Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 18:33
Laurina
Laurina is offline
geen relatie vind ik op dit moment niet echt lekker meer, omdat ik al ruim 3 jaar geen relatie meer heb gehad, dus nou word het wel weer is effe tijd

Maar het kan allebei leuk zijn , als je geen relatie heb gewoon lekker doen waar je zin in heb, da mis ik altijd wel
Oud 14-04-2004, 19:46
Ruudje
Ruudje is offline
Persoonlijk heb ik op het moment zeker wel behoefte aan een relatie... maar dat is ook misschien wel omdat ik er geen ervaring mee heb
Als ik weet wat het is, wil ik misschien weer vrijgezel zijn... maar ik weet nog niet wat het is, dus ik wil het eerst ontdekken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:11
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-04-2004 @ 14:39 :
Ik heb liever wel een relatie. Ik heb iemand nodig die er altijd voor me is, die me knuffelt, me verdedigt, tegen wie ik alles kan zeggen.. ik wil een soort soulmate.
Verder vind ik dat er geen verplichtingen zijn in een relatie, je spreekt toch met elkaar af omdat je daar zin in hebt en als je daar geen zin in hebt dan spreek je niet af. Alles doe je toch juist op basis van wat je voelt en niet omdat je elkaar moet bellen of moet zien.
ik heb dat,maar heb toch geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:27
Zeldom
Zeldom is offline
Ik heb toch liever een relatie. Simpelste reden daarvoor is doordat ik iemand ben die gewoon af en toe zo' n verliefde knuffel nodig heeft. Er zijn uiteraard nog meer redenen maar dat is iets wat ik echt heel erg mis als ik geen relatie heb.
Oud 14-04-2004, 20:27
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat mensen die liever alleen zijn lullen

.
Oud 14-04-2004, 20:36
Luna
Luna is offline
Hoe kun jij nou voor een ander zn mening/gevoel bepalen? Over dat soort dingen valt niet te twisten, misschien is het voor jou moeilijk voor te stellen.
Oud 14-04-2004, 21:09
beestje
beestje is offline
ik meen het echt heel serieus dat ik voorlopig liever alleen ben. niet voor altijd maar de komende maanden zeker. heb een lange relatie achter de rug en ik geniet er nu gewoon even van.

en natuurlijk heb ik wel eens behoefte aan gezelschap, maar toen ik nog een relatie had had ik ook wel eens behoefte aan "geen" gezelschap..

dus. ik lul niet. ik ben nu echt liever alleen
Oud 15-04-2004, 17:53
Sade
Sade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-04-2004 @ 14:39 :
Ik heb liever wel een relatie. Ik heb iemand nodig die er altijd voor me is, die me knuffelt, me verdedigt, tegen wie ik alles kan zeggen.. ik wil een soort soulmate.
Verder vind ik dat er geen verplichtingen zijn in een relatie, je spreekt toch met elkaar af omdat je daar zin in hebt en als je daar geen zin in hebt dan spreek je niet af. Alles doe je toch juist op basis van wat je voelt en niet omdat je elkaar moet bellen of moet zien.
Inderdaad. Ik heb nu voor 't eerst een relatie die écht is. Ik was er vrij laat bij, dus heb ik het afgelopen jaar meerdere korte relaties gehad, waarvan een serieus had kunnen worden. Als je me op dat moment deze vraag had gesteld, had ik gezegd dat ik liever single ben.

Nu ik merk hoe het ook kan zijn om een relatie te hebben, heb ik liever een relatie. Ik zie het een beetje als dé aanvulling in m'n leven die ik nog miste. Oei, dat klinkt serieus
Oud 15-04-2004, 18:01
Verwijderd
aan de ene kant liever wel maar aan de andere kant heb ik soms het gevoel dat ik er nog niet klaar voor ben:$
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:22
ilse
ilse is offline
liever wel, iemand tegen wie ik kan praten, iemand waar ik van alles bij kwijt kan en iemand die z'n armen om me heen slaat als ik het moeilijk heb...
Oud 15-04-2004, 19:44
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ja het wordt wel weer eens tijd
Oud 16-04-2004, 20:37
Bonga
Bonga is offline
Ik wel, maar zij niet.
Oud 16-04-2004, 21:04
Roeleke
Roeleke is offline
Nou, dat vrijgezel zijn heb ik nu wel door na 21 jaar, afwisseling graag
Oud 16-04-2004, 21:07
Verwijderd
Kvind het allebei best.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:09
schips
schips is offline
ik ben vooor een relatie!!!!! is toch kei leuk noem maar eens de nadelen.....van een relatie hebbuh er zijn meer voordelen
Oud 16-04-2004, 21:13
DreamFlyer
DreamFlyer is offline
kzo het liefst wel een relatie hebben...want je hele leven al vrijgezel zijn is ook niet alles ...
Oud 16-04-2004, 21:55
vrijgezel
vrijgezel is offline
Op dit moment is het beter dat ik geen relatie heb ten eerste ben ik zo gelukkig ben nog maar 18 (wat is dat nou) je kan je leven lang nog aan iemand vast zitten.
Ook heb ik al enige ervaring 2 lange relaties gehad en vaak genoeg scharrels, weet ook wel wat ik zoek in een jongen.
Maar eigenlijk ben ik ook wel bang een relatie aan te gaan, ik weet van mezelf dat ik geen makkelijk persoon ben en ik erger me ook vrij snel aan iemand vooral in mijn laatste relatie was dat heel erg ik denk dat het beter is dat ik lekker even "beest"

trouwens mijn nick heeft niks er mee te maken ofzo niet dat ik anti relatie ben maar het was net uit met mijn ex en ik had bijna geen fantasie om iets anders te bedenken...
Oud 17-04-2004, 01:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2004 @ 21:44 :
Ik weet van mezelf dat ik me niet makkelijk bind omdat ik eigenlijk bang ben voor verplichtingen - er komen dan namelijk veel dingen bij waar je rekening mee moet houden en die je moet nakomen. In 'nuchtere' toestand ben ik niet zo happig op relaties en verplichtingen. Ik geloof dat de natuurlijke, 'neutrale' toestand van een mens alleenstaand is en ben zelf iemand die eigenlijk geen compromissen sluit over zijn onafhankelijkheid.

Maar ik ken mezelf gelukkig wel goed genoeg om te weten dat áls ik echt verliefd ben, ik ook niets liever wil dan haar leven een deel van het mijne te maken en vice versa. Dan wil ik niets liever dan een serieuze relatie met alles dat erbij hoort. Maar ik moet dus wel echt verliefd zijn voor ik daaraan begin. Ik word dat niet snel maar als ik het ben, ben ik het ook goed, dus dan ben ik bereid om heel veel verplichtingen aan te gaan
Uhm, dat heb ik dus precies zo. Goh. Komt dan nog bij dat ik alléén verliefd word op jongens met wie het nooit wat zou worden (heel ander type/al bezet/niet geïnteresseerd) en dat ik de jongens die wél op mij vallen van weersomstuit afschrikwekkend vind - hoewel ze dat helemaal niet zijn. Eh. Ik begrijp mijzelf ook niet, hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:11
Verwijderd
ik heb liever wel een relatie denk ik. ok, ik heb dan nu voor t eerst een vriend, maar dat staat al 11 maanden. ik vind het fijn om iemand te hebben, die om je geeft, en doe zo lief voor me is. natuurlijk zitten er ook wel nadelen aan een relatie hoor. bepaalde gevoelens, zoals jaloezie, en dat soort dingen. het feit dat je naast elkaar ook nog een andere wereld hebt die je moet leven. maar ondanks alles vind ik het fijn om naar hem toe te kunnen lopen en om hem een zoen te geven. liefde kan vaak toch best mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:39
Eos
Eos is offline
Ik vind ze allebei wel okeej !

Vanessa

Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:15
ABrules
ABrules is offline
Geen relatie... heb ooit 1 maand met een meisje gehad... was niet echt boeiend...

er is ook niemand interessant genoeg vind ik...

en het feit dat ik dat al vind maakt de kans heel klein dat ik een relatie ga krijgen...

daarbij komt ook nog dat ik erg kieskeurig ben... te kieskeurig hehehehe

maar ja, als ik echt verliefd zou worden zou zomaar alles kunnen veranderen het wordt weer lente... mooie tijd om verliefd te worden
Oud 17-04-2004, 12:39
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hoe vaak je als vrijgezel (iig ik hoor die vraag regelmatig) de vraag krijgt: Waarom ben je vrijgezel? Net alsof het normaal is om een relatie te hebben en abnormaal is om vrijgezel te zijn. Ik vindt vrijgezel zijn best, lekker mijn eigen gang gaan helemaal doen waar ik zin in heb. Verplichtingen zijn niets voor mij, ik moet niet. Rekening houden met anderen moet altijd, maar als je een relatie hebt is dat toch duidelijk meer. (wat doe je maandag? wat doe je dinsdag? woensdag? ) Maar uiteraard snap ik ook dat ik dit zeg omdat ik de "juiste jongen" gewoon niet tegen ben gekomen. Je gaat geen relatie beginnen met iemand die je gewoon aardig vindt, en is die er niet dan is vrijgezel zijn ook best.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 17:28
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Het liefst wel maar ik heb al 2 jaar geen vriendje meer gehad .
Oud 17-04-2004, 18:11
ZerO
ZerO is offline
Ik heb liever wel een relatie. Heerlijk samen naar de film, douchen, winkelen, koken, dansen,neuken Het is geweldig om te weten dat degen voor je klaar staat als je hem/haar nodig hebt. Gewoontes van elkaar overnemen, met elkaar kunnen communiceren zonder woorden. Dit heb ik op dit moment en ik zou niet willen missen.
Maar als je een relatie hebt, waar je alleen maar verdrietig van kunt worden en jezelf niet meer kunt/durft te zijn, dan wil ik liever helemaal alleen "op de wereld zijn" dan met degene.
Oud 17-04-2004, 18:23
sientjuh
sientjuh is offline
Liever wel, ik vind het een fijn gevoel te weten dat er iemand is die achter me staat, die me steunt en die voor me klaarstaat.
Een soort uberbeste vriend.
Het is niet zo dat ik per se gelukkiger ben in een relatie of ongelukkiger zonder, maar die steun die een relatie kan bieden, daar heb ik altijd veel behoefte aan
Oud 17-04-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 14-04-2004 @ 21:27 :
Ik denk dat mensen die liever alleen zijn lullen

.
Ik denk dat je onderschat hoe iemand aan zijn vrijheid gehecht kan zijn (al dan niet gegrond, natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:27
Severus
Severus is offline
Ik heb nog nooit een relatie gehad met iemand, en daar ben ik blij om. Ik ben één keer op een afstandje verliefd geweest op een onbereikbaar iemand, en die nare ervaring heeft me in één keer genezen van de liefde; daarvoor fantaseerde ik wel eens over de Ware Jacob, mijn huwelijk en kinderen met hem, maar dat is dus helemaal over.

Ik ben er achter dat liefde helemaal niets voor mij is, dat ik daarvoor niet in de wieg ben gelegd. Ik ben altijd al een einzelgänger geweest en ben daardoor dus een heel moeilijk persoon die het heel moeilijk vindt om zich bloot te moeten geven (en dat moet in relaties, anders houden ze niet stand...). Ik houd me ook niet aan andere mensen op, en zij ook niet aan mij (zeker omdat ik een handicap heb).

Nee, ik ben allang blij dat ik geen relatie heb, niet met de stress ervan te maken heb en die vele belachelijke verplichtingen...

Laat mij maar lekker oud worden met een hele troep katjes!
Oud 17-04-2004, 20:25
LaGoon
LaGoon is offline
ik heb nog nooit een vriendin gehad. ik wil dus wel een vriendin maar zal er waarschijnlijk wel geen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 21:36
Verwijderd
Aan beide zitten voor- en nadelen. Ik vind het fijner om een relatie te hebben, maar ik heb geen idee waarom.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
uuuf schreef op 17-04-2004 @ 22:36 :
Aan beide zitten voor- en nadelen. Ik vind het fijner om een relatie te hebben, maar ik heb geen idee waarom.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:07
romanov
romanov is offline
Aan zowel een relatie hebben als geen relatie hebben zitten beide voordelen. (quote laatste 2 replies. )

Je kan als single je eigen gang gaan, je hebt niet steeds de verplichting je vriend/vriendin te zien.
Maar ik denk dat dit na een tijdje toch gaat vervelen. Je hebt dan behoefte aan iemand waarmee je lief en leed kan delen.
Ik zou dus voor een relatie kiezen. Het is erg prettig als je iemand heb die van je houd, om je 'cared', waar je van alles mee kan doen. Een relatie hebben is geweldig.. Soms lopen de spanningen wel hoog op, maar dat hoort er bij denk ik. Dat maakt het toch ook weer leuk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:12
Verwijderd
aan de ene kant wil ik wel een relatie. maar aan de andere kant merk ik dat ik het moeilijk vind om iemand dicht bij me te laten komen. dan wordt ik bang enzo..
(misgien dat het daardoor ook komt dat ik vaak vriendjes van verweg heb.. dan heb je wat meer afstand..)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:13
farrar-misty
farrar-misty is offline
Dat kan je niet in het algemeen zeggen. Kijk, het gaat niet om het relatie hebben maar met WIE. Soms is er gewoon iemand met wie je (of je het wilt of niet) een relatie mee hebt. Ik denk dat een relatie geen keuze is, niet dat het een keuze is van wel een tv kopen of geen, het is gewoon iets dat gebeurt, dat op je pad komt. Ben ik een romanticus?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:14
Toet0r
Toet0r is offline
liever wel. Iemand om mee te knuffelen, zoenen, praten, weet-ik-veel-wat..Het beperkt je vrijheid wel enigzins, maar als je een beetje goeie relatie heb valt dat volgens mij heel erg mee
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:15
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
forever schreef op 18-04-2004 @ 15:12 :
aan de ene kant wil ik wel een relatie. maar aan de andere kant merk ik dat ik het moeilijk vind om iemand dicht bij me te laten komen. dan wordt ik bang enzo..
(misgien dat het daardoor ook komt dat ik vaak vriendjes van verweg heb.. dan heb je wat meer afstand..)
Bindingsangst.... heel kut is het... ken het.
Maar toch heb ik nu dan een vriendje, om de een of andere reden moest ik hem wel dichtbij laten komen. Maar nog steeds wil ik weten waar bindingsangst vandaan komt. Is het angst om juist te verliezen? Of wat anders?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:18
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
Severus schreef op 17-04-2004 @ 20:27 :
Ik heb nog nooit een relatie gehad met iemand, en daar ben ik blij om. Ik ben één keer op een afstandje verliefd geweest op een onbereikbaar iemand, en die nare ervaring heeft me in één keer genezen van de liefde; daarvoor fantaseerde ik wel eens over de Ware Jacob, mijn huwelijk en kinderen met hem, maar dat is dus helemaal over.

Ik ben er achter dat liefde helemaal niets voor mij is, dat ik daarvoor niet in de wieg ben gelegd. Ik ben altijd al een einzelgänger geweest en ben daardoor dus een heel moeilijk persoon die het heel moeilijk vindt om zich bloot te moeten geven (en dat moet in relaties, anders houden ze niet stand...). Ik houd me ook niet aan andere mensen op, en zij ook niet aan mij (zeker omdat ik een handicap heb).

Nee, ik ben allang blij dat ik geen relatie heb, niet met de stress ervan te maken heb en die vele belachelijke verplichtingen...

Laat mij maar lekker oud worden met een hele troep katjes!
Het klinkt alsof je jezelf heel goed kent, dus hoewel ik het een klein beetje doe hoef ik me geen zorgen over je te maken.

p.s. toch wil ik nog even vragen: weet je ook precies waarom je geen realetie wilt? Is er geen andere reden?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:26
Fa Sai
Fa Sai is offline
Een relatie hebben is zo 'overrated'. Als ik dat hier zo lees, wat ik in mijn omgeving hoor en waar je in de media over wordt doodgegooid is dat het lijkt of een relatie hebben zaligmakend is.
Nee, ik heb liever geen relatie. Ik wil van mezelf zijn, mijn eigen ding doen, onafhankelijk zijn. Ik leef voor mezelf, en ik wil anderen niet tot last zijn, maar ik ga toch voor, en daar past eigenlijk geen relatie bij. Dat ik nu wel een relatie heb is toevallig gebeurd, en als het afgelopen is, wil ik dit niet meer laten gebeuren.
Misschien idealiseer ik het vrijgezellenbestaan wel, maar de voordelen die daarbij horen, zijn voor mij gewoon erg belangrijk.
Ieder zo z'n eigen waarden.
Oud 18-04-2004, 17:46
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 18-04-2004 @ 16:26 :
Een relatie hebben is zo 'overrated'. Als ik dat hier zo lees, wat ik in mijn omgeving hoor en waar je in de media over wordt doodgegooid is dat het lijkt of een relatie hebben zaligmakend is.
Nee, ik heb liever geen relatie. Ik wil van mezelf zijn, mijn eigen ding doen, onafhankelijk zijn. Ik leef voor mezelf, en ik wil anderen niet tot last zijn, maar ik ga toch voor, en daar past eigenlijk geen relatie bij. Dat ik nu wel een relatie heb is toevallig gebeurd, en als het afgelopen is, wil ik dit niet meer laten gebeuren.
Misschien idealiseer ik het vrijgezellenbestaan wel, maar de voordelen die daarbij horen, zijn voor mij gewoon erg belangrijk.
Ieder zo z'n eigen waarden.
laten we het maar op dat laatste houden want ik ben het maar 1% met je eens.....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:53
Mindfields
Mindfields is offline
Heb 2 jaar een relatie gehad, een halfjaar vrijgezel geweest (wel met jongens gezoend) en heb nu weer bijna een maand een relatie.
Het erge bij mij is dat ik beiden situaties niet kan waarderen, als ik vrijgezel ben wil ik een relatie, als ik een relatie ben denk ik: hm, vrijgezel zijn heeft ook wel wat. :/
Oud 18-04-2004, 18:11
Verwijderd
liever een relatie, als ik er geen zou hebben zou ik toch de hele dag niks doen, aangezien ik mijn vrienden amper buiten schooltijd zie, eerst niet, en nu nog steeds niet, dus is er weinig veranderd
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
farrar-misty schreef op 18-04-2004 @ 15:15 :
Bindingsangst.... heel kut is het... ken het.
Maar toch heb ik nu dan een vriendje, om de een of andere reden moest ik hem wel dichtbij laten komen. Maar nog steeds wil ik weten waar bindingsangst vandaan komt. Is het angst om juist te verliezen? Of wat anders?
juist, bij mij is het de angst om hem te verliezen. ik heb dan van te voren al iets van: neej, blijf maar weg.. want als hij me echt goed leert kennen hoeft hij mij misgien niet meer. en het gevoel van alleen zijn nadat het uit is.. dat wil ik egt niet meer voelen.. dus ja dan maar geen relatie.
maar ja aan de andere kant ben ik ook wel zo verlegen dat gewoon voor een avondje zoenen niet bij mij voorkomt.. en dan je hele leven alleen blijven.. ja dat lijkt mij ook geen pretje..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:03
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
forever schreef op 18-04-2004 @ 19:34 :
juist, bij mij is het de angst om hem te verliezen. ik heb dan van te voren al iets van: neej, blijf maar weg.. want als hij me echt goed leert kennen hoeft hij mij misgien niet meer. en het gevoel van alleen zijn nadat het uit is.. dat wil ik egt niet meer voelen.. dus ja dan maar geen relatie.
maar ja aan de andere kant ben ik ook wel zo verlegen dat gewoon voor een avondje zoenen niet bij mij voorkomt.. en dan je hele leven alleen blijven.. ja dat lijkt mij ook geen pretje..
Volgens mij is bindingsangst net als de meeste andere angsten. Je moet het overwinnen, ik heb dat een beetje gedaan. (lees: een heel klein beetje tis nog steeds moeilijk). Uiteindelijk voel je je er beter door. Alleen en single zijn is voor mij iets makkelijker, vrijer, minder zorgen, minder gestress.... (net als geen kinderen hebben om het even te vergelijken met iets dat mijn moeder zei) maar de momenten en gevoelens die je kunt hebben als je je aan iemand hebt gebonden zijn zoveel waard dat waarschijnlijk niets er tegen op staat. (zoals het hebben van een kind en de volgens mijn moeder supermomenten daarvan).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:04
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-04-2004 @ 19:11 :
liever een relatie, als ik er geen zou hebben zou ik toch de hele dag niks doen, aangezien ik mijn vrienden amper buiten schooltijd zie, eerst niet, en nu nog steeds niet, dus is er weinig veranderd
daar kan ik niet inkomen....

(mag ik misschien wat tijd van je lenen?)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:25
Qimm
Qimm is offline
In principe maakt het mee geen knal uit. Als ik alleen ben hunker ik niet naar een relatie. Als ik een vriend heb mis ik mijn 'vrijheid' niet. Ik voel me prima alleen en momenteel voel ik me heerlijk in mijn relatie en zou ik het ook niet willen missen.
Oud 22-04-2004, 16:52
Verwijderd
relatie=liefde/liefde=mooi/relatie=mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten