Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 14:06
pkls
pkls is offline
Stel... je bent een jongen, je ben ik een cafe/discotheek....je ziet een leuk meisje en je gaat er op af.... Je bedenkt een goeie openingszin .... hij slaat aan.... maar dan...

Waar praat je dan veder over??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 14:09
xx-lijntje-xx
xx-lijntje-xx is offline
of ze hier vaker komt ofzow?? geen idee... eigenlijk... zal ff voor je denken....
(diz wel n goeie)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:10
romanov
romanov is offline
Je suggereert met dit topic dat je laatst een goede openingszin had, maar dat je daarna geen stof kon bedenken om over te praten?

Het is natuurlijk altijd leuk om te weten hoe zo een meisje heet, vraag hou oud ze is etc, misschien waar ze woont. Ik denk dat er maar 1 of 2 kleine aanzetten nodig zijn om een gesprek op touw te zetten. En ik denk dat echt veel praten in een discotheek vrijwel niet veel sode aan de dijk zet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:11
Sade
Sade is offline
"Geloof je in liefde op het eerste gezicht? Nee? Zal ik dan nog maar een keer langslopen?"

Oftewel: geen openingszinnen dus Gewoon eerst wat oogcontact maken, en als ze daar op reageert, er op af stappen. Als je durft Hou gewoon in je achterhoofd dat je niets te verliezen hebt, en dat je misschien geen tweede kans krijgt om op haar af te stappen.
Bij haar aangekomen bied je haar eerst iets te drinken aan
Afhankelijk van of je in een disco of een cafe bent (in een disco praat je niet zo makkelijk) begin je een praatje over een luchtig onderwerp.

Edit:

Ik had je verhaaltje niet helemaal goed gelezen

Verdere gespreksonderwerpen zijn inderdaad eerst aan haar vragen hoe oud ze is, waar ze vandaan komt, of ze vaker naar de disco/het cafe komt waar jullie op dat moment zijn, enz. Interesse tonen, daar houdt iedereen van
Oud 18-04-2004, 14:19
Sennah
Sennah is offline
Met wie ze daar is is ook altijd eg handig om te weten, dan ga je gewoon even de sociale jongen uithangen; als er dan een bekende van haar naast haar gaat staan, stel je jezelf direct even voor. Vraag naar hobby's of gewoon dingen wat ze graag doet.
Er is genoeg te verzinnen!
Succes ermee!
Oud 18-04-2004, 14:25
Mindfields
Mindfields is offline
Als je weet dat ze er vaker komt, zoiets zeggen als 'oh ben jij niet een vriendin van die en die''.. kijken of je gemeenschappelijke kennissen hebt .. heb je wat om over praten
Oud 18-04-2004, 14:25
farrar-misty
farrar-misty is offline
het belangrijkste is wat net al genoemd werd dat je in je achterhoofd houdt dat je toch niets te verliezen hebt en dat je haar vraagt wat je echt wilt weten van haar (maar probeer wel een klein beetje beleefd te blijven) succes
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:49
LaGoon
LaGoon is offline
Citaat:
pkls schreef op 18-04-2004 @ 15:06 :
Stel... je bent een jongen, je ben ik een cafe/discotheek....je ziet een leuk meisje en je gaat er op af.... Je bedenkt een goeie openingszin .... hij slaat aan.... maar dan...

wohjow een jij bent wel goed, je heb al een openings zien die aanslaat
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:40
The0
The0 is offline
Citaat:
LaGoon schreef op 18-04-2004 @ 15:49 :
wohjow een jij bent wel goed, je heb al een openings zien die aanslaat
Precies, dat viel mij ook al op. Hij is stappen verder dan sommigen hier

Hoe beeld ik me dat in trouwens:

Jongen: "Hi, kom je hier wel vaker?"
Meisje: "Ja, best wel, elke zaterdag"

***GESPREK DOOD*** ?

Volgens mij als je zover bent dat ze wat leuks terugzegt is het allemaal zo moeilijk niet meer, of ligt dat aan mij?
Oud 18-04-2004, 17:59
kikounette
kikounette is offline
,, hoi ik ben ....(naam invullen)....., en wie ben jij?"
en weet je toevallig ook hoe laat t is?
hoe laat gaan de laatste treinen?
goh...ben jij op de fiets joh? kan je mij dan ff bij t station afzetten(alleen als je met de trein bent dan)
waar kom jij vandaan? oh.....daarvandaan. ben ik nog nooit geweest, is t daar leuk? ik woon in...... is superleuk/niks aan.(vertel waarom niet)
wil je dansen? ,en dan tijdens t dansen praten over de muziek ofzo......helemaal mooi als t een slow-nummertje is natuurlijk!
tsja en voor de rest denk ik dat als je mekaar ziet zitten zeg maar, t gesprek vanzelf loopt, zo niet.....zou ik gewoon nog ff verder op zoek gaan naar iemand waarmee je wel gezellig kunt babbelen.
succes ermee...k hoop dat je er wat aan had....
X
Oud 18-04-2004, 18:11
LaGoon
LaGoon is offline
Citaat:
The0 schreef op 18-04-2004 @ 16:40 :

***GESPREK DOOD*** ?
[/B]
idd volgens mij als je emaal contact hebt gaat het gesprek wel verderder
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:51
JCG
JCG is offline
m: iets drinken?
V: ja graag
M: wat dan?
V: (een of andere dure cocktail)
M:

zo gaat het vaak bij mij
Oud 18-04-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 18-04-2004 @ 22:51 :
M:

zo gaat het vaak bij mij
Vráág het dan ook niet . Bij mij zou je er ook tegenaan lopen hoor. Al zeg ik er dan meestal wel bij van: ik drink wel duur of het is wel duur hoor. Maar dat had je dan toch al gezien want het goedkoopste waarmee ik gespot zal worden zal een Smirnoff Ice zijn.

@ts: het weer, de plek waar je bent, de muziek, de verkiezingen, de politiek, de oorlog in Irak, school, opleiding, interesses, bezigheden, films, of vraag of ze wil dansen of vraag haar meteen mee naar buiten, scheelt een hoop praatwerk .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:02
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-04-2004 @ 22:59 :
Vráág het dan ook niet . Bij mij zou je er ook tegenaan lopen hoor. Al zeg ik er dan meestal wel bij van: ik drink wel duur of het is wel duur hoor. Maar dat had je dan toch al gezien want het goedkoopste waarmee ik gespot zal worden zal een Smirnoff Ice zijn.

@ts: het weer, de plek waar je bent, de muziek, de verkiezingen, de politiek, de oorlog in Irak, school, opleiding, interesses, bezigheden, films, of vraag of ze wil dansen of vraag haar meteen mee naar buiten, scheelt een hoop praatwerk .
Ze krijg het wel hoor, maar ik denk dan bij mezelf, waarom vraag ik het toch telkens.
Oud 18-04-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 18-04-2004 @ 23:02 :
Ze krijg het wel hoor, maar ik denk dan bij mezelf, waarom vraag ik het toch telkens.
Zeg ik toch.
Vraag dan biertje? (of pilsje of pintje maar net waar je bent) of wijntje? Of je kijkt wat ze vastheeft, als het herkenbaar is en niet te duur vraag je of ze er nog een lust, als het niet herkenbaar is, vraag je wat ze drinkt (als je het niet kent, kun je ook nog vragen of je het eens mag proeven, weer gespreksonderwerp erbij), als dat niet te duur blijkt te zijn, kun je ook nog vragen of ze er nog een lust.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 23:17
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Nou heb ik geen ervaring hiermee, maar ik zal eens denken over vragen:

-"Waar ga je zoals nog meer uit? Oh wat leuk, wat is jouw favoriet (en waarom?). Ik vind zelf blah blah.." of "Niet? Je zou eens naar ... moeten gaan want blah blah.."
-"Ga je vaak uit?" (zelfde proces als hierboven)
-(verhaal van mutant )
-Verhaal over incidenten in disco's ed. (al is dat niet het meest vrolijke, maar als je er een vrolijke ondertoon in weet te geven valt er nog wat leuks van te maken en ben je weer een hoop zinnen verder).
-Kletsen over de muziek. Kan zowel positief als negatieve kant op. Ik vind het net zo leuk om met een ander de slechte muziek af te kraken als te praten erover wanneer het goede muziek is.

En zo zijn er nog zat gespreksonderwerpen te bedenken denk ik, maar misschien is het belangrijk om het een beetje toepasselijk te houden. Vragen naar waar iemand woont en naar hobbies lijkt me niet zo gepast, maar wie weet..

Ik hou trouwens zelf totaal niet van openingszinnen.
Oud 19-04-2004, 07:36
Verwijderd
Reverend nog niet langsgeweest? dan neem ik het even over

Dan pak je ze op de bek
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 07:42
Verwijderd
Citaat:
kikounette schreef op 18-04-2004 @ 18:59 :
*gesprek*
jij bent lekker op dreef Hoe zou dat nou komen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 08:19
Kadaver
Kadaver is offline
Wat studeer je?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:24
charly not
charly not is offline
Je moet geen onderwerp 'zoeken' dat moet spontaan gaan. Het vanzelf altijd wel over school/studie, de mensen in de kroeg, de muziek of de meest uiteenlopende onderwerpen.. althans als het klikt en je geïnteresseerd in elkaar bent.
Dat heb ik iig altijd. Soms gaat het echt nergens over en ben je snel uitgepraat. Met iemand anders kan je úren praten over ontzettend vage dingen..

Ligt gewoon aan het moment en de persoon. Is naar mijn mening niet iets wat je van te voren kan 'verzinnen'.
Oud 19-04-2004, 20:34
Denise84
Denise84 is offline
Tja.. opleiding, waar je woont, uitgaan, sport, hobby, vrijtijd, het nieuws, idols. Dat soort cliches. Verder gewoon goed, maar niet irritant doorvragen en zelf vertellen, dan wordt het vanzelf iets diepgaander, als dat de bedoeling is.
Oud 19-04-2004, 20:48
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 19-04-2004 @ 21:34 :
Tja.. opleiding, waar je woont, uitgaan, sport, hobby, vrijtijd, het nieuws, idols. Dat soort cliches. Verder gewoon goed, maar niet irritant doorvragen en zelf vertellen, dan wordt het vanzelf iets diepgaander, als dat de bedoeling is.
Idd, belangrijk is om juis NIET je levensverhaal aan iemand op te hangen, of om het over iemand anders te gaan hebben, het doel is lol maken, en samen lachen, je bent uit om lol te hebben, niet om serieus meteen te overwegen of dit je levenspartner gaat zijn.

En een beetje arrogant zijn kan geen kwaad, zolang je maar zelf weet dat je wel waar kan maken wat je uitspreekt. En liegen tijdens een gesprek met iemand waarvan je het idee hebt dat het op meer kan uitlopen is een slecht idee, juist als je elkaar langer dan 1 dagje/nachtje ziet achterhaalt de waarheid je altijd wel.
Oud 19-04-2004, 21:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dit soort problemen heb ik vaak. Ik ga dan helemaal niet uit voor iemand te scoren, maar via het uitgaansleven ontmoet ik wel de meeste sociale contacten dus ook leuke meiden. Maar als ik echt een leuke meid zie, durf ik nooit het initiatief te nemen.
Oud 20-04-2004, 09:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
The0 schreef op 18-04-2004 @ 16:40 :

Hoe beeld ik me dat in trouwens:

***GESPREK DOOD*** ?
Een beetje slim meisje zegt dan, ja ik kom hier best vaak maar we gaan ook weleens naar ... ken je dat? Anders slaat het gesprek idd dood (iig dat zou mijn reactie zijn)

Verder kan je het gewoon over vanalles hebben, wat er maar in je opkomt. Moet je naar onderwerpen lopen gaan zoeken, dan is dat misschien wel een teken dat het niet klikt.

Citaat:
M:

zo gaat het vaak bij mij
Das wel matig , ik neem dan altijd gewoon een colaatje anders is het idd zo lullig. Volgens mij is dat ook niet de goede tactiek, dat kost je veel ste veel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:51
cup a soup
cup a soup is offline
pff.. hier moet je echt niet over na gaan denken... dan wordt et ineens best lastig.. Het moet toch altijd redelijk vanzelf komen. als je bij elke zin moet nadenken wat je gaat zeggen...pff

maar goed, tuurlijk moet je wel ergens over beginnen ja... hangt heel erg af van het moment, maar muziek is altijd goed, en inderdaad andere uitgaansgelegenheden waar ze wel 'ns komt. In ieder geval niet te snel over jezelf, eerder over haar...
Oud 20-04-2004, 14:00
Methuselah
Methuselah is offline
Neukuh?

Neuh, gewoon, haar veel laten vertellen en geïnteresseerd overkomen, dat moet je doen. Zelf niet té veel vertellen, maar gewoon, af en toe inpikken op wat zij zegt.
Oud 20-04-2004, 14:38
Verwijderd
Bied wat te drinken aan, vraag wat ze van de muziek vindt, vraag of ze nog andere leuke uitgaans-dingen weet, vraag of ze vaker in dat café komt, vraag wat ze in haar vrije tijd doet, vraag of ze nog wat wil drinken, vraag wat ze studeert, vraag waarom ze dat studeert, vraag of ze op kamers woont, vraag of ze nog wat wil drinken, vraag of ze graag op vakantie gaat, zo ja waar naartoe, vertel wat jij studeert, vertel wat jouw hobby's zijn, vertel waar je woont, vertel waar je graag op vakantie gaat, vertel iets grappigs, zeg iets over de muziek...

Op een gegeven moment moet het toch wel lopen... Anders moet je nog even zo doorgaan tot ze wat aan jou begint te vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:49
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
M:

zo gaat het vaak bij mij

sorry maar moest even lachen

ONTOPIC: niet te origineel willen gaan doen. Daar erger ik me altijd heel erg aan. Mijn motto: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Dus vraag hoe ze heet, hoe oud ze is, wat ze studeert en daarna weet je wel of het klikt of niet.
Oud 20-04-2004, 22:14
sorry
sorry is offline
of ze al een vriendje heeft werkt ook wel goed
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:34
Verwijderd
'Yo.'
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:47
Faery
Faery is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 23:34 :
'Yo.'
'Yo, bier?'
'Yo, zullen we maar gaan blowen dan?'
'Yo, potje schaak?'
Oud 20-04-2004, 22:49
Verwijderd
Yo, bizniatch.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 02:02
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
pkls schreef op 18-04-2004 @ 15:06 :

het hangt alleen maar van 1 ding af :
- ben je op zoek naar een relatie
- of wil je gewoon een vrouwtje op een avond scoren ( of liever 3 vrouwtjes )

De tweede is veel makkelijker, veel simpeler en stukken goedkoper daarom doen de meeste jongens juist dat
het beste is om niet als een wilde te gaan dansen, ook niet om dronken te zijn. je moet spontaan overkomen. maak de vrouw binnen 1 minuut duidelijk wat je van haar wilt en kom ook binnen 1 minuut achter of ze al een vriend heeft.
Ga bijvoorbeeld naast de wc staan (ik noem maar wat). Stel voor - er komen 5 'mooie' vrouwen langs. Aan al die vrouwen zeg je 1 zin : "ik vind het jammer dat je zo maar voorbij loop zonder dat ik tegen je praat" of zoiets. Niet te veel complimenten, maar ook niet te weinig, maar maak meteen duidelijk dat je wat van haar wilt.
Van die 5 vrouwen die je had zegt 1 geen interesse te hebben, 4 willen wel naar je luisteren. Dan moet je NOOIT vragen : kom je hier vaker, of dergelijke onzin, daar schiet je echt niks op. Je kunt het beste beginnen met natuurlijk je naam zeggen en vragen met wie ze hier is. Als ze zegt : met mn vriendje, kun je het shaken. Ong. 1 van de 4 vrouwen die we hadden zegt het. Hebben we nog 3 over. Ze zeggen meestal : met mijn vriendinnen, of met die groepje daar.
Dan kom je direct met : Waar is je vriendje dan?? het werkt trouwens ook om bij t stellen van deze vraag heel verbaasd te kijken alsof jij wilt vragen : Wat doet zo'n mooie meisje als jij hier zonder een vriendje.....Maar vraag dat nooit direkt aub, dan ben je meteen weg. Van de 3 meisjes die we over hadden zegt 1 - jaaa die is thuis. De twee andere zeggen : ik heb geen vriendje.
Tsjakka, wou je zeggen, maar nu komt het moeilijkste. Je kan natuurlijk 12 omwegen zoeken, maar meteen vragen werkt ook : "hey meisje natuurlijk omdat ik met jou ging praten duidt al aan dat ik jou leuk vind en dat is ook zo. zou het erg het erg vinden als ik jou zou zoenen". Dan zegt die ene van de 2 - Nee, de andere zegt Ja en je staat te bekken. Binnen 1 minuut dit alles.

Als je op zoek bent naar een langdurige relatie kun je het op bovenstaande manier aanpakken en dan haar tel nummer vragen en gezellig leuke dingen samen doen, maar met de bovenstaande aanpak scoor je amper mooie vrouwen.
Als je echt een mooie meisje hebt gevonden ga dan met haar niet de eerste avond zoenen. Ga gewoon praten, stel NOOIT zinloze vragen, zoals hoe vaak ze hier komt, of wat ze sudeert. Praat zeker niet over de studie, TERWIJL ze t leuk vindt.
De hele clue van meisjes versieren is om achter te komen wat ze nou leuk vinden. Als je weet dat ze gek is op paardrijden en je ook veel van af weet dan kunnen jullie een mooie gesprek houden. Over over een willekeurig ander onderwerp, maar ze moet t wel LEUK vinden, ze moet een heel verhaal omheen kunnen vertellen.
Ik zou ook nooit meisje drankjes aanbieden, tenzij je ze relaties zijn. Dat kan ze behoorlijk afschrikken omdat ze gaan denken dat je achter hun aan bent, en dat kost je bovendien een hoop pieken. Zeg ook nooit complimentjes : ooooh wa ben jij toch mooi, tenzij jullie heel close zijn. Maar ze vinden het wel leuk als je hun vertelt : Meid, ik vind je echt een heel leuke meisje, ik wil een keertje wat met jou afspreken, mag dat???"

PS srry voor zo'n onoverzichtelijk verhaal. Kun beter
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 06:18
Verwijderd
@born2dance: Je doorbreekt de geheime code met deze post.

Maar het werkt idd best goed.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 21-04-2004 @ 07:18 :

Maar het werkt idd best goed.

'Meisje 1, mag ik je zoenen?'
"Nee."
'Meisje 2, mag ik jou dan zoenen?'

Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Charmed Prue schreef op 21-04-2004 @ 07:36 :

'Meisje 1, mag ik je zoenen?'
"Nee."
'Meisje 2, mag ik jou dan zoenen?'

hehehe

In het cafe, niet op het forum
en dan idd ietsjes anders. iets tactvoller, maar het principe klopt wel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 07:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lijkt me op zich niet moeilijk. Praat over waar ze vandaan komt, met wie ze er is, waar ze op school zit, hoe oud ze is, etc. En als het gesprek dan niet op gang komt, klikt het gewoon niet. Op zoek naar een ander Of het later nog eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 08:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
over andere mensen hebben werkt vaak, de ontsnapping aan je irritante vriend(innen), hoe belachelijk iemand danst, wat voor hekel je hebt aan meisjes die dure cocktails vragen... etc
op een rustige meer vriendschappelijke manier, als je een meid meteen te veel versiert is ze weg. Al moet je natuurlijk ook wel beetje mannelijk opstellen

dan als t wat soepeler gaat hebben over haar, mensen praten vaak graag over zichzelf. en dan je slag slaan.
Oud 21-04-2004, 09:16
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 21-04-2004 @ 09:54 :
over andere mensen hebben werkt vaak, de ontsnapping aan je irritante vriend(innen), hoe belachelijk iemand danst, wat voor hekel je hebt aan meisjes die dure cocktails vragen... etc
op een rustige meer vriendschappelijke manier, als je een meid meteen te veel versiert is ze weg. Al moet je natuurlijk ook wel beetje mannelijk opstellen

dan als t wat soepeler gaat hebben over haar, mensen praten vaak graag over zichzelf. en dan je slag slaan.
Niet teveel negatief praten over anderen, mensen krijgen dan ook 'n negatiever beeld van jou.
Oud 21-04-2004, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 21-04-2004 @ 08:26 :
hehehe

In het cafe, niet op het forum
en dan idd ietsjes anders. iets tactvoller, maar het principe klopt wel
En dat werkt?

Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:05
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2004 @ 23:49 :
Yo, bizniatch.
Oud 21-04-2004, 15:42
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
born2dance schreef op 21-04-2004 @ 03:02 :
*knip*
herkenning , zo wordt het wel gedaan en voor een avondje is ook wel effectief (mits je niet te keiskeurig bent) maar voor een "echte" relatie is het denk ik minder effectief.

Citaat:
Dat is negatief voor twee kanten: meer concurrentie voor jullie en wij krijgen jullie door .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Charmed Prue schreef op 21-04-2004 @ 10:26 :
En dat werkt?

Als ik born2dance moet geloven wel.

Ik zelf doe het wel wat anders natuurlijk. Die selectie methode vind ik wel wat te playerachtig
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:58
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
LaGoon schreef op 18-04-2004 @ 19:11 :
idd volgens mij als je emaal contact hebt gaat het gesprek wel verderder
Nou....ik ken mensen die echt niks nuttigs te melden hebben en/of gewoon echt niks durven te zeggen..
Zooo vermoeiend

*'Waar woon je?'
-'Daar.'
*'Gezellig?'
-'Nee.'
*'Hoe oud ben je?'
-'18'

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 18:36
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:49
Talon
Talon is offline
over mijn motor
vindt ze vast leuk
zo niet.. tsja weg ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten