Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 18:31
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 11-04-2004 @ 19:28 :
Daarom vind ik het ook zo knap Ik zou het zelf echt niet zo kunnen...
tnx
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:06
Lente
Lente is offline
fijn dat het nu goed met jullie gaat maar ik moet er echt niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:11
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Lente schreef op 11-04-2004 @ 20:06 :
fijn dat het nu goed met jullie gaat maar ik moet er echt niet aan denken
haha dat is duidelijk
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:17
Verwijderd
Voor mij zou het op zn vroegst pas op mn 25ste een optie zijn om aan kinderen te beginnen, ten eerste omdat ik de vrijheid voor mezelf en mn vriend wil behouden, en ten tweede omdat ik het kind nu weinig te bieden zou hebben (inkomen is geen probleem, liefde ook niet, maar ik heb nog niet voldoende van de wereld kunnen zien om het kind op een juiste wijze op te voeden).

Zelf ben ik eerlijk gezegd ook absoluut niet mee eens met het fenomeen tienermoeders. Die moeders staan zelf nog niet zo lang in het leven, hebben nog weinig van de wereld gezien en weten vaak niet goed in te schatten hoeveel verantwoordelijkheid zo een kind vergt.

Ik zie het bij mij thuis (ik woon op kamers samen met mn vriend) dagelijks hoe een tienermoeder haar kind op een wel zo ongepaste wijze opvoed. Voorbeelden hiervan zijn; constant schreeuwen tegen dat kind, wanneer ze het kind zat is zet ze het op de gang of gewoon een uur onder de douche, het kind komt bijna nooit buiten, het woont samen met zn moeder bij haar nieuwe vriendje in 1 kamer van ongeveer 15 m2, krijgt nauwelijks groente (avondeten bestaat dagelijks uit hachee, sate of frikandellen) en doet niet haar best om passende woonruimte te vinden. Tevens heeft dat kind nu al zo een grote achterstand opgelopen in vergelijking tot zn leeftijdsgenootjes....

Even voor de duidelijkheid, tienermoeders die hun kind wel op een gepaste wijze weten op te voeden, daar heb ik wel respect voor. Echter blijf ik het idee hebben dat die kinderen van tienerouders toch wat te kort komen (en de tienerouders zelf ook...)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:38
Verwijderd
Tja, bij mij in de buurt woont een stel van een jaar of twintig, met twee kinderen, de oudste is vier ofzo, en zij behandelen hun kinderen ook niet echt goed, voor zo ver ik gezien heb; niet dat ze er gemeen tegen zijn maar ze verwaarlozen de kinderen gewoon een beetje, die spelen vaak nog om elf uur 's avonds buiten en daar zijn te toch echt nog veel te klein voor. Maar ik ken ze verder niet, dus weet alleen dat ze niet zo veel op hun kinderen letten.

Maargoed, zo gaat het vast niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 11-04-2004 @ 20:11 :
haha dat is duidelijk
je hoeft niet op iedereen te reageren hoor
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 20:31
Zonne
Zonne is offline
Als je 18 (19 zodra je je kindje krijgt) bent, val je dan nog onder tienermoeder? Of ben je dan gewoon jong moeder?
Dat is wat ik me even afvraag aangezien mensen van 19 vaak niet meer tot de groep tieners worden gerekend alhoewel je negentien bent.
Ik ben op dit moment namelijk 6 maanden in verwachting, ongepland maar wel gewensd.
Ik had (dacht ik) een vaste relatie en gebruikte gewoon de pil, maar heb niet altijd een condoom gebruikt aangezien we er zeker van waren beide geen geslachtsziektes te hebben. Ondanks mijn (eerlijk waar preciese) gebruik van de pil ben ik zwanger geraakt. Mijn ex vind dat hij het allemaal niet aan kan en laat het er bij zitten, maar ik ga d'r voor.
Ik ben uberhaupt tegen abortus in dit soort situaties (het kan namelijk) en wilde daarom absoluut geen abortus. Achteraf blijkt dat ik daar toch al te laat voor was.
Hoe je het ook went of keert ik ben gelukkig in mijn situatie al had ik het graag anders gehad. Mijn planning lag toch zo'n 5 jaar later om aan kinderen te beginnen en ook mijn relatie had ik graag tot stand gehouden.

Met mijn verhaaltje bedoel ik eigenlijk te zeggen dat:
Ik vind het niet zo'n goed idee om bewust op "zeer" jonge leeftijd (zo tussen je 12e en je 22e) voor kinderen te kiezen, al hangt dat ook veel van de persoon af. De ene persoon van 18 is de ander niet, en situaties verschillen ook enorm.
Maar als het dan toch gebeurt en je kunt het in alle opzichten aan dan vind ik dat je d'r voor de volle 100% voor moet gaan.
Het is namelijk niet zo dat je je leven d'r mee vergooit, stiekum zitten er zelfs voordelen aan om jong aan kinderen te beginnen. Al is dat nog een taboe in onze zamenleving. Op late leeftijd kinderen krijgen vind ik een veel slechter idee. (zo vanaf je 35e)
Ideaal is natuurlijk om kinderen te krijgen als je je leven op een rijtje hebt, maar ik vind d'r niks verkeerd aan om dat rijtje iets anders in te delen.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog de mogelijkheid om over een paar jaar gewoon te gaan studeren, je moet er gewoon wat harder voor werken.
Mijn leven en dat van de meeste andere tienermoeders heeft gewoon een andere draai gekregen en als je d'r gelukkig mee bent vind ik dat getuigen van een sterke persoonlijkheid en doorzettingsvermogen.
voor alle tienermoeders!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 10:15
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 11-04-2004 @ 22:17 :
Voor mij zou het op zn vroegst pas op mn 25ste een optie zijn om aan kinderen te beginnen, ten eerste omdat ik de vrijheid voor mezelf en mn vriend wil behouden, en ten tweede omdat ik het kind nu weinig te bieden zou hebben (inkomen is geen probleem, liefde ook niet, maar ik heb nog niet voldoende van de wereld kunnen zien om het kind op een juiste wijze op te voeden).

Zelf ben ik eerlijk gezegd ook absoluut niet mee eens met het fenomeen tienermoeders. Die moeders staan zelf nog niet zo lang in het leven, hebben nog weinig van de wereld gezien en weten vaak niet goed in te schatten hoeveel verantwoordelijkheid zo een kind vergt.

Ik zie het bij mij thuis (ik woon op kamers samen met mn vriend) dagelijks hoe een tienermoeder haar kind op een wel zo ongepaste wijze opvoed. Voorbeelden hiervan zijn; constant schreeuwen tegen dat kind, wanneer ze het kind zat is zet ze het op de gang of gewoon een uur onder de douche, het kind komt bijna nooit buiten, het woont samen met zn moeder bij haar nieuwe vriendje in 1 kamer van ongeveer 15 m2, krijgt nauwelijks groente (avondeten bestaat dagelijks uit hachee, sate of frikandellen) en doet niet haar best om passende woonruimte te vinden. Tevens heeft dat kind nu al zo een grote achterstand opgelopen in vergelijking tot zn leeftijdsgenootjes....

Even voor de duidelijkheid, tienermoeders die hun kind wel op een gepaste wijze weten op te voeden, daar heb ik wel respect voor. Echter blijf ik het idee hebben dat die kinderen van tienerouders toch wat te kort komen (en de tienerouders zelf ook...)
ik denk dat de meeste tienerouders ook makkelijker met hun kinderen zijn. Mischien word of ben ik dat ook wel maar dan denk ik zelf in andere dingen op een latere leeftijd
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 12:02
Breg
Breg is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 07-04-2004 @ 13:59 :
jah ik zei ook altijd dat ik het zou laten weghalen hoor
Citaat:
maar goed euh abortus vind ik moord.
Weet je eigenlijk zelf wel wat je vindt?
Oud 13-04-2004, 12:07
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-04-2004 @ 13:02 :
Weet je eigenlijk zelf wel wat je vindt?
jah ik weet wat ik vind. ik was 14 toen ik zwanger was en zei daarvoor altijd dat ik een abortus zou doen maar als het eenmaal zo is denk je toch ff anders en nu vind ik abortus moord
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 12:45
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 13-04-2004 @ 13:07 :
en nu vind ik abortus moord
behalve bij verkrachting...toch?
Oud 13-04-2004, 13:21
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 13-04-2004 @ 13:45 :
behalve bij verkrachting...toch?
nou dan is het nog moord maar dan begrijp ik het wel als je het laat weg halen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:36
Breg
Breg is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 13-04-2004 @ 13:07 :
jah ik weet wat ik vind. ik was 14 toen ik zwanger was en zei daarvoor altijd dat ik een abortus zou doen maar als het eenmaal zo is denk je toch ff anders en nu vind ik abortus moord
oke. ik vroeg het me gewoon af. Waardoor ben je eigenlijk zo sterk van gedachten veranderd over abortus, kwam dat doordat je zelf zwanger raakte?
Oud 13-04-2004, 15:13
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-04-2004 @ 15:36 :
oke. ik vroeg het me gewoon af. Waardoor ben je eigenlijk zo sterk van gedachten veranderd over abortus, kwam dat doordat je zelf zwanger raakte?
ja eigenlijk wel jah dan denk je er toch anders over
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik denk dat je op zo'n moment anders over abortus denk omdat het zo dichtbij komt. Er begint toch een levend wezentje te groeien, IN je... Een productje in jou lichaam. Dat lijkt me toch echt heel iets anders dan dat je van te voren zou verwachten. Daarom is het logisch dat je daarom van gedachten verandert daarover.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:58
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-04-2004 @ 16:50 :
Ik denk dat je op zo'n moment anders over abortus denk omdat het zo dichtbij komt. Er begint toch een levend wezentje te groeien, IN je... Een productje in jou lichaam. Dat lijkt me toch echt heel iets anders dan dat je van te voren zou verwachten. Daarom is het logisch dat je daarom van gedachten verandert daarover.
dat wel jah ik werd eerst wel naar bij het idee ik met een kind in me buik maar je voelt je gewoon anders er groeit net wat je zegt een mensjeuh in je
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:18
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik vind het zeer onverstandig om op deze leeftijd voor een kind te kiezen, ik weet dat het een ongelukje is maar dan nog heb je gekozen het te houden.

Ik vind abortus geen moord, het is een embryo en een embryo is absoluut niet levensvatbaar, mijn mening is dus dat het geen moord is.

Ook vraag ik me af hoe een kind van 15 de verantwoordelijkheid over een baby/kindje kan nemen, dat kán niet.
Je bent zelf nog een kind dat zich aan bepaalde regels moet houden, je bent nog absoluut niet volwassen, wat ook heel erg goed aan je typstijl/woorden/zinnen en gedachten te zien is.

Het is jouw beslissing, een hele dappere zelfs, maar mijn mening is dat je nog véél te jong bent voor een kind!

Je zit trouwens ook wel erg veel achter de PC voor een 'moeder'.
Als ik oppas (wat hele dagen zijn), heb ik eigenlijk geen tijd om achter de PC te zitten.
Alleen als de jongste slapen en de oudste op school zit zou het even kunnen, maar jij als 'moeder' hoort dan andere dingen te doen (was, strijken, schoonmaken, spulletjes klaarleggen etc. etc)
Ik snap ook wel dat je schoonouders dit voor het grootste gedeelte doen, maar ook de vervelende kanten als deze horen bij het moederschap.

Je zal wel met een negatieve reactie hier op komen, dat maakt me niets uit, sterker nog, dat zegt weer meer dan genoeg over je kinderlijke gedrag!
Oud 13-04-2004, 17:38
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-04-2004 @ 18:18 :
Ik vind het zeer onverstandig om op deze leeftijd voor een kind te kiezen, ik weet dat het een ongelukje is maar dan nog heb je gekozen het te houden.

Ik vind abortus geen moord, het is een embryo en een embryo is absoluut niet levensvatbaar, mijn mening is dus dat het geen moord is.

Ook vraag ik me af hoe een kind van 15 de verantwoordelijkheid over een baby/kindje kan nemen, dat kán niet.
Je bent zelf nog een kind dat zich aan bepaalde regels moet houden, je bent nog absoluut niet volwassen, wat ook heel erg goed aan je typstijl/woorden/zinnen en gedachten te zien is.

Het is jouw beslissing, een hele dappere zelfs, maar mijn mening is dat je nog véél te jong bent voor een kind!

Je zit trouwens ook wel erg veel achter de PC voor een 'moeder'.
Als ik oppas (wat hele dagen zijn), heb ik eigenlijk geen tijd om achter de PC te zitten.
Alleen als de jongste slapen en de oudste op school zit zou het even kunnen, maar jij als 'moeder' hoort dan andere dingen te doen (was, strijken, schoonmaken, spulletjes klaarleggen etc. etc)
Ik snap ook wel dat je schoonouders dit voor het grootste gedeelte doen, maar ook de vervelende kanten als deze horen bij het moederschap.

Je zal wel met een negatieve reactie hier op komen, dat maakt me niets uit, sterker nog, dat zegt weer meer dan genoeg over je kinderlijke gedrag!
ik ben het met je eens hoor Ik heb ook al gezegd dat ik vind dat ze veel zit te forummen. Maar ze hoeft niets in het huishouden te doen, dan houd je wel tijd over... (alhoewel ik me dan weer afvraag in hoeverre je dan écht de verantwoordelijkheid neemt)

ik vind het ook altijd zo vreemd dat mensen vergeten dat er ook een mogelijkheid tot adoptie is... Dan 'vermoordt' je je kind niet, en je biedt dat kind toch een goede toekomst. En dan heb je nog de mogelijkheid tot open adoptie, dus dat je als biologische moeder toch contact emt je kind kan houden.

en Chantyyy, je zegt dat je abortus in geval van verkrachting wel begrijpt... in andere situaties niet dan? Op zich is elke reden te begrijpen. Als een vrouw abortus laat plegen omdat ze op vakantie wil ofzo, dan had dat kind waarschijnlijk toch geen rooskleurige toekomst gehad, die vrouw vindt haar vakantie imeers belangrijker. Dus dan 'begrijp' ik abortus ook nog wel (alhoewel ik adoptie een betere optie vind).
Oud 18-04-2004, 17:39
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik vind het niet goed om over abortus als 'moord' te praten. Dat is net zo erg als het veroordelen van tieners (of wie dan ook) die wel besluiten het kind te houden.
Ik kan er over meepraten, want ik heb op mijn 19e ook abortus laten plegen (na 4 weken zwangerschap). Ik moest wel, ik studeer, in mijn omgeving is jong moederschap niet geaccepteerd, ik denk niet dat ik op dit moment een goede moeder zou kunnen zijn en het belangrijkste: mijn vriend wilde perse een abortus. Wat hem betreft was er geen andere optie (al had ik er stiekem nog wel over willen nadenken om het te houden, maar dat mag niemand van me weten ) En zonder instemming van de vader van het kind vind ik dat je het bijna onmogelijk toch kunt krijgen.
Het komt erop neer dat je soms ook door de situatie gedwongen wordt abortus te laten plegen, en dan weiger ik het om mezelf als moordenaar te zien. Het is al erg genoeg voor mij dat dit me overkomen is!
Kijk, dat jij je kind wel gehouden hebt komt omdat de omstandigheden voor jou wel beter waren (jouw vriend wilde het tenminste wel!), vind ik knap van je, want er waren ongetwijfeld dingen die ervoor gezorgd hebben dat de keuze moeilijk was, maar dan vind ik niet dat je mensen die een andere keuze maken moet veroordelen.
Ik denk er nog bijna iedere dag aan, aan dat ik een baby van 7 maanden had kunnen hebben, aan dat ik toch heel veel van hem/haar gehouden zou hebben, ondanks de moeilijkheden, en dat maakt me verdrietig. En soms ook boos op mijn vriend omdat het voor hem allemaal zo simpel en makkelijk is.
Maar dit is een groot geheim dat ik meedraag, waar niemand ooit achter mag komen.
Ik hoop dat je ook begrip voor mijn situatie kunt opbrengen, zoals ik dat voor jou doe, en ik wens je nog veel succes en plezier met de opvoeding van je zoontje.
Oud 18-04-2004, 22:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 18-04-2004 @ 18:39 :
*Verhaal*
Ja, allemaal heel erg voor je dat het zo gegaan is maar houd je er wel rekening mee dat de TS pas 14 is!! 14 of 19/20, dat scheelt nogal zeg!
Oud 19-04-2004, 13:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 18-04-2004 @ 23:55 :
Ja, allemaal heel erg voor je dat het zo gegaan is maar houd je er wel rekening mee dat de TS pas 14 is!! 14 of 19/20, dat scheelt nogal zeg!
Dat maakt in principe niets uit. Haar bedoeling was volgens mij om chantyyy ervan te overtuigen dat abortus in sommige situaties beter is om voor een abortus te kiezen. Dan maakt het qua leeftijd niet veel uit vind ik (chantyyy zou misschien nog eerder redenen hebben om tot abortus te kiezen dan zij, terwijl chantyyy tegen abortus is).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:06
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-04-2004 @ 14:33 :
Dat maakt in principe niets uit. Haar bedoeling was volgens mij om chantyyy ervan te overtuigen dat abortus in sommige situaties beter is om voor een abortus te kiezen. Dan maakt het qua leeftijd niet veel uit vind ik (chantyyy zou misschien nog eerder redenen hebben om tot abortus te kiezen dan zij, terwijl chantyyy tegen abortus is).
ieder voor zich maar ik vind het moord en ach jah sommige niet maar dat is hun mening
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:12
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 19-04-2004 @ 17:06 :
ieder voor zich maar ik vind het moord en ach jah sommige niet maar dat is hun mening
heb je daar ook nog argumenten voor?

en wat als je een ernstig verminkt/ziek kindje krijgt? laat jij dat kindje dan zo'n leven lijden?
Oud 20-04-2004, 15:15
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 19-04-2004 @ 19:12 :
heb je daar ook nog argumenten voor?

en wat als je een ernstig verminkt/ziek kindje krijgt? laat jij dat kindje dan zo'n leven lijden?
zo het niet weten eigenlijk maar denk hetwel ajh god geeft het nx voor nx aan jou en ligt er aan wat het is
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:17
Verwijderd
Je bent een tiener vanaf je 10e verjaardag tot de dag voor dat je 20 word.

Ik ben 24 en mn vriend 22, we zijn 3 jaar samen en wonen 2 jaar samen en we gaan nu beginnen met kinderen.
Kben pas gestopt met de pil.
Op hoop van zegen dus want zwanger worden lijkt een dingetje van niks maar het is niet altijd even simpel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 07:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 20-04-2004 @ 16:15 :
zo het niet weten eigenlijk maar denk hetwel ajh god geeft het nx voor nx aan jou en ligt er aan wat het is
Kijk, als je over God begint kunnen we een eindeloze discussie houden. Ik vind God maar een harteloos persoon.

Verder vind ik je niet erg sterk in het beargumenteren van je mening. Maar goed, daar ben je ook nog te jong voor?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:53
deesmees
deesmees is offline
topicstarter, vindt haar erg jong nog en ik ben van mening dat iemand van 15 jaar nooit een kind kan bieden wat het nodig heeft,je woont bij ouders in,die springen bij met oppassen maar ik vindt dat je zelf verantwoordelijk ervoor bent en zelf voor je kind moet zorgen.
Je hebt geen werk dus geen inkomen,dus ben je nu ook afhankelijk van anderen
En dat je pil te licht was,oke maar wie gaat er op zn 14e ook seks hebben gewoon zomaar zonder condooms

dat gedoe met nederlandse taal is inderdaad te hopen dat je dat je kind niet meegeeft want

En als IK zwanger zou zijn zou ik ondanks alles toch zeker te weten houden,is mijn verantwoording

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:13
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
deesmees schreef op 23-04-2004 @ 11:53 :
topicstarter, vindt haar erg jong nog en ik ben van mening dat iemand van 15 jaar nooit een kind kan bieden wat het nodig heeft,je woont bij ouders in,die springen bij met oppassen maar ik vindt dat je zelf verantwoordelijk ervoor bent en zelf voor je kind moet zorgen.
Je hebt geen werk dus geen inkomen,dus ben je nu ook afhankelijk van anderen
En dat je pil te licht was,oke maar wie gaat er op zn 14e ook seks hebben gewoon zomaar zonder condooms

maar goed ondanks dit heb ik bewondering voor je,maar dat gedoe met nederlandse taal is inderdaad te hopen dat je dat je kind niet meegeeft want

En als IK zwanger zou zijn zou ik ondanks alles toch zeker te weten houden,is mijn verantwoording
ze woont niet bij haar ouders in, ze heeft geen contact meer met ze (getuigt ook van haar capaciteit om problemen op te lossen...)
ze woont bij haar vriend en z'n moeder, maar ik heb begrepen dat d'r vriend er vandoor is.
dat de pil te licht was heeft er niets mee te maken, lichte zijn even betrouwbaar als zware pillen.

en waarom vinden zoveel mensen hier "het knap van haar" en hebben ze "bewondering voor haar"? Wie zegt dan dat ze het zo goed doet? Geen contact met dr ouders, dr vriend die wegloopt... we moeten maar afwachten wat er van dat kind terecht komt...

maar goed, dat is mijn mening...
Oud 23-04-2004, 12:07
deesmees
deesmees is offline
ja ze woont niet bij der ouders in,wat dan wel bij der 'schoonmoeder' dat noem ik ook een soort van ouder

ik vindt ook beetje wazig verhaal eigenlijk maar goed,vindt beetje zielig voor dat kindje,normaal groei je op bij moeder vader.
En hij groeit op bij moeder (die zelf nog een kind is) en oma
Oud 25-04-2004, 16:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
deesmees schreef op 23-04-2004 @ 13:07 :
vindt beetje zielig voor dat kindje, normaal groei je op bij moeder vader.
En hij groeit op bij moeder (die zelf nog een kind is) en oma
Alternatieve gezinssituaties zijn geen uitzondering hoor. De tijd dat het vanzelfsprekend was om in een vader-moeder-kindgezin op te groeien is al heel lang voorbij. Er zijn genoeg alleenstaande ouders, mensen die bij beide ouders wonen(bijvoorbeeld om de week), mensen die een ouder of grootouder in huis nemen. Ook in andere culturen is het heel normaal om met (één van je) grootouders in huis op te groeien. Dat hoeft niet perse zielig voor het kind te zijn. Ik denk dat haar kindje blij mag zijn dat hij ook nog bij zijn oma woont en niet alleen met zijn moeder, het klinkt alsof de situatie dan toch een stuk ingewikkelder zou worden.
Oud 26-04-2004, 16:16
chantyyy
chantyyy is offline
ik denk dat het ook ligt hoe er de ouders achter staan of je het kind houd of niet
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:25
iedje
iedje is offline
ik wil eerst even zeggen dat ik onwijs veel respect voor je heb dat je dit aankan en er nog zo makkelijk over kan praten dat zie je nl. niet altijd. ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen maar in grote lijnen wel.
zoals al eerder werd gezegd is de ene persoon de andere niet, sommige zijn er wel klaar voor anderen niet. een vriendin van me werd zwanger op dr 15e en kon absoluut niet met dr kind omgaan en nog steeds niet. is zielig voor het kind vind ik..... dat het in andere gevallen wel erg goed gaat heeft denk ik ook veel met steun uit de omgeving te maken. daar mag best ook es voor geklapt (applaus) worden. het is nl. niet nix als je hoort dat een van de jonge kinderen ouder wordt....
ikzelf wilde (en mn toenmalige vriend ook) al op mn 16e een kind... gelukkig is dat niet gebeurd, had er wel mee om kunnen gaan maar had een hele hoop moeten laten. nu vind ik 22 een mooie leeftijd, alleen denkt mn huidige vriend daar anders over
ik ben trouwens ook zwaar tegen abortus...... zou het niet kunnen verkroppen om zo'n babietje dood te maken....
anyway wat ik dus wilde posten was dat ik het heel knap van je vind en ik wilde vragen of je wel es je schoonmoeder hebt bedankt?

groetjes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:27
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
iedje schreef op 26-04-2004 @ 22:25 :
ik wil eerst even zeggen dat ik onwijs veel respect voor je heb dat je dit aankan en er nog zo makkelijk over kan praten dat zie je nl. niet altijd. ik moet eerlijk toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen maar in grote lijnen wel.
zoals al eerder werd gezegd is de ene persoon de andere niet, sommige zijn er wel klaar voor anderen niet. een vriendin van me werd zwanger op dr 15e en kon absoluut niet met dr kind omgaan en nog steeds niet. is zielig voor het kind vind ik..... dat het in andere gevallen wel erg goed gaat heeft denk ik ook veel met steun uit de omgeving te maken. daar mag best ook es voor geklapt (applaus) worden. het is nl. niet nix als je hoort dat een van de jonge kinderen ouder wordt....
ikzelf wilde (en mn toenmalige vriend ook) al op mn 16e een kind... gelukkig is dat niet gebeurd, had er wel mee om kunnen gaan maar had een hele hoop moeten laten. nu vind ik 22 een mooie leeftijd, alleen denkt mn huidige vriend daar anders over
ik ben trouwens ook zwaar tegen abortus...... zou het niet kunnen verkroppen om zo'n babietje dood te maken....
anyway wat ik dus wilde posten was dat ik het heel knap van je vind en ik wilde vragen of je wel es je schoonmoeder hebt bedankt?

groetjes!
ik bedank haar elke dag haha ze word ook gek van me enzegt dat het normaal is en dat ze om ons geeft! ik heb ook respect voor haar en zij voor ons en me vriend ook hoor! en bedankt xxx
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 26-04-2004 @ 17:16 :
ik denk dat het ook ligt hoe er de ouders achter staan of je het kind houd of niet
Dat ben ik met je eens, ik denk dat het heel moeilijk is om op jouw leeftijd een kind op te voeden zonder dat je ouders (en eventueel je 'schoonouders') achter je beslissing staan.
Oud 26-04-2004, 22:55
Nonaj
Nonaj is offline
Ik vind het ook wel een beetje vroeg om op je 14e al te gaan seksen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 26-04-2004 @ 22:27 :
ik bedank haar elke dag haha ze word ook gek van me enzegt dat het normaal is en dat ze om ons geeft! ik heb ook respect voor haar en zij voor ons en me vriend ook hoor! en bedankt xxx
je vriend? ik dacht dat het uit was?

xxx
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:05
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 27-04-2004 @ 12:56 :
je vriend? ik dacht dat het uit was?

xxx
het is weer aaan gelukkig en het gaat nog wel kut maar wel al wat beter we hebben goed gepraat en ik weet nu wat we moeten doen om bij elkaar te blijven.
En ik hoop dat dat lukt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:06
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 26-04-2004 @ 23:55 :
Ik vind het ook wel een beetje vroeg om op je 14e al te gaan seksen.
haha hoor ik wel vaker vond het zlef ook wel vroeg hoor maar heb er geen spijt van ik heb het gedaan omdat ik zelf wou en omdat ik ook wist (toen al) dat ik met hem door het leven wou gaan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 27-04-2004 @ 13:05 :
het is weer aaan gelukkig en het gaat nog wel kut maar wel al wat beter we hebben goed gepraat en ik weet nu wat we moeten doen om bij elkaar te blijven.
En ik hoop dat dat lukt.
ik hoop het ook! succes
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:22
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 27-04-2004 @ 13:18 :
ik hoop het ook! succes
thnx maar jah we gaan ervoor maar weet nu wel dat ik het alleen aankan maar zijn hulp wel nodig heb
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 27-04-2004 @ 13:06 :
haha hoor ik wel vaker vond het zlef ook wel vroeg hoor maar heb er geen spijt van ik heb het gedaan omdat ik zelf wou en omdat ik ook wist (toen al) dat ik met hem door het leven wou gaan
sorry dat ik het zeg, maar willen en kunnen is toch iets heel anders? En je mening kan veranderen? Ik had dolgraag met mn ex door het leven willen gaan, nu weet ik dat niet meer zo zeker. Dus ik vind dat ook geen argument. En hopelijk heb je je beslissing niet daarop gebaseerd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:20
Mexx_M
Mexx_M is offline
Souvjen is marokkaans zeg je maar dan is het toch Soufiane... Bij de mensen die ik ken met die naam iig wel!

Mja.. iig heel veel geluk en plezier met je kleine en je vriend
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:43
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-04-2004 @ 14:39 :
sorry dat ik het zeg, maar willen en kunnen is toch iets heel anders? En je mening kan veranderen? Ik had dolgraag met mn ex door het leven willen gaan, nu weet ik dat niet meer zo zeker. Dus ik vind dat ook geen argument. En hopelijk heb je je beslissing niet daarop gebaseerd
neej maar je staat er dan al heel anders over dan je denkt gadver moet ik bij hem heel me leven blijven!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:44
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 27-04-2004 @ 16:20 :
Souvjen is marokkaans zeg je maar dan is het toch Soufiane... Bij de mensen die ik ken met die naam iig wel!

Mja.. iig heel veel geluk en plezier met je kleine en je vriend
nee het is toch echt souvjen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 27-04-2004 @ 16:43 :
neej maar je staat er dan al heel anders over dan je denkt gadver moet ik bij hem heel me leven blijven!
als je dat denkt dan heb je toch geen relatie neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:09
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-04-2004 @ 16:57 :
als je dat denkt dan heb je toch geen relatie neem ik aan?
haha ach je weet het niet met sommige mensen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:49
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 27-04-2004 @ 13:22 :
thnx maar jah we gaan ervoor maar weet nu wel dat ik het alleen aankan maar zijn hulp wel nodig heb
je kan het alleen aan, maar hebt wel zijn hulp nodig?

en wat versta je dan onder alleen aankunnen?
volgens mij heb je geen eigen woonplek bv.
ook kun je niet én naar school én voor je kind zorgen én je huishouden doen én geld verdienen. (want ik heb begrepen dat je schoolwerk thuis doet en voor je kind zorgt. Huishouden en werken doe je niet).

dus alleen aankunnen lijkt me niet echt van toepassing...

maar goed, weer mijn mening...
Oud 28-04-2004, 08:24
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 27-04-2004 @ 19:49 :
je kan het alleen aan, maar hebt wel zijn hulp nodig?

en wat versta je dan onder alleen aankunnen?
volgens mij heb je geen eigen woonplek bv.
ook kun je niet én naar school én voor je kind zorgen én je huishouden doen én geld verdienen. (want ik heb begrepen dat je schoolwerk thuis doet en voor je kind zorgt. Huishouden en werken doe je niet).

dus alleen aankunnen lijkt me niet echt van toepassing...

maar goed, weer mijn mening...
sorry ik zei het een beetjeuh verkeerd.
Forget it
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:15
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Replica schreef op 28-04-2004 @ 09:57 :
Hoe zit het wel dan?
ik zou me zoon kunnen opvoeden zonder me vriend dat kan iedereen denk ik wel. Maar aan de andere kant heb ik hem toch ook wel nodig (gebruik hem niet hoor) en ik doe zelf al heel veel alleen omdat me vriend werkt maar ik weet bijna 100 procent zker dat ik het nooit ALLEMAAL in me eentje zou kunnen doen. (lul een beetjeuh ingewikkeld sorry!)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:40
Verwijderd
Misschien stomme vraag hoor, maar hoe zit het dan met seks? Aangezien je ongewenst zwanger bent geworden... Hebben jullie nog seks of ben je nu bang dat het nog een keer gebeurd of hij misschien of heb je helemaal geen zin meer in seks...
Dat vroeg ik me ineens af.. Aangezien ik zelf nooit zwanger ben geweest ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten