![]() |
|
"De Chileen" zwaar mishandeld
GeenStijl.nl stopt per direct. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X "Drie mannen, getooid met bivakmutsen, belden even na 23.00 uur bij hem aan en sloegen hem met onder meer een honkbalknuppel buiten westen. (...) De in allerijl gewaarschuwde hulpdiensten waren snel ter plaatsen en hebben hem met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, alwaar hij nu verblijft. Onze gedachten gaan uit naar zijn vriendin en zijn familie. Tevens is het voor ons reden met onmiddellijke ingang te stoppen met GeenStijl. We zijn op, we zijn kapot en we hebben er als het zo moet geen zin meer in.(...)" Aldus GeenStijl.nl --- ![]() Wist niet goed wat ik met dit bericht aan moest. Tiswah zou je kunnen zeggen, maar aan de andere kant... pff. ben even te moe om hier goed op in te gaan. Doe ik morgen wel.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben 't wel met Joostje eens. Zo'n actie is natuurlijk nooit goed te keuren, maar een aanslag op de 'vrijheid van meningsuiting' vind ik dit eigenlijk niet. GS ging wel erg ver in het geven van haar mening, kwam op mij meer over alsof ze probeerden zoveel mogelijk mensen zwart te maken. Ik zal niet treuren over het feit dat GS stopt, hooguit over de reden waarom ze stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk er eens rond nu het nog kan, hun frontpage is nog in de lucht: http://www.geenstijl.nl/index2.html
|
![]() |
||
Citaat:
En waarschijnlijk zal geenstijl.nl ook anders zijn.
||
Citaat:
Helaas. Alleen vaag dat het de Chileen was en niet Horse of Fleischbaum die beiden toch vaker veel provocerendere teksten op t Internet pleurden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Wat verder onderzoek en dan moet je er uiteindelijk wel achter komen. Misschien kwamen ze ook alleen achter Chileens adres. Citaat:
|
Kwam dit in het archief tegen:
Statenlid Robbert Baruch bedreigt GeenStijl met de dood Het Pvda-statenlid van Zuid Holland, Robbert Baruch, staat toe dat leden van GeenStijl met de dood bedreigd worden op zijn weblog. Ondanks verzoeken tot verwijdering laat hij de passage "Zullen we geen Stijl doodschieten? Misschien is 1 van de journalisten een kleurling en kunnen we die ophangen?" tot nu toe gewoon staan. Dit terwijl de begenadigd vlinderstrikkendrager in dagbladen bezwaar maakte tegen de opmerking 'nekschot™', een harde term die in 2003 als 'weblogtaal' in zwang raakte en inmiddels alweer uitgefaseerd is. Baruch, die veel onder werktijd logt, was als weblog-insider ('laaf' in weblogtaal') uitstekend op de hoogte van deze term. Toch verdraaide hij de afgelopen weken de waarheid, en deed net alsof deze term als bedreiging moest worden opgevat. Gezien de afkomst van enkele GeenStijlers; Horse is rasneger en De Chileens' voorouders zijn van etnisch Zuid-Amerikaans-Indiaanse afkomst, nemen we deze bedreiging uiterst serieus. Vanmiddag zullen we aangifte doen bij de pliesie Haaglanden wegens een anonieme doodsbedreiging door Robbert Baruch. UPDATE: De ironie in deze paar zinnen ontging velen. Wij gaan aangifte doen van wat ongein in de comments, net zo min als Baruch dacht dat de hoffelijke Rombo hem daadwerkelijk een Nekschot™ ging geven. Wij hopen hiermee de onzinnige nekschotendiscussie voor eens en altijd gesloten te hebben. Natuurlijk is Baruchs' punt ook bewezen (dat deel over randdebielen). Dit gezien de inhoudelijke reacties op zijn weblog... http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002398.html -- Hm,... laat ik geen voorbarige conclusies trekken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Internet" is also said as a statement (e.g. "INTERNET!") to mock the glory and power that common people often put on the internet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ah, was ik maar dictator.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet of dat iets is dat pas sinds Pim, de kogelbrieven en nu De Chileen in zwang is geraakt. Het is allang een bekend feit dat geweld werkt, in de praktijk, jammer maar waar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() HEEL nederland is er over gevallen allemaal zware discussies over vrijheid van meningsuiting en dergelijk haha en barend en van dorp die bellen geweldig mooi einde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Goh wat lollig hoor om grapjes te maken over mensen die in elkaar geknuppeld worden.
Het enige goede aan deze grap vind ik dat honderden mensen vanalles en nog wat hebben zitten zeiken over wat een kutklimaat Nederland toch is en op deze manier gewoon even dat beeld lekker doorprikt wordt. Maar je piept wel anders als je zelf ooit slachtoffer bent geweest van een actie als deze fictieve actie die wél daadwerkelijk heeft plaatsgevonden vanwege je afkomst, je religie, je mening of je werk. Ziek!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|