en wanneer jíj het een ramp vind en dat is imo voor iedereen anders
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Gentherapie steffie073 | 3 | 05-02-2010 10:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Beter mens Stof Magican | 59 | 21-09-2006 23:50 | |
Algemene schoolzaken |