Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 20:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 24-04-2004 @ 20:58 :
die schrijver is al dood of anders hardstikke bejaard, dit boek is namelijk al heel oud en is al jaren overal in nederland te verkrijgen. Het slaat dus nergens op dat dit boek een reden zou moeten zijn om die moskee te sluiten aangezien dit boek ook in de boekhandel ligt en in de bieb. Daarbij zijn er wel ergere boeken in nederland te verkrijgen, moeten we weer over de bijbel beginnen?
Inderdaad.

In Joodse boeken staan ook soms vrij schokkende dingen.
Maar dan weet ik dat die teksten eeuwen geleden geschreven zijn. Hetzelfde geldt voor de islamitische teksten waar we het nu over hebben.

Ik begrijp al die ophef niet.

Laat dat boek maar lekker verkocht worden.
Advertentie
Oud 25-04-2004, 11:12
Gatara
Gatara is offline
Politiek wil onderzoek naar moskee

De verkoop van het boek 'De weg van de moslim' in de El Tahweed-moskee in Oud West is aanleiding voor een fikse rel. Twee dagen geleden werd de moskee al beklad met roze verf, en zaterdagmiddag was er een groot protest van homo's tegen het boek.
De moskee liet eerder weten geen afstand te willen nemen van de teksten, maar een meerderheid in de gemeenteraad vindt dat wel noodzakelijk.
Alhoewel de boeken ook te krijgen zijn bij een boekhandel als Scheltema, wil de landelijke politiek een onderzoek. De Amsterdamse afdelingen van de VVD en het CDA willen ook actie zien.
www.at5.nl
Oud 25-04-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-04-2004 @ 19:06 :
Nee, die twee dingen gaan nooit samen. Dat zeg ik alleen. Je mag best homo zijn.
Hahaha Jij bent grappig. Homoseksuele moslims bestaan niet, tuurlijk

Het is die stomme struisvogeltactiek die ervoor heeft gezorgd dat vrijwel alle islamtische samenlevingen al 500 jaar geen culturele, economische of sociale vooruitgang hebben laten zien. Have fun
Oud 25-04-2004, 17:31
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 25-04-2004 @ 18:23 :
*verhaal waar ik alleen maar van kan hopen dat het niet serieus is bedoeld*
Misschien was het nazisme dan toch zo gek nog niet. Het zou zich in de moderne versie tegen figuren zoals jij moeten keren.
Oud 25-04-2004, 17:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
WTF, wat is die gast gek... Idd, misschien hadden de nazi's tegen zulke gasten als jij wel gelijk... Aan de andere kant doe je precies hetzelfde als de nazi's. Je discrimineert, wilt die mensen eigenlijk afmaken, die dingen deed hitler ook allemaal met Joden, Homo's etc. En als zulke wetten in Nederland van kracht komen, schiet ik elke EXTREMIST dood. Dat zeg ik toch ook niet. Als je het hier niet goed vind, met hoe wij met homosexuelen omgaan ga je dit soort dingen maar zeggen waar mensen hetzelfde geloof hebben als jij.

(Ik ben er ook tegen als katholieke mensen dit zouden zeggen, dus noem me niet gelijk een *motherfucking racist*

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 17:39.
Oud 25-04-2004, 19:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2004 @ 14:27 :
Hahaha Jij bent grappig. Homoseksuele moslims bestaan niet, tuurlijk

Het is die stomme struisvogeltactiek die ervoor heeft gezorgd dat vrijwel alle islamtische samenlevingen al 500 jaar geen culturele, economische of sociale vooruitgang hebben laten zien. Have fun
Ik weet dat mijn stukje op jouw lachspieren werkt. Maar het is toch echt waar wat ik zeg. Het is absoluut niet toegestaan!!!!!
Oud 25-04-2004, 19:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 20:13 :
Ik weet dat mijn stukje op jouw lachspieren werkt. Maar het is toch echt waar wat ik zeg. Het is absoluut niet toegestaan!!!!!
Wat een bord voor de kop.

Ter informatie: in het Jodendom is homoseksualiteit als daad verboden. Maar twee mannen mogen best samen leven. Ze kunnen alleen (natuurlijk) niet een joods huwelijk hebben en geslachtsgemeenschap (die term klopt hier niet ) is verboden.

En dit is dan nog wel de orthodoxe visie.
Oud 25-04-2004, 19:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 20:13 :
....en jij denkt dat er niet ondergronds gerotzooid wordt?

Ik denk, nee ik weet zeker, dat het percentage homo's in moslimlanden net zo hoog is als in niet-moslimlanden. Homoseksuele moslims moeten hun ware geaardheid helaas noodgedwongen verbergen, omdat ze anders gelyncht worden door een kortzichtige en bekrompen angry mob.
Oud 25-04-2004, 19:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2004 @ 20:15 :

Ter informatie: in het Jodendom is homoseksualiteit als daad verboden.
Hehe. Ooit vernam ik eens het verhaal van twee homoseksuele joodse mannen waarvan de een aan zijn vader probeerde uit te leggen dat er andere manieren zijn van elkaar lief hebben dan penis-in-anus-contact. Toen vond die vader het goed.
Begon me wel af te vragen of ie orale seks dan wel goed vond.
Oud 25-04-2004, 19:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 20:18 :

Ik denk, nee ik weet zeker, dat het percentage homo's in moslimlanden net zo hoog is als in niet-moslimlanden. Homoseksuele moslims moeten hun ware geaardheid helaas noodgedwongen verbergen, omdat ze anders gelyncht worden door een kortzichtige en bekrompen angry mob.
Ik denk dat het meer ligt in het volgende principe:

als een club alleen maar paarse bananen toelaat en jij bent een paarse banaan met een gele stip, dan kun je niet tot de club van paarse bananen behoren - want je hebt een gele stip.

Lees voor
paarse banaan: heteroseksueel,
club: moslimgenootschap (ofeh, islam?)
paarse banaan met gele stip: homoseksueel

(ja sorry, dit voorbeeld was t eerste wat me te binnenschoot )
Oud 25-04-2004, 19:29
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 20:22 :

Begon me wel af te vragen of ie orale seks dan wel goed vond.
Vraag me dat nou echt nooit af bij dit soort verhalen.
Oud 25-04-2004, 19:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 20:24 :
Ik denk dat het meer ligt in het volgende principe:

als een club alleen maar paarse bananen toelaat en jij bent een paarse banaan met een gele stip, dan kun je niet tot de club van paarse bananen behoren - want je hebt een gele stip.

Lees voor
paarse banaan: heteroseksueel,
club: moslimgenootschap (ofeh, islam?)
paarse banaan met gele stip: homoseksueel

(ja sorry, dit voorbeeld was t eerste wat me te binnenschoot )
Humor

Maar om terug te komen op wat ik net postte: ik vind die instelling zo bekrompen, ook bij andere godsdiensten. Alsof je geen goede moslim/christen/whatever kan zijn omdat je toevallig op hetzelfde geslacht valt. Kortzichtigheid ten top

Of, in jouw woorden: alsof die paarse banaan minder banaan is vanwege die gele stip
Oud 25-04-2004, 20:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2004 @ 20:15 :
Wat een bord voor de kop.

Ter informatie: in het Jodendom is homoseksualiteit als daad verboden. Maar twee mannen mogen best samen leven. Ze kunnen alleen (natuurlijk) niet een joods huwelijk hebben en geslachtsgemeenschap (die term klopt hier niet ) is verboden.

En dit is dan nog wel de orthodoxe visie.
Ey, superezel. Ik had het over de Islam. Wat begrijp je niet?
BTW, het kan me geen ene konthaar schelen wat het jodendom hierover zegt.
Oud 25-04-2004, 20:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 20:18 :

Kijk, ik weet dat lezen soms zeer moeilijk is. Ik zeg niet of het wel of niet gebeurt. Ik zeg alleen dat de Islam het absoluut onder geen enkele voorwaarde het toestaat.
Oud 25-04-2004, 20:08
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:05 :
Kijk, ik weet dat lezen soms zeer moeilijk is. Ik zeg niet of het wel of niet gebeurt. Ik zeg alleen dat de Islam het absoluut onder geen enkele voorwaarde het toestaat.
Als jij er over 2 jaar achter komt dat je homosexueel bent, knoop je jezelf dan maar op?
Oud 25-04-2004, 20:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:05 :
wat dacht je van de voorwaarde dat een aantal mensen van gay pride je gijzelen met een andere man en zeggeneuke of sterve
Oud 25-04-2004, 20:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 25-04-2004 @ 21:08 :
Als jij er over 2 jaar achter komt dat je homosexueel bent, knoop je jezelf dan maar op?
Volgens mij wordt er bij de Islam wel verschil gemaakt of je alleen die gevoelens hebt of dat je daadwerkelijk loopt te vozen e.d. met elkaar.
Oud 25-04-2004, 20:17
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 25-04-2004 @ 21:08 :
In tegenstelling tot jou geloof ik niet in de genetische homo. Ik ben geen sexbeest zonder verstand en wil, dus zo ver zal het niet komen.
Oud 25-04-2004, 20:22
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:17 :
In tegenstelling tot jou geloof ik niet in de genetische homo. Ik ben geen sexbeest zonder verstand en wil, dus zo ver zal het niet komen.
Zoals ik al eens eerder heb gezegd: ook homo's zijn meestal monogaam. Het is niet zo dat je homo bent vanwege een grote behoefte aan seks.
Oud 25-04-2004, 20:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Oh ja: 'ik geloof niet in de genetische homo' is toch echt wel het domste van het domste. Dat is net zoiets als niet in de genetische hetero geloven. Geaardheden zijn aangeboren, en ze zijn geloof ik zelfs genetisch aan te tonen.
Oud 25-04-2004, 20:37
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is een grote leugen. Als je de onderzoeken hierop nagelezen had wist je dat.
Oud 25-04-2004, 20:43
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 21:37 :
Dat is een grote leugen. Als je de onderzoeken hierop nagelezen had wist je dat.
'De' onderzoeken

Zoals gewoonlijk is de wetenschap het er niet 100% over eens, dat geef ik toe. De nature- en de nurture-aanhangers zitten elkaar flink in de haren. Ik ben van mening dat de nature-kant gelijk heeft, jij hoort overduidelijk bij de nurture-kant, en Mujahideen ook. De tijd zal leren wie er gelijk heeft.
Oud 25-04-2004, 20:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:17 :
Ofwel: "Homoseksuelen zijn sexbeesten zonder verstand en wil."

Laten we jou maar op dezelfde manier opruimen als ertan.
Oud 25-04-2004, 20:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2004 @ 21:49 :
Ofwel: "Homoseksuelen zijn sexbeesten zonder verstand en wil."

Laten we jou maar op dezelfde manier opruimen als ertan.
Raketaanval met een apachehelikopter? Ik bibber...
Oud 25-04-2004, 20:54
Gatara
Gatara is offline
Ik denk dat ik te ver door ga op het onderwerp homoseksualiteit en natuur als ik de pinguins weer aanhaal (doe maar een zoektochtje op pinguins en homoseksualiteit in N&A forum in de zoekfunctie )
Oud 25-04-2004, 20:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:52 :
Was e r t a n Yassin of Rantisi dan?
Oud 25-04-2004, 21:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 21:54 :
(doe maar een zoektochtje op pinguins en homoseksualiteit in N&A forum in de zoekfunctie )
Citaat:
Helaas - we hebben niks gevonden. Probeer het nog eens met andere trefwoorden.
Oud 25-04-2004, 21:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 21:55 :
Was e r t a n Yassin of Rantisi dan?
De media vond het niet noemenswaardig te vermelden, blijkbaar. Maar e r t a n is inderdaad niet meer onder ons.

Sharon: "Met het liquideren van E r t a n is een belangrijke stap gezet om de rust weer in de regio te laten keren. Dit is een zeer goed moment om de vredesbesprekingen te heropenen."
Oud 25-04-2004, 21:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 21:52 :
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 18:31 :
Misschien was het nazisme dan toch zo gek nog niet. Het zou zich in de moderne versie tegen figuren zoals jij moeten keren.
Oh ja, dat is waar ook, gaskamers bestonden toch niet?
Oud 25-04-2004, 21:14
Daevrem
Daevrem is offline
naam onbekend, als je mijn eerdere bericht niet had genegeerd had je al lang geweten hoe het zit. Als ik kon zat ik ook in het nature kamp. Maar feiten en onderzoeken spreken dit tegen.

Lees het onderzoek van Michael Bailey en Richard Pillard er maar op na.
Oud 25-04-2004, 21:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 22:14 :
naam onbekend, als je mijn eerdere bericht niet had genegeerd had je al lang geweten hoe het zit. Als ik kon zat ik ook in het nature kamp. Maar feiten en onderzoeken spreken dit tegen.

Lees het onderzoek van Michael Bailey en Richard Pillard er maar op na.
Maar er zijn dus ook onderzoeken die het gelijk van het nature-kamp aantonen. Zie Gatara's verhaal over de pinguïns.

edit: als je even gaat googlen, zoals ik net heb gedaan, en je tikt als zoektermen 'homoseksualiteit' en 'aangeboren' in, dan krijg je verschillende wetenschappelijke onderzoeken die concluderen dat homoseksualiteit aangeboren is. Vervang je echter 'aangeboren' door 'aangeleerd', dan krijg je verschillende onderzoeken die concluderen dat het een aangeleerd verschijnsel is.

Kortom, we zijn er nog niet achter.

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 21:25.
Oud 25-04-2004, 21:37
Daevrem
Daevrem is offline
Nee, inderdaad. Ik zal het dan maar typen. Michael Bailey en Richard Pillard deden onderzoek naar oa 56 eeneiige tweelingen. De kans dat de broer van een homoseksuele eeneiige tweeling ook homoseksueel was is 52%.

Dit had op z'n minst 90% procent moeten zijn als het genetisch was

Als je kijkt naar geadopteerde broers van homoseksuele mannen dan was er een 11% kans dat de broer ook homoseksueel is. Bij tweeeiige tweelingen is het 22%. Dus er is wel een genetische factor.

Onderzoek naar fruitvliegjes, pinguins en autopsies van hersenen zeggen niet zoveel.
Oud 25-04-2004, 21:49
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 22:37 :
Nee, inderdaad. Ik zal het dan maar typen. Michael Bailey en Richard Pillard deden onderzoek naar oa 56 eeneiige tweelingen. De kans dat de broer van een homoseksuele eeneiige tweeling ook homoseksueel was is 52%.

Als je kijkt naar geadopteerde broers van homoseksuele mannen dan was er een 11% kans dat de broer ook homoseksueel is. Bij tweeeiige tweelingen is het 22%. Dus er is wel een genetische factor.
Link naar homosekualiteit als aangeboren verschijnsel

En waar haal jij zo ineens die 90% vandaan?
Citaat:
Onderzoek naar fruitvliegjes, pinguins en autopsies van hersenen zeggen niet zoveel.
En waarom dan wel niet? Autopsies van hersenen en het registreren van hersenactiviteit bij hetero's en homo's lijken mij juist vrij veel te zeggen.

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 21:57.
Oud 25-04-2004, 21:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 22:37 :

Je zou hieruit ook kunnen concluderen dat eeneiige tweelingen minder identitiek zijn aan elkaar dan eerder werd verondersteld.
Oud 25-04-2004, 21:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
En nog een vraag voor het nurture-kamp: als homoseksualiteit een aangeleerd verschijnsel is, hoe wordt dat dan aangeleerd?
Oud 25-04-2004, 21:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 22:56 :
En nog een vraag voor het nurture-kamp: als homoseksualiteit een aangeleerd verschijnsel is, hoe wordt dat dan aangeleerd?
met als aanvulling daarop: hoe verklaar je het bestaan van homoseksualiteit binnen een gemeenschap waarin heteroseksualiteit sterk de norm is?
Oud 25-04-2004, 22:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 22:56 :
Zoveel mogelijk sexfilms op zeer jonge leeftijd kijken.

Oud 25-04-2004, 22:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 23:01 :

Dus homoseksuelen hebben per definitie op vroege leeftijd veel seks gekeken? en als dat zo is: neem ik aan dat dat dan homoseks was en geen heteroseks.
Want voorbeeld doet volgen, toch?
Oud 25-04-2004, 22:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 23:01 :

En hoe verklaar jij dan homoseksualiteit in de geschiedenis, lang voordat de film of zelfs de boekdrukkunst was uitgevonden?
Oud 25-04-2004, 22:06
Meloochlechet
Meloochlechet is offline
heteroseksualiteit wordt normaliter aangeleerd doordat het niet normaal wordt gevonden om homo te zijn, en als tegenreactie is het logisch dat je dat dus wel kan worden als opstandige leerling...

ik denk dat iedereen van nature biseksueel is (omdat iedereen van beiden seksen kan genieten) en dus voor beiden kan vallen. dan is het logisch dat je voor beiden gevoelens kan hebben als je je er voor open stelt. als tegenreactie op de overdreven heteroseksualiteit wordt je dan dus homo
Oud 25-04-2004, 22:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 23:03 :
En hoe verklaar jij dan homoseksualiteit in de geschiedenis, lang voordat de film of zelfs de boekdrukkunst was uitgevonden?
Sextheaters

PS ik had niet gedacht dat mensen serieus op mijn 2 laatste post in deze topic zouden ingaan.
Oud 25-04-2004, 22:07
Meloochlechet
Meloochlechet is offline
als aangeleerde seksualiteit dus want de natuurlijke seksualiteit blijft bi
Oud 25-04-2004, 22:10
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 25-04-2004 @ 23:07 :
Sextheaters
En homoseksualiteit in de prehistorie?

Ja, ik ga gewoon door
Oud 25-04-2004, 22:14
Daevrem
Daevrem is offline
Eeneiige tweelingen zijn genetisch 100.00% identiek. Net zo identiek als al jouw lichaamscellen identiek zijn, extreme uitzonderingen uitgesloten.

Waarom 90%, ik had een heel ruime foutmarge van 10%. Als homoseksualiteit genetisch bepaald wordt dan is het percentage van overeenkomst tussen homoseksualiteit net zo groot als het percentage van genetische overeenkomst.

En hersenen, ja dat zegt enkel wat over het verschil van hersenen of het verschil van hersenactiviteit. Niet waar dat verschil vandaan komt.
Oud 25-04-2004, 22:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 23:14 :
Eeneiige tweelingen zijn genetisch 100.00% identiek.
En wie zegt dat?
Oud 25-04-2004, 22:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-04-2004 @ 23:18 :
En wie zegt dat?

U gaat door voor... de koelkast!
Oud 25-04-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2004 @ 23:19 :

Oud 25-04-2004, 22:28
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-04-2004 @ 23:19 :

Ik vind dat niet zo'n domme vraag hoor. Er kunnen wel degelijk kleine genetische verschillen zijn bij eeneiige tweelingen. Ze komen wel uit een ei, maar de ontwikkeling tot mens gaat grotendeels gescheiden. Dus kan het zeker voorkomen dat een van de twee homoseksueel is en de ander niet.

En dat in 52% van de gevallen alletwee homoseksueel zijn vind ik ook een sterk bewijs voor mijn kant, zeker als je nagaat dat naar schatting maar 20% van alle mensen homoseksueel is.
Oud 25-04-2004, 22:33
Daevrem
Daevrem is offline
Waar komen die kleine genetische verschillen dan vandaan? Van de melkboer?

Vader geeft 23, moeder geeft 23, samen 46. Het kan niet zo zijnd dat vader er 24 geeft, 22 dezelfde voor elk en de 23ste verschillend voor beide.
Oud 26-04-2004, 00:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 25-04-2004 @ 23:33 :
Waar komen die kleine genetische verschillen dan vandaan? Van de melkboer?
Mutaties wellicht?

"Now, many people have studied the results of identical twins and dizygotic twins because we want to know, are those twins identical or are they not identical? And the answers are quite astonishing. If you look at variation in monozygotic twins, and I have taken here four papers, but I could have put 20 papers on the slide, the amount of data is fantastic. Identical twins are not identical. Indeed a Canadian called Machin insists that you don't call them identical twins, you call them monozygotic twins, but not identical. I have my own twins, dizygotic twins. My wife grew up with identical twins. We've been living with twins and know how identical they are. They are very similar in many aspects. They have their own language. But dizygotic twins also have their own language. My twins spoke in their own language about two years. It was very difficult; we couldn't understand what they were saying, yet we were sort of responding. It was fantastic. But identical twins also do this. But, remember, these characteristics aren't limited to only monozygotics. If you look at the difference between them, you find differences in birth weight, genetic disease and anomalies."
http://www.kentlaw.edu/islt/cc/edwards.html

Laat ik het zo stellen:
aangezien 1 van een eeneiige tweeling wel een genetische ziekte kan hebben en de andere niet, is dat dan ook aangeleerd?

Regels voor berichten